Jaki rower?

Data: 2011-06-01 13:41:33
Autor: Cześ
Jaki rower?
Witam wszystkich cyklistów
To mój debiut na grupie i od razu prośba.
Pomóżcie lajkonikowi :)
Szykam roweru do jazdy głównie miejskiej, czasami łatwy teren. Mój wybór dokona się w klasie rowerów miejskich lub trekingowych.
Rower musi mieć:
- ramę "męską" 19'' lub 20''
- przerzutka w piascie tylnej (najchetniej nexus 8, lub coś technologicznie podobnego) + torpedo
- dynamo w przedniej piaście
- bagażnik
- amortyzowany przód
- osłonę łańcucha
- cena poniżej 2000 zł
- błotniki
Mile widziane oświetlenie z chwilowym podtrzymaniem po zakończeniu jazdy, szerokie, wygodne siodło

Jesli widzieliście coś takiego to podrzućcie linka.
Jesli uważacie że przerzutka w piaście to złe rozwiązanie to poprosiłbym o krótkie uzasadnienie lub odesłanie do odpowiedniej literatury

pozdrawiam

Data: 2011-06-01 04:43:57
Autor: Michał Wolff
Jaki rower?
On 1 Cze, 13:41, "Cześ" <czes...@czeslaw.pl> wrote:

- przerzutka w piascie tylnej (najchetniej nexus 8, lub coś technologicznie
podobnego) + torpedo
- dynamo w przedniej piaście

Nie idźcie tą drogą Czesiu! :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-01 12:24:49
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower?
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):
On 1 Cze, 13:41, "Cze=B6" <czes...@czeslaw.pl> wrote:

> - przerzutka w piascie tylnej (najchetniej nexus 8, lub co=B6 technologic=
znie
> podobnego) + torpedo
> - dynamo w przedniej pia=B6cie

Nie id=BCcie t=B1 drog=B1 Czesiu! :))

No ale to nie na wyprawy...

rmikke

Data: 2011-06-02 08:49:50
Autor: pawlin
Jaki rower?
W dniu 2011-06-01 14:24, Ryszard Mikke pisze:
[...]

dlaczego uwazasz ze taki rower nie nadaje sie na wyprawy. ja na swoim freewayu nakrecilem calkiem przyzwoicie i rowniez mam przerzutke w piascie i dynamo

pawlin
http://pawlin.bikestats.pl/
http://picasaweb.google.com/pawel.bunko
http://www.gpsies.com/mapUser.do?username=pawlin

Data: 2011-06-02 13:01:31
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower?
pawlin <pawlin@fromru.com> napisał(a):

> No ale to nie na wyprawy...

dlaczego uwazasz ze taki rower nie nadaje sie na wyprawy. ja na swoim freewayu nakrecilem calkiem przyzwoicie i rowniez mam przerzutke w piascie i dynamo

To akurat dyskutuj z Michałem.

Ja uważam, że wątkodawca _nie_potrzebuje_ roweru na wyprawy.
A uwazam tak, poniewaz tak napisal.

rmikke

Data: 2011-06-01 20:11:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?
Michał Wolff, Wed, 1 Jun 2011 04:43:57 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
[...]

Powiedział Michał Wolff, specjalista ds. rowerów miejskich.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-01 12:24:08
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower?
Cześ <czeslaw@czeslaw.pl> napisał(a):
[...]

Z opisu wychodzi raczej mieszczuch.

Jesli widzieliście coś takiego to podrzućcie linka.
Jesli uważacie że przerzutka w piaście to złe rozwiązanie to poprosiłbym o krótkie uzasadnienie lub odesłanie do odpowiedniej literatury

Na taka jazde, jak opisales, moim zdaniem bardzo dobre rozwiazanie
(sam jezdze zima na czyms podobnym, tylko rama po goralu i celowo bez
amortyzacji).

rmikke

Data: 2011-06-01 12:26:09
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower?
Ryszard Mikke <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Cześ <czeslaw@czeslaw.pl> napisał(a): > Witam wszystkich cyklistów
> [...]

Na taka jazde, jak opisales, moim zdaniem bardzo dobre rozwiazanie
(sam jezdze zima na czyms podobnym, tylko rama po goralu i celowo bez

A, i hamulce mam rolkowe, bo torpedo nie trawie, a poza tym nie chce mi sie
zastanawiac, co mam nacisnac, zeby rower, ktorym akurat jade, zahamowal ;)

rmikke

Data: 2011-06-01 16:01:15
Autor: giro
Jaki rower?

http://brennabor.pl/shop.php?c=2 może coś takiego...

