Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektr ycznym?

Data: 2009-11-29 12:32:44
Autor: Tomasz H.
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektr ycznym?
Witam,

Mam dylemat i potrzebuję porady fachowców ponieważ nie śledzę na bieżąco tematyki rowerów.

Rozważam zakup roweru w celu przystosowania go do napędu elektrycznego. Chodzi o mały, zwinny i bardzo ekonomiczny pojazd do poruszania się na codzień po mieście kiedy nie koniecznie potrzebuję rekreacji.

Rozwiązanie 1 - kupić gotowca, np: http://www.ekorowery.pl/rower_ekomountain_110.html
lecz jeśli jeździć już takim udziwnionym pojazdem, to chciałoby się żeby miał trochę większe osiągi i dawał czas dojazdu zbliżony do samochodzika. Chociaż zbliżony.

Rozwiązanie 2 - założyć napęd do roweru:
http://www.crystalyte.com
Silnik z serii 5000 + rower

Jeżeli wybrać rozwiązanie 2, to jaki rower byłby najlepszy zakładając, że w porywach rozpędzałbym się do 50km/h? Chodzi mi o względy bezpieczeństwa i łatwości prowadzenia się roweru przy takiej szybkości. Po zapoznaniu się z ofertą rynku pomyślałem, że najbardziej nadawałby się rower typu *enduro* głównie ze względu na to, że większość rowerów enduro to bardzo solidne konstrukcje przystosowane do niemałego szaleństwa ;) Nigdy takim nie jeździłem, ale wydaje mi się, że dobrze wybierałby nierówności dając dobrą przyczepność, dobre hamulce i pewność, że się nie rozsypie.

Z drugiej jednak strony mam wrażenie, że są to też rowery do niemałego szpanu ozdobione jak choinki jakimiś nazwami handlowymi po najmniejszą śrubkę, a to przyciąga oko złodzieja i praktycznie wyklucza zostawianie go pod sklepami i w innych miejscach w mieście narażających rower na kradzież. Nie chciałbym, żeby zwracał na siebie uwagę.

Tak więc, co sądzicie o możliwościch szybkiej jazdy endurkiem po asfalcie? Jaki rower byście wybrali tak, żeby dojechać w jednym kawałku i nie dać się skroić w minutę po zapięciu linki w śródmieściu?

Będę wdzięczny za wszelkie fachowe opinie.
Na koniec wrzucam link do filmiku, który mnie najbardziej zainspirował do tego pomysłu:
http://www.youtube.com/watch?v=Obx5XUoQQu0&feature=channel_page&ytsession=eQokT-NrdMmZn2ZSFPtUKmjj1fY68TVHLZ3bSKdFzRoHaf1YmfAYAwP6to_LmcGz7X7KQTYwjMjZJ9ARua9oQcIz29cnYPHXaVhZ2c-E1ty4_iKRuJYMSgeq-X8AyLwcS6hhOg6hbzw0guQNtXgd6RkyJtSwJ0QquVyZykCvKXGD7KeBN_BuyvFcV-nm2CA8ZsmGx6pz2h5ujctWv36wdN1fAM89PMqLO-etyjILk8MSGfrsGUq-pOgL6AgqUoAt73YDbP0ilnJa8W-ii2kXfugo1l-CtLvUKVEi8CKfo0j6ALX5c0H6xg

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-11-29 09:19:22
Autor: Mateusz
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
chyba sobie kpisz... zero wyobraźni.

KUP SKUTER.

Data: 2009-11-29 19:43:06
Autor: ToMasz
Mateusz pisze:
chyba sobie kpisz... zero wyobraźni.

KUP SKUTER.
ja mam dostęp do  częsci i poskładałem rower elektryczny w zeszłym roku.
jako napędu użyłem silnika z wózka inwalidzkiego, 24V 250W. sam napęd
rozwiazałem w banalny sposób. w widelec (przedni) wsadziłem tylne koło z
wolnobiegiem jednorzędowym. z przełożeniem "strzelałem" w 20-25km/h
Zasilanie 2x12v18Ah - w połączeniu równoległym-50% mocy w szeregowym-
100% mocy. Zadnych zbędnych mechanizmów i elektroniki. na małej mocy,
męczy sie i słabo to działa, wolno jedzie, praktycznie nie do uzytku. na
duzej mocy, "śmiga" na prostej 18km/h (poziomy gładki marmurowy rynek,
ja jestem bardzo lekki) konsumujac 8A. powiew wiatru od czoła spowalnia
bardzo mocno, a amperomierz wskazuje niepokojące przepływy-12-16A.
JAkakolwiek górka, próba jazdy po bruku - to samo. ogólne - masakra.
Takiego numeru z "buksowaniem" w miejscu nie było szans wykonać, chociaz
 aby zatrzymać ręką, koło napędzane tym silnikiem - było raczej trudno.

Rok wcześniej jeździłem z silnikiem spalinowym "zapel" 7kg, "pierdzi"
cicho, pali mało. wciagał mnie pod prawie każdą normalną górkę.
Teoretyczna moc, 0.7konia

Tak wiec albo ja mam "walniety" silnik (ale nie powinien w takim razie
"doić" 16 amper), albo ten silnik w piaście to cudo z nieba, albo
jeszcze pomiedzy 250 a 500W znajduje sie jakaś ulotna bariera, poniżej
której subiektywnie odczuwamy napęd jako nic nie warty, a powyżej
wzbudza nasz zachwyt

ToMasz

Data: 2009-11-29 11:50:55
Autor: Mateusz
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
a czy ktoś brał pod uwagę zużycie piast itp ? może palnę głupotę, ale
wydaje mi się że prędkość skróci ich żywotność, nie mówiąc już o ich
obciążeniu.

