Jaki rower?: Merida czy Unibike?

Data: 2009-06-03 20:18:27
Autor: karbar
Jaki rower?: Merida czy Unibike?

Proszę o pomoc! I to w miarę szybką, bo rower zamierzam kupić jutro!

Wizualnie bardziej mi się podoba Merida, technicznie Unibike, tylko mam jedną wielką wątpliwość dotyczącą UNIBIKE'a. W specyfikacji jest napisane, że ma 21 biegów. Kaseta w tym unibike'u to HG30, która występuje w wersji 7 i 8 rzędowej. Jeżeli ten unibike ma faktycznie 7 rzędów z tyłu, oznacza to, że (AFAIR) nie będzie pasowała do niego kaseta 8 ani 9 rzędowa, co przy ewentualnej rozbudowie roweru będzie generowało dodatkowe koszty. Co więcej, sam mam teraz dość fajny rowerek z 8 rzędową kasetą, której żywot dobiega końca i nie mam możliwości kupienia teraz wysokiej klasy kasety na 8 rzędów (a manetki mam sram x-o, więc zmieniać nie chcę). Chciałem przez to powiedzieć, że kupując rower przystosowany do kasety 7-rzędowej, w momencie, gdy napęd Ci się zużyje, jesteś mocno ograniczony do komponentów z najniżej półki.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka], gg:2240510
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2009-06-03 20:37:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie karbar, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h06fbi$mvp$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

Masz rację. Wiąże się to z tym, że to nie jest kaseta-kaseta, tylko
ordynarny nakręcany na gwint na piaście wielotryb z mechanizmem
wolnobiegowym. Rzecz dziadowska straszliwie. Wiem, bo miałem. Oś poszła po
4kkm... Litości.

Data: 2009-06-03 11:53:39
Autor: zombie32167
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
ja ci moge jeszcze namieszac i polecic scotta sportster p5 na promocji
okolice 1300zl

pisze scott bo scotty maja fajne ramy, z tych dwoch co wymieniles
wolabym raczej unibika chociaz komentarze powyzej odnosnie kasety
bardzo trafne

Data: 2009-06-03 21:22:49
Autor: janal2
[...]

Ło, jakby ten Scott był ok, to biorę od razu! Chodzi Ci dokładnie o to, tak?:
http://www.rowery.com.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=1042

Podejrzewam, że to jakiś ostatni model i jakaś mała rama... :/ no, ale wyślę
maila (bo dziś już nie odbierają tel. :D), no i mam nadzieję, że jeszcze rano mi
odpiszą...

Wielkie dzięki za info i wszystkim, którzy zamieścili tu swoje opinie :D

Data: 2009-06-03 20:52:52
Autor: karbar
[...]

No nie do końca. CS-HG30-7 to jednak jest kaseta kaseta. W tym wypadku jest o tyle lepiej, że łożyska wypadają bliżej końców ośki, niż w przypadku nakręcanego wolnobiegu, przez co oś jest trudniej zgiąć. Ale i tak pozostaje kłopot dostępności komponentów z wyższej półki kompatybilnych z systemem 7 rzędowym.

pozdrawiam
karbar

Data: 2009-06-03 21:25:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie karbar, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h06gu1$30u$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

Ja tam żyłem przekonaniem, że to wolnobieg, ale kłócić się nie zamierzam.
Jak kaseta to dobrze. To nic tylko brać Unibike-a. Manetki pewnie i tak ma
dodupistyczne, akurat wymienić na LX-a i przejść na 9 rzędów. ;-)

Data: 2009-06-03 23:19:09
Autor: Titus Atomicus
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
In article <uuvl2s442gdp$.dlg@pedaluje.ile.moze>,
 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

> [...]

> No nie do końca. CS-HG30-7 to jednak jest kaseta kaseta. [...]

Ja tam żyłem przekonaniem, że to wolnobieg, ale kłócić się nie zamierzam.

Ale czy CS-HG30-7 nie moze wystepowac w wersji i kaseta i wolnobieg?

