Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?

Data: 2009-11-30 06:11:35
Autor: Iguan007
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?

"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message
Witam,

Mam dylemat i potrzebuję porady fachowców ponieważ nie śledzę na bieżąco
tematyki rowerów.

Jesli nie chcesz pedalowac to chyba lepiej kupic skuter.Jesli chcesz
prawdziwy rower to kup szosowke czy jakis miejski gdzie lekko pojedziesz te
25km/h a nie bedziesz ograniczony 8-godzinnym ladowaniem po godzinnej
jezdzie z taka predkoscia. No i ta waga - 25kg. Po wyczerpaniu akumulatorow
jazda czyms takim to chyba juz nie przyjemnosc.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-11-30 19:14:59
Autor: Tomasz H.
Iguan007 pisze:
[...]

Skutera obok kanapy nie zaparkuję w pokoju, a rower i owszem. Garażu nie posiadam, a do piwnicy tym bardziej nie będę zjeżdżał i wjeżdżał po schodach skutrem. Poza tym nie lubię skutrów. Są jakieś takie zniewieściałe jak dla mnie. Kanapa do siadania w kiecce i te kółka od motorynki. Już bym wolał Simsona, ale pozostaje problem z garażowaniem.

Jesli chcesz
prawdziwy rower to kup szosowke czy jakis miejski gdzie lekko pojedziesz te
25km/h a nie bedziesz ograniczony 8-godzinnym ladowaniem po godzinnej
jezdzie z taka predkoscia.

Nie myślę o jeżdżeniu regularnie z prędkością 50km/h, bo to oczywiście jest mniej ekonomiczne niż te 25-30km/h. Chciałbym mieć taką możliwość w razie potrzeby gdy będę się gdzieś śpieszył. Poza tym takie osiągi szybko zamknęłyby gęby kpiarzom na widok podobnego wehikułu.
Mając zasięg ok 50-60km na jednym ładowaniu jestem w stanie zrobić 2 wypady i powroty w 2 dowolne, najdalsze punkty miasta. Jak na 1 dzień to wystarczy, a w nocy ja śpię, a sprzęt się ładuje ...sam.

No i ta waga - 25kg. Po wyczerpaniu akumulatorow
jazda czyms takim to chyba juz nie przyjemnosc.

Więc lepiej planować trasę i liczyć kilometry. Przecież dziś każdy może mieć licznik km do roweru. Owszem, przy temperaturach bliskich zeru trza brać poprawkę na zmniejszenie wydajności aku i krótsze przebiegi, ale to   też można wybadać i mieć na względzie.

Pozdrawiam

Tomasz H.

Data: 2009-12-01 06:25:30
Autor: Iguan007

"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message news:hf121i$p0l$1news.task.gda.pl...
Iguan007 pisze:
[...]

50 km/h? Ale spojrz na osiagi tego pierwszego roweru ktory przedstawiles -

      Prędkość max. 25km/h
      Dystans 25km

Czyli masz godzinke jazdy z maks 25km/h. Zadnej przewagi w stosunku do normalnego roweru tutaj nie ma.

Poza tym takie osiągi szybko zamknęłyby gęby kpiarzom na widok podobnego wehikułu.

Jakie osiagi?

Mając zasięg ok 50-60km na jednym ładowaniu jestem w stanie zrobić 2 wypady i powroty w 2 dowolne, najdalsze punkty miasta.

Bez najmniejszego problemu jezdze tyle do pracy. Na normalnym rowerze, z plecakiem.
O ktorym rowerze mowisz piszac o dystansie 50km? Bo ten ktory pokazales ma zasieg 25km. Chodzi o ten dodatkowy silnik?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 17:55:19
Autor: Tomasz H.
Iguan007 pisze:
[...]

Prędkość max. tego roweru dyktują jakieś przepisy unijne o ruchu drogowym. Z tego co czytałem w necie każdy rower, który osiąga prędkość większą niż 25km/h i ma moc większą niż 250W w świetle prawa wymaga homologacji i zarejestrowania i obowiązkowego ubezpieczenia OC. Więc szybszych tego typu rowerów w handlu niema i nie będzie. Aby  mieć więcej km/h i mocy trzeba potiuningować.

Dystans jest zależny wyłącznie od pojemności akumulatora, a na bagażniku tego pierwszego roweru jest wystarczająco dużo miejsca na drugi akumulator. To oczywiście zwiększa koszty, ale jestem pewien, że ceny akumulatorów litowo-jonowych i litowo-polimerowych najbardziej do tego odpowiednich (stosunkowo lekkich i bardzo wydajnych aku do pracy cyklicznej) będą spadać, tak jak zawsze z czasem spadają ceny nowości technologicznych których dostępność na rynku wzrasta. Na potwierdzenie tego wystarczy wspomnieć o tym ile kosztował kiedyś tel. komórkowy lub wypalarka płyt CD.

