Jaki rower miejski do 2 tys zł?

Data: 2014-05-26 09:39:43
Autor: Jarek007
Jaki rower miejski do 2 tys zł?
Witam. Moja żona chce mieć wygodny rower miejski ze wszystkimi akcesoriami (dynamo, błotniki i takie tam).
Jaki rower polecicie do kwoty 2 tys. złotych?
Pozdrawiam.
J.

Data: 2014-05-26 01:15:52
Autor: WS
Jaki rower miejski do 2 tys zďż˝?
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 09:39:43 UTC+2 użytkownik Jarek007 napisał:
Witam. Moja �ona chce mie� wygodny rower miejski ze wszystkimi akcesoriami (dynamo, b�otniki i takie tam).
Jaki rower polecicie do kwoty 2 tys. z�otych?
Pozdrawiam.

Ja bym poszukal uzywanego "holendra", w krk sa (podobno...) sklepy sprowadzajace takie cos na zamowienie jesli nie maja akurat pasujacego na stane

Najlepiej z jakas 7 biegowa piasta, dynamem w piascie, pelna oslona lancucha itp...

cos typu http://www.amsterdamka.pl/14-rowery-miejskie

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-spt-0423&buyUsed=1&counters=1&order=pd&string=miejski+batavus

WS

Data: 2014-05-26 06:49:31
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 10:15:52 UTC+2 użytkownik WS napisał:
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 09:39:43 UTC+2 użytkownik Jarek007 napisał:

> Jaki rower polecicie do kwoty 2 tys. z�otych?

Ja bym poszukal uzywanego "holendra",

Taki facet zazwyczaj jest po prześciach i z ostrymi nałogami

http://www.amsterdamka.pl/14-rowery-miejskie

No,dorzuć jeszcze habit z second hand-u,żeby było taniej,to się
dziewczyna ucieszy i pomyśli:wolę iść do klasztoru,niż wiązać się z takim "holendrem"

Kolega qrt ma racje,ona potrzebuje taki:

http://unibike.pl/citizen.html Prosty rower bez amoryzatora ...czyli ze sztywnym widelcem.
Na pewno się ucieszy,dodatkowo będzie mieć gwarancję przez 2 lata.

Data: 2014-05-26 07:50:24
Autor: WS
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 15:49:31 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Prosty rower bez amoryzatora ...czyli ze sztywnym widelcem.
Na pewno się ucieszy,dodatkowo będzie mieć gwarancję przez 2 lata..

Bez amo to moze faktycznie lepszy, ale mieszczucha (zwlaszcza dla kobiety) bez kilku biegow w piascie bym nie kupowal...
Mozna zmieniac stojac + bezobslugowe i raczej lancuch nie spada ;)

A 2 lata gwarancji... raczej nie ma sie co zespuc, a przy uzywkach jakas rozruchowa sie zazwyczaj dostaje... jesli nic nie padniew ~miesiac, to bedzie jezdzil ~10 lat

WS

Data: 2014-05-28 11:52:40
Autor: TheGhost
Jaki rower miejski do 2 tys z�?
Najlepiej z jakas 7 biegowa piasta, dynamem w piascie, pelna oslona lancucha itp...

Takie holenderki są może ładne i praktycznie nie do zajechania (nie to co dzisiejsze rowery górskie, szczególnie tych bardzo markowych producentów, co to często mają swoje montownie na Taiwanie), natomiast często mają jedną wadę. Jak już jakaś część strzeli to jest to albo jakaś nietypowa przerzutka w piaście (w dodatku czasem "usprawniana" przez jakiegoś holenderskiego fachowca od mechaniki uzytkowej), a jeśli pójdziesz z tym do serwisu to w prawdzie dobry serwis to naprawi, ale też swoje sobie zażyczy. czasami spotykałem takie komponenty w tego typu rowerach, że nawet w życiu nie słyszałem o takich producentach (chociaż części były czasem bardzo ładne i precyzyjnie wyprodukowane, tłoczone, grawerowane, etc.). Natomiast ja raczej w tym przypadku postawiłbym na jakiegoś "FIATA", których po polskich drogach jeździ pełno, części są w miare nie drogie i jest ich dużo dostępnych w sprzedaży. Dlatego też zanim zdecydujesz się na taką piękną "holenderkę" najpierw może zobacz na czym jeździ i czy przypadkiem nie sa tam zastosowane jakieś unikatowe rozwiązania konstrukcyjne, które w późniejszym czasie moga utrudnić lub nawrt uniemozliwić (jeśli chodzi o polskie realia) względnie prosty i wględnie niedrogi serwis.

