Jaki rower miejski?

Data: 2011-04-24 07:34:31
Autor: Liwiusz
Jaki rower miejski?
Witam,

jaki rower miejski w cenie ca. 1000zł polecacie dla wysokiego mężczyzny?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-24 15:30:55
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-24 07:34, Liwiusz pisze:
Witam,

jaki rower miejski w cenie ca. 1000zł polecacie dla wysokiego mężczyzny?

Dużego holendra z giełdy na Słomczynie. Do tysiąca zł można tam kupić prawdziwe perełki. W tej cenie można liczyć na 7 albo i 8 biegów w piaście, może nawet na dynamo w piaście przedniej. Zdarzają się egzemplarze z fajnym oświetleniem, błotniki, bagażniki i osłony łańcucha to oczywiście standard. Wzrost nie jest problemem, dużo z tych rowerów jest zaprojektowanych dla wysokich :) Kumpel kupił tam amsterdama już ze 4 lata temu, takiego w formie damki - a po dokładniejszym obejrzeniu okazało się, że rower jest na wzrost min. 170 cm.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-24 15:38:10
Autor: Titus Atomicus
Jaki rower miejski?
In article <ip18lm$9oe$1@inews.gazeta.pl>,
 Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Dużego holendra z giełdy na Słomczynie. Do tysiąca zł można tam kupić prawdziwe perełki. W tej cenie można liczyć na 7 albo i 8 biegów w piaście, może nawet na dynamo w piaście przedniej. Zdarzają się egzemplarze z fajnym oświetleniem, błotniki, bagażniki i osłony łańcucha to oczywiście standard.

Jak zwykle zapytam - czy te 'okazje' na gieldzie w Slomczynie nie sa powodowane w duzej mierze nieznanym rodowodem tych rowerow?
Znaczy - istnieje duza szansa ze zostaniemy paserem?

TA

Data: 2011-04-24 21:13:01
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-24 15:38, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Prawdę mówiąc, nie sądzę. Czasami się zdarzają oczywiście niemal ewidentne "gorące" egzemplarze (np. koga-miyata turystyczna, fantastyczna, cała na starym czarnym lx ale przednie koło deorka...) ale na ogół to są rowery skupowane od ludzi, które trafiają na tamtejsze giełdy i są przywożone do polski przez hurtowników. Wiele z nich to starocie wygrzebane przy porządkach w garażu. Jedna z takich giełd jest w Maastricht, wiem bo mój kumpel tam mieszka, był i oglądał... Poza tym te okazje skończyły się już ze dwa lata temu, teraz wszystko prawie stoi po 450 (kiedyś 250) a o kupieniu roweru za stówkę nie ma co marzyć. Kiedyś kupiłem shelby za 90 pln :), jeszcze ze starym suportem zaciskanym śrubami i kalamitką na wierzchu :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-26 16:55:26
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower miejski?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

Znaczy - istnieje duza szansa ze zostaniemy paserem?

Paserem mozesz zostac dopiero, jak taki rower sprzedasz dalej ;)

1000zl za uzywany miejski rower to nie jest zaraz "za pol ceny, byle szybko".

rmikke

Data: 2011-04-26 19:48:56
Autor: Titus Atomicus
Jaki rower miejski?
In article <ip6tdu$c1p$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <ip18lm$9oe$1@inews.gazeta.pl>,

> Znaczy - istnieje duza szansa ze zostaniemy paserem?

Paserem mozesz zostac dopiero, jak taki rower sprzedasz dalej ;)

Ano fakt. Mialo byc: 'czy istnieje duza szansa ze zostaniemy _klientami_ paserow...

1000zl za uzywany miejski rower to nie jest zaraz "za pol ceny, byle szybko".

Ale tam podobno rower miejski full wypas kupujemy za 100-200zl.

TA

Data: 2011-04-26 18:15:17
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower miejski?
> [...]

> Ale tam podobno rower miejski full wypas kupujemy za 100-200zl.

Byc moze, ale w tym watku mowimy o rowerze do 1000zl.

rmikke

Data: 2011-04-26 20:27:32
Autor: Titus Atomicus
Jaki rower miejski?
In article <ip723l$reb$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <ip6tdu$c1p$1@inews.gazeta.pl>,

> ?

Byc moze, ale w tym watku mowimy o rowerze do 1000zl.

No coz, podstawowej matematyki uczylem sie prawie 50 lat temu, ale wciaz twierdze ze 200 to wciaz jest mniej niz 1000.
No i jaki to zwiazek z moimi obawami ze w Slomczynie handluje sie kradzionymi rowerami?

TA

Data: 2011-04-26 18:33:28
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower miejski?
> [...]

No i jaki to zwiazek z moimi obawami ze w Slomczynie handluje sie kradzionymi rowerami?