Data: 2011-06-01 16:08:48
Autor: Cześ
Jaki rower?
http://brennabor.pl/shop.php?c=2 może coś takiego...
bardziej to http://brennabor.pl/shop.php?id=38. Przejadę się do sklepu i obejrzę. Ale przerzutkę ma nexus 7 czyli słabszą od tej o której pisałem. A przeczytałem kilka opinii i zdecydowanie nexus 8 byl bardziej chwalony.

dzięki

Data: 2011-06-01 19:46:23
Autor: Krycha
Jaki rower?
W dniu 2011-06-01 13:41, Cześ pisze:
Witam wszystkich cyklistów
To mój debiut na grupie i od razu prośba.
Pomóżcie lajkonikowi :)
Szykam roweru do jazdy głównie miejskiej, czasami łatwy teren.
(...)

Może coś takiego, choć to damka, ale jak poszukasz
to może znajdzie się i rama męska.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-06-01 19:50:30
Autor: Krycha
Jaki rower?
W dniu 2011-06-01 19:46, Krycha pisze:
[...]

http://msport.com.pl/produkt.php?menu=1&kat=11&kat2=99&kat3=482&firma=43&id=4852
przepraszam za brak linku w poście wcześniejszym

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-06-01 19:55:27
Autor: Ignacy
Jaki rower?
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl>   Krysiu jak spisuje się Twój nowy rowerek...jak Ci idzie "kulanie".

  Ignac

Data: 2011-06-01 23:00:50
Autor: Krycha
Jaki rower?
Hej.

W dniu 2011-06-01 21:55,  Ignacy pisze:
Krycha<kkrycha@poczta.onet.pl>

   Krysiu jak spisuje się Twój nowy rowerek...jak Ci idzie "kulanie".

   Ignac

A dziękuję za pamięć. :-)
Wstyd mi się przyznać, że do połowy maja stał "ładnie" w pokoju.
I dopiero niedawno wybrałam się nim na wycieczkę po okolicy.
Na początku, jak pierwszy raz wsiadłam, coś nie bardzo mi pasowało,
ale po uregulowaniu wysokości siodełka i jego odległości sytuacja poprawiła się. Poczułam sie lepiej.
Biegi zmieniają się ładnie, ale pod górkę, gdy jest niższy bieg,
nie mogę przyzwyczaić się do szybkiego "machania" nogami.
Myślę, że to kwestia czasu.
Zdaje mi się, że nie czuję pracy amortyzatorów,
ale może poczułabym, gdybym po tych samych drogach jechała
starym rowerem bez tych udogodnień.
Nie umiem pogodzić, jak na razie, obowiązków domowych, działkowych
i innych gospodarczych z wycieczkami.
Wycieczki ciągle przegrywają, bo obowiązki ważniejsze. ;-)
Dlatego rower wrócił znowu do pokoju (w obawie przed piwnicznymi złodziejami), ale nie na długo.
Planuję przechowywać go w garażu, gdzie robię mu miejsce porządkując rupieciarnię. Wtedy nie będę musiała wprowadzać i wyprowadzać po schodach, a trochę waży. Ułatwi mi to decyzję częstszego korzystania
z roweru.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-06-02 10:44:37
Autor: Paweł Suwiński
Jaki rower?
Dnia śro, 01 cze 2011 tako rzecze Cześ:

Szykam roweru (...)
Jesli widzieliście coś takiego to podrzućcie linka.

http://www.unibike.pl/city.html
http://kross.pl/rower/100-TRANS_SANDER.html

Jesli uważacie że przerzutka w piaście to złe rozwiązanie (...)

Bardzo dobre, IMHO za kilka lat  w użytku amatorskim zarówno w mieście
jak i w turystyce praktycznie poznikają klasyczne rozwiązania.

Paweł Suwiński

Data: 2011-06-02 10:48:35
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Jaki rower?
Paweł Suwiński wrote:
[...]

Biegi w piaście to _jest_ klasyczne rozwiązanie.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-06-02 13:41:05
Autor: Cześ
Jaki rower?
http://www.unibike.pl/city.html
http://kross.pl/rower/100-TRANS_SANDER.html
Dzięki Pawle!
Te propozycje najbardziej mi odpowiadają. Tego Krossa wczoraj nawet testowałem. Całkiem wygodny rower. Ale zacząłem zastanawiać się czy torpedo to to czego naprawdę potrzebuję. Tak szczerze to nie było mi z tym wygodnie i uzywałem hamulców ręcznych (15 lat przyzwyczajenia:))
Przyglądnę sie temu Unibike. Możesz mi jeszcze powiedzieć o jego hamulcach? W specyfikacji jest:
SHIMANO ALTUS M422 / IM80 ROLLER BRAKE. Rozumiem że nie ma tam torpedo, tak?

Gdzie w W-wawie są sklepy sprzedające ta markę?

pozdrawiam i dziękuję również za inne odpowiedzi

Data: 2011-06-02 13:09:47
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower?
> [...]
SHIMANO ALTUS M422 / IM80 ROLLER BRAKE. Rozumiem że nie ma tam torpedo, tak?