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-05-26 11:49:53
Autor: qrt
Dnia Mon, 26 May 2014 09:39:43 +0200, Jarek007 napisał(a):

[...]

Prosty rower bez amaoryzatora i bajerów. Typowe rozwiązania tak że naprawią
go zawsze i wszędzie bez problemów. holendrów bym zasadniczo nie polecał. Te stare miewają nietypowe wymiary
kół, albo nietypowe linki. Co prawda można te częsci kupić ale raczej tylko
w sieci. Nowsze już raczej takich wad nie posiadają ale np piasty wielobiegowe
bywają nienaprawiane więć kupując sprzęt używany trzeba na to uważać.

Data: 2014-05-26 04:33:47
Autor: gomspam
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 11:49:53 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
holendrów bym zasadniczo nie polecał. Te stare miewają nietypowe wymiary
kół, albo nietypowe linki.

Z reguły są to "zwykłe", 28-calowe koła (700x).

Co prawda można te częsci kupić ale raczej tylko w sieci.

Nie wiemy z jakiego miasta jest autor wątku, ale w Warszawie, Krakowie czy we Wrocławiu sklepów z częściami do holendrów jest kilka.

Nowsze już raczej takich wad nie posiadają ale np piasty wielobiegowe
bywają nienaprawiane więc kupując sprzęt używany trzeba na to uważać.

Za 2kPLN można mieć solidny, używany, przeserwisowany rower miejski z (naj)wyższej półki (Gazelle, Batavus, Sparta). I jeszcze zostanie na akcesoria. Jeśli mam polecać, to taki właśnie rower.

Data: 2014-05-26 15:13:11
Autor: qrt
Dnia Mon, 26 May 2014 04:33:47 -0700 (PDT), gomspam@gmail.com napisał(a):

Za 2kPLN można mieć solidny, używany, przeserwisowany rower miejski z (naj)wyższej półki (Gazelle, Batavus, Sparta). I jeszcze zostanie na akcesoria. Jeśli mam polecać, to taki właśnie rower.

za używany miejski rower takiej marki jak daves (bardzo z resztą zacnej),
jakiś czas temu zapłaciłem 270. Dodatkowo za 150 zł wymieniłem ogumienie,
jakieś 30 zł za linki i pancerze, oraz wymiana bębenka (40 zł - koszta
taniej piasty do przeszczepu) Czyli za 0.5k "można mieć solidny, używany, przeserwisowany rower miejski z
(naj)wyższej półki" :D
Skoro mowa o używanych :)

Jesli natomiast miałbym wydać 2k na rower to za nic bym się nie zdecydował
na żadnego  "używanego, przeserwisowanego (...) z (naj)wyższej półki" bo ta
najwyższa pólka wsród mieszczuchów jest wyjątkowo iluzoryczna (wszystkie
mieszczuchy w gruncie żeczy wyposażone są tak samo), a raczej bym kupił po
ludzku coś w sklepie.

Data: 2014-05-26 06:48:08
Autor: rmikke
Jaki rower miejski do 2 tys zł?
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 15:13:11 UTC+2 użytkownik qrt napisał:

najwy�sza p�lka wsr�d mieszczuch�w jest wyj�tkowo iluzoryczna (wszystkie
mieszczuchy w gruncie �eczy wyposa�one s� tak samo)

Hmm... Nie?

Osprzęt mieszczucha może się mieścić od singla, przez coś klasy Tourney po Rohloffa i NuVinci. Oświetlenie też od bździdła na AAA po Cyo. No i sama rama
może ważyć mniej, lub więcej. Że o siodełkach od peerelowskich plastików
po Brooksa nie wspomnę.

