Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

Data: 2018-01-17 18:56:03
Autor: Dominik Ałaszewski
Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
Dnia 17.01.2018 Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> napisał/a:

oprócz Firefoxa nigdy nie jest uruchomione). Komputer właśnie wyzionął ducha (kondensatory na płycie wylały), więc wziąłem go do siebie, żeby je wymienić, ale zastanawiam się, jak go można jeszcze w miarę tanim kosztem przyspieszyć, zanim kupi się nowy.

Nie wiem, jak wyceniasz Twój czas, ale ja bym się w to nie bawił.
Za ok. 200 zł kupisz pewnie coś z C2D.
Dodatkowe pytanie jest o system. Teraz jest tam XP. Przyznam że jestem zielony w kwestii tego, w jakim stopniu XP obsługuje 64 bity. Z tego co

Niewspierany XP w komputerze "do Internetu" to kiepski pomysł.

32-bitowy. Czy nie lepiej w takim razie (w kwestii wydajności) byłoby postawić na tym kompie Linuksa?

Wydajnościowo to nie będzie specjalnie różnicy (i tak gros zasobów
zeżre przeglądarka). Ale IMHO lepiej w kontekście malware.

Proponuję CentOS 7 64-bit- na tym Chrome lub Firefox (do wyboru
ESR lub cutting edge), poprawki bezpieczeństwa do systemu
masz do 2024 r- na pewno wcześniej sprzęt zutylizujesz.

Data: 2018-01-18 11:55:42
Autor: Adam Wysocki
Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Czas wyceniam w zależności od tego, kto pyta :)

Na to pewnie nie poświęcę więcej niż 3 godziny, tyle mogę poświęcić.

Wydajnościowo to nie będzie specjalnie różnicy (i tak gros zasobów
zeżre przeglądarka).

Tylko czy 32-bitowa przeglądarka na 32-bitowym systemie wykorzysta w pełni 64-bitowy procesor (czyli magistralę i 64-bitowe rozkazy)?

Ale IMHO lepiej w kontekście malware.

To prawda.

Proponuję CentOS 7 64-bit- na tym Chrome lub Firefox (do wyboru
ESR lub cutting edge), poprawki bezpieczeństwa do systemu
masz do 2024 r- na pewno wcześniej sprzęt zutylizujesz.

Pewnie będzie Debian, bo używam go "od zawsze", albo Ubuntu, bo jest Debianopodobne, ale bardziej user-friendly...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2018-01-18 12:31:55
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 18.01.2018 Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> napisał/a:

Tylko czy 32-bitowa przeglądarka na 32-bitowym systemie wykorzysta w pełni 64-bitowy procesor (czyli magistralę i 64-bitowe rozkazy)?

Oczywiście nie. Ale myślę, że procesor nie poczuje się przez to
specjalnie niedowartościowany ;-)

Pewnie będzie Debian, bo używam go "od zawsze", albo Ubuntu, bo jest Debianopodobne, ale bardziej user-friendly...

Ale co jest bardziej "user-friendly"? Środowisko graficzne
możesz mieć to samo niezależnie od dystrybucji, user nawet nie
zauważy, z czym ma przyjemność obcować.

Bardziej admin-friendly- jeśli już znasz Debiana, to oczywiście będzie Ci łatwiej z Debianem/Ubuntu, niż z czymś redhatopodobnym.

Ale to już zdecydowanie NTG :-)

Data: 2018-01-20 01:33:04
Autor: Adam Wysocki
[...]

Też racja, jakoś mam w głowie zakodowane, że Debian na serwery, a dla userów lepsze jednak Ubuntu (którego zresztą nigdy nie używałem, sam zawsze miałem na workstacji Debiana).

Zainstalowałem na tym kompie Debiana i IMO jest bardzo user-friendly (xfce4 + autologin na usera z lightdm + autostart Firefoxa + parę ikonek do alsamixergui, mousepada, geeqie i wyłączenia komputera, prościej się już chyba nie da).

Bardziej admin-friendly- jeśli już znasz Debiana, to oczywiście będzie Ci łatwiej z Debianem/Ubuntu, niż z czymś redhatopodobnym.

To zdecydowanie. RedHata (nie RHEL) używałem ostatnio w wersji 6.2 (dobrze pamiętam, bo to był pierwszy Linux zainstalowany przeze mnie osobiście, a nie używany na shellu), jakoś w okolicach 2000 r. Nie odnalazłbym się już bez apt :)

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2018-01-20 18:54:25
Autor: Gil
Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
In article <p3u68g$e34$4$gof@news.chmurka.net>, gof@somewhere.invalid says...

> [...]

Też racja, jakoś mam w głowie zakodowane, że Debian na serwery, a dla userów lepsze jednak Ubuntu (którego zresztą nigdy nie używałem, sam zawsze miałem na workstacji Debiana).

Za radą kolegi zainstalowałem sobie distro deepin 15.5 i jak dla mnie rewelacja. Chyba to jest na ubuntu.

Data: 2018-01-20 19:21:31
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 20 Jan 2018 18:54:25 +0100, Gil napisał(a):

Za radą kolegi zainstalowałem sobie distro deepin 15.5 i jak dla mnie rewelacja. Chyba to jest na ubuntu.

Obejrzałem conieco w goglach. Jak dla mnie zbyt windziano-ubunciaste,
jeszcze tylko kafelków brak :) Tu i ówdzie krzaczki chińskie wyłażą.
Oczywiście, nie ma spolszczenia. Po mojemu, ty się lepiej przyjrzyj
Mintowi, niedługo wychodzi v18.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-20 21:34:56
Autor: Gil
Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
In article <gehuqyhjpzz8$.muoysc58pkcy$.dlg@40tude.net>, jacmac@go2.pl says...

> [...]

jeszcze tylko kafelków brak :) Tu i ówdzie krzaczki chińskie wyłażą.
Oczywiście, nie ma spolszczenia. Po mojemu, ty się lepiej przyjrzyj

Przy instalacji jest opcja jęz. polski ale nie wiem jak głębokie spolszczenie bo ja wolę ver. angielską. Żadne krzaki chińskie nie wychodzą a system stabilny. Taka nowinka ale jednak sporo dali do pieca w porównaniu z mało różniącymi się distrami.

Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?