Data: 2009-11-29 22:34:18
Autor: Tomasz H.
Mateusz pisze:
a czy ktoś brał pod uwagę zużycie piast itp ? może palnę głupotę, ale
wydaje mi się że prędkość skróci ich żywotność, nie mówiąc już o ich
obciążeniu.

A czy wyobraźnia podpowiada ci, że taka prędkość na rowerze jest już kpiną, czy jeszcze nie?
http://www.bikeforum.pl/showthread.php?t=12457

a czy ta trasa bardziej zużywa piasty, czy asfaltowa
http://www.wykop.pl/link/100815/szalenczy-downhill-na-krawedzi

Z pewnością piasty w takich rowerach mogą wytrzymać i większe obciążenia.

Tomasz H.

Data: 2009-11-29 21:58:19
Autor: Ryszard Mikke
Tomasz H. <priv.tomasz.h@interia.pl> napisał(a):
[...]

A po Ci elektryczny rower, żeby wlec się po mieście tak wolno, jak
samochodzik? Umartwiasz się, albo co?

Bierzesz zwykły rower, taki z pedałami i jesteś szybszy od samochodzików...

rmikke

Data: 2009-11-29 23:14:12
Autor: ToMasz
Ryszard Mikke pisze:
[...]

śmiejecie sie z chłopaka, ale widać ze nie "czujecie blusa" Natomiast
gdy jeździłem regularnie do pracy 14km, to miałem do wyboru rower - ze
średnia 15km/h, silnik ze średną 18km/h, albo połączyć jedno z drugim i
osiagnać sredną 25km/h. Jak myślicie co wybrałem? Brawo!!! dla pana
który zgadł. jak starowałem ze świateł deptając mocno i dając gazu -
opadały szczęki kierowcom samochodów.

ToMasz

PS wiem ze średnia 15km/h wydaje sie śmieszna, ale to było w ruchu
ulicznym, ze światłami, a po dotarciu na miejsce nie można było "paść na
pysk" natomiast 25-35km/h to normalna prędkość dla samochodu  w tym terenie.

Data: 2009-11-29 23:55:30
Autor: Ryszard Mikke
ToMasz <twitek4@gazzeetta.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke pisze:
> [...]

pysk" natomiast 25-35km/h to normalna prędkość dla samochodu  w tym terenie.

E, to jakieś luźne miasto masz. U nas na wsi, samochodem do centrum
szybciej jak 15/h w szczycie nie pojedziesz (mowa o prędkości handlowej).
Rowerem pewnie z 18/h (licznik pokazuje 20-21, ale nie liczy postojów
na światłach, przynajmniej niektórych).

rmikke

Data: 2009-11-30 19:40:01
Autor: Tomasz H.
Ryszard Mikke pisze:

A po Ci elektryczny rower, żeby wlec się po mieście tak wolno, jak
samochodzik? Umartwiasz się, albo co?

Trochę się nie rozumiemy. Skoro coś wygląda jak rower, a jeździ w warunkach miejskich praktycznie z prędkościami prawie samochodzika, to szybciej niczym w godzinach szczytu nie dojedziesz. U mnie w mieście jest coraz więcej dróg rowerowych, właśnie z nich bym korzystał jeżdżąc takim pojazdem. 30km/h na takiej ścieżce jest raczej prędkością nikomu nie zagrażającą. W szczycie tylko na tych ścieżkach nie ma nigdy korków. I każdy skrót jest twój - park, chodnik przy zakazie wjazdu, kładka dla pieszych przez rzekę, przejście pomiędzy blokami, jezdnia gdzie nie ma chodnika. A prędkość ograniczasz tylko względami bezpieczeństwa (swojego i innych) i ekonomią wykorzystania pojemności aku.

Bierzesz zwykły rower, taki z pedałami i jesteś szybszy od samochodzików...

....ale nie od takiego elektrobajka ;), a rowerem wolę pośmigać w weekend po po ścieżkach rekreacyjnych.

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-11-30 21:34:50
Autor: ToMasz
Tomasz H. pisze:
Ryszard Mikke pisze:

[...]

rękami i nogami popieram. Jednak mierz siły na zamiary, mnie sie nie
udało. dopiero w styczniu będe miał czas pomęczyć mój elektryczny
wynalazek. Spróbuje coś udoskonalić moze pojedzie szybciej. JAkbyś coś
poskładał - daj znać na grupie
ToMasz

Data: 2009-12-01 09:28:07
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke pisze:

> [...]

Trochę się nie rozumiemy. Skoro coś wygląda jak rower, a jeździ w warunkach miejskich praktycznie z prędkościami prawie samochodzika, to szybciej niczym w godzinach szczytu nie dojedziesz. U mnie w mieście jest coraz więcej dróg rowerowych, właśnie z nich bym korzystał jeżdżąc takim pojazdem. 30km/h na takiej ścieżce jest raczej prędkością nikomu nie zagrażającą. W szczycie tylko na tych ścieżkach nie ma nigdy korków. I każdy skrót jest twój - park, chodnik przy zakazie wjazdu, kładka dla pieszych przez rzekę, przejście pomiędzy blokami, jezdnia gdzie nie ma chodnika. A prędkość ograniczasz tylko względami bezpieczeństwa (swojego i innych) i ekonomią wykorzystania pojemności aku.

