Jaki rower?: Merida czy Unibike?

Data: 2009-06-03 18:54:29
Autor: Janal
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Planuję od dawna kupić sobie crossowy rower, no i po godzinach internetowych
poszukiwań i eliminacji różnych opcji, wybór padł na jeden z dwóch rowerów.
Zastanawiam się który wybrać:

Merida Crossway 20 Comfort v
http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=70&id=468
[uwaga odnośnie ceny: sprzedawca oferuje na niego 10% rabatu, więc liczcie za
niego ok. 1210PLN ;)]

lub

Unibike Crossway Gts
http://www.unibike.pl/crossfiregts.html

Proszę o pomoc! I to w miarę szybką, bo rower zamierzam kupić jutro!

Z góry wielkie dzięki wszelakim dobrodziejom! :)

Data: 2009-06-03 20:09:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie Janal, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:6069.0000035d.4a26aac5newsgate.onet.pl> przy ul....

[...]

Powiem Ci tak: po jajach, jakie mój znajomy przeżywa z rowerem Merida
doszedłem do tego, że Meridy to patykiem nie dotknę, chyba, że podrzuci go
do mojego przydomowego serwisu.
Z drugiej strony: kilkoro znajomych ma Unibike-i i nic z nimi nie robią od
długiego czasu (poza jeżdżeniem, rzecz jasna).

Data: 2009-06-03 18:44:52
Autor: Artur
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
środa, 03 cze, Marek 'marcus075' Karweta:
Powiem Ci tak: po jajach, jakie mój znajomy przeżywa z rowerem Merida
doszedłem do tego, że Meridy to patykiem nie dotknę, chyba, że podrzuci go
do mojego przydomowego serwisu.

Możesz rozwinąć?

Z drugiej strony: kilkoro znajomych ma Unibike-i i nic z nimi nie robią od
długiego czasu (poza jeżdżeniem, rzecz jasna).

Mi tam Unibike'i pękają :P.

Data: 2009-06-03 20:53:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie Artur, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h06gb4$2nj$1news.task.gda.pl> przy ul....

[...]

Miał sobie ładną Meridę, Mattsa TFS 100. Rower, jakby nie było, raczej
terenowy. Wjechał na nim w teren i ciężko pokrzywił hak przerzutki. No nic.
Wyprostował, kilka miesięcy później znów hak przerzutki pokrzywił i to tak
ciężko, że wózek przerzutki wisiał NAD kasetą. Stwierdził, że kupi nowy
hak, który... Urwał się po 90km.
Może to użyszkodnik nie ma szczęścia, może to ch***wość Meridy. Nie wiem.
Zakładam to drugie i najbliższą ramę nabywam od Orłowskiego.

Data: 2009-06-03 21:07:13
Autor: karbar
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Hm. A ja mam stalową ramkę meridy z 2001 roku i dwie alu meridy z 2003 roku. Nie miałem najmniejszych problemów z hakiem :P Nie będę snuł domysłów, bo znowu się okaże, że nie wiem o czym pisze. Niech zostanie tylko suchy fakt ;>

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka], gg:2240510
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2009-06-04 14:04:31
Autor: Coaster
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
karbar wrote:
[...] zostanie tylko suchy fakt [...]

Nie podlewales?! ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-06-03 21:42:12
Autor: artek
[...]

ee tam, normalka. jeżdżąc przez kilka lat krossówką unibajka haki zmieniałem kilka razy w roku. a to patyk zmielił przerzutkę, a to solidną glebę zaliczyłem ... to i solidny ich zapasik miałem, jeszcze mi ze 3 gdzieś się po kątach poniewiera ;)
w końcu przerzutkę zmieniłem na xt shadow i kłopoty się skończyły.

--
artek

Data: 2009-06-03 21:35:46
Autor: Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

<ciach bzdety>

Mam Unibike'a Viper, i każdemu polecam tą markę.

PZDR
Jarosław "Yaroosh" Łysiak

Data: 2009-06-04 16:31:41
Autor: Artur
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
środa, 03 cze, Jarosław "Yaroosh" Łysiak:
Mam Unibike'a Viper, i każdemu polecam tą markę.

NIE polecam - rama pękła po 1,5 roku, nie wymienili na gwarancji.

