Data: 2015-04-06 13:49:16 | |
Autor: Pszemol | |
Jaki prąd spoczynkowy? | |
Mam podejrzenia, że w aucie mam coś nie tak z elektryką
i po wyłączeniu silnika bierze on za dużo prądu z aku... Jakich wartości prądu pociąganych z akumulatora należy się spodziewać w ciut luksusowych autach takich ze wszystkim elektrycznym: fotele (z pamięcią i ogrzewaniem), lusterkami, drzwiami? Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo auto wciąż "żyje" i np. świeci lampką do map czy też coś robi z nawigacją, radiem czy komputerem pokładowym pobierając ciut więcej prądu niż pobiera np. godzinę po wyjęciu?? Pacjent to raczej rzadko spotykana w Polsce Honda o nazwie Acura TL-S rocznik 2007. Drugi raz (a może trzeci?) po powrocie z ok. tygodniowego wyjazdu auto ma do zera wyczerpany aku. Ale niestety nie zawsze tak się dzieje - czasem przezywa urlop OK. Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli, guziki do przełączania między dwoma pamięciami nie reagują ani nie świecą lampką od wybranej pamięci, podejrzewam więc że winę za sporadyczne awarie ponosi układ foteli... |
|
Data: 2015-04-06 23:37:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaki prąd spoczynkowy? | |
Dnia Mon, 6 Apr 2015 13:49:16 -0500, Pszemol napisał(a):
Jakich wartości prądu pociąganych z akumulatora należy Powiedziałbym że jak wszędzie - kilkanaście mA, max kilkadziesiąt. Policz to tak - masz akumulator powiedzmy 50Ah. Jeżeli auto ciągnie 50mA, to wypompuje do zera taki akumulator w 1000h. Czyli po miesiącu stanie samochód powinien nadal odpalić. Zimą trochę krócej, ale nadal nie w tydzień. Jeśli po tygodniu nie możesz uruchomić, to albo samochód zużywa kilkaset mA (a to za dużo), albo akumulator ma niedużą pojemność. Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo Tak długo jak to wszystko nie pogaśnie. Czyli pewnie kilkadziesiąt sekund. No chyba że masz jakieś inne bajery działające dłużej - np. przewietrzanie kabiny. Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli, Proponowałbym standarodowo - ustal amperomierzem spoczynkowe zużycie prądu (za pierwszym razem dla pewności mierzyłbym go z godzinę po wyłączeniu silnika), a potem odpinaj po kolei bezpieczniki. Wcześniej jeszcze upewnij się że na 100% gasną wszystkie światełka w bagazniku, schowkach, podświetlenia itp. itd. |
|
Data: 2015-04-06 18:17:21 | |
Autor: Pszemol | |
Jaki prąd spoczynkowy? | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:dyjg8d82pm9k.1r1puc7u7d9y2.dlg40tude.net...
Powiedziałbym że jak wszędzie - kilkanaście mA, max kilkadziesiąt. Co to znaczy jak wszędzie? :-))) Tyle co np. w zegarku kwarcowym? Policz to tak - masz akumulator powiedzmy 50Ah. Niestety zdarza się to bardzo rzadko. Proponowałbym standarodowo - ustal amperomierzem spoczynkowe zużycie prądu Wszystko byłoby proste jak opisujesz gdyby problem był zawsze. A problem niestety pojawia się i znika :-) a raczej :-( |
|
Data: 2015-04-07 19:29:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaki prąd spoczynkowy? | |
Dnia Mon, 6 Apr 2015 18:17:21 -0500, Pszemol napisał(a):
Wszystko byłoby proste jak opisujesz gdyby problem był zawsze. Szukanie problemów które się nie reprodukują to zawsze ciężki temat. Może jednak nie awaria, a jakaś lampka? |
|