Jaki procek i dlaczego

Data: 2011-02-01 14:46:43
Autor: sTav
Jaki procek i dlaczego
Zakladając zbliżony clock, - jaki dwurdzeniowiec bedzie lepszy Pentium D czy C2D?
Jak z poborem mocy? (ważne)

Na "Aledrogo" mozna w zblizonych cenach kupić uzywane, nie wiem czego szukać, poradźcie!

Jedyny powód do zmiany proca/płyty/kompa - zatykają mi sie browsery na stronach przeładowanych javascriptem.
--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-01 15:30:28
Autor: miab
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-01 14:46, sTav pisze:
Zakladając zbliżony clock, - jaki dwurdzeniowiec bedzie lepszy Pentium D
czy C2D?
Jak z poborem mocy? (ważne)

C2D przy tym samym zegarze będzie ok. 2 razy szybszy i będzie pobierał ok. połowy mocy Pentium D.

miab

Data: 2011-02-01 15:55:14
Autor: Rysio
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-01 15:30, miab pisze:
[...]

Szybszy nie bedzie ale bedzie pobieral mniej pradu.

Data: 2011-02-01 16:22:46
Autor: rageofhonor
Jaki procek i dlaczego

Użytkownik "Rysio" <onettodziwka@pot.pl> napisał w wiadomości news:ii96sh$fmg$2news.onet.pl...
[...]

 A zestaw AMD (płyta + procesor) o tych samych parametrach będzie wydajniejszy i też tańszy.
Chyba że już masz plytę Intela.

Data: 2011-02-01 17:26:35
Autor: sTav
Jaki procek i dlaczego
rageofhonor wrote:
[...]

1). Nie wiem jakie nazwy / oznaczenia mają proce AMD dwurdzeniowe,
2). Czy clock AMD odpowiada wydajnościowo Intelowi?
3). Z tego co widzialem nie opłaca się kupować oddzielnie płyty, proca, pamięci - taniej chyba wychodzi kupno jakiegoś "poleasingowego" gotowca a te zwykle są na Intelu.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-01 17:57:58
Autor: miab
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-01 17:26, sTav pisze:
rageofhonor wrote:
[...]

nie
http://www.anandtech.com/show/2045/12
i sąsiednie.

miab

Data: 2011-02-01 18:37:07
Autor: sTav
Jaki procek i dlaczego
miab wrote:
http://www.anandtech.com/show/2045/12
i sąsiednie.

Z tych benchmarków wynika m.in. że C2D ma lepszy stosunek wydajności do konsumpcji energii.

Dzięki za link.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-01 16:56:57
Autor: miab
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-01 15:55, Rysio pisze:
[...]

Potrafisz to jakoś wykazać?

miab

Data: 2011-02-01 13:49:56
Autor: Pszemol
Jaki procek i dlaczego
"miab" <miwa14@wp.pl> wrote in message news:ii9b1i$s99$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ty wykaż że będzie 2x szybszy, bo na razie tego nie zrobiłeś.

Data: 2011-02-02 16:59:53
Autor: Tomasz Jasiński
Jaki procek i dlaczego
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 1 Feb 2011 13:49:56 -0600  doszła do mnie wiadomość  <ii9308.6e0.1@poczta.onet.pl>  od "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>  :
[...]

http://www.bcchardware.com/index.php?option=content&task=view&id=2869&Itemid=81&limit=1&limitstart=0

Zegar w zegar prawie 2x.

Data: 2011-02-02 14:39:56
Autor: Pszemol
Jaki procek i dlaczego
"Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> wrote in message news:sovik6laq88rjqkqv1liurbslq5r4r73ia4ax.com...
[...]

Dzięki - jest to przekonywujące.
Myślę, że głównie dużo tu daje podwójna pamięć L2 cache.

Data: 2011-02-01 19:18:20
Autor: Wojtek
Jaki procek i dlaczego
Rysio wrote:

> C2D przy tym samym zegarze będzie ok. 2 razy szybszy i będzie
> pobierał ok. połowy mocy Pentium D.

Szybszy nie bedzie ale bedzie pobieral mniej pradu.