Data: 2009-06-04 16:32:58
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-04, Artur wrote:
środa, 03 cze, Jarosław "Yaroosh" Łysiak:
Mam Unibike'a Viper, i każdemu polecam tą markę.

NIE polecam - rama pękła po 1,5 roku, nie wymienili na gwarancji.

To była ta historia, że po wymieniłes w rowerze jakieś pierdoły i na tej
podstawie nie uznali gwarancji?

Nie próbowałeś walczyć o niezgodność towaru z umową?

Data: 2009-06-04 17:48:49
Autor: Artur
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
czwartek, 04 cze, Jan Srzednicki:
[...]

Ta.

Nie próbowałeś walczyć o niezgodność towaru z umową?

Nie, nie miałem wtedy na to czasu ani nastroju.

Data: 2009-06-03 20:18:27
Autor: karbar
Jaki rower?: Merida czy Unibike?

Proszę o pomoc! I to w miarę szybką, bo rower zamierzam kupić jutro!

Wizualnie bardziej mi się podoba Merida, technicznie Unibike, tylko mam jedną wielką wątpliwość dotyczącą UNIBIKE'a. W specyfikacji jest napisane, że ma 21 biegów. Kaseta w tym unibike'u to HG30, która występuje w wersji 7 i 8 rzędowej. Jeżeli ten unibike ma faktycznie 7 rzędów z tyłu, oznacza to, że (AFAIR) nie będzie pasowała do niego kaseta 8 ani 9 rzędowa, co przy ewentualnej rozbudowie roweru będzie generowało dodatkowe koszty. Co więcej, sam mam teraz dość fajny rowerek z 8 rzędową kasetą, której żywot dobiega końca i nie mam możliwości kupienia teraz wysokiej klasy kasety na 8 rzędów (a manetki mam sram x-o, więc zmieniać nie chcę). Chciałem przez to powiedzieć, że kupując rower przystosowany do kasety 7-rzędowej, w momencie, gdy napęd Ci się zużyje, jesteś mocno ograniczony do komponentów z najniżej półki.

pozdrawiam
karbar

Data: 2009-06-03 20:37:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie karbar, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h06fbi$mvp$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

Masz rację. Wiąże się to z tym, że to nie jest kaseta-kaseta, tylko
ordynarny nakręcany na gwint na piaście wielotryb z mechanizmem
wolnobiegowym. Rzecz dziadowska straszliwie. Wiem, bo miałem. Oś poszła po
4kkm... Litości.

Data: 2009-06-03 11:53:39
Autor: zombie32167
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
ja ci moge jeszcze namieszac i polecic scotta sportster p5 na promocji
okolice 1300zl

pisze scott bo scotty maja fajne ramy, z tych dwoch co wymieniles
wolabym raczej unibika chociaz komentarze powyzej odnosnie kasety
bardzo trafne

Data: 2009-06-03 21:22:49
Autor: janal2
[...]

Ło, jakby ten Scott był ok, to biorę od razu! Chodzi Ci dokładnie o to, tak?:
http://www.rowery.com.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=1042

Podejrzewam, że to jakiś ostatni model i jakaś mała rama... :/ no, ale wyślę
maila (bo dziś już nie odbierają tel. :D), no i mam nadzieję, że jeszcze rano mi
odpiszą...

Wielkie dzięki za info i wszystkim, którzy zamieścili tu swoje opinie :D

Data: 2009-06-03 20:52:52
Autor: karbar
[...]

No nie do końca. CS-HG30-7 to jednak jest kaseta kaseta. W tym wypadku jest o tyle lepiej, że łożyska wypadają bliżej końców ośki, niż w przypadku nakręcanego wolnobiegu, przez co oś jest trudniej zgiąć. Ale i tak pozostaje kłopot dostępności komponentów z wyższej półki kompatybilnych z systemem 7 rzędowym.

pozdrawiam
karbar

Data: 2009-06-03 21:25:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie karbar, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h06gu1$30u$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

Ja tam żyłem przekonaniem, że to wolnobieg, ale kłócić się nie zamierzam.
Jak kaseta to dobrze. To nic tylko brać Unibike-a. Manetki pewnie i tak ma
dodupistyczne, akurat wymienić na LX-a i przejść na 9 rzędów. ;-)

Data: 2009-06-03 23:19:09
Autor: Titus Atomicus
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
In article <uuvl2s442gdp$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

> [...]