Powiedzmy, że na swojej codziennej trasie masz znacznie wiecej scieżek ode mnie. Dziwnym nie jest, u nas na wsi ścieżki jak na razie prowadzą głównie do lasu, a tam gdzie są, łażą po nich piesi, których o tyle trudno ominąć, że są nieprzewidywalni, a dookoła biegają psy, często na długiej smyczy.

Natomiast 30/h jest zupełnie normalna predkością dla całkiem zwykłego roweru i nie musisz się przy tym martwić pojemnością aku. I tak samo wszystkie skróty moje, a nawet mam tę przewagę, że żaden krawężnik mi nie straszny,
parę schodków też jest do pokonania. Nie widzę więc sensu kombinowania z napedem elektrycznym w ogóle, a akurat na mojej codziennej trasie w szczególnosci.

> Bierzesz zwykły rower, taki z pedałami i jesteś szybszy od
samochodzików...

....ale nie od takiego elektrobajka ;),

Na Twoim miejscu, nie zakładałbym się o to.

rmikke

Data: 2009-11-30 06:11:35
Autor: Iguan007

"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message
Witam,

Mam dylemat i potrzebuję porady fachowców ponieważ nie śledzę na bieżąco
tematyki rowerów.

Jesli nie chcesz pedalowac to chyba lepiej kupic skuter.Jesli chcesz
prawdziwy rower to kup szosowke czy jakis miejski gdzie lekko pojedziesz te
25km/h a nie bedziesz ograniczony 8-godzinnym ladowaniem po godzinnej
jezdzie z taka predkoscia. No i ta waga - 25kg. Po wyczerpaniu akumulatorow
jazda czyms takim to chyba juz nie przyjemnosc.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-11-30 19:14:59
Autor: Tomasz H.
Iguan007 pisze:
[...]

Skutera obok kanapy nie zaparkuję w pokoju, a rower i owszem. Garażu nie posiadam, a do piwnicy tym bardziej nie będę zjeżdżał i wjeżdżał po schodach skutrem. Poza tym nie lubię skutrów. Są jakieś takie zniewieściałe jak dla mnie. Kanapa do siadania w kiecce i te kółka od motorynki. Już bym wolał Simsona, ale pozostaje problem z garażowaniem.

Jesli chcesz
prawdziwy rower to kup szosowke czy jakis miejski gdzie lekko pojedziesz te
25km/h a nie bedziesz ograniczony 8-godzinnym ladowaniem po godzinnej
jezdzie z taka predkoscia.

Nie myślę o jeżdżeniu regularnie z prędkością 50km/h, bo to oczywiście jest mniej ekonomiczne niż te 25-30km/h. Chciałbym mieć taką możliwość w razie potrzeby gdy będę się gdzieś śpieszył. Poza tym takie osiągi szybko zamknęłyby gęby kpiarzom na widok podobnego wehikułu.
Mając zasięg ok 50-60km na jednym ładowaniu jestem w stanie zrobić 2 wypady i powroty w 2 dowolne, najdalsze punkty miasta. Jak na 1 dzień to wystarczy, a w nocy ja śpię, a sprzęt się ładuje ...sam.

No i ta waga - 25kg. Po wyczerpaniu akumulatorow
jazda czyms takim to chyba juz nie przyjemnosc.

Więc lepiej planować trasę i liczyć kilometry. Przecież dziś każdy może mieć licznik km do roweru. Owszem, przy temperaturach bliskich zeru trza brać poprawkę na zmniejszenie wydajności aku i krótsze przebiegi, ale to   też można wybadać i mieć na względzie.

Pozdrawiam

Tomasz H.

Data: 2009-12-01 06:25:30
Autor: Iguan007

"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message news:hf121i$p0l$1news.task.gda.pl...
Iguan007 pisze:
[...]

50 km/h? Ale spojrz na osiagi tego pierwszego roweru ktory przedstawiles -

      Prędkość max. 25km/h
      Dystans 25km

Czyli masz godzinke jazdy z maks 25km/h. Zadnej przewagi w stosunku do normalnego roweru tutaj nie ma.

Poza tym takie osiągi szybko zamknęłyby gęby kpiarzom na widok podobnego wehikułu.

Jakie osiagi?

Mając zasięg ok 50-60km na jednym ładowaniu jestem w stanie zrobić 2 wypady i powroty w 2 dowolne, najdalsze punkty miasta.

Bez najmniejszego problemu jezdze tyle do pracy. Na normalnym rowerze, z plecakiem.
O ktorym rowerze mowisz piszac o dystansie 50km? Bo ten ktory pokazales ma zasieg 25km. Chodzi o ten dodatkowy silnik?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 17:55:19
Autor: Tomasz H.
Iguan007 pisze:
[...]

Prędkość max. tego roweru dyktują jakieś przepisy unijne o ruchu drogowym. Z tego co czytałem w necie każdy rower, który osiąga prędkość większą niż 25km/h i ma moc większą niż 250W w świetle prawa wymaga homologacji i zarejestrowania i obowiązkowego ubezpieczenia OC. Więc szybszych tego typu rowerów w handlu niema i nie będzie. Aby  mieć więcej km/h i mocy trzeba potiuningować.

