Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

Data: 2018-01-17 16:35:36
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
Dnia Wed, 17 Jan 2018 12:23:49 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

Czy warto poszukać Pentium D 830 lub 840, czy ze względu na TDP (130W vs 95W, który jest teraz) skończy się to katastrofą (chłodzenie sobie nie poradzi)? Czy w ogóle taka zmiana może znacząco wpłynąć na wydajność?
Jak to ma być głównie do netu to bez większego znaczenia. Nie zauważy
się. Układ chłodzenia IMO ma szansę się wyrobić.

Dorzuciłbym też RAMu (jest 2GB), ale to swoją drogą. Dysk SSD też już zamówiony.
Cienko widzę ten SSD :) ZTCW to masz tam SATA w pierwszej wersji, za
wolne by opłaciło się dawać SSD. Ale jak tanio trafisz 32GB SATA2 to
próbuj. Z SATA były jakieś zmyłki z wsteczną kompatybilnością, chyba
SATA3 do SATA, sprawdź.

Dodatkowe pytanie jest o system. Teraz jest tam XP. Przyznam że jestem zielony w kwestii tego, w jakim stopniu XP obsługuje 64 bity. Z tego co czytam, 64-bitowy XP jest tylko na Itanium i AMD64, czyli tam musi być 32-bitowy. Czy nie lepiej w takim razie (w kwestii wydajności) byłoby postawić na tym kompie Linuksa?
To popieram :) Obecnie doradzam każdemu Minta Mate 18.3 64b.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-18 11:35:26
Autor: Adam Wysocki
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

[...]

Nawet jak sam transfer nie będzie zauważalnie szybszy, to przecież seek time będzie dużo lepszy :) Generalnie wszędzie, gdzie włożyłem SSD, odczułem wzrost wydajności.

Kupiłem ten:

http://allegro.pl/dysk-ssd-goodram-cl100-120gb-sata-iii-2-5-i7129509924.html

No i mam w świadomość, że prędzej czy później ten komputer zamieni się na inny (stacjonarny lub laptop) i wtedy SSD będzie jak znalazł.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2018-01-18 11:40:39
Autor: Adam Wysocki
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

Z SATA były jakieś zmyłki z wsteczną kompatybilnością, chyba SATA3 do SATA, sprawdź.

Teraz doczytałem. No tak, ten który kupiłem to SATA3, a tam jest SATA1. Podobno niektóre chipsety wymagają zworki, ograniczającej transfer do 1.5 Gb/s. No cóż, sprawdzę empirycznie. Jak płyta nie rozpozna (i nie będzie miał zworki), to najwyżej zwrócę (ewentualnie zerknę jaki tam jest BIOS i czy jakiś nowy nie wprowadza obsługi).

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?