> No nie do końca. CS-HG30-7 to jednak jest kaseta kaseta. [...]

Ja tam żyłem przekonaniem, że to wolnobieg, ale kłócić się nie zamierzam.

Ale czy CS-HG30-7 nie moze wystepowac w wersji i kaseta i wolnobieg?

TA

Data: 2009-06-03 16:15:07
Autor: zombie32167
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
to co mnie ciekawi to ramy unibika i meridy, niestety nie mam zadnego
porownania wiec sie nie moge wypowiedziec. osprzetowo poza napedem
unibike praktycznie wszystko wygrywa

ja z hakiem unibika mialem tak: przez prawie dwa sezony wszystko
wspaniale ale jak juz sie zlamal to tak ze wozek przerzutki wyladowal
miedzy szprychami i sie rozlecial do tego stopnia ze i przerzutke
trzeba bylo wymienic

o ile wiem unbike ma taki zapis w karcie gwarancyjnej ze jakakolwiek
(samowolna?) wymiana czesci rowna sie utracie gwarancji, calkiem
istotny szczegol... moze ktos by sie rozpisal na ten temat

i jeszcze na koniec, nie wazne ktory rower kupisz, wazne aby uzywac
ostroznie i zgodnie z przeznaczeniem - zaoszczedzi to nerwow i
pieniedzy na naprawy

Data: 2009-06-04 09:53:55
Autor: fabian
zombie32167@gmail.com wrote:
i jeszcze na koniec, nie wazne ktory rower kupisz, wazne aby uzywac
ostroznie i zgodnie z przeznaczeniem - zaoszczedzi to nerwow i
pieniedzy na naprawy

Aby oszczędzić sobie nerwy i pieniędzy najlepiej jest nie kupować.
A jak już kupić to jeździć tylko raz w tygodniu, maksymalnie 30 km przy dobrej pogodzie na utwardzonych drogach i schodzić z roweru przy pokonywaniu krawężników!

Fabian.

Data: 2009-06-04 15:35:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie zombie32167@gmail.com, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

i jeszcze na koniec, nie wazne ktory rower kupisz, wazne aby uzywac
ostroznie i zgodnie z przeznaczeniem - zaoszczedzi to nerwow i
pieniedzy na naprawy

Czyt.: jeżeli kupujesz rower do jazdy to jeździj, jeżeli po to, żeby ładnie
w pokoju wyglądał to zostaw go w spokoju.
Pieprzenie jednym słowem.

/me na trekkingu po górach jeżdżacy

Data: 2009-06-04 16:34:07
Autor: Artur
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
czwartek, 04 cze, zombie32167@gmail.com:
o ile wiem unbike ma taki zapis w karcie gwarancyjnej ze jakakolwiek
(samowolna?) wymiana czesci rowna sie utracie gwarancji, calkiem
istotny szczegol... moze ktos by sie rozpisal na ten temat

Poszukaj moich postów z zimy - rama pękła, zapis o którym mówisz spowodował że
mi jej nie wymienili.

Data: 2009-06-04 10:21:58
Autor: karbar
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Ale czy CS-HG30-7 nie moze wystepowac w wersji i kaseta i wolnobieg?

Zgodnie ze stanem mojej wiedzy, oznaczenie CS zawsze odnosi się do kaset, a MF to wolnobiegów. Na stronie shimano nie znalazłem wolnobiegu o oznaczeniu MF-HG30, a wzmiankę o kasecie CS-HG30 tak. Inna sprawa, że nie było tam mowy o CS-HG30-7, ale o 8 rzędowym odpowiedniku, ale w sklepach internetowych kaseta o takim oznaczeniu występuję.

Tak poza tym to strona shimano sprzed kilku lat wydawała mi się dużo bardziej przyjazna i intuicyjna.

pozdrawiam
karbar

Data: 2009-06-04 10:24:05
Autor: karbar
karbar pisze:
[...]

Problemem jest niestety to, że na stronie unibike'a jest podane oznaczenie jedynie HG30 i informacja, że napęd jest 21 biegowy. Nie znalazłem wolnobiegu o oznaczeniu HG30, więc wydaje mi się, że sprawa tyczy się kasety o tym oznaczeniu, której istnienie jest potwierdzone ;)

pozdrawiam
karbar