Nienienie. Najpierw wyjasnij, skad Ci się nagle wzięły obawy o pochodzenie
rowerów za 100-200 zl, skoro dyskutujemy o rowerach do 1000zl...

rmikke

Data: 2011-04-26 20:48:25
Autor: Titus Atomicus
Jaki rower miejski?
In article <ip735o$1qd$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <ip723l$reb$1@inews.gazeta.pl>,

> [...]

Nienienie. Najpierw wyjasnij, skad Ci się nagle wzięły obawy o pochodzenie
rowerów za 100-200 zl, skoro dyskutujemy o rowerach do 1000zl...

E, wciaz nie rozumiesz.

TA

Data: 2011-04-27 10:21:01
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower miejski?
> [...]

> rowerów za 100-200 zl, skoro dyskutujemy o rowerach do 1000zl...

I dobrze mi z tym :P

rmikke

Data: 2011-04-26 22:54:34
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-26 20:27, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

W ogóle o czym mowa? Nie ma roweru "full wypas" za 200 zł - w tesco sprzedają w tej cenie jakiś roweropodobny złom.

No i jaki to zwiazek z moimi obawami ze w Slomczynie handluje sie
kradzionymi rowerami?

Twoich obaw nie da się tu rozwiać, niestety. Słomczyn jest przecież polecany jako miejsce gdzie można próbować szukać swojego skradzionego roweru (chociaż plotka głosi, że rowery kradzione w stolicy jadą na giełdę np. k/Wrocławia i odwrotnie ;)). Wracając do rzeczy to zdaje mi się, że jak się kupuje na zachodzie tira rowerów to trzeba mieć papier z tamtejszej giełdy żeby je tu przywieźć ale pewności nie mam. Poza tym parę lat temu, zanim zaczęli przywozić więcej góralowego chłamu, po samych rowerach było widać, że latami nieużywane, zapyziałe. Raptem raz zwróciłem uwagę na rower, który ewidentnie wyglądał na kradziony.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-26 19:56:47
Autor: Liwiusz
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-26 19:48, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Paserem mozesz zostac dopiero, jak taki rower sprzedasz dalej ;)

Ano fakt. Mialo byc: 'czy istnieje duza szansa ze zostaniemy _klientami_
paserow...

Kupowanie też może być karalne - art. 292 kk.

--
Liwiusz

Data: 2011-04-26 20:12:19
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
[...]

To mile wspominana przeszłość :) Ceny poszły w górę.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-24 15:41:06
Autor: Titus Atomicus
Jaki rower miejski?
In article <ip0cp9$fle$1@news.onet.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Witam,

jaki rower miejski w cenie ca. 1000zł polecacie dla wysokiego m?czyzny?

A ma byc nowy czy uzywany?
W sklepie/komisie Wygodny Rower [WAW} (http://wygodnyrower.pl/pl) widzialem nowe niemieckie 'holendry' w takiej cenie.

TA

Data: 2011-04-24 15:51:32
Autor: Liwiusz
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-24 15:41, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Najlepiej nowy.

Co złego można powiedzieć o http://www.decathlon.com.pl/PL/elops-3-2009-77639033/ i http://www.decathlon.com.pl/PL/elops-3-ltd-2011-173282911/ ? :)

--
Liwiusz

Data: 2011-04-24 16:44:05
Autor: Marcin Hyła
Jaki rower miejski?
On 2011-04-24 15:51, Liwiusz wrote:

Co złego można powiedzieć o
http://www.decathlon.com.pl/PL/elops-3-2009-77639033/ i
http://www.decathlon.com.pl/PL/elops-3-ltd-2011-173282911/ ? :)

Są tacy, którzy uważają że zewnętrzne przerzutki z wózkiem w rowerze miejskim to nic złego. Szanujemy ich.

marcin ha
PS. Ale jak SŁYSZĘ jadący rower z odległości trzystu metrów, to...
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-04-24 21:13:55
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
On 2011-04-24 15:51, Liwiusz wrote:

Co złego można powiedzieć o
[...]

Szanujemy, ale nie popieramy.

PS. Ale jak SŁYSZĘ jadący rower z odległości trzystu metrów, to...

:D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-24 21:22:48
Autor: Liwiusz
Jaki rower miejski?
On 2011-04-24 15:51, Liwiusz wrote:

Co złego można powiedzieć o
[...]

To może inaczej: chętny do zakupu roweru jeździ obecnie rockriderem 5.2 z decathlona, ale twierdzi, że taki rower do miasta mu nie pasuje (pochylona pozycja itp.). Jakościowo/odgłosowo obecny rower mu odpowiada. Czy podane wyżej miejskie są gorszej jakości, od obecnie posiadanego górala?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-25 01:17:19
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
On 2011-04-24 15:51, Liwiusz wrote:

Co złego można powiedzieć o
[...]

Niech zgadnę: badziewne piasty, plastikowe miski suportu, stery najtańsze z nakręcanych, plastikowe pedały, wiotkie błotniki i kijowe dynamo. Tak, są gorsze od ww rockridera, który też wysoko nie aspiruje. Generalnie IMO Decathlon jest najniższym stopniem w klasie "powyżej marketu".

