Jaki rower kupić?

Data: 2009-07-25 07:54:02
Autor: gluziu
Jaki rower kupić?
Witam,

Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem rowera za 1200PLN z Auchan xD
Sprzęt fajny, markowy, ale przydało by się wymienić na coś lepszego.
Obecny świetnie sprawdza się na prostej drodze, ale jest zbyt wolny i
za ciężki. Moje wymagania nie są duże:
-musi się sprawdzać na błocie i wybojach oraz na prostej drodze
-musi być szybki i lekki
-jak najniższa cena

I to właściwie tyle :)

Co polecacie?

Pozdrawiam,
Przemysław Łukasz Gluz
Administrator kanału IRC www.rowery.aq.pl

Data: 2009-07-25 08:41:39
Autor: Kuba Abuk
Jaki rower kupić?
On Jul 25, 4:54 pm, gluziu <przemek.g...@gmail.com> wrote:
Witam,

Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem rowera za 1200PLN z Auchan xD
Sprzęt fajny, markowy

Zapytaj kogoś mocnego w temacie na najlepszym w sieci czacie o
rowerach.
My tu tylko tak sobie teges, po cichutku o niemarkowych i w ogóle.

Ja to się nie znam, ale może Tigger czy Born to run? Ważne żeby miał
przedni hamulec V-brake montowany od tyłu do goleni amortyzatora.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-07-25 08:50:22
Autor: gluziu
Jaki rower kupić?
On 25 Lip, 17:41, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:
> [...]

Ja to się nie znam, ale może Tigger czy Born to run? Ważne żeby miał
przedni hamulec V-brake montowany od tyłu do goleni amortyzatora.

Zapytał bym, ale dzisiaj pusto, może 8 osób było :<

Data: 2009-07-25 08:54:20
Autor: Kuba Abuk
Jaki rower kupić?
On Jul 25, 5:50 pm, gluziu <przemek.g...@gmail.com> wrote:

Zapytał bym, ale dzisiaj pusto, może 8 osób było :<

Nie zauważyłeś, że odpowiedź była złośliwa?:o)
Use Google Luc!

Kuba

Data: 2009-07-25 10:47:39
Autor: gluziu
Jaki rower kupić?
On 25 Lip, 17:54, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Zapytał bym, ale dzisiaj pusto, może 8 osób było :<

Nie zauważyłeś, że odpowiedź była złośliwa?:o)

Zauważyłem i (chciałem) złośliwie odpowiedzieć, ale mi nie
wyszło...jak zwykle xD
Poszukam czegoś na Wujku Gógle, thx za wytyczne odnośnie hamowania bo
z tym u mnie kiepsko i zazwyczaj po rozpędzeniu się do 45km/h
przypominam sobie, że zapomniałem zreperować hamulce w domu xD

Pozdro.

Data: 2009-07-25 17:33:10
Autor: kml
Jaki rower kupić?

Użytkownik "gluziu" <przemek.gluz@gmail.com> napisał w wiadomości news:fde71870-c942-41a2-bbd0-5001794bb958c1g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

-- -

era.pl

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-25 19:59:44
Autor: Wooyek
Jaki rower kupić?
[...]

Wybierz sobie coś z oferty Gianta, co odpowiadało by Ci cenowo. Większość rowerów tego producenta jest obecnie w czołówce swojej kategorii. Dla Ciebie pewnie serie XTC, Anthem X, Trance X, ale tańsze też są ok.

Data: 2009-07-25 20:48:53
Autor: Kosu
Jaki rower kupić?
Wooyek wrote:
Wybierz sobie coś z oferty Gianta, co odpowiadało by Ci cenowo. Większość rowerów tego producenta jest obecnie w czołówce swojej kategorii. Dla Ciebie pewnie serie XTC, Anthem X, Trance X, ale tańsze też są ok.

