Jaki prostownik?

Data: 2018-02-11 16:43:13
Autor: J.F.
Jaki prostownik?
Dnia Sun, 11 Feb 2018 15:33:49 +0100, Jacek napisał(a):
Sfajczył mi się dziś prostownik - 30 letni typu zrób to sam.

To moze naprawic ?
Poradźcie mi teraz, jaki nowy kupić.

W Biedronce i innych wysyp prostownikow automatycznych.
Fajne, z LCD, niestety maja i wady:
-prad 3.8A ... jak trzeba bedzie zapalic "na szybko" to troche malo,
-nie naladuja aku "od zera".

Chciałbym mieć tak:
- napięcie tylko 12 V
- możliwość regulacji prądu od ułamka ampera do max 10 A
- wbudowany amperomierz (może być prosty wskazówkowy, ale nie badziewny)
- fajnie by było, aby miał automatykę wyłączającą prąd po naładowaniu
- musi "umieć" wystartować, gdy napięcie jest niskie np. poniżej 10 V

Z tego, co szukam, to widzę, że dwa ostatnie punkty się ze sobą kłócą.
Jak jest automat, to gdy podłączę całkiem padnięty akumulator, to prostownik go "nie widzi" i nie wystartuje, bo ma ustawiony minimalny próg napięcie chyba coś koło 11V.

Tak bywa, ale to wcale nie jest sprzeczne, moglby oba punkty
realizowac.

Jak jest taki, że zawsze startuje, to nie ma automatyki wyłączającej po naładowaniu.
Jest takie cudo?

Zawsze mozna przerobic stary zasilacz od peceta.

J.

Data: 2018-02-11 17:18:43
Autor: Jacek
Jaki prostownik?
W dniu 11.02.2018 o 16:43, J.F. pisze:
Jak jest taki, że zawsze startuje, to nie ma automatyki wyłączającej po
naładowaniu.
Jest takie cudo?

Zawsze mozna przerobic stary zasilacz od peceta.
Poprzedni był przerabiany z czegoś innego, ale wtedy miałem ochotę na majsterkowanie, a teraz wolę kupić gotowca.
Jacek

Jaki prostownik?