Jaki powerbank?

Data: 2015-05-09 09:36:01
Autor: z
Jaki powerbank?
A nie mówiłem?
Ostrzegałem że jak sobie sprawi smartfona to przy takiej dużej ilości rozmów będzie prądu notorycznie brakować. (Samsung GalaksyS2)
I teraz muszę zakupić jakiś powerbank żeby nosić w torebce w razie czego... :-)
Jaki kupić? Najlepiej płaski jak smarfon żeby można było nosić w kieszeni. Możliwie jak najbardziej pojemny. Jeden w rodzinie ale porządny :-)

PS. Już nie mam nadziei że producenci będą sprzedawać normalnie działające urządzenia a nie tylko do 14:30 ;-)

Data: 2015-05-09 07:19:40
Autor: Pszemol
Jaki powerbank?
"z" <z@z.pl> wrote in message news:554db8e3$0$27529$65785112news.neostrada.pl...
Jaki kupić? Najlepiej płaski jak smarfon żeby można było nosić w kieszeni. Możliwie jak najbardziej pojemny. Jeden w rodzinie ale porządny :-)

Ja dostałem w prezencie PowerBank firmy Mitsu. Made in China, oczywiście... Używam dopiero kilka dni. Oznaczenia ma takie:

Model No: "SOLO S", Capacity: 6600mAh, 3.7V/24.4Wh(MAX)
Input DC 5V/1A, Output ~~ DC 5V 2.1A (MAX) Output ~ DC 5V 1A (MAX)

Tak, ma dwa wyjścia, jedno bardziej drugie mniej wydajne.
To bardziej wydajne oznaczone jest dwoma piorunkami ~~ a to mniej wydajne jednym piorunkiem :-)

W opakowaniu był dostarczony naładowany do pełna: ma na obudowie guzik, którym go budzisz do życia i potem przez chwilę pokazuje stan naładowania własnej baterii na wskaźniku (linijce z 4 małych, niebieskich ledów). Paliły się wszystkie 4 po wyjęciu z opakowania.

Nie ładowałem go jeszcze a już naładowałem nim do pełna iPhone4 trzy i pół, może 4 razy bo ładowałem na zmianę moje dwie sztuki iP4. Teraz w PowerBanku po obudzeniu miga pojedyncza dioda led, chyba się mu już ładunek kończy - zgaduję tylko, bo instrukcji żadnej w pudełki z nim nie było oczywiście :-)))

Bateria w iPhone4 ma z tego co się orientuję nominalną pojemność 1400mAh - ale w moim, prawie 5 letnim, pewnie ma już mniej niż połowę nominalnej pojemności bo jest używany intensywnie i ładowany w każdą noc. Wydajność więc słaba: 6600/1400 to 4.7x jak widać straty na przetwarzaniu energii tam i spowrotem są spore. A może w opakowaniu się już trochę rozładował mimo świecenie 4 ledów nie miał 100 tylko 80%??

Jeśli chodzi o gabaryty to jest to taka płaska mydelniczka, biała obudowa plastikowa. Grubość tak na oko 3x grubsze od iPhone4, szerokość mniej więcej taka sama jak iPhone4 i długość ciut krótsza.

Data: 2015-05-10 07:12:30
Autor: Pszemol
Jaki powerbank?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:miktup$rsf$1dont-email.me...
[...]

"Dla potomnych" ;-) dopiszę więc, że zakończyłem dziś pierwsze
ładowanie z użyciem originalnej ładowarki od iPhone4 oraz testera
dostarczonego ładunku kupionego z AliExpress (Dzięki A.S.!)
http://www.aliexpress.com/item/2014-LCD-Display-Mini-Digital-Voltmeter-USB-Voltage-Meter-Current-Meter-Mobile-Power-Battery-Micro-USB/2040765401.html

Pomiar pierwszego ładowania prądem około 0.75A wyszedł 7153mAh.
Nominał jest 6600mAh, czyli wynik bliski nominału...
W stanie naładowanym i wciąż podłączonym do ładowarki świecą się
mu wszystkie 4 niebieskie ledy wskaźnika naładowania. To może
generować błąd, nie wiem skąd bierze energię do świecenia tymi
ledami (zostawiłem na noc, kiedyś w nocy dokończył ładowania).
Tester pokazywał prąd 0A płynący z ładowarki, więc pewnie świecił
ledami z wewn. baterii power packa rozładowując go trochę mimo chodem:-(

Data: 2015-05-09 11:45:43
Autor: Jingiel
Jaki powerbank?
W dniu 2015-05-09 o 09:36, z pisze:
[...]