Niech sobie kupi coś od Scott'a. Większość ich rowerów jest często uznawana za najlepsze w swojej klasie :P A jak nie najlepsze, to najlżejsze (budowane seryjnie). Ale drożej się da ^^

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-25 21:58:12
Autor: Wooyek
Jaki rower kupić?
> [...]

uznawana za najlepsze w swojej klasie :P A jak nie najlepsze, to
najlżejsze (budowane seryjnie). Ale drożej się da ^^

Taa, a przy okazji najdroższe. Giant prezentuje topową jakość, a mimo to ceny zwykle są jednymi z niższych.

Data: 2009-07-26 13:49:44
Autor: kml
Jaki rower kupić?

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h4fo52$s1c$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Taa, a przy okazji najdroższe. Giant prezentuje topową jakość, a mimo to ceny zwykle są jednymi z niższych.

Podobnie jak serwis gwarancyjny w pl.

Data: 2009-07-26 18:07:05
Autor: Kosu
Jaki rower kupić?
Wooyek wrote:
Taa, a przy okazji najdroższe. Giant prezentuje topową jakość, a mimo to ceny zwykle są jednymi z niższych.

Podejrzewam, że wszystkie firmy prezentują taki poziom, że możemy się licytować. Ja np jestem użytkownikiem i fanem Corratec'a, choć ta firma w Polsce nie istnieje prawie (serwis gwarancyjny? że co? :D).

Inna rzecz, że podoba mi się trochę rama Trance X :)

No i fakt. Giant ma tę zaletę, że spora część dobrych sklepów (przynajmniej dobrze to widać w Warszawie) opiera się o ich rowery. Łatwo kupić, łatwo serwisować. Tylko ram nie sprzedają :/

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-26 18:21:47
Autor: Wooyek
Jaki rower kupić?
> Taa, a przy okazji najdroższe. Giant prezentuje topową jakość, a
> mimo to ceny zwykle są jednymi z niższych.

Podejrzewam, że wszystkie firmy prezentują taki poziom, że możemy się
licytować.

Nie chodzi tu o żadne licytowanie, tylko o wyniki testów (również porównawczych; od razu mówię, że nie polskich) i innych opinii użytkowników. Ale zdaję sobie sprawę, że w Polsce jak się zada pytanie, "co jest najlepsze", to każdy zaczyna wymieniać, co on akurat ma.

Jasne, obecnie spokojnie można powiedzieć, że wszystkie markowe rowery są dobre. Ale pewne detale decydują, że jedne są lepsze od innych. Te "detale" to przede wszystkim geometria, jakość wykonania ramy (tłumienie drgań i sztywność), praca zawieszenia (w przypadku fulli). A te akurat aspekty w przypadku Gianta są dopracowane praktycznie do perfekcji i spokojnie na poziomie światowej czołówki z innej półki cenowej (Santa Cruz, Intense, Specialized, Turner itp.).

Łatwo kupić, łatwo serwisować. Tylko ram nie sprzedają :/

Sprzedają. Tyle że polityka cenowa Gianta jest taka, że dokładając grosze (w porównaniu do wartości osprzętu) możesz mieć cały rower. Dlatego też ciężko znaleźć same ramy w sklepach.

Data: 2009-07-26 19:58:51
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jaki rower kupić?
Dnia 26.07.2009 18:21 użytkownik Wooyek napisał :
> [...]

Jasne, obecnie spokojnie można powiedzieć, że wszystkie markowe rowery są dobre. Ale pewne detale decydują, że jedne są lepsze od innych. Te "detale" to przede wszystkim geometria, jakość wykonania ramy (tłumienie drgań i sztywność), praca zawieszenia (w przypadku fulli). A te akurat aspekty w przypadku Gianta są dopracowane praktycznie do perfekcji i spokojnie na poziomie światowej czołówki z innej półki cenowej (Santa Cruz, Intense, Specialized, Turner itp.).