Dystans jest zależny wyłącznie od pojemności akumulatora, a na bagażniku tego pierwszego roweru jest wystarczająco dużo miejsca na drugi akumulator. To oczywiście zwiększa koszty, ale jestem pewien, że ceny akumulatorów litowo-jonowych i litowo-polimerowych najbardziej do tego odpowiednich (stosunkowo lekkich i bardzo wydajnych aku do pracy cyklicznej) będą spadać, tak jak zawsze z czasem spadają ceny nowości technologicznych których dostępność na rynku wzrasta. Na potwierdzenie tego wystarczy wspomnieć o tym ile kosztował kiedyś tel. komórkowy lub wypalarka płyt CD.

Można też użyć aku kwasowo-ołowiowego. Taki zestaw aku żeby przewiózł ok. 50km musi mieć pojemość ok. 20Ah (36V). Zestaw kwasowo-ołowiowy to niestety jakieś 18kg :( i koszt 300 - 350zł. Zestaw aku litowo-polimerowych (do pojazdów elektrycznych) o tej samej pojemności i napięciu waży 6kg lecz narazie ma abstrakcyją cenę ok. 2700zł. Jest jeszcze opcja użycia zestawu aku litowo-jonowych do elektronarzędzi (np. Bosch) lecz one narazie też są tak jak litowo-polimerowe prawie niedostępne w Polsce i bandycko drogie.

O ktorym rowerze mowisz piszac o dystansie 50km? Bo ten ktory pokazales ma zasieg 25km. Chodzi o ten dodatkowy silnik?

j.w. To zależy od liczby Ah na akumulatorze

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-02 04:34:25
Autor: Iguan007
"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message news:hf3ho5$i91$1news.task.gda.pl...

[...]

To nawet ciekawe. Masz moze jakies linki z danymi technicznymi takiego tuningowanego roweru elektrycznego? Ciekawi mmnie szczegolnie czy modyfikacje zwiekszjace moc zmieniaja maksymalny zasieg i wage roweru.

Można też użyć aku kwasowo-ołowiowego. Taki zestaw aku żeby przewiózł ok. 50km musi mieć pojemość ok. 20Ah (36V). Zestaw kwasowo-ołowiowy to niestety jakieś 18kg :( i koszt 300 - 350zł. Zestaw aku

Naprawde chcialbys uzyc 18kg akumulatora z kwasem w rowerze? Wydawalo mi sie ze dlatego np. w motocyklach stosuja akumulatory zelowe bo te kwasowe nie sa odporne na przechylanie. Pisales ze chcesz trzymac rower kolo lozka - nie boisz sie oparow, szczegolnie po przechylaniu roweru w windzie czy po schodach?

litowo-polimerowych (do pojazdów elektrycznych) o tej samej pojemności i napięciu waży 6kg lecz narazie ma abstrakcyją cenę ok. 2700zł. Jest

Wolalbym dolozyc do lepszego tradycyjnego roweru ;)
Kup lepiej zwykly rower miejski czy szosowke. Bedziesz mial podobne osiagi bez ladowania. Rower bedzie lekki wiec i do mieszkania czy sklepu go wniesiesz. Oczywiscie, trzeba pedalowac. Ale chyba o to w rowerze chodzi.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 13:34:45
Autor: Lisciasty
On 1 Gru, 19:34, "Iguan007" <iguan...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pytanie retoryczne : jeździłeś kiedyś regularnie do roboty po
śmierdzącym
zakorkowanym mieście?

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-01 14:54:17
Autor: Saurus
On 1 Gru, 22:34, Lisciasty <liscia...@post.pl> wrote:
> [...]

> wniesiesz. Oczywiscie, trzeba pedalowac. Ale chyba o to w rowerze chodzi.

Pytanie retoryczne : jeździłeś kiedyś regularnie do roboty po

A ja jednak odpowiem, bo jeżdżę kiedy mogę (13km, połowa przez centrum
Łodzi) przez takie miasto na (raczej) lekkim sztywnym rowerze na
średniej szerokości oponach i bez wspomagania. I co w tym takiego
niezwykłego? Bo piszesz tak, jakby to było coś strasznego.

Data: 2009-12-01 22:04:56
Autor: Lisciasty
On 1 Gru, 23:54, Saurus <saur...@gmail.com> wrote:
[...]

Nie wiem jak w Łodzi, ale we Wrocku każda ulica i uliczka rano jest
zawalona samochodami które toczą się żółwim tempem, do tego toto
poprzetykane jest autobusami z których 1/4 powinna znaleźć się dawno
na złomie; całość cuchnie tak że idąc piechotą ciężko jest wytrzymać,
a co dopiero na rowerze jadąc między nimi. Chyba że ja jestem jakiś
delikatny chłopek ze wsi i przewrażliwiony jaki jestem :>
I tak moja trasa jest wykombinowana żeby omijać najgorsze skupiska,
ale chcąc nie chcąc przez centrum musze jechać. Wtedy prąd się
przydaje żeby ten kilometr czy ile przejechać na bezdechu :>

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 11:28:34
Autor: Fabian
Lisciasty wrote:
[...]

Dla mnie to przyjemność śmigać pomiędzy samochodami tłoczącymi się na ulicach. Serio. I rower też do tego tuninguje, tylko w drugą stronę ;)

Fabian.