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-26 17:02:50
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower miejski?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]
> W sklepie/komisie Wygodny Rower [WAW} (http://wygodnyrower.pl/pl) widzialem n
owe niemieckie 'holendry' w takiej cenie.

Poza szczegolami, o ktorych juz koledzy pisali, te rowery maja przefajnowana
rame i kierownice.

Ja bym sprawdzil u Arka Budzinskiego na Nowowiejskiej, serwis i sklep
w bramie naprzeciwko Cyklopa i tego drugiego sklepu. Sprowadza uzywane rowery
miejskie i w zeszlym roku mial bardzo fajne egzemplarze. Dodatkowa zaleta -
doradzi Ci, co dobre, a nie co akurat musi sprzedawac - i zna sie na tym.

rmikke

Data: 2011-04-26 23:11:05
Autor: Colt
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-24 07:34, Liwiusz pisze:
Witam,

jaki rower miejski w cenie ca. 1000zł polecacie dla wysokiego mężczyzny?

Z doświadczenia polecam Ci poszukać dobrej marki - Bardzo sobie cenię Gazelle, Sparte i Batavusa - dużo poruszałem się na tych rowerach i nie narzekałem na nie. Do 1000 złotych znajdziesz coś dobrego z niewielkim przebiegiem :)))
Colt

Data: 2011-04-26 23:13:09
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-26 23:11, Colt pisze:
[...]

O to to :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-27 12:28:59
Autor: Coaster
Jaki rower miejski?
On 4/26/11 11:13 PM, Wojtek Sobociński wrote:
[...]

Wszak dobre pochodzenie zobowiazuje:
http://www.rijwiel.net/gazellee.htm
http://www.rijwiel.net/spartan.htm
http://www.rijwiel.net/batavusn.htm
;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-27 13:29:35
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-27 12:28, Coaster pisze:
[...]

Robiłem niedawno nową Spartę, ładny rower. Jakaś limitowana, damska, wersja, kolor lila czy fiolet, motywy kwiatowe na ramie i - o dziwo - na błotnikach. Do tego fantastyczna osłona łańcucha, trzy biegi w piaście i dynamo w przedniej. Błotniki mocowane do prętów chlapaczem, wciska się poziomo i przekręca do pionu, bardzo praktyczne :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-27 08:09:15
Autor: bans
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-24 07:34, Liwiusz pisze:

jaki rower miejski w cenie ca. 1000z� polecacie dla wysokiego m�şczyzny?

Jeślłi masz blisko do Pszczyny to zapraszam do obejrzenia Treka 720, rama 23 cale. Sprzedam za 900zł.

Podobny do tego:

http://www.bikepedia.com/QUICKBIKE/BikeSpecs.aspx?Year=1999&Brand=Trek&Model=720&Type=bike

Choć specyfikacja się różni, tak na szybko np. założyłem giętą kierownicę, z tyłu jest przerzutka Acera a z przodu nie wiem co ;) Do tego opony Maxxis Overdrive, prawie nie jeżdżone.

ŝal mi ramy, fajna cro-mo, ale cóş, 4 rowery w domu to za duşo.

--
bans

Data: 2011-04-27 08:11:44
Autor: bans
Jaki rower miejski?
W dniu 2011-04-27 08:09, bans pisze:

Cho� specyfikacja si� róşni,

Aha, jeszcze ważna sprawa - w moim jest jeszcze przednie oświetlenie błotniki, bagażnik (a na nim koszyk). Po prostu mieszczuch dla wysokiego osobnika - ja mam 85cm "standover height" ;) i jeszcze nie uderzam nabiałem w górną rurę ramy ;)

--
bans

Data: 2011-04-28 01:30:39
Autor: Robert
Jaki rower miejski?
Dnia Sun, 24 Apr 2011 07:34:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

Witam,

jaki rower miejski w cenie ca. 1000zł polecacie dla wysokiego mężczyzny?

Po co przepłacać?
Mam damke "amanda" zwykły rower miejski 26" kupiony pare temu.
Właściwie eksploatowany - nie do zarżnięcia.
do kupienia za 1/3 w/w ceny.
Rower nie rzuca się w oczy, czyli mniejsza szansa na kradzież i ewentualna
strata w razie takowej.

Data: 2011-04-28 07:51:33
Autor: Ryszard Mikke
Jaki rower miejski?
Robert <brak@maila.pl> napisał(a):
> [...]

do kupienia za 1/3 w/w ceny.
Rower nie rzuca się w oczy, czyli mniejsza szansa na kradzież i ewentualna

Ale rower ma służyć do jeżdżenia, a nie do "własciwej eksploatacji". Ja np.
jestem w stanie sporo dopłacic, żeby nie musieć się zastanawiać nad "własciwa
eksploatacją".

rmikke

--

Jaki rower miejski?