Jaki prepaid do internetu mobilnego dla okazjonalnego usera?

Data: 2011-04-13 23:25:44
Autor: topek
Jaki prepaid do internetu mobilnego dla okazjonalnego usera?
Witam,
znajomy Anglik od czasu do czasu bywa w Polsce (powiedzmy raz na 2-3 miesiace).
Ma takie male urzadzenie ktore po wsadzeniu do niego karty sim robi za router wifi dla komputerow.
huawei e585 wifi modem
Cos takiego:
http://allegro.pl/huawei-e585-usb-modem-router-wifi-mifi-3g-i1508282979.html

Ktorego operatora byscie polecali?
Moze byc wirtualny jak np mbank czy inny.

Przebywac bedzie raczej w terenach zurbanizowanych. Srednie i duze miasta.

Myslalem o tym:
http://www.playmobile.pl/pl/promocja/play-karta/all-inclusive-internet/index.html

Co wy na to?
Jest cos lepszego.
Moze glupie pytanie, ale ta karta bedzie dzialac z tym urzadzeniem wifi?
Bo niektore simkarty maja takie ograniczenie (jesli sie nie myle), ze mozna je tylko uzywac w telefonie a nie np w laptopie.

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"Może Oko tylko mydli oko

Data: 2011-04-13 23:10:31
Autor: Jakub Danecki
topek wrote:
[...]

W Polsce dostępny jest też pod nazwą Huawei e5. Np. w Erze.

Ktorego operatora byscie polecali?
Moze byc wirtualny jak np mbank czy inny.
Przebywac bedzie raczej w terenach zurbanizowanych. Srednie i duze
miasta.

Jeszcze warto wiedzieć, ile danych chce przesłąć w tym czasie.

Myslalem o tym:

http://www.playmobile.pl/pl/promocja/play-karta/all-inclusive-internet/index.html
Co wy na to?
Jest cos lepszego.

Ograniczenie: zasięg Play 3G.

Moze glupie pytanie, ale ta karta bedzie dzialac z tym urzadzeniem wifi?

Tak, każda, która umożliwia transfer danych. Wymagane jest tylko
skonfigurowanie modemu/routera przez podanie właściwego APN.

Bo niektore simkarty maja takie ograniczenie (jesli sie nie myle), ze
mozna je tylko uzywac w telefonie a nie np w laptopie.

W Polsce poza pojawiającym się czasem ograniczeniem regulaminowym - nie
ma żadnych innych ograniczeń technicznych, które uniemożliwiłyby
działanie takiego modemu.

rgrds,
Jakub

Data: 2011-04-13 23:41:50
Autor: frank drebin
topek wrote:
[...]

olej play, nie chce mi się sprawdzać ale to chyba dalej na nadajnikach playa tylko.
Tu zerknij http://tinyurl.com/6zsmkyj albo konkretnie tu http://tinyurl.com/6zsmkyj
Chyba nic nie przebije, nie mówiąc o zasięgu.

Data: 2011-04-14 09:38:36
Autor: Pszemol
"frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> wrote in message news:io55au$1htg$1news.ett.com.ua...
Tu zerknij http://tinyurl.com/6zsmkyj albo konkretnie tu http://tinyurl.com/6zsmkyj
Chyba nic nie przebije, nie mówiąc o zasięgu.

Zgadzam się z tym, że orange free wydaje się najlepsza
opcją przedpłaconego internetu, ale ciekawi mnie skąd
się biorą te karty SIM na Allegro w takich cenach z takimi
limitami danych i limitami ważności karty, skoro bezpośrednio
u operatora, doładowanie za 50zł daje tylko 2G na 3 miesiące?

Data: 2011-04-14 11:43:31
Autor: frank drebin
Pszemol wrote:
[...]

też nie mam pojęcia ale komentarze na allegro wskazują że wszystko jest ok.

Data: 2011-04-14 20:22:23
Autor: topek
W dniu 2011-04-13 23:41, frank drebin pisze:
[...]
najpierw dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Znalazlem taka aukcje:
http://allegro.pl/6-2-gb-internet-orange-free-najtanszy-i-polecony-i1558872789.html
(posorotwalem po ilosci sprzedanych ofert w podanej przez Ciebie kategorii).
Czy te 6GB to jest miesiecznie czy rozlozone na cale pol roku?

No i jak sie pozniej utrzymuje taka karte przy zyciu?

Data: 2011-04-14 21:33:26
Autor: Artur Maśląg
Jaki prepaid do internetu mobilnego dla okazjonalnego usera?
W dniu 2011-04-14 20:22, topek pisze:
(...)
Witam,
najpierw dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

:)

[...]