Data: 2009-12-02 03:25:39
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 11:28, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
Dla mnie to przyjemność śmigać pomiędzy samochodami tłoczącymi się na
ulicach. Serio. I rower też do tego tuninguje, tylko w drugą stronę ;)

Dla mnie też, na motocyklu :] kiedy nie muszę wdychać świeżych spalin
z rzęchowatego ikarusa ;)

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 14:18:20
Autor: Fabian
Lisciasty wrote:
[...]

Z tego co obserwuję to na motocyklu czy skuterze raczej się przeciska w korku, a nie śmiga.

Fabian.

Data: 2009-12-02 05:54:19
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 14:18, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
Z tego co obserwuję to na motocyklu czy skuterze raczej się przeciska w
korku, a nie śmiga.

Zależy od stopnia wprawienia kierownika :]
U nas mnie nie ponosi, ale u okupanta w korku autostradowym czasem mi
odbijało i to można spokojnie podciągnąć pod śmiganie :P

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-03 06:06:16
Autor: Iguan007

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:1f615142-4609-42f5-841e-b6b1c928b396r24g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Jesli jedziesz poboczem autostrady to jesze w miare ok ale srodkiem pomiedzy samochodami  z duza predkoscia to raczej brak wyobrazni.Wystarczy ze ktos otworzy drzwi zeby zobaczyc "a co sie tam stalo" albo "wyciagne sobie kanapke z bagaznika". Chyba nie masz 100% pewnosci ze NIKT i NIGDY tych drzwi nie otworzy.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-02 22:41:16
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 21:06, "Iguan007" <iguan...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ależ drogi Watsonie... 100 tys. km i nikomu nawet czubka lusterka z
lakieru nie obdarłem :] Szaleć można kiedy blachowozy jadą te minimum
20-30 km/h. Ale mam wrażenie że odbiegamy od tematu mocno ;)
A jazda poboczem to dopiero jest niebezpieczna, unikać jak ognia.

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 15:29:16
Autor: Coaster
Lisciasty wrote:
[...]

Ale po co wlec sie za Ikarusem? ;-P

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-12-03 05:59:29
Autor: Iguan007

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:368e0425-12a8-45a9-9b69-7ba78b1cbeeej4g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

Ja tam rowerem mieszcze sie w mniejsze luki niz na motocyklu. Ale moze mam za maly rower albo za duzy motocykl ;)

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-02 03:11:55
Autor: Dżejm
[...]

Jak masz pracę biurową to będzie coś strasznego ... dla współpracowników ;). Różne potrzeby ludzie mają. Czasami trzeba być "świeżym". Też często jeżdże do pracy, ale po przyjeżdzie dużo czasu spędzam na przebranie się i wymycie. Niestety prysznica nie ma więc jest to średnie rozwiązanie.
Gdyby te zestawy wyglądały na bardzie wodoodporne to sam bym się nad takim elektrykiem zastanowił.

pozdro

Data: 2009-12-01 22:06:38
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 03:11, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
Gdyby te zestawy wyglądały na bardzie wodoodporne to sam bym się nad takim
elektrykiem zastanowił.

W deszczu jeździłem nie raz i problemu nie ma. Tam w zasadzie nie ma
się co stać, silnik bezszczotkowy więc w środku magnes i izolowany
drut, sterownik zaklejony, baterie w pokrowcach, zresztą same z siebie
muszą być szczelne żeby kwasior nie uciekł :>

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 10:10:08
Autor: Coaster
Saurus wrote:
[...]

Skoro tak pisze, to dla niego to JEST straszne ;-)

Data: 2009-12-02 17:19:36
Autor: Iguan007

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:83af05fe-47f4-4970-85f0-c70f2e8a056fa32g2000yqm.googlegroups.com...

Pytanie retoryczne : jeździłeś kiedyś regularnie do roboty po
śmierdzącym
zakorkowanym mieście?

Tak, kiedys jezdzilem codziennie 18km do centrum miasta. Teraz rzadziej bo w miescie ciezko trenowac podjazdy czy interwaly.Wiec jezdze w dni kiedy nie mam okreslonego "prawdziwego" treningu. Srednio 1-2 dni w tygodni, 25-30 km w jedna strone. Punkt docelowy w centrum miasta wiec chyba moge tez odpowiedziec - "tak".

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 21:06:00
Autor: Tomasz H.
Iguan007 pisze:
[...]

Pisząc 'potiuningować' miałem na myśli tuning zwykłego roweru. Tych fabrycznych raczej nikt nie przerabia bo i tak potrzeba mocniejszego silnika i ew. większego pojemnościowo lub więcej sztuk aku. Co do twojego ostatniego pytania, to o linki z takimi dokładnymi opisami raczej trudno, ale zawsze większa dostępna moc silnika, to większy 'kop', a co za tym idzie większy pobór prądu. Na pewno dużo zależy od tego, czy ostro gazujesz i od oporu powietrza (prędkości). Silniki (te w piaście jak np. crystalyte) o większej mocy mają większą średnicę i oczywiście więcej ważą.

Wg. opinii którą gdzieś czytałem w necie silniki do ok. 250W dobrze nadają się jako wspomagacze. Te o większych mocach są mniej elastyczne pod względem wytwarzanego momentu obrotowego i lepiej nadają się jako napęd zamienny dla rowerzysty.

[...]