Data: 2014-05-26 16:02:19
Autor: qrt
Dnia Mon, 26 May 2014 06:48:08 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

[...]

i nexave di2. tyle ze to jakiś margines przecież. Miszczucha na rohloffie nuvinci czy di2 to ja nawet na oczy nigdy nie
widziałem. zazwyczaj to jest nexave, nexus czy alfine, dynamo z przodu i tyle. I takie
też sa w sklepach czy allegro.

 No i sama rama
może ważyć mniej, lub więcej. Że o siodełkach od peerelowskich plastików
po Brooksa nie wspomnę.

ok. Czyli wysoką półką wsród miesczuchów poznajesie po lampce i siodełku :)

Pytanie tylko czy nie taniej wyjedzie kupić te elemnty osobno :)

Data: 2014-05-26 08:19:04
Autor: rmikke
Jaki rower miejski do 2 tys zł?
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 16:02:19 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Dnia Mon, 26 May 2014 06:48:08 -0700 (PDT), rmikke napisaďż˝(a):

> W dniu poniedzia�ek, 26 maja 2014 15:13:11 UTC+2 u�ytkownik qrt napisa�:

i nexave di2. tyle ze to jakiďż˝ margines przecieďż˝. Miszczucha na rohloffie nuvinci czy di2 to ja nawet na oczy nigdy nie
widzia�em. zazwyczaj to jest nexave, nexus czy alfine, dynamo z przodu i tyle. I takie
teďż˝ sa w sklepach czy allegro.

Z góry, to może i margines, ale śmiecia na tourneyu jest całkiem sporo.

Zresztą, nawet pozostając w określonym prez Ciebie centrum,
różnica między trzybiegowym nexusem a ośmiobiegiowym nexave
to różnica między "jakoś", a "jakość". Dla mnie trzy biegi to pomyłka,
albo zakres za mały, albo odstępy niekomfortowo duże - i mam na myśli
jazdę po płaskiej w sumie Warszawie. A jest przecież jeszcze
jedenastobiegowa piasta alfine.

>  No i sama rama
> mo�e wa�y� mniej, lub wi�cej. �e o siode�kach > od peerelowskich plastik�w
> po Brooksa nie wspomnďż˝.

ok. Czyli wysok� p�k� wsr�d miesczuch�w poznajesie po lampce i siode�ku :)

Skoro już uparłeś się przy pomijaniu klasy osprzętu...

Pytanie tylko czy nie taniej wyjedzie kupiďż˝ te elemnty osobno :)

1. Przy używkach - niekoniecznie.
2. Rozmowa była o różnicy między wysokiej klasy używką, a bylejaką nówką.
   Przychylam się do opinii, że wyższej klasy używka może być dobrym wyborem.

Data: 2014-05-26 18:08:40
Autor: qrt
Dnia Mon, 26 May 2014 08:19:04 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

2. Rozmowa była o różnicy między wysokiej klasy używką, a bylejaką nówką.
   Przychylam się do opinii, że wyższej klasy używka może być dobrym wyborem.

za 2k nie kupuje sie byle jakiej nówki ale całkiem przyzwoity sprzęt. A za używane piasty wielobiegowe to ja dziękuje. Miałem kiedyś z czym takim
do czynienia i jedna pęknięta nie_do_dostania_sprężynka w zasadzie
wyłączyła rower z używania.  Nie wspominając o tym ze przekonałem się o
typie usterki dopiero gdy sam tą piastę rozbebeszyłem. Bo w żadnym serwisie
nawet nie chcieli nawet na to patrzeć.

Data: 2014-05-26 09:19:41
Autor: gomspam
Jaki rower miejski do 2 tys zł?
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 18:08:40 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
za 2k nie kupuje sie byle jakiej nóki ale całkiem przyzwoity sprzęt..

Właśnie, "całkiem". To dobre określenie. Za 720 PLN kupiłem używanego Treka T500:
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2008/archive/trek/t500e/#/us/en/archive-model/details?url=us/en/bikes/2008/archive/trek/t500e
Samo oświetlenie sklepy rowerowe wyceniają na ok. 250 PLN (czujniki ruchu i zmierzchu). Z drugiej strony sprzedałem za 800 PLN (prawie) nówkę GF Wahoo z '05. A czemu o tym piszę? Bo jak patrzę na specyfikacje techniczne rowerów za 2k, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Jak można brać tyle $$$ za nic. Zwyczajnie szkoda mi kasy.