Takie http://allegro.pl/xiaomi-10400mah-etui-powerbank-bateria-ladowarka-i5247343082.html

lub

http://allegro.pl/xiaomi-5000mah-powerbank-bateria-ladowarka-fv23-i5223969951.html

Data: 2015-05-09 15:09:02
Autor: ToMasz
Jaki powerbank?
W dniu 09.05.2015 o 09:36, z pisze:
[...]
Ja podpowiem inną drogę. kup sobie pusty power bank (10zł) na ogniwo 18650. Potem kup sobie ogniwo, lub kilka używanych za 7-10zł o pojemności ok 2000mah, albo kup nowe ogniwo za ponad 40zł o pojemności... znacznie większej. Może na pozór druciarstwo, ale każdy power bank padnie. po 2, 3,  latach będzie miał 50% pojemności, po 5 latach go wyrzucisz. A 18650 zawsze możesz dokupić. ani drogie, ani kłopotliwe.

ToMasz

Data: 2015-05-09 21:35:55
Autor: z
Jaki powerbank?
W dniu 2015-05-09 o 15:09, ToMasz pisze:
[...]

Rozważałem taką opcję ale ma to używać kobieta. :-)
Na razie kupiłem większą baterię za całe 25 :-)
http://www.euro.com.pl/akumulatory-do-telefonow/samsung-eb-k1a2ebe.bhtml?from=ceneo&p=25.00&cr=0#opis

Teraz pytanie czy oryginalna nowa bateria wyprodukowana w 2013 roku będzie sprawna?

Data: 2015-05-10 13:19:27
Autor: Sebastian Biały
Jaki powerbank?
On 2015-05-09 15:09, ToMasz wrote:
A 18650 zawsze możesz dokupić.

Szczególnie łatwo dokupic podróbki o 1/3 pojemności :)

Data: 2015-06-06 22:15:59
Autor: Rafał Grzelak
Jaki powerbank?
z wrote:

[...]

Ja mam Colorovo PowerBox Slim. Zaleta taka, ze kabelek do ladowania
chowa sie w obudowie powerbanku.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2015-06-07 14:43:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki powerbank?

"Rafał Grzelak" xn0jmz47865l77001@news.atman.pl

Ja mam Colorovo PowerBox Slim. Zaleta taka, ze kabelek
do ladowania chowa sie w obudowie powerbanku.

I wada -- kabelka nie użyjesz z innymi urządzeniami.

Data: 2015-06-13 15:26:23
Autor: Rafał Grzelak
Jaki powerbank?
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Rafał Grzelak" xn0jmz47865l77001@news.atman.pl

> Ja mam Colorovo PowerBox Slim. Zaleta taka, ze kabelek
> do ladowania chowa sie w obudowie powerbanku.

I wada -- kabelka nie użyjesz z innymi urządzeniami.

Nie rozumiem. To zwykly USB-microUSB. Powerbank ma normalne zlacza -
kabel nie jest przytwierdzony na stale. Poza tym w zestawie byly jakies
przejsciowki.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2015-06-14 02:41:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki powerbank?

"Rafał Grzelak" xn0jn8aq8351t3000@news.atman.pl

Nie rozumiem. To zwykly USB-microUSB. Powerbank ma normalne
zlacza - kabel nie jest przytwierdzony na stale. Poza tym
w zestawie byly jakies przejsciowki.

Zrozumiałem, że przewód jest częścią PB.

Jaki powerbank?