Miałem na myśli właśnie akumulatory żelowe. Są tylko modyfikacją zwykłych kwasiaków. Głównie po to aby elektrolit nie narobił szkód lub jak najmniejsze po pęknięciu/rozbiciu akumulatora. Co do wagi 18kg, to jest ona oczywiście nie do przyjęcia. Używając aku kwasowych (żelowych itp.) można sensownie myśleć tylko o elektrycznym dopalaczu własnych nóg :( .

[...]

Nie każdemu ;). Równie dobrze można by biegać do pracy. Też to czasem robisz? :)

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-02 06:12:58
Autor: Iguan007
"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message news:hf3stm$qnh$1news.task.gda.pl...
[...]

Moze masz racje, wyraznie szukamy czegos innego w rowerach. Daj znac jak juz cos zmontujesz, jestem ciekawy wyniku.
PS. Tak, tez biegam do pracy. Co prawda nie cale 25km ale tez nie ponizej 10km (reszta kolejka). ;)

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-11-30 22:25:35
Autor: emil
[...]

I tu jest problem, bo wszystko co przypomina "górala" jest kradzione na potęgę, ostać się mogą: ukrainy, składaczki i brzydkie szosówki.
A z drugiej strony jakość polskich dróg powoduje że do jazdy z prędkościami powyżej 50km/h przydała by się dobra amortyzacja.
I endurek dałby rade jeżeli w pracy masz gdzie go bezpiecznie schować.
Ewentualnie poziomy - nie kradną bo to rzadki sprzęt.

P.S. napęd elektryczny słabawy jest, myślałem żeby rowerek doposażyć w jakiegoś małego 15-30cm3 i mocnego >3kW dwusuwa, po drodze rowerowej i parku czystą siłą mięśni, a na kawałku pustej drogi odpalić wyjca i pocisnąć 80km/h.

Data: 2009-12-01 09:33:15
Autor: Ryszard Mikke
emil <emilpromil@gmail.com> napisał(a):

> [...]
I endurek dałby rade jeżeli w pracy masz gdzie go bezpiecznie schować.
Ewentualnie poziomy - nie kradną bo to rzadki sprzęt.

Owszem, kradną i poziomki. Co najmniej o jednej było tu, na preclu.

[...]

Obawiam się, że powinienes odwiedzić najblizszy salon Ery.

rmikke

Data: 2009-12-01 11:21:28
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 30 Nov 2009 22:25:35 +0100, emil napisał(a):

[...]

Dwusuw 30-50cm^2 waży z osprzętem kilka (do 10kg) i kosztuje najmarniej
400-500zł. Przebieg do remontu nie więcej jak 20 tys. km. Oferują na
Allegro, popatrz.
--
Jacek

Data: 2009-12-01 19:09:07
Autor: Tomasz H.
emil pisze:

P.S. napęd elektryczny słabawy jest,

nie każdy. I z parku nikt cię nie wygoni, a pierdziołkiem zrobisz niemały popłoch wśród przyrody ;)

myślałem żeby rowerek doposażyć w jakiegoś małego 15-30cm3 i mocnego >3kW dwusuwa, po drodze rowerowej i parku czystą siłą mięśni, a na kawałku pustej drogi odpalić wyjca i pocisnąć 80km/h.

Nie sądzę, żeby do regularnej codziennej jazdy z taką prędkością po asfalcie nadawałby się nawet najlepszy downhill z napędem. Jeżeli zadowolisz się mniejszym powerem, to zerknij tu:
http://www.bimoto.pl/index.php?s=1
Ten spalinek daje 1 całego konia mech. ;)

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-01 02:37:07
Autor: Lisciasty
On 29 Lis, 12:32, "Tomasz H." <priv.tomas...@interia.pl> wrote:
Rozważam zakup roweru w celu przystosowania go do napędu elektrycznego.
Chodzi o mały, zwinny i bardzo ekonomiczny pojazd do poruszania się na
codzień po mieście kiedy nie koniecznie potrzebuję rekreacji.

Tutaj masz wątek z moim jeździdłem:

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=528&start=0

Baza to składak zrobiony przez Krajka, rama tania,
amor przedni tani, reszta bebechów ciut lepsza, całość za jakieś 2,2
tysiąca.
Do tego zestaw crystalyte + kwasiaki. Do roboty jeżdżę normalnie a
silnikiem
wspomagam się żeby jechać ciut szybciej bez pocenia się (w robocie
brak
prysznica), poza tym z uwagi na to że muszę przejechać przez środek
śmierdzącego Wrocławia (kto był ten widział korki), od czasu do czasu
jadę tylko na silniku i nie pedałuję/nie oddycham :]

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-01 19:05:39
Autor: ToMasz
Lisciasty pisze:
[...]

skąd i za ile takie silniki w piaście?

ToMasz

Data: 2009-12-01 19:28:15
Autor: Tomasz H.
ToMasz pisze:

[...]

http://www.ekonapedy.com/podstrony/zestawy.htm

Najlepsze w nich jest to, że brak jakichkolwiek przekładni. Jedyny opór mech. to dwa łożyska kulkowe - jak w każdej piaście. Sprzęt wymaga niestety sterownika. Bez niego nie pojedzie.