Data: 2014-05-26 22:15:49
Autor: qrt
Dnia Mon, 26 May 2014 09:19:41 -0700 (PDT), gomspam@gmail.com napisał(a):

[...]

wiesz ja w swoim życiu kupiłem 7 używanych rowerów na allegro. I pomimo
zapewnień sprzedawców iż sprzęt jest sprawny i przygotowany do jazdy to
tak naprawde nigdy nie był. A to tak zapieczone linki ze sie praktycznie hamować nie dało (o zmianie
biegów nie wspomne), a to totalnie zajechane ogumienie, a to wyciągniety
łańcuch do wymiany razem z kasetą, a to uszkodzony bębenek, a to luzy na
piastach ect.   Dla mnie to nie był problem bo faktycznie za niewielka kasę można wyrwać
całkiem przyjemny sprzęt ino trzeba przy tym trochę popracować. No i liczę
sie z tym że trzeba go zawsze doinwestować.   Ale komuś kto poprostu chce kupić rower a nie za bardzo sie zna na
serwisowaniu rowerów to bym zdecydowanie odradzał. Bo w to ze sie taki rower da do serwisu i powie "prosze zrobić z tym
porządek" a oni zeczywsiście go doprowadzą do porządku, to bym za bardzo
nie liczył. W każdym razie nie na wiosnę :D
 A czemu o tym piszę? Bo jak patrzę na specyfikacje techniczne rowerów za 2k, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Jak można brać tyle $$$ za nic.

mi sie tak ten ubibike co do niego dałem linka bardzo podoba. Bardzo
sensowna i przemyślana konfiguracja. Podobnie np gianty flourish.
Zwyczajnie szkoda mi kasy.

Pomimo iż sporo kupiłem używanych rowerów to jednak 2k za nowy mnie nie
przeraża wcale. Być może z tej przyczyny że z grubsza rozumiem dlaczego on
tyle kosztuje.

Data: 2014-05-27 00:12:37
Autor: gomspam
Jaki rower miejski do 2 tys zł?
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 22:15:49 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
(ciach)

Wszystko co piszesz to oczywiste oczywistości, dlatego napisałem "przeserwisowany". Jest wiele firm, które specjalizują się w handlu "odświeżanymi", używanymi rowerami i oferują jednoślady, które w niczym nie odbiegają "nówkom" ze sklepu - a ich cena to ułamek kwoty jaką trzeba wydać na podobnie wyposażony nowy model.
Weźmy choćby tą Meridę:
http://allegro.pl/rower-trekkingowy-merida-freesport-300fs-24-biegi-i4269065960.html
i zestawmy z proponowanym Unibikiem. Dla mnie wybór jest prosty.

Z drugiej strony ktoś musi kupować nowe rowery, żebym potem ja miał od kogo odkupić dla siebie ;-)

Data: 2014-05-27 09:51:53
Autor: qrt
Dnia Tue, 27 May 2014 00:12:37 -0700 (PDT), gomspam@gmail.com napisał(a):

[...]

ale wiesz czemu ten unibike tak mi sie podoba? Bo "jest go mniej" a z drugiej strony ma wszystko co potrzeba. Poprostu do mnie przemawia sama koncepcja tego roweru który IMO ma wszystko
co powinien mieć rower miejski i nic wiecej.  Czyli: - nie ma amortyzatora
- nie ma przedniej przerzutki
z drugiej strony
- ma dynamo w piaście
- tylnią lampkę co sie swieci nawet jak nie dostaje prądu z dynama
- oraz "last but not least" - opony schwalbe big apple :) Nie da sie ukryć ze ta merida ma nieco lepszy osprzęt. Ma przednią
przerzutkę. ma amortyzator. Ma blokadę axa defender która IMO (wraz z
dedykowanym łańcuchem) jest najpraktyczniejszą blokadą do roweru
użytkowego.Ale nie ma prądnicy.

Co jednak nie zmiania faktu ze unibike mnie bardziej przekonuje. Własnie z
tego powodu ze projektanci postanowili go okroić ze zbędnego w mieście
osprzętu co wpływa na jego uproszczenie i zmniejszenie wagi.