TA

Data: 2009-06-03 16:15:07
Autor: zombie32167
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
to co mnie ciekawi to ramy unibika i meridy, niestety nie mam zadnego
porownania wiec sie nie moge wypowiedziec. osprzetowo poza napedem
unibike praktycznie wszystko wygrywa

ja z hakiem unibika mialem tak: przez prawie dwa sezony wszystko
wspaniale ale jak juz sie zlamal to tak ze wozek przerzutki wyladowal
miedzy szprychami i sie rozlecial do tego stopnia ze i przerzutke
trzeba bylo wymienic

o ile wiem unbike ma taki zapis w karcie gwarancyjnej ze jakakolwiek
(samowolna?) wymiana czesci rowna sie utracie gwarancji, calkiem
istotny szczegol... moze ktos by sie rozpisal na ten temat

i jeszcze na koniec, nie wazne ktory rower kupisz, wazne aby uzywac
ostroznie i zgodnie z przeznaczeniem - zaoszczedzi to nerwow i
pieniedzy na naprawy

Data: 2009-06-04 09:53:55
Autor: fabian
zombie32167@gmail.com wrote:
i jeszcze na koniec, nie wazne ktory rower kupisz, wazne aby uzywac
ostroznie i zgodnie z przeznaczeniem - zaoszczedzi to nerwow i
pieniedzy na naprawy

Aby oszczędzić sobie nerwy i pieniędzy najlepiej jest nie kupować.
A jak już kupić to jeździć tylko raz w tygodniu, maksymalnie 30 km przy dobrej pogodzie na utwardzonych drogach i schodzić z roweru przy pokonywaniu krawężników!

Fabian.

Data: 2009-06-04 15:35:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Panie zombie32167@gmail.com, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

i jeszcze na koniec, nie wazne ktory rower kupisz, wazne aby uzywac
ostroznie i zgodnie z przeznaczeniem - zaoszczedzi to nerwow i
pieniedzy na naprawy

Czyt.: jeżeli kupujesz rower do jazdy to jeździj, jeżeli po to, żeby ładnie
w pokoju wyglądał to zostaw go w spokoju.
Pieprzenie jednym słowem.

/me na trekkingu po górach jeżdżacy

Data: 2009-06-04 16:34:07
Autor: Artur
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
czwartek, 04 cze, zombie32167@gmail.com:
o ile wiem unbike ma taki zapis w karcie gwarancyjnej ze jakakolwiek
(samowolna?) wymiana czesci rowna sie utracie gwarancji, calkiem
istotny szczegol... moze ktos by sie rozpisal na ten temat

Poszukaj moich postów z zimy - rama pękła, zapis o którym mówisz spowodował że
mi jej nie wymienili.

Data: 2009-06-04 10:21:58
Autor: karbar
Jaki rower?: Merida czy Unibike?
Ale czy CS-HG30-7 nie moze wystepowac w wersji i kaseta i wolnobieg?

Zgodnie ze stanem mojej wiedzy, oznaczenie CS zawsze odnosi się do kaset, a MF to wolnobiegów. Na stronie shimano nie znalazłem wolnobiegu o oznaczeniu MF-HG30, a wzmiankę o kasecie CS-HG30 tak. Inna sprawa, że nie było tam mowy o CS-HG30-7, ale o 8 rzędowym odpowiedniku, ale w sklepach internetowych kaseta o takim oznaczeniu występuję.

Tak poza tym to strona shimano sprzed kilku lat wydawała mi się dużo bardziej przyjazna i intuicyjna.

pozdrawiam
karbar

Data: 2009-06-04 10:24:05
Autor: karbar
karbar pisze:
[...]

Problemem jest niestety to, że na stronie unibike'a jest podane oznaczenie jedynie HG30 i informacja, że napęd jest 21 biegowy. Nie znalazłem wolnobiegu o oznaczeniu HG30, więc wydaje mi się, że sprawa tyczy się kasety o tym oznaczeniu, której istnienie jest potwierdzone ;)

pozdrawiam
karbar