Będzie szybszy. Nie zupełnie 2 razy ale blisko. Zależy od testu. W
kompleksowych będzie prawie 2 razy.
Prądu pobierze mniej ale ile mniej zależy od użycia. Jeśli będzie jeden
i drugi ciężko pracował to c2d weźmie ok. 70% tego co pentium D. Jeśli
jednak będą się lenić to różnica wzrośnie radykalnie na korzyść c2d

--
Wojtek

Data: 2011-02-01 20:46:35
Autor: sTav
Jaki procek i dlaczego
Wojtek wrote:
Rysio wrote:

[...]

A jak byście skomentowali porównawczo te oferty?:

http://allegro.pl/core-2-duo-2x-2-40ghz-2gb-ram-250gb-hdd-dvd-rw-i1431818893.html
http://allegro.pl/zestaw-tyan-k8w-2x-amd2-6ghz-2gb-ram-250gb-hdd-i1436256946.html

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-01 22:20:52
Autor: Wojtek
Jaki procek i dlaczego
sTav wrote:

A jak byście skomentowali porównawczo te oferty?:

http://allegro.pl/core-2-duo-2x-2-40ghz-2gb-ram-250gb-hdd-dvd-rw-i1431818893.html

http://allegro.pl/zestaw-tyan-k8w-2x-amd2-6ghz-2gb-ram-250gb-hdd-i1436256946.html

Popatrz na proste benchmarki cpu:
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Opteron+252
http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core2+Duo+E4600+%40+2.40GHz
c2d - 1377
pojedynczy Opteron - 733
Pobór prądu w zależności od serii Opterona moża być dla AMDeka wyższy 2-3X
grafiki obie kiepskie ale ta przy opteronach jest zdecydowanie lepsza.
W obu budach siedzą zasilacze Fortrona, to dobrze choć brak podanych
mocy.
Ja bym wziął raczej C2D, nie wiem jak ta integra się spisuje ale reszta
przemawia za C2D jak dla mnie

--
Wojtek

Data: 2011-02-02 01:07:30
Autor: sTav
Jaki procek i dlaczego
Wojtek wrote:
sTav wrote:

[...]

Linki podałem ze względu na zblizone wydajności, wyposażenie i ceny tych PC - do porównania i komentarzy.
Mój zabytkowy pecet i tak się nudzi przez większość czasu, więc sięganie po sprzęt wyższej klasy ma ograniczony sens.
 Pytanie zadałem bo zdziwił mnie niezwykle mały rozrzut cenowy dla PC z Pentium D, C2D, Athlon,
 - nawet z C2Quad można czasem kupić w zblizonej cenie. Nie chodziło mi o stosunek wydajność / cena, a bardziej o wydajność / pobór mocy (bo PC jest włączony praktycznie przez cały dzień, a dodatkowy grzejnik nie jest mi potrzebny).  :-)
Tak gwoli ścisłości, to dla moich potrzeb wystarczył by jakiś mocniejszy Pentium M (ale nie ma odpowiednika dla stacjonarnych). W tej sytuacji bedę wybierał miedzy Athlonem 2x i C2D.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, komentarze i linki do benchmarkow.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-01 23:17:56
Autor: RedLite
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-01 20:46, oskarżony *sTav*, zeznał co następuje:

A jak byście skomentowali porównawczo te oferty?:
http://allegro.pl/core-2-duo-2x-2-40ghz-2gb-ram-250gb-hdd-dvd-rw-i1431818893.html
http://allegro.pl/zestaw-tyan-k8w-2x-amd2-6ghz-2gb-ram-250gb-hdd-i1436256946.html

Jeśli chodzi Ci o duży współczynnik wydajność/cena to może bardziej w tę stronę http://allegro.pl/taniosc-athlon-ii-250-2x3-0ghz-2gb-gef7025-i1423723797.html lub w ogóle na 3 rdzenie http://allegro.pl/athlon-ii-x3-445-3x3-1ghz-2gb-gf7025-256mb-500w-fv-i1435430588.html

No, ale troszkę musiałbyś dołożyć (dysk i napęd DVD) :/

Porównanie wydajności CD2 i AII X2:
http://www.cpu-world.com/Compare/431/AMD_Athlon_II_X2_250e_vs_Intel_Core_2_Duo_E4600.html
(to sam procesor, a jeszcze dojdzie różnica ddr2 800 vs ddr3 1333 i częstotliwość szyny)

Warto tym bardziej, że na AM3 w przyszłości ew. zainstalujesz nawet sześciordzeniowy Phenom :]

--
Ale specjalistą nie jestem - uprzedzam z góry :]

Data: 2011-02-01 22:23:26
Autor: Wojtek
Jaki procek i dlaczego
Zgadzam się, lepiej coś w tym stylu a część bebechów można nawet
przełożyć ze starego pewnie.

