Jaki router wifi ?

Data: 2010-02-20 09:31:43
Autor: LeP
Jaki router wifi ?
Dla dwóch studentek mieszkających w małej kawalerce (2 laptopy) chcących podłaczyć do niego jeszcze bezprzedodowo drukarkę HP F4500. Łącze o przepustowości 8M. Coś niedrogiego, łatwego w konfiguracji, niekoniecznie o dużym zasięgu.
Co polecicie?
--
LeP

Data: 2010-02-20 09:43:35
Autor: nom
Jaki router wifi ?

Użytkownik "LeP" <lesp@onet.pl> napisał w wiadomości news:hlo6lq$e4i$1inews.gazeta.pl...
Co polecicie?

A to jest łącze ADSL (poprzez linię telefoniczną) czy DSL (doprowadzone skrętką albo po WiFi)?
Z tanich i dobrych to coś z Tplinka polecam, zainstalowałem tego z kilka sztuk i nikt się nie skarży. :-)

Data: 2010-02-20 10:02:58
Autor: LeP
Jaki router wifi ?

Użytkownik "nom"

Użytkownik "LeP"

A to jest łącze ADSL (poprzez linię telefoniczną) czy DSL (doprowadzone skrętką albo po WiFi)?
Z tanich i dobrych to coś z Tplinka polecam, zainstalowałem tego z kilka sztuk i nikt się nie skarży. :-)

Sygnał jest z UPC, więc skętka. Jakiś konkretny model możesz polecić?

--
LeP

Data: 2010-02-20 13:58:46
Autor: nom
Jaki router wifi ?

Użytkownik "LeP" <lesp@onet.pl> napisał w wiadomości news:hlo8ge$j58$1inews.gazeta.pl...

Sygnał jest z UPC, więc skętka. Jakiś konkretny model możesz polecić?

Najtańszy za 60zł:
http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-wr340g_z_wbudowanym_routerem_oraz_4_portowym_switchem_N2952.htm
Trochę droższy:
http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_w_tech_extended_range_tl-wr543g_z_routerem_oraz_4_port_switchem_funkcja_wisp_N2955.htm
taki mam w pracy, działa już ponad 2 lata nonstop i jeszcze nidgy się nie zawiesił.
Nowszy model ma już QoS, a więc można kształtować pasmo w zależności od portu LAN lub WiFi.
Ten jest za 80zł:
http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-wr740n_z_wbudowanym_routerem_150mb-s_802_11n_N3252.htm
ale ma WiFi pracujące w standardzie N, a więc teoretycznie 150Mb/s, nie wykorzystasz tego do internetu, ale przesyłanie plików między dwoma komputerami w sieci lokalnej po wifi może być dużo szybsze niż w standardzie G (54Mb/s).
Każdy z nich ma clonowanie MAC, nie wiem czy Twój operator nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1, wtedy router może nie przepuścić pakietu, wtedy trzeba szukać routera, który zmienia TTL (czas życia pakietu).
Można to sprawdzić "puszczając" pinga do routera (serwera) operatora.

Data: 2010-02-20 15:20:08
Autor: qwerty
Jaki router wifi ?
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hloma7$nur$1@pippin.nask.net.pl...
http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-wr740n_z_wbudowanym_routerem_150mb-s_802_11n_N3252.htm
ale ma WiFi pracujące w standardzie N, a więc teoretycznie 150Mb/s,

Jak może być n skoro ma jedną antenę? Przecież wykorzystywane w n kilka kanałów na raz.

Data: 2010-02-20 15:39:02
Autor: nom
Jaki router wifi ?

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hlor2k$k77$1news.task.gda.pl...
Jak może być n skoro ma jedną antenę? Przecież wykorzystywane w n kilka kanałów na raz.

A co ma ilość wykorzystywanych kanałów do ilości anten?
Przecież przez jedną antenkę możesz puścić tyle kanałów ile Ci się podoba. :-)
Np. taka antena nadawcza na PKiN transmituje conajmniej kilka kanałów telewizyjnych i radiowych i nie ma z tym najmniejszych problemów. :-)

Data: 2010-02-20 15:57:51
Autor: qwerty
Jaki router wifi ?
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlos68$r84$1@pippin.nask.net.pl...
Np. taka antena nadawcza na PKiN transmituje conajmniej kilka kanałów telewizyjnych i radiowych i nie ma z tym najmniejszych problemów. :-)

Jesteś tego pewien, że z PKiN nadają z jednej anteny?

Data: 2010-02-23 00:32:01
Autor: LeP
Jaki router wifi ?

Użytkownik "qwerty"
Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlos68$r84$1@pippin.nask.net.pl...
Np. taka antena nadawcza na PKiN transmituje conajmniej kilka kanałów telewizyjnych i radiowych i nie ma z tym najmniejszych problemów. :-)

Jesteś tego pewien, że z PKiN nadają z jednej anteny?

Nawet blondynki (zwłaszcza te, które widziały zdjęcie jakiegokolwiek satelity telekomunikacyjnego) wiedzą, że z jednej anteny można wyemitować całe mnóstwo tzw."kanałów";)

--
LeP

Data: 2010-02-20 21:34:39
Autor: MC
Jaki router wifi ?
[...]

To jest ubogie n. Dlatego ma tylko 150.

Data: 2010-02-21 00:00:55
Autor: LeP
Jaki router wifi ?

[...]

Polecę im ten ostatni, bo róznica w cenach żadna. Mam nadzieję, że dziewczyny poradzą sobie z podłaczeniem i konfiguracją;)
Dzięki wielkie.

Pozdr.

--
LeP

Data: 2010-02-21 09:08:04
Autor: nom
Jaki router wifi ?

Użytkownik "LeP" <lesp@onet.pl> napisał w wiadomości news:hlppjm$en9$1inews.gazeta.pl...
Polecę im ten ostatni, bo róznica w cenach żadna. Mam nadzieję, że dziewczyny poradzą sobie z podłaczeniem i konfiguracją;)

W Tplinku jest kreator, więc bez problemu sobie poradzą. Ponadto jest instrukcja w języku polskim.

Data: 2010-02-21 09:52:13
Autor: qwerty
Jaki router wifi ?
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlqpla$994$1@pippin.nask.net.pl...
W Tplinku jest kreator, więc bez problemu sobie poradzą. Ponadto jest instrukcja w języku polskim.

A jak to blondynki?

Data: 2010-02-23 00:17:39
Autor: LeP
Jaki router wifi ?

[...]