I zapomniałeś jeszcze o materiałach i technologiach. Dodatkowo Giant bardzo często jest pierwszą firmą na rynku, która wprowadza topowe technologie w przystępnej cenie albo wręcz w ogóle pierwsi coś wprowadzają. I tak jak już wspomniano mają przy tym normalne ceny, a nie budują marki za pomocą zdzierstwa.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-26 20:16:34
Autor: kml
Jaki rower kupić?

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:r3iuj6-vbh.ln1menek.one.pl...
> [...]

I zapomniałeś jeszcze o materiałach i technologiach. Dodatkowo Giant bardzo często jest pierwszą firmą na rynku, która wprowadza topowe technologie w przystępnej cenie albo wręcz w ogóle pierwsi coś wprowadzają. I tak jak już wspomniano mają przy tym normalne ceny, a nie budują marki za pomocą zdzierstwa.

Wiesz, w końcu to jest top 5 światowych producentów prawda ;) Bez względu na to co ja sądze o serwisie etc to otwarcie mówię, że ich produkty są bardzo ciekawe i być może kiedyś będę na czymś takim jeździł :)

Data: 2009-07-26 21:46:40
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jaki rower kupić?
Dnia 26.07.2009 20:16 użytkownik kml napisał :
Wiesz, w końcu to jest top 5 światowych producentów prawda ;)

Jeśli chodzi o ilość to top 1. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-27 07:58:05
Autor: kml
Jaki rower kupić?

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:0eouj6-n2b.ln1menek.one.pl...
Dnia 26.07.2009 20:16 użytkownik kml napisał :
Wiesz, w końcu to jest top 5 światowych producentów prawda ;)

Jeśli chodzi o ilość to top 1. ;-)

No właśnie, ale że nie byłem pewien to wolałem nie ryzykować :)

Data: 2009-07-26 20:18:04
Autor: Wooyek
Jaki rower kupić?
> [...]
> itp.).

I zapomniałeś jeszcze o materiałach i technologiach.

To rozumiem przez "jakość wykonania ramy (tłumienie drgań i sztywność)". Nikt raczej nie kupuje roweru z powodu samego faktu zastosowania jakiejś tam technologii, czy stopu o dźwięcznej nazwie ;)

Data: 2009-07-26 20:19:37
Autor: kml
Jaki rower kupić?

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h4i6lc$13i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Uhummm, to idź któregoś dnia do skiteamu i zobaczysz jak się kupuje drogi rower ;D

Data: 2009-07-25 20:31:19
Autor: ToMasz
Jaki rower kupić?
gluziu pisze:
[...]

w tym roku polecamy galaxy merkur 28cali. jak ma sie sprawdzać w błocie
to wersja z błotnikami. nie żartuje. Lżejszego roweru za te pieniądze
nie dostaniesz.
ToMasz

Data: 2009-07-25 21:15:54
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jaki rower kupić?
Dnia 25.07.2009 16:54 użytkownik gluziu napisał :
[...]

Ja osobiście polecam Ci poskładać jakiegoś hardtaila MTB z wysokiej półki poniżej 10 kg. Myślę, że spokojnie wystarczy 10 do 15 tys. zł.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-25 21:50:42
Autor: Szymon Machel
Jaki rower kupić?

Użytkownik "gluziu" <przemek.gluz@gmail.com> napisał w wiadomości

Co polecacie?

Kup sobie lekką i dobrą ramę a potem poprzykręcaj do
niej różne fajne rzeczy i będzie git.
Może "trochę" przekroczysz budżet ale to się
w czasie rozłoży :-)

Szymon

Data: 2009-07-26 21:01:08
Autor: vmaestro
Jaki rower kupić?
Użytkownik "gluziu" <przemek.gluz@gmail.com> napisał w wiadomości news:fde71870-c942-41a2-bbd0-5001794bb958c1g2000yqi.googlegroups.com...
Co polecacie?

Dodam tylko, że warto i zwrócić uwagę na rowery marki Kellys:
http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module=catalog&thumb=yes&cPath=1_225_228

vmaestro

Jaki rower kupić?