--
Wojtek

Data: 2011-02-01 21:30:24
Autor: Rysio
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-01 20:18, Wojtek pisze:
Rysio wrote:

[...]

Co ty qrwa pierdolisz Pentium D to prawie to samo co C2D rozni sie tym ze jest wyrzezbiony na jednej plytce krzemy z mniejszymi sciezkami przez to bierze mniej pradu a szybszy to moze bedzie o 5-10%, abstarchujac od tego ze byle jaki PD popedzisz na 3GHz z palcem w dupie.

Data: 2011-02-01 22:01:43
Autor: M1SLQ
Jaki procek i dlaczego
[...]

Pentium D oparty jest jeszcze na architekturze Netburst:
http://pl.wikipedia.org/wiki/NetBurst

Wprowadzasz w błąd i nie stosujesz się do zasad netykiety, w związku z powyższym: PLONK WARNING.

Data: 2011-02-01 22:28:40
Autor: sTav
Jaki procek i dlaczego
M1SLQ wrote:
Pentium D oparty jest jeszcze na architekturze Netburst:
http://pl.wikipedia.org/wiki/NetBurst

Mojego poprzedniego posta wcieło, więc wysyłam ponownie.

Skomentujcie pod względem prądożerności w idle i max wydajności te linki:

Data: 2011-02-02 22:11:20
Autor: Rysio
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-01 22:28, sTav pisze:
M1SLQ wrote:
[...]

Mam D820 2.8GHz popedzam go bez problemu do 3.6Ghz pobor mocy zestawu to 140w.

Data: 2011-02-01 22:05:06
Autor: Wojtek
Jaki procek i dlaczego
Rysio wrote:

Co ty qrwa pierdolisz

No jestem pod wrażeniem ;)

Pentium D to prawie to samo co C2D rozni sie
tym ze jest wyrzezbiony na jednej plytce krzemy z mniejszymi
sciezkami

Ojoj! ciekawostka ;) Jeśli popatrzysz sobie na Pentium D945 (ja taki
mam) to widać, że wykonany jest w technologii 65 nm. A biorąc podanego
w sąsiednim poście Core2Duo E4600 znajdziemy w nim również 65 nm. No i
co Ty na to?
Jeśli jednak popatrzysz na architekturę procesora to Pentium D ->
Netburst a C2D -> Conroe

....a szybszy to moze bedzie o
5-10%, abstarchujac od tego ze byle jaki PD popedzisz na 3GHz z
palcem w dupie.

Ale ja na szczęście nie muszę trzymać palca w dupie aby mój PD "pędził"
3,4GHz, D945 tak po prostu ma, D960 standardowo ma 3,6GHz....
a podkręcić oczywiście można.
Jednak szybkość nie jest pochodną jedynie zegara.

A co do poboru prądu to D945 łyka pomiędzy 63 a 118W zaś E4600 pomiędzy
8 a 104W
Możesz poczytać do poduszki:
http://tech.icrontic.com/articles/core_2_duo/

--
Wojtek

Data: 2011-02-02 12:19:13
Autor: Doxent
Jaki procek i dlaczego

Użytkownik "sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości news:4d480ec4$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
Zakladając zbliżony clock, - jaki dwurdzeniowiec bedzie lepszy Pentium D czy C2D?
Jak z poborem mocy? (ważne)

Pentium D to niestety porażka. Mocy może mu tak bardzo nie brakuje ale grzeje się dość poważnie przez co wymaga potężniejszego chłodzenia bo oryginalne boxowe dość mocno hałasuje od tego gorąca. W idle bierze ponad 30W podczas gdy C2D około 5-6W.

Data: 2011-02-02 15:16:31
Autor: Mich@l
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-02 12:19, Doxent pisze:

Pentium D to niestety porażka. Mocy może mu tak bardzo nie brakuje ale
grzeje się dość poważnie przez co wymaga potężniejszego chłodzenia bo
oryginalne boxowe dość mocno hałasuje od tego gorąca.