Na 5 miesięcy.

No i jak sie pozniej utrzymuje taka karte przy zyciu?

Nie ma sensu na siłę jej utrzymywać przy życiu - kupisz następną :)
Prywatnie do lapka używam Orange Free od jakiegoś roku (Play dostał
czerwoną kartkę za zasięg) i nie narzekam - za 50zł mam prawie 3GB na
3 miesiące i zostaje mi z tego 2GB ;) Nadwyżkę finansową wygaduję
(upierdliwe, trzeba kartę do telefonu przełożyć), ale ludzie je
sprzedają/przelewają, stąd tak niskie ceny tych Orange Free na
Allegro.

Data: 2011-04-20 10:51:08
Autor: orcio
W dniu 2011-04-14 21:33, Artur Maśląg pisze:
[...]

Nowe oprogramowanie do modemów huawei pozwala gadać z kompa jak przez Skype właśnie w traki sposób wyłączałem pocztę głosową na karcie sim którą używam do netu.

orcio

Data: 2011-04-25 13:22:21
Autor: osiek
Artur Maśląg pisze:
[...]

a jest jakiś sposób by w OFnK wyłączyć kompresję grafiki? Trochę wkurzające jest jak kompresuje zdjęcia :( (na razie Orangutana używam jedynie w telefonie ale niedługo pewnie i w lapku zacznę a tu by się przydała nieskompresowana grafika)

Data: 2011-04-14 21:35:45
Autor: frank drebin
topek wrote:
[...]

wszystko masz w aukcji:
"Dzięki karcie można korzystać z internetu przez okres:
5 MIESIĘCY i transfer aż ponad 6 GB"
te 6Gb jest na cały okres (czyli aż zejdą) i na maks. 5 m-cy a liczy się download i upload razem (czyli przeglądając strony i tak idzie upload)

No i jak sie pozniej utrzymuje taka karte przy zyciu?
pewnie jak w normalnym orange, skończą się gigabajty i koniec, możesz kupić zdrapkę czy doładowanie.
Sam używałem OFnK przez kilka m-cy w zeszłym roku i powiem ci, że nad morzem miałem transfer w porywach 6mb/s.
Wtedy tylko nie wiedziałem, że warto doładowywać z allegro.

Data: 2011-04-14 22:49:23
Autor: Pszemol
Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:io7iaf$2s6q$1news.ett.com.ua...
Wtedy tylko nie wiedziałem, że warto doładowywać z allegro.

A dlaczego warto?

Data: 2011-04-14 23:01:53
Autor: frank drebin
Pszemol wrote:
Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości
Wtedy tylko nie wiedziałem, że warto doładowywać z allegro.

A dlaczego warto?

z powodu ceny.
Normalnie wygląda to tak, że kupujesz starter, ładujesz za 100 zł i jako bonus dostajesz 6Gb, co razem z twoją stówą daje w sumie 7Gb na 5m-cy ważności.
A kupując na allegro za ~125zł masz 25Gb na 10 m-cy :) lub jak w aukcji linkowanej przez topka, 6Gb za ~30zł

Warto?

Data: 2011-04-14 12:05:59
Autor: Artur Maśląg
Jaki prepaid do internetu mobilnego dla okazjonalnego usera?
W dniu 2011-04-13 23:25, topek pisze:
(...)
[...]

Jak ten Huawei nie ma simlock-a (a nie ma) to  pójdzie z każdą kartą
dostępną w Polsce w prepaidzie. Z doświadczenia to daj sobie spokój z
Play (zasięg) i skorzystaj z Orange Free.

Data: 2011-04-19 12:06:09
Autor: adresss
Jaki prepaid do internetu mobilnego dla okazjonalnego usera?
czesc,

ja ostatnio zglebialem podobny temat, tylko ze na wyjazdy np.
weekendowe i na ew. wakacje (w kraju).

W sumie wyszlo, ze Orange Free bedzie tym czyms, bo:

1. duzy zasieg 3G
2. starter wazny 1 rok (w celu doladowania jak potrzeba)
3. 1gr/100kB (rozne doladowania i rozne opcje GB) - no  chyba, ze cos
zle zrozumialem????

Czyli jak wyjezdzam na weekend, to kupuje starter za 5 zl (lub
zasilam) i aktywuje go i na sob/niedziele mam 200MB na transmisje. Nie
duzo za niewiele pieniedzy. Nastepny wyjazd za jakis czas. W skali
roku moze byc tego kilka razy. Wiec mysle, ze to byloby ok.

A jak teraz na tym tle wyglada plus i era?

--
ThinkXtra

Jaki prepaid do internetu mobilnego dla okazjonalnego usera?