Można też użyć aku kwasowo-ołowiowego. Taki zestaw aku żeby przewiózł ok. 50km musi mieć pojemość ok. 20Ah (36V). Zestaw kwasowo-ołowiowy to niestety jakieś 18kg :( i koszt 300 - 350zł. Zestaw aku litowo-polimerowych (do pojazdów elektrycznych) o tej samej pojemności i napięciu waży 6kg lecz narazie ma abstrakcyją cenę ok. 2700zł. Jest jeszcze opcja użycia zestawu aku litowo-jonowych do elektronarzędzi (np. Bosch) lecz one narazie też są tak jak litowo-polimerowe prawie niedostępne w Polsce i bandycko drogie.

O ktorym rowerze mowisz piszac o dystansie 50km? Bo ten ktory pokazales ma zasieg 25km. Chodzi o ten dodatkowy silnik?

j.w. To zależy od liczby Ah na akumulatorze

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-02 04:34:25
Autor: Iguan007
"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message news:hf3ho5$i91$1news.task.gda.pl...

[...]

To nawet ciekawe. Masz moze jakies linki z danymi technicznymi takiego tuningowanego roweru elektrycznego? Ciekawi mmnie szczegolnie czy modyfikacje zwiekszjace moc zmieniaja maksymalny zasieg i wage roweru.

Można też użyć aku kwasowo-ołowiowego. Taki zestaw aku żeby przewiózł ok. 50km musi mieć pojemość ok. 20Ah (36V). Zestaw kwasowo-ołowiowy to niestety jakieś 18kg :( i koszt 300 - 350zł. Zestaw aku

Naprawde chcialbys uzyc 18kg akumulatora z kwasem w rowerze? Wydawalo mi sie ze dlatego np. w motocyklach stosuja akumulatory zelowe bo te kwasowe nie sa odporne na przechylanie. Pisales ze chcesz trzymac rower kolo lozka - nie boisz sie oparow, szczegolnie po przechylaniu roweru w windzie czy po schodach?

litowo-polimerowych (do pojazdów elektrycznych) o tej samej pojemności i napięciu waży 6kg lecz narazie ma abstrakcyją cenę ok. 2700zł. Jest

Wolalbym dolozyc do lepszego tradycyjnego roweru ;)
Kup lepiej zwykly rower miejski czy szosowke. Bedziesz mial podobne osiagi bez ladowania. Rower bedzie lekki wiec i do mieszkania czy sklepu go wniesiesz. Oczywiscie, trzeba pedalowac. Ale chyba o to w rowerze chodzi.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 13:34:45
Autor: Lisciasty
On 1 Gru, 19:34, "Iguan007" <iguan...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pytanie retoryczne : jeździłeś kiedyś regularnie do roboty po
śmierdzącym
zakorkowanym mieście?

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-01 14:54:17
Autor: Saurus
On 1 Gru, 22:34, Lisciasty <liscia...@post.pl> wrote:
> [...]

> wniesiesz. Oczywiscie, trzeba pedalowac. Ale chyba o to w rowerze chodzi.

Pytanie retoryczne : jeździłeś kiedyś regularnie do roboty po

A ja jednak odpowiem, bo jeżdżę kiedy mogę (13km, połowa przez centrum
Łodzi) przez takie miasto na (raczej) lekkim sztywnym rowerze na
średniej szerokości oponach i bez wspomagania. I co w tym takiego
niezwykłego? Bo piszesz tak, jakby to było coś strasznego.

Data: 2009-12-01 22:04:56
Autor: Lisciasty
On 1 Gru, 23:54, Saurus <saur...@gmail.com> wrote:
[...]

Nie wiem jak w Łodzi, ale we Wrocku każda ulica i uliczka rano jest
zawalona samochodami które toczą się żółwim tempem, do tego toto
poprzetykane jest autobusami z których 1/4 powinna znaleźć się dawno
na złomie; całość cuchnie tak że idąc piechotą ciężko jest wytrzymać,
a co dopiero na rowerze jadąc między nimi. Chyba że ja jestem jakiś
delikatny chłopek ze wsi i przewrażliwiony jaki jestem :>
I tak moja trasa jest wykombinowana żeby omijać najgorsze skupiska,
ale chcąc nie