Jaki router ADSL z Gigabit LAN i 3G na USB?

Data: 2011-07-06 16:11:06
Autor: Marcin
Jaki router ADSL z Gigabit LAN i 3G na USB?
Witam,

Poszukuje gigabitowego routera z modemem ADSL i jeszcze opcja podlaczenia
modemu 3g (jako backup).
Coś takiego jak Netgear DGN2200M (gdyby miał gigabit LAN):
http://www.netgear.pl/pl/produkt/31/276
Ten gigabitowy ethernet przyda mi sie do dysku sieciowego (fast ethernet bylby
waskim gardlem - prawda?)
Z Netgeara moglby byc DGN3500 ale ten z kolei nie ma opcji 3G:
http://www.netgear.pl/pl/produkt/31/254
Przegladalem Linksysa i tutaj tez nie znalazlem czegos co laczyloby DGN2200N z
DGN3500...
Znalazlem tylko Vigora 2830n, ale ten z kolei jest strasznie drogi.

Czy ktos moze podzielic sie wrazeniami z korzystania z takiej hybrydy:
neostrada i 3G jako backup? sprawdza sie to w praktyce?

Zastanawiam sie tez, czy upierac sie przy gigabicie... ale jesli chcialbym
trzymac czesc danych na dysku sieciowym, to wowczas ma to chyba sens.

Jak zachowa sie gigabitowy switch podlaczony do 100mbit routera?
Czy urzadzenia podlaczone do switcha beda komunikowaly sie miedzy soba z 1gbit
polaczeniem, czy 100mbit?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-07-06 22:19:32
Autor: Michal Kawecki
Dnia Wed, 6 Jul 2011 16:11:06 +0000 (UTC), Marcin napisał(a):

Witam,

Poszukuje gigabitowego routera z modemem ADSL i jeszcze opcja podlaczenia
modemu 3g (jako backup).

Weź może pod uwagę także zwykły router i osobny switch/Gbit. Wcale nie
będzie drożej.

[...]

Starsze Vigory - używane - nie są drogie, a jest to b.dobry sprzęt.

Czy ktos moze podzielic sie wrazeniami z korzystania z takiej hybrydy:
neostrada i 3G jako backup? sprawdza sie to w praktyce?

Miałem coś takiego na Vigorze 2910 + mydelniczka USB Orange. Można było
spokojnie rozmawiać po VoIP.

Zastanawiam sie tez, czy upierac sie przy gigabicie... ale jesli chcialbym
trzymac czesc danych na dysku sieciowym, to wowczas ma to chyba sens.

Zdecydowanie się przyda.

Jak zachowa sie gigabitowy switch podlaczony do 100mbit routera?
Czy urzadzenia podlaczone do switcha beda komunikowaly sie miedzy soba z 1gbit
polaczeniem, czy 100mbit?

A jak Ci podpowiada intuicja? ;-)
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2011-07-07 07:33:46
Autor: Marcin
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
> Jak zachowa sie gigabitowy switch podlaczony do 100mbit routera?
> Czy urzadzenia podlaczone do switcha beda komunikowaly sie miedzy soba > z 1gbit polaczeniem, czy 100mbit?

A jak Ci podpowiada intuicja? ;-)

Szczerze mówiąc nie znam się na sieciach akurat, więc powiem tak:
- intuicja mówiła mi, że wszędzie będzie 100mbit, ponieważ cały ruch idzie
przez router, który ograniczony jest do 100mbit
- ale Twoja propozycja wyżej (dowolny router i gigabitowy switch) podpowiada
coś innego...

Jeśli połączyłbym wszystko tak:

Modem/Router 100mbit  - Switch 1 Gbit - PC "A"
                                      - NAS 1Gbit
                      - PC "B"
                      - PC "C" (Wifi 300mbit)

to czy:
1) PC "A" miałby połączenie z NASem 1Git?
2) PC "B" miałby połączenie z NASem 100mbit?
3) PC "C" miałby połączenie z NASem 300mbit?

Oczywiście chodzi mi o maksymalne teoretyczne prędkości, zdaje sobie sprawę,
że transfery będą sporo niższe,
Ale oczekuję, że nawet taki prosty NAS jak WD Live będzie chodził znacznie
szybciej na gigabitowej sieci.

Data: 2011-07-07 21:09:39
Autor: Michal Kawecki
Dnia Thu, 7 Jul 2011 07:33:46 +0000 (UTC), Marcin napisał(a):

[...]

Ale tylko ten ruch, który idzie do/z Internetu.

[...]

Jeżeli wszystkie te urządzenia zostaną podpięte do tego switcha, to będą
się komunikowały ze sobą z maksymalną osiągalną przez siebie prędkością,
bo logika zaszyta w switchu będzie kierowała otrzymywane pakiety tam,
dokąd zostali podpięci ich adresaci. A więc na pewno nie do routera.

Jednak, niestety, urządzenia wyposażone w interfejs 100 Mbit dalej będą
ograniczone do 100 Mbit. Dopiero wymiana wszystkich powolnych kart
sieciowych przyniosła by pożądany efekt. Dotyczy to oczywiście także
tego WiFi 300 Mbit, o ile będzie wyposażone w kartę LAN 100 Mbit...

Raczej na to nie licz... :-)