Data: 2014-05-27 01:41:05
Autor: gomspam
W dniu wtorek, 27 maja 2014 09:51:53 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
z tego powodu ze projektanci postanowili go okroić ze zbędnego w mieście
osprzętu co wpływa na jego uproszczenie i zmniejszenie wagi.

I tylko zapomnieli zrobić to samo z ceną.

Data: 2014-05-27 10:50:40
Autor: qrt
Dnia Tue, 27 May 2014 01:41:05 -0700 (PDT), gomspam@gmail.com napisał(a):

[...]

ja wiem? W porównaniu z innymi rowerami w sklepie nie wygląda on jakoś
specjalnie drogo.

A z rynkiem wtórnym to raczej nie ma senu porównywać.

Data: 2014-05-27 02:11:12
Autor: gomspam
W dniu wtorek, 27 maja 2014 10:50:40 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
ja wiem? W porównaniu z innymi rowerami w sklepie nie wygląda on jakoś
specjalnie drogo

Na moje oko 400-500 PLN za dużo. Po sezonie pewnie bym kupił, ale teraz jest zdecydowanie zbyt drogi.

A z rynkiem wtórnym to raczej nie ma sensu porównywać.

IMHO sens jest, bo za te same pieniądze dostaję rower kilka klas wyższy. Ale to już się robi temat na dyskusję akademicką.

Data: 2014-05-27 11:29:42
Autor: qrt
Dnia Tue, 27 May 2014 02:11:12 -0700 (PDT), gomspam@gmail.com napisał(a):

[...]

po zsazonie za kilka stów taniej to bym kupił gianta flourish 1 :)

A z rynkiem wtórnym to raczej nie ma sensu porównywać.

IMHO sens jest, bo za te same pieniądze dostaję rower kilka klas wyższy. Ale to już się robi temat na dyskusję akademicką.

aby rower trafił na rynek wtóry ktoś go musi kupić najpierw w sklepie :)

Data: 2014-05-26 23:50:42
Autor: Lisciasty
On Monday, May 26, 2014 9:39:43 AM UTC+2, Jarek007 wrote:
Jaki rower polecicie do kwoty 2 tys. złotych?

Mamie wybraliśmy Unibike Amsterdam, z piastą trzybiegową.
Miałem obawy że to za mało, ale wystarcza w zupełności,
do kulania się po wiosce jak i na dalsze wyjazdy (do 40km
wycieczki mamuśka uskutecznia). Żonie też chciałem coś
podobnego, ale koniec końców wzięliśmy Voyagera. Choć
z tego co wiem używane są 3-4 przełożenia, ale co z tego ;)
Oba sprzęty pod 1600 zł z tego co pamiętam, a wydaje mi się
że są przyzwoite (jedynie oświetlenie musiałem dodać bo było marne).

L.

Data: 2014-05-28 12:47:52
Autor: TheGhost
Jaki rower miejski do 2 tys zi?1?

[...]

To może inaczej. Za 2k raczej nie myśl o tym jaki rower (postawiłbym na jakiś ogólnie przyjęty standard z dobrym serwisem). Bez względu na to czy w kwestii "rowerów przeserwisowanych (...) z najwyższej półki", czy jakiegoś "byle jakiego", trzaskanego masowo trekkinga raczej może zwróć uwagę na to, co oferuje serwis, jakie są warunki gwarancji i czy w przypadku poważniejszego uszkodzenia nie zostaniesz ze swoimi 2k w przysłowiowej "d****e". Model, osprzęt - rzecz gustu. Do wyboru, do koloru :-)

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-05-28 04:19:38
Autor: Lisciasty
On Wednesday, May 28, 2014 12:47:52 PM UTC+2, TheGhost wrote:

co oferuje serwis, jakie są warunki gwarancji i czy w przypadku poważniejszego uszkodzenia nie zostaniesz ze swoimi 2k w przysłowiowej "d****e".

Chwila, my chyba dyskutujemy o mieszczuchu dla kobiety, czyli zakładamy przebieg roczny max. 3 tys. km, odbywany po płaskim, niewymagającym terenie, przy prędkości relaxującej. Co tam ma się tak straszliwie popsuć?

L.

Jaki rower miejski do 2 tys zł?