Jaki rower? EOT

Data: 2011-06-03 10:42:53
Autor: Cześ
Jaki rower? EOT
Szykam roweru do jazdy głównie miejskiej, czasami łatwy teren. Mój wybór dokona się w klasie rowerów miejskich lub trekingowych.........

Się dokonało!
Zanabyłem drogą kupna http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html
Pierwsze wrazenia z jazdy są takie:
"+"
wygoda - dobre siodło, wyprostowana sylwetka, łatwość zmiany biegu, całkiem niezłe te hamulce rolkowe (do tej pory miałem w goralu canti)
"-"
duża masa roweru (na bagażnik bedzie ciężko wsadzić), bardzo duża nóżka (podpórka - nie wiem jak to się fachowo nazywa) trzęsie się na wybojach i odczuwa się to jako wibracje

Co do samej jazdy, to nie mam jeszcze ostatecznej opinii, ale to coś zupełnie innego niż rower z klasycznumi przerzutkami. Na tym nexusie do piątego biegu jazda jest bardzo lekka. Przejście na szósty bieg to duzy skok oporu na pedałach. Osmego biegu raczej w ogóle nie będe używał bo strasznie cięzkie to przełożenie.
Zdecydowanie negatywnie zacząłem odbierać nasze chodniki i ścieżki rowerowe. Na góralu nie przeszkadzały mi połamane płyty chodnikowe czy ścieżki wybrukowane kostka bauma, teraz zacząłem je odczówać. licze że się przyzwyczaję

pozdrawiam wszystkich
Cześ

Data: 2011-06-03 10:16:10
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower? EOT
Cześ <czeslaw@czeslaw.pl> napisał(a):
> [...]

duża masa roweru (na bagażnik bedzie ciężko wsadzić), bardzo duża nóżka (podpórka - nie wiem jak to się fachowo nazywa) trzęsie się na wybojach i odczuwa się to jako wibracje

Powiedzialbym, ze felerna jakas, jesli to rzeczywiscie wina nozki...

[...]

Poczekaj, zjedziesz z gorki...

[...]

A w tym goralu miales pelna amortyzacje, czy jak?

A, i pewnie grubsze opony miales...

1. Sprawdz cisnienie w oponach. Im bedzie nizsze, tym wygodniej (ale i ciezej)
bedzie Ci sie jechac. Tylko nie spuszczaj ponizej minimalnego cisnienia,
wymienionego na oponie...

2. Mozesz zmienic sztyce na amortyzowana.

3. Zawsze mozesz zalozyc grubsze opony (np. Schwalbe Big Apple sa przeznaczone
na miasto (gladkie), a moga miec i dwa cale).

rmikke

Data: 2011-06-03 12:29:18
Autor: Cześ
Jaki rower? EOT
A w tym goralu miales pelna amortyzacje, czy jak?

nie

A, i pewnie grubsze opony miales...

tak

dzięki za porady. rozważę 2 i 3

Data: 2011-06-03 10:33:54
Autor: Piotr Potulski
Jaki rower? EOT
[...]
Ciekawe, bo w 3x10 też mam takie wrażenie, że pomiędzy 8, 9 i 10 jakoś bardzo duże skoki są :)

[...]
Węższe opony, masa ciała w większej części na siodełku.

Data: 2011-06-03 11:14:27
Autor: bans
Jaki rower? EOT
W dniu 2011-06-03 10:42, Cześ pisze:

http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html

Znajoma jeździ na 3-biegowej wersji damskiej, bardzo sobie chwali, ale nie ma porównania, to jej pierwszy "poważny" rower. W każdym razie dystans około 30km (z tego ponad 10km polnymi, gruntowymi) drogami na nim pokonała i nie narzekała ;)

--
bans

Data: 2011-06-06 09:33:43
Autor: Paweł Suwiński
Jaki rower? EOT
Dnia pią, 03 cze 2011 tako rzecze Cześ:

[...]

Bo pochodnikach się nie jeździ ;). Czas się nauczyć asertywnej jazdy w
ruchu miejskim.  Mnie właśnie  kupno podobnego  roweru i  przesiadka z
górala do tego zachęciło i z  bardzo dobrym skutkiem. Dziś jak jadę po
chodniku to czuję się osioł :).

Paweł Suwiński

Jaki rower? EOT