Data: 2018-02-12 08:57:56 | |
Autor: Lewis | |
Jaki prostownik? | |
W dniu 2018-02-11 o 15:33, Jacek pisze:
Sfajczył mi się dziś prostownik - 30 letni typu zrób to sam. Mam dokładnie taką: https://pl.aliexpress.com/item/12V-10A-High-frequency-lead-acid-battery-charger-car-battery-charger-for-battery-maintenance-and-battery/32821095258.html?spm=a2g17.search0104.3.43.749e4d86Wvmhhi&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711211_5722313_10313_10059_10534_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=f390d065-cbd7-4bfe-a80f-9292328adc8a-6&algo_pvid=f390d065-cbd7-4bfe-a80f-9292328adc8a&priceBeautifyAB=0 Nie ma amperomierza ale uwierz, że do niczego i tak się nie przydaje. Bez problemu startuje akumulatory wyprute do 9.7V - wczoraj taki ładowałem. Max prąd ładowania jaki udało mi się zmierzyć to 8.7A, który szybko spadał do poziomu 5-6A więc no strees z małymi aku. Zostawiasz nawet na kilka dni, naładuje i się wyłączy. Po naładowaniu mierzy samorozładowywanie się akumulatora. Zbyt szybki wzrost napięcia na aku definiuje jako uszkodzony akumulator, można ratować się dokładając 21W żarówkę jako dodatkowe obciążenie przy malutkich akumulatorach, ale jeśli wywali bład aku to znaczy że i tak jest zepsuty i żadne kombinacje nic nie dadzą Wady: - przewodziki z gównolitu ale jak się rozsypią wymienię na SIF ;) - nie uruchomisz szybko samochodu, ale to nie starter tylko ładowarka więc nawet głupio oczekiwać tego. Naładowałem już z 50aku i działa bezproblemowo. -- Pozdrawiam Lewis |
|