Swoją drogą może wrzucisz na grupę fotki twojego wynalazku, np. na http://www.otofotki.pl/

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-01 23:06:18
Autor: Lisciasty
On 1 Gru, 19:28, "Tomasz H." <priv.tomas...@interia.pl> wrote:
Swoją drogą może wrzucisz na grupę fotki twojego wynalazku, np. nahttp://www.otofotki.pl/

Fotki są na forum, nie bardzo mi się chce zakładać dwudziestepiąte
konto na kolejnym serwisie :] Póki co wystarcza mi serwer. Jeżeli
chcesz więcej szczegółów  mogę popstrykać, ale to co jest podane pod
linkiem chyba obejmuje cały rower :>

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-01 23:02:02
Autor: Tomasz H.
Lisciasty pisze:
[...]

Tak się zastanawiałem czasem, czy przy przednim napędzie jak wychodzisz ze skrętu i dajesz w gaz (zwłaszcza z ciężarem z tyłu), to przód nie ma tendencji do uślizgu (np. na piasku sypniętym na asfalt)? Chciałbym wiedzieć na ile to się czuje. Jeżeli masz silnik z niskim momentem, to chyba nawet lepiej właśnie z tego względu.

Aaa... jeszcze jedno. Da się twoim pojazdem w miarę kulturalnie wjechać na krawężnik/chodnik?

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-01 23:04:21
Autor: Lisciasty
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
On 1 Gru, 23:02, "Tomasz H." <priv.tomas...@interia.pl> wrote:
Tak si zastanawia em czasem, czy przy przednim nap dzie jak wychodzisz
ze skr tu i dajesz w gaz (zw aszcza z ci arem z ty u), to prz d nie ma
tendencji do u lizgu (np. na piasku sypni tym na asfalt)? Chcia bym
wiedzie na ile to si czuje. Je eli masz silnik z niskim momentem, to
chyba nawet lepiej w a nie z tego wzgl du.

Szczerze mówiąc nie zwróciłem na to uwagi, ale raczej nie ma takiego
zjawiska. Być może mam dobrą oponę, być może z uwagi na jeżdżenie
motórem mam już opanowane takie manewry niejako podświadomie. Ale to
nie ma aż takiego zrywu żeby powodować uślizgi.

Aaa... jeszcze jedno. Da si twoim pojazdem w miar kulturalnie wjecha
na kraw nik/chodnik?

Da się, przód nie jest jakoś strasznie ciężki, gorzej z tyłem ale bez
szaleństwa spokojnie się wjeżdża.

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 22:17:53
Autor: robert1
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?

Rozważam zakup roweru w celu przystosowania go do napędu elektrycznego.

Pojemność elektryczna współczesnych akumulatorów w stosunku do masy, wynosi zaledwie niecałe 3 promile pojemności benzyny.

1 kg akumulatora - 0,04 KWh
1 kg benzyny - 15 KWh

Napęd elektryczny roweru nie ma najmniejszego sensu.

No chyba że z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Radioizotopowy_generator_termoelektryczny

Jednak niestety, póki co, to źródło energii nie jest dostępne w handlu dla ludności cywilnej.

Data: 2009-12-02 22:43:08
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 22:17, robe...@mailinator.com wrote:
[...]

A to katastrofa... Nie miałem o tym pojęcia, chyba będę musiał
wyrzucić mój rower i powiedzieć tym setkom tysięcy nieświadomych
gamoni, że ich rowery elektryczne nie mają najmniejszego sensu :P

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-03 01:01:58
Autor: gregoreg
> [...]

Pojemność elektryczna współczesnych akumulatorów w stosunku do masy, wynosi
zaledwie niecałe 3 promile pojemności benzyny.

Jeden mały chaczyk, że tylko około 15% z tego dociera do kół (nie
piszę tu oczywiście o jeździe w korkach).

Grzechu

Data: 2009-12-03 10:16:40
Autor: Mariusz Kruk
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gregoreg"
Jeden mały chaczyk,

Łojezusmaria, że jeden mały co?!?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-12-03 04:22:34
Autor: gregoreg
On 3 Gru, 10:16, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gregoreg"

>Jeden mały chaczyk,

Łojezusmaria, że jeden mały co?!?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
.\.K...@epsilon.eu.org.\.\.

Literuwek...

Grzechu

Data: 2009-12-03 10:16:22
Autor: Mariusz Kruk
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "robert1@mailinator.com"
Pojemność elektryczna współczesnych akumulatorów w stosunku do masy, wynosi zaledwie niecałe 3 promile pojemności benzyny.

Oooo... od kiedy benzyna ma taką dużą "pojemność elektryczną"?

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-12-03 18:42:06
Autor: Tomasz H.
robert1@mailinator.com pisze:
[...]

Tu są dane na temat masy i pojemności akumulatora Li-poly:
http://www.bimoto.pl/index.php?s=25&l=pl
....a wynika z nich, że 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh przypada na jeden kg masy aku z obudową i stacyjką włącznie. Nie wiem skąd wziąłeś 0,0nic ale masz nieaktualne dane.

Co do źródeł zasilania przyszłości w pojazdach elektrycznych, to też nie jesteś na czasie
http://www.ogniwa-paliwowe.com/

Na koniec życzmy sobie tak bezsensownych pojazdów za kilka lub kilkanaście lat:
http://www.youtube.com/watch?v=w1C44JQU7Pc

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-03 22:47:25
Autor: Tomasz H.
Tomasz H. pisze:

  > Tu są dane na temat masy i pojemności akumulatora Li-poly:
http://www.bimoto.pl/index.php?s=25&l=pl
...a wynika z nich, że 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh przypada na jeden kg masy aku z obudową i stacyjką włącznie.