Hamulce rolkowe, czyli dokladnie to, co ja sobie zawinszowalem do zimowki.
Skutecznosc na poziomie hamulca szosowki, albo i to nie, w kazdym razie do
V-brakes, czy tarczowek temu daleko. Ale torpedo ma podobna, wiec co za
roznica. Za to hamulec jest kryty, wiec calkowicie pogodoodporny.

rmikke

Data: 2011-06-02 14:07:46
Autor: Cześ
Jaki rower?
Gdzie w W-wawie są sklepy sprzedające ta markę?

Już znalazłem w Wawie sklep - Ursynów, Meander 22
pozdrawiam
k.

Data: 2011-06-03 10:42:53
Autor: Cześ
Jaki rower? EOT
Szykam roweru do jazdy głównie miejskiej, czasami łatwy teren. Mój wybór dokona się w klasie rowerów miejskich lub trekingowych.........

Się dokonało!
Zanabyłem drogą kupna http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html
Pierwsze wrazenia z jazdy są takie:
"+"
wygoda - dobre siodło, wyprostowana sylwetka, łatwość zmiany biegu, całkiem niezłe te hamulce rolkowe (do tej pory miałem w goralu canti)
"-"
duża masa roweru (na bagażnik bedzie ciężko wsadzić), bardzo duża nóżka (podpórka - nie wiem jak to się fachowo nazywa) trzęsie się na wybojach i odczuwa się to jako wibracje

Co do samej jazdy, to nie mam jeszcze ostatecznej opinii, ale to coś zupełnie innego niż rower z klasycznumi przerzutkami. Na tym nexusie do piątego biegu jazda jest bardzo lekka. Przejście na szósty bieg to duzy skok oporu na pedałach. Osmego biegu raczej w ogóle nie będe używał bo strasznie cięzkie to przełożenie.
Zdecydowanie negatywnie zacząłem odbierać nasze chodniki i ścieżki rowerowe. Na góralu nie przeszkadzały mi połamane płyty chodnikowe czy ścieżki wybrukowane kostka bauma, teraz zacząłem je odczówać. licze że się przyzwyczaję

pozdrawiam wszystkich
Cześ

Data: 2011-06-03 10:16:10
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower? EOT
> [...]

duża masa roweru (na bagażnik bedzie ciężko wsadzić), bardzo duża nóżka (podpórka - nie wiem jak to się fachowo nazywa) trzęsie się na wybojach i odczuwa się to jako wibracje

Powiedzialbym, ze felerna jakas, jesli to rzeczywiscie wina nozki...

[...]

Poczekaj, zjedziesz z gorki...

[...]

A w tym goralu miales pelna amortyzacje, czy jak?

A, i pewnie grubsze opony miales...

1. Sprawdz cisnienie w oponach. Im bedzie nizsze, tym wygodniej (ale i ciezej)
bedzie Ci sie jechac. Tylko nie spuszczaj ponizej minimalnego cisnienia,
wymienionego na oponie...

2. Mozesz zmienic sztyce na amortyzowana.

3. Zawsze mozesz zalozyc grubsze opony (np. Schwalbe Big Apple sa przeznaczone
na miasto (gladkie), a moga miec i dwa cale).

rmikke

Data: 2011-06-03 12:29:18
Autor: Cześ
Jaki rower? EOT
A w tym goralu miales pelna amortyzacje, czy jak?

nie

A, i pewnie grubsze opony miales...

tak

dzięki za porady. rozważę 2 i 3

Data: 2011-06-03 10:33:54
Autor: Piotr Potulski
Jaki rower? EOT
[...]
Ciekawe, bo w 3x10 też mam takie wrażenie, że pomiędzy 8, 9 i 10 jakoś bardzo duże skoki są :)

[...]
Węższe opony, masa ciała w większej części na siodełku.

Data: 2011-06-03 11:14:27
Autor: bans
Jaki rower? EOT
W dniu 2011-06-03 10:42, Cześ pisze:

http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html

Znajoma jeździ na 3-biegowej wersji damskiej, bardzo sobie chwali, ale nie ma porównania, to jej pierwszy "poważny" rower. W każdym razie dystans około 30km (z tego ponad 10km polnymi, gruntowymi) drogami na nim pokonała i nie narzekała ;)

--
bans

Data: 2011-06-06 09:33:43
Autor: Paweł Suwiński
Jaki rower? EOT
Dnia pią, 03 cze 2011 tako rzecze Cześ:

[...]

Bo pochodnikach się nie jeździ ;). Czas się nauczyć asertywnej jazdy w
ruchu miejskim.  Mnie właśnie  kupno podobnego  roweru i  przesiadka z
górala do tego zachęciło i z  bardzo dobrym skutkiem. Dziś jak jadę po
chodniku to czuję się osioł :).

Paweł Suwiński

Jaki rower?