Data: 2021-03-01 07:53:27 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? | |
On 26.02.2021 10:53, T. wrote:
Pytam z ciekawości, żeby zorientować się, jaka może być różnica w cenie samochodu wytwarzanego w kraju z pensją 3000 euro w porównaniu z krajem z pensją 800 euro. Jeśli koszty osobowe są duże, wtedy jest szansa, że taki samochód będzie tani, a przynajmniej tańszy. Tylko o ile?[...] Byłem kiedyś przy takiej rozmowie i byłem troszkę zaskoczony, że jest to około 5% i to nie 5% taniej, a 5% to udział kosztów osobowych w wyprodukowanym samochodzie więc w sumie wychodzi to 1-1,5% taniej niż ta sama produkcja np. w Niemczech vs Polska. Czasem może być nawet wręcz odwrotnie, bo dochodzą z kolei niemałe koszty logistyczne. Gdyby nie to, że sporo dostawców mamy u siebie, to pewnie Fiat, OPEL/PSA i VW już by uciekły. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2021-03-01 10:23:00 | |
Autor: T. | |
Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? | |
W dniu 2021-03-01 o 07:53, Mirek Ptak pisze:
On 26.02.2021 10:53, T. wrote: Fiat wyłącznie z powodów politycznych przeniósł produkcję Pandy z Tychów do Włoch - związkowcy wymusili. A tam produkcja 2x droższa... Okazało się, że kapitał ma narodowość. Natomiast teraz Stellantis zamierza u nas produkować najlepsze marki :-) "Przypominamy, że tuż przed końcem 2020 roku gruchnęła wiadomość o wielkiej inwestycji FCA w Tychach. Sensacyjny projekt szacowany na nawet 2 mld euro przewiduje rozbudowę zakładu i uruchomienie produkcji trzech nowych modeli samochodów marek Fiat oraz pierwszy raz w historii Jeep i Alfa Romeo. Pierwsze auto zjedzie z taśmy już w drugiej połowie 2022 roku, a prace przygotowawcze pod instalację nowych maszyn już trwają. Auta będą oparte na zupełnie nowej platformie, która uwolni drogę do zastosowania różnych rodzajów napędu, w tym układów hybrydowych (także plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka) i wersji w 100 proc. elektrycznych." T. |
|
Data: 2021-03-02 10:37:02 | |
Autor: J.F. | |
Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? | |
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s1i318$fmv$1$kolczan@news.chmurka.net...
On 26.02.2021 10:53, T. wrote: [...]Pytam z ciekawości, żeby zorientować się, jaka może być różnica w cenie samochodu wytwarzanego w kraju z pensją 3000 euro w porównaniu z krajem z pensją 800 euro. Jeśli koszty osobowe są duże, wtedy jest szansa, że taki samochód będzie tani, a przynajmniej tańszy. Tylko o ile? Byłem kiedyś przy takiej rozmowie i byłem troszkę zaskoczony, że jest to około 5% i to nie 5% taniej, a 5% to udział kosztów osobowych w wyprodukowanym samochodzie więc w sumie wychodzi to 1-1,5% taniej niż ta sama produkcja np. w Niemczech vs Polska. No wlasnie - jak pisalem - samochod spedza na tasmie kilkanascie godzin czyli to jest powiedzmy 50rh - juz niewielka roznica. A jak sie jeszcze zautomatyzuje pewne procesy, to jeszcze mniej tych robotnikow trzeba. Ale ... to ostatni montaz, a przeciez trzeba do niego tysiecy czesci .... i tu mozna zarobic, jak dostawca w tanim kraju. A nacisk na automatyzacje jest i w Polsce - robotnik za duzo kosztuje, robot tanszy ... J. |
|
Data: 2021-03-02 14:02:39 | |
Autor: T. | |
Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)? | |
W dniu 2021-03-02 o 10:37, J.F. pisze:
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s1i318$fmv$1$kolczan@news.chmurka.net... W Polsce są chyba fabryki/zakłady produkujące wszystkie podzespoły do samochodów z wyjątkiem elektroniki. TRW, Nexteer to największe. Silniki, wiązki też się u nas produkuje. Nie wiem, jak jest z silnikami elektrycznymi, których w aucie może być nawet kilkadziesiąt... T. |
|