Yyy... miało być 3,125 Ah, czyli 0,075kWh ;).
Więc i tak nie 0,04 kWh. Nie zmienia to faktu, że takie teoretyczne porównania nie mają większego sensu. Każdy napęd ma wady i zalety. Jednak wg. mnie napęd elektryczny w przeciwieństwie do silników spalinowych dopiero się konkretnie rozwinie, kiedy miasta do reszty zaczadzieją.

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-03 22:21:10
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
Teoria to jedno, a potrzeby drugie. Dla jednego nic nie warta
ciekawostka, dla drugiego jedyne jak narazie rozwiązanie.

Grzechu

Data: 2009-12-04 01:52:55
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
A dla tych co nie wierzą, że ma to sens:

http://www.samochodyelektryczne.org/quantya_track.htm

....2,5 godziny świetnej zabawy (to sie dzieje naprawdę).

Grzechu

Data: 2009-12-04 12:09:31
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 4 Dec 2009 01:52:55 -0800 (PST), gregoreg napisał(a):

A dla tych co nie wierzą, że ma to sens:

http://www.samochodyelektryczne.org/quantya_track.htm

...2,5 godziny świetnej zabawy (to sie dzieje naprawdę).

Póki co całą zabawę psuje świadomość że po 100 czy 200 ładowaniach zostaje
ci pół pojemności aku... a po roku już z garażu nie wyjedziesz. Co prawda
producenci aku są bardziej optymistyczni ale poczytajcie jak się skarżą na
utratę pojemności użytkownicy laptopów a to te same aku :)
--
Jacek

Data: 2009-12-04 03:32:40
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
On 4 Gru, 12:09, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
Dnia Fri, 4 Dec 2009 01:52:55 -0800 (PST), gregoreg napisa (a):

> A dla tych co nie wierz , e ma to sens:

>http://www.samochodyelektryczne.org/quantya_track.htm

> ...2,5 godziny wietnej zabawy (to sie dzieje naprawd ).

P ki co ca zabaw psuje wiadomo e po 100 czy 200 adowaniach zostaje
ci p pojemno ci aku... a po roku ju z gara u nie wyjedziesz. Co prawda
producenci aku s bardziej optymistyczni ale poczytajcie jak si skar na
utrat pojemno ci u ytkownicy laptop w a to te same aku :)
--
Jacek

Tak, masz rację - są takie akumulatory które już po tylu cyklach
sprawiają problemy... Ale my tu w tej chwili nie rozmawiamy o aku
kupionych po taniości? Od poczatku była mowa, że tanio to nie będzie.

Grzechu

Data: 2009-12-04 03:45:15
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
Ale jest jedna kwestia - zachłanność w kwestii zasięgu. Zawsze mamy
tendencję do przesadzania i każdy na wszelki wypadek planuje 200%
większy zasięg od faktycznych potrzeb. To strasznie komplikuje sprawę
(cena, waga, miejsce) a w przypadku roweru całkowicie nie ma
uzasadnienia - zawsze można się wspomóc kręceniem. Dlatego lepiej moim
zdaniem kupić dobry aku o faktycznie potrzebnej pojemności niż tańszy
z dużym zapasem.

Ja planuję na początek taki aby wystarczył w jedną stronę - do domu
wrócę sobie już na sportowo - dla zdrowotności znaczy - albo w pracy
doładuję.

Grzechu

Data: 2009-12-04 04:10:08
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
A, co do pytania autora wątku - ja bym szukał wzorów w już
opracowanych konstrukcjach - szkoda środków na własne błędy.

http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/display_left_rowery.htm

Grzechu

Data: 2009-12-04 10:30:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 03 Dec 2009 18:42:06 +0100, Tomasz H. napisał(a):

...a wynika z nich, że 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh

10Ah dla aku który ma 12V to zaledwie 0,12 kWh. I dalej zgodnie z twoim
odniesieniem do masy - 0,12/3= 0.04 kWh/kg. Uwzględniaj napięcie!
--
Jacek

Data: 2009-12-04 10:46:02
Autor: Fabian
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

wg. strony http://www.gpbattery.pl/gp.php?section=produkty&sub=63
i specyfikacji http://www.gpbattery.pl/files/DLP543759.pdf

1Kg takich akumulatorów będzie miał pojemność 0.22 kWh. To już jest różnica pomiędzy wożeniem 12, a 3 kg akumulatorów. Tylko cena zabójcza ;)

Fabian.

Data: 2009-12-04 11:35:58
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-04, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Thu, 03 Dec 2009 18:42:06 +0100, Tomasz H. napisał(a):

...a wynika z nich, Ĺźe 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh

10Ah dla aku ktĂłry ma 12V to zaledwie 0,12 kWh. I dalej zgodnie z twoim
odniesieniem do masy - 0,12/3= 0.04 kWh/kg. Uwzględniaj napięcie!

Tam było 24V.

Data: 2009-12-04 14:18:53
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?
Dnia Fri, 4 Dec 2009 11:35:58 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

Uwzględniaj napięcie!

Tam było 24V.

No to trzeba pomnożyć wynik przez dwa.
--
Jacek

Data: 2009-12-04 05:43:05
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
http://www.bto.pl/go/_info/?id=1717
3kg
12V
20Ah

Grzechu

Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektr ycznym?