Dobrze że moje służbowe Pentium D o tym nie wie i spokojnie działa sobie chłodzone tylko radiatorem.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-02-02 14:54:24
Autor: kamil
Jaki procek i dlaczego
On 02/02/2011 14:16, Mich@l wrote:
[...]

Niech zgadne, to jakis "firmowy" komputer, w ktorym poza radiatorem jest tez spory wentylator ciagnacy powietrze prze obudowe? :)

Kamil

Data: 2011-02-02 16:05:15
Autor: Mich@l
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-02 15:54, kamil pisze:

Niech zgadne, to jakis "firmowy" komputer, w ktorym poza radiatorem jest
tez spory wentylator ciagnacy powietrze prze obudowe? :)

Standardowy 92 mm wentyl na tylnej ściance. Jedyny (nie licząc zasilaczowego) w obudowie.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-02-02 15:08:45
Autor: kamil
Jaki procek i dlaczego
On 02/02/2011 15:05, Mich@l wrote:
[...]

Tyle, ze zestawy "firmowe" sa w wiekszosci dosc dobrze zaprojektowane pod katem przeplywu powietrza i to, co wystarczy do chlodzenia w jakims malym dellu czy HP, usmazy procesor w domowym klocku.

Kamil

Data: 2011-02-02 16:49:32
Autor: Mich@l
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-02 16:08, kamil pisze:

Tyle, ze zestawy "firmowe" sa w wiekszosci dosc dobrze zaprojektowane
pod katem przeplywu powietrza i to, co wystarczy do chlodzenia w jakims
malym dellu czy HP, usmazy procesor w domowym klocku.

Komputer o którym piszę to HP dx7300 w obudowie microtower, więc nie jakiś specjalnie mały. Po prostu standard. Jaki jest sens kupowania do domu jakiegoś bigtowera, kiedy większość objętości obudowy robi li tylko za pudło rezonansowe?

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-02-02 15:51:44
Autor: kamil
Jaki procek i dlaczego
On 02/02/2011 15:49, Mich@l wrote:
[...]

Jakby nie patrzec, nie wszystkim wystarcza okrojona plyta glowna i miejsce na 2 dyski.

Nie o tym zreszta rozmawiamy.

Kamil

Data: 2011-02-02 16:59:00
Autor: Mich@l
Jaki procek i dlaczego
W dniu 2011-02-02 16:51, kamil pisze:

Jakby nie patrzec, nie wszystkim wystarcza okrojona plyta glowna i
miejsce na 2 dyski.

Nie o tym zreszta rozmawiamy.

Spójrz na pierwszy post w wątku. Autorowi chodzi właśnie o podobnego typu komputer.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-02-02 16:13:49
Autor: kamil
Jaki procek i dlaczego
On 02/02/2011 15:59, Mich@l wrote:
[...]

W pierwszym poscie nie ma slowa o typie obudowy, natomiast z obydwu zaproponowanych na allegro, zaden nie ma z tylu kratek do wentylacji.

Spojrz jeszcze raz na twojego HP - masz procesor chlodzony wentylatorem, i to dosc solidnym. Radiator + wentylator z tylu obudowy stanowia zestaw (stad poziome ulozenie kanalow wentylacyjnych w radiatorze) i to, ze wiatrak siedzi centymetr dalej a nie jest przykrecony do radiatora niczego nie zmienia.

Odlacz go na 10 minut i wtedy zdaj relacje.

Kamil

Data: 2011-02-04 14:31:54
Autor: -
Jaki procek i dlaczego
?> Zakladając zbliżony clock, - jaki dwurdzeniowiec bedzie lepszy Pentium
D czy C2D?
nie mam doswiadczenia z C2D, ale kupilem swojego czasu E5300, bez problemu chodzi na boxowym chlodzeniu na 3.2GHz juz ponad rok

Jak z poborem mocy? (ważne)

dla porownania w drugim komputerze jest Pentium D 820 2.8GHz (reszta porownywalna) z chlodzeniem jakims lepszym firmowym, jest glosniej i cieplej w obudowie. te same gry musza miec nizsze ustawienia jakosci, a taki WinRar zauwazalnie dluzej rozpakowuje archiwa..

Jaki procek i dlaczego