Jaki rower kupić ?

Data: 2011-05-25 23:12:05
Autor: Andrzej
Jaki rower kupić ?
Witam

Zamierzam kupić sobie rower górski i nie wiem jaki model wybrać. Będę jeździł tak 50% ulica 50% las i leśne dróżki, strome ścieżki, wyboje. Do wydania jest około 2500 pln. Co myślicie o takim wynalazku :

http://allegro.pl/okazja-author-dexter-2010-wys-gratis-trojmiasto-i1627000489.html

albo takim:

http://allegro.pl/nowy-rower-author-2011-model-dexter-wys-gratis-i1605783321.html

Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie - pomijam tu kwestie wygody, interesuje mnie osprzęt.

Data: 2011-05-25 14:45:10
Autor: krzysiek-d
Jaki rower kupić ?
On 25 Maj, 23:12, Andrzej <an...@wp.pl> wrote:
[...]

Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie jak intensywnie chcesz
jezdzić.
Weź pod uwage swoja wagę etc.
Ignacy ma rację że osprzęt to jakiś dramat.
Z drugiej strony za taka kase nie możesz spodziewać sie czegoś super.
Poszukaj czegoś w krosie, meridzie, moze kellysie.
jednak nie spodziewaj się rewelacji.

PS.
jak możesz to dokładaj jeszcze drugie tyle i poszukaj fulla i targuj
się.
Nic nie jezdzi lepiej.:)
k.

Data: 2011-05-25 23:56:35
Autor: Andrzej
Jaki rower kupić ?
Użytkownik krzysiek-d napisał:

[...]

Kolega ma podobny rower tej firmy i jeździ bezawaryjnie mu od 4 lat dlatego wybrałem właśnie tą firmę. Czy mógł bym Cię prosić o jakieś konkretne linki do allegro? Coś bo byś sam kupił mając
189cm
87kilo
jazda średnio intensywna - tak godzinka dziennie w sezonie.

Data: 2011-05-25 15:09:38
Autor: krzysiek-d
Jaki rower kupić ?

[...]

juz pisałem, ja bym kupił fulla. ale ja to nie ty, choć dawno temu tez
zaczynałem od sztywniaka i to była nawet szosa.
Poważnie to idź do sklepu, tylko dobrego jesli masz gdzie oczywiście.
Usiądź na kilku rowerach. jak potrzeba to zostaw kaucję i przejedź się
kontrolnie.
Zobaczysz, czy geometria / pozycja ci odpowiada itd. Oczywiście 100%
pewności, ze "to jest to" bedziesz miał po kolejnych 3 rowerach, ale
lepsze to niz wybór na podstawie zdjęcia.
Co do garego fishera to potwierdzam, kwestia reklamacji jest super.
Ale niesmak po pekniętej ramie pozostaje:) (niestety doświadczyłem)

k.

Data: 2011-05-26 17:13:55
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower kupić ?
W dniu 2011-05-26 00:09, krzysiek-d pisze:

[...]

Taa... za 2.5K pln ;)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-26 10:14:55
Autor: krzysiek-d
Jaki rower kupić ?
On 26 Maj, 17:13, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:

> juz pisałem, ja bym kupił fulla.

> [...]

A gdzie napisałem że za 2,5 tysia?
napisałem że dołożyłbym 2 tyle i kupił fulla, np cos w tym stylu.
http://allegro.pl/trek-fuel-ex-6-5-nowy-i1635274589.html
k.

Data: 2011-05-27 13:32:08
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower kupić ?
W dniu 2011-05-26 19:14, krzysiek-d pisze:
[...]

nie doczytałem

http://allegro.pl/trek-fuel-ex-6-5-nowy-i1635274589.html
k.

łał, jak ja lubię osprzęt bontragera ;)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-27 17:19:10
Autor: Jan Srzednicki
Jaki rower kupić ?
On 2011-05-27, Wojtek Sobociński wrote:

[...]

Z ciekawości, co w nim takiego fajnego? Na oko to mi się nie różni za
bardzo od tych wszystkich RitcheyĂłw, EastonĂłw i innych takich.

Data: 2011-05-26 15:24:51
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower kupić ?
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):

> juz pisałem, ja bym kupił fulla.

Taa... za 2.5K pln ;)

Och, w markecie widzialem nawet fulla za 1kPLN.
Piekny taki byl, srebrzysty. Znaczy, chyba nawet
na farbie przyoszczedzili.

rmikke

Data: 2011-05-26 18:22:04
Autor: mt
Jaki rower kupić ?
Wojtek Sobociński pisze:
[...]

Pomijając sensowność doradzania fulla w tym wypadku, to taki Kross Crime spokojnie jest do dostania w tej cenie, pytanie tylko czy warto.

--
marcin

Data: 2011-05-25 23:25:39
Autor: Jan Srzednicki
Jaki rower kupić ?
On 2011-05-25, Andrzej wrote:
[...]

Tylko bierz pod uwagę, że "ta firma" to zrobiła sama conajwyżej ramę i
może np. piasty czy stery. Natomiast zdecydowaną większość psujących
badź zużywających się elementów zrobiły zupełnie inne firmy, dodatkowo
te komponenty są różnej jakości w zależności od przynależności do
odpowiedniej grupy/klasy wedle widzimisię producenta.

Są wyjątki, takie jak np. Specialized czy Cannondale, które to firmy
potrafią prawie cały rower wypuszczać pod swoją marką, ale dotyczy to z
reguły wyższych modeli.

Więc to zupełnie średnie kryterium

Data: 2011-05-26 04:11:47
Autor: Piotrpo
Jaki rower kupić ?
On 26 Maj, 01:25, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
Tylko bierz pod uwagę, że "ta firma" to zrobiła sama conajwyżej ramę i
może np. piasty czy stery.
W tej kategorii cenowej, to jeszcze "zrobiła" czyli po ludzku zleciła
nadruk swojego logo takie elementy jak sztycę, mostek, kierownicę,
zaciski - tyle, że stało się tak, bo faktycznie interesujące "firmowe"
części są za drogie, żeby na nich składać rower za 2500zł
A jeśli chodzi o "szpan" to kupowanie Authora jak w podobnej cenie
można mieć GT, GF, czy innego Scott'a trochę bez sensu jest.
Na moje jeśli chodzi o osprzęt to należy patrzeć w takiej kolejności:

Rama (w sensie przymierzenia, jakość generalnie jest podobna)
Amortyzator (to około 30% ceny nowego roweru)
Przeniesienie napędu - korba, kaseta, łańcuch - mają spory wpływ na
cenę, nie rzucają się w oczy i producenci lubią wcisnąć tutaj byle
g... a dla jakości jazdy i trwałości ma to znaczenie.
Koła - ale tutaj trudno się rozeznać, ilość modeli trochę oszałamia.
Hamulce - chociaż w tej klasie cenowej, to wszystko raczej będzie
bardzo podobne
Przerzutki, manetki kable
Reszta osprzętu

Wykształciło się natomiast patrzenie na rower przez pryzmat tylna
przerzutka, manetki, ew przednia, czasami, ktoś jeszcze zerknie na
amortyzator. A tym czasem różnice pomiędzy cenami przerzutek przednich
SLX/XT to 20zł (i producencie sięgają po tę kasę nader często) tylnych
70zł manetek 100zł - czyli łączna różnica w podniesieniu o klasę
"całego" osprzętu to ~200zł Dla porównania podobna różnica występuje
pomiędzy korbą SLX i XT, pchnięcie amortyzatora o klasę w górę, to
500+ zł.
No i kończy się to tym, że producent składa rower tanio, dział
marketingu dorzuca do niego przerzutkę 2 klasy za dużą w stosunku do
reszty i idzie to do sklepu.

Data: 2011-05-26 04:31:07
Autor: tadek
Jaki rower kupić ?
On 26 Maj, 13:11, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:
On 26 Maj, 01:25, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:> Tylko bierz pod uwagę, że "ta firma" to zrobiła sama conajwyżej ramę i
> [...]

No i kończy się to tym, że producent składa rower tanio, dział
marketingu dorzuca do niego przerzutkę 2 klasy za dużą w stosunku do

z amortyzatorem masz całkowitą rację. Z resztą zresztą też. Większość
rowerów ma amortyzatory Suntour a z poważniejszych marek już tylko te
od około 5 tys

Data: 2011-05-26 13:36:06
Autor: bans
Jaki rower kupić ?
W dniu 2011-05-26 13:31, tadek pisze:

Większość
rowerów ma amortyzatory Suntour a z poważniejszych marek już tylko te
od około 5 tys

Możesz wytłumaczyć? Bo ten twój post stylistycznie jest mocno kulawy.

Ja domyślam się w nim sporego tylko uogólnienia wymieszanego z nieznajomością tematu, może jednak się mylę...

--
bans

Data: 2011-05-26 17:23:19
Autor: Jan Srzednicki
Jaki rower kupić ?
On 2011-05-26, Piotrpo wrote:
[...]

Tyle, że akurat w tej kwestii kompletnie nie widzę uzasadnienia
ekonomicznego zakupu korby XT. ;)

Data: 2011-05-26 11:22:20
Autor: Piotrpo
Jaki rower kupić ?
On 26 Maj, 19:23, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
On 2011-05-26, Piotrpo wrote:
> [...]
> pomiędzy korbą SLX i XT

Tyle, że akurat w tej kwestii kompletnie nie widzę uzasadnienia
Ktoś to kupuje, więc "ludzie" jakieś uzasadnienie widzą - wszystko
kwestią potrzeb i możliwości. W praktyce i tak zamontują tam coś na
poziomie deore. Swoją drogą grupy osprzętu się dewaluują - kiedyś
zwykłe deore był postrzegane jako już prawie że profesjonalny sprzęt,
teraz to taka grupa ze średniej półki a patrząc na ceny zrobiła się
kosmiczna dziura pomiędzy XT i XTR - kiedyś były bliżej siebie,
przynajmniej cenowo. SRAM podszedł do sprawy inaczej i systematycznie
przesuwa w dół oznaczenia wprowadzając kolejno x9, x0, xx ciekawe co
dalej.

Data: 2011-05-26 18:39:27
Autor: Jan Srzednicki
Jaki rower kupić ?
wrote:
On 2011-05-26, Piotrpo wrote:
> [...]

ekonomicznego zakupu korby XT. ;)
Ktoś to kupuje, więc "ludzie" jakieś uzasadnienie widzą - wszystko

Ale mi właśnie o to chodzi - nie widzę żadnej przewagi XT nad SLX, a
drobna różnica wagi sprowadza się do małej zębatki (SLX ma stalową, XT
aluminiową). Zębatkę alu (jak ktoś woli) można dostać za 20-30zł, więc
co to za interes?

Data: 2011-05-26 12:05:59
Autor: krzysiek-d
Jaki rower kupić ?

[...]

  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

ciekawe skąd się bierze różnica w cenie np koronek dokładnie 44z.
xt prawie pod 200zł., a lx, slx do 90zł.
Chyba są jednak jakieś różnice w wykonaniu lub materiałowe.
Osobiście używałem XT, ale po zużyciu napedu kupiłem już koronki od LX/
SLX
Różnicy w działaniu nie zauważyłem. Pomimo taplaniu się w błocie, a
tam właśnie różnice w osprzęcie wychodzą najszybciej.
No ale nie jestem zawodowcem.  Jednak wyleczyłem sie z XT.
k.

Data: 2011-05-26 12:57:28
Autor: Piotrpo
Jaki rower kupić ?
On 26 Maj, 20:39, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

[...]

Nie wiem, nie mam porównania - z tego co widzę XT ma przewagę nad SLX
w postaci dużego logo XT na korbie ;) Jak im się przestanie
sprzedawać, to pewnie zrobią lepsze XT albo co równie prawdopodobne
gorsze SLX.

Data: 2011-05-26 02:00:33
Autor: mt
Jaki rower kupić ?
krzysiek-d pisze:

PS.
jak możesz to dokładaj jeszcze drugie tyle i poszukaj fulla i targuj
się.
Nic nie jezdzi lepiej.:)

No bez żartów. Chłop chce rower do pojeżdżenia średnio godzinkę dziennie, z czego 50% to ulica, drugie 50% to leśne dukty a wy mu doradzacie fulla za minimum 5 tysi? Przecież taki Kross Level A6 w zupełności wystarczy ;)

--
marcin

Data: 2011-05-25 23:17:05
Autor: krzysiek-d
Jaki rower kupić ?

[...]

Ale to miało być z przymrużeniem oka.
niemniej jednak jeśli wybór byłby rozsądny frajda z jazdy wieksza.
BTW 1 h to troche mało, ale osobiście w dni powszednie jezdze ok1,5-2h
max.
Poza tym do wygody i zalet fulla łatwo się przyzwyczaić.
k.

Data: 2011-05-26 08:16:47
Autor: bans
Jaki rower kupić ?
W dniu 2011-05-26 02:00, mt pisze:

dziennie, z czego 50% to ulica, drugie 50% to leśne dukty a wy mu
doradzacie fulla za minimum 5 tysi?

Ja się już nawet nie odzywałem, bo tu już jakaś paranoja szaleje...

A na temat:

http://www.sportzakupy.pl/Sklep/MTB-gorskie/2010-GT-Avalanche-1-0-Disc,2,0,31,1018.htm

Cena ponad 2500, ale w sklepie w Katowicach kosztował 2450.

--
bans

Data: 2011-05-26 09:32:07
Autor: Ignacy
Jaki rower kupić ?
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Disc,2,0,31,1
018.htm

Cena ponad 2500, ale w sklepie w Katowicach kosztował 2450.

  Bardzo mi sie podoba ten GT-A...i cena bardzo interesująca...
  w realu zwrócę uwagę na niego.

  Ignac

Data: 2011-05-25 21:36:23
Autor: Ignacy
Jaki rower kupić ?
Andrzej <andrz@wp.pl> napisał(a):  Tylko nie authory zobacz na osprzęt...najsłabsze
 ogniwo to te korby suntour...totalna padaka.
 Poszukaj w innych markach.

 Ignac

Data: 2011-05-25 23:57:14
Autor: Andrzej
Jaki rower kupić ?
Użytkownik  Ignacy napisał:
Andrzej<andrz@wp.pl>  napisał(a):

  Tylko nie authory zobacz na osprzęt...najsłabsze
  ogniwo to te korby suntour...totalna padaka.
  Poszukaj w innych markach.

  Ignac

a co się może stać z taką korbą? Pytam bo zielony w temacie jestem.

Data: 2011-05-26 05:34:04
Autor: Ignacy
Jaki rower kupić ?
Andrzej <andrz@wp.pl> napisał(a):  Ja wybrałbym napęd z osprzeem shimano,
 żadnych egzotycznych korb...te suntuory
 musiałem wymieniać razem z kaseta i łańcuchem
 a korby powinny wytrzymać przynajmniej dwukrotnie
 większy przebieg niż kaseta...trwałośc napewno
 zależy od intensywności jazdy ale ja się rozczarowałem
 authorem choć nie tym modelem.
 A oglądałeś np. unibike-a.

 Ignac

Data: 2011-05-26 17:12:39
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower kupić ?
W dniu 2011-05-26 07:34,  Ignacy pisze:

  zależy od intensywności jazdy ale ja się rozczarowałem
  authorem choć nie tym modelem.
  A oglądałeś np. unibike-a.

No litości! To by zamienił stryjek siekierkę na kijek.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-26 16:15:00
Autor: Ignacy
Jaki rower kupić ?
> [...]

>   authorem choć nie tym modelem.
>   A oglądałeś np. unibike-a.

No litości! To by zamienił stryjek siekierkę na kijek.

  Wojciechu oglądałem ostatnio kilka sztuk i ten:
  http://www.unibike.pl/zethosgts.html
    przeszedł próbę przekoszenia łańcucha celująco
  "piz..łem" jego korbami na przekosach do tyłu   aż miło a łancuch ani nie pomyslał żeby spaść
  ale co jest w tych rowerach wg.Ciebie nie teges...
  przecież osprzęt niczego sobie.

  Ignac

Data: 2011-05-26 16:30:54
Autor: Ignacy
Jaki rower kupić ?
 Ignacy <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a): > W dniu 2011-05-26 07:34,  Ignacy pisze:

> [...]
  "piz..łem" jego korbami na przekosach do tyłu   aż miło a łancuch ani nie pomyslał żeby spaść
  ale co jest w tych rowerach wg.Ciebie nie teges...

   Ja zwracam uwagę przede wszystkim na "zestrojenie"    napedu i jego zawartośc.

   Ignac

Data: 2011-05-27 13:28:27
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower kupić ?
W dniu 2011-05-26 18:30,  Ignacy pisze:
[...]

Pisałem już o tym w podobnym wątku, może poszukam go w wolnej chwili...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-25 21:56:41
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower kupić ?
Andrzej <andrz@wp.pl> napisał(a):
Witam

Zamierzam kupi=E6 sobie rower g=F3rski i nie wiem jaki model wybra=E6. B=EA=
d=EA=20
je=BCdzi=B3 tak 50% ulica 50% las i le=B6ne dr=F3=BFki, strome =B6cie=BFk=
i, wyboje. Do=20
wydania jest oko=B3o 2500 pln. Co my=B6licie o takim wynalazku :

[...]

Na co zwr=F3ci=E6 szczeg=F3ln=B1 uwag=EA przy zakupie - pomijam tu kwesti=
e wygody,=20
interesuje mnie osprz=EAt.

http://www.skiteam.pl/rower/GaryFisher/marlin-2009/

(reklamuję, bo ich dozywotnia gwarancja na rame rzeczywiscie dziala ;) )

rmikke

Data: 2011-05-26 23:14:57
Autor: ToMasz
Jaki rower kupić ?
Andrzej pisze:
Witam

Zamierzam kupić sobie rower górski i nie wiem jaki model wybrać.
patrz ile masz odpowiedzi. Wiesz już jaki kto ma rower, jakie naklejki,
co ma jego sąsiad i mu sie zepsuło. Jakby usunąć nazwy własne, i słowo
rower, to normalnie jak kłótnia w piaskownicy > Na co zwrócić szczególną
uwagę przy zakupie - pomijam tu kwestie wygody,
interesuje mnie osprzęt.
ja bym na Twoim miejscu napierw usiadł na rower, nie szukał go na necie.
potem zapytał, czy we wszystkich 4 możliwych miejscach zastosowano
łożyska maszynowe. Następnie pokazywał palcem na podzespoły, z których
jest zbudowany rower, a potem kazał je pokazac na półce w sklepie. (jak
skrzywisz koło to poczekasz 2 tygodnie aż sprowadzą czy będziesz miał 2
inne?)
i nigdy nie mów sprzedawcy ile masz kasy. wręcz przeciwnie, wydaj jak
najmniej, chyba ze sprzedawca prównując rowery przekona Cie ze warto
wydać więcej.

ToMasz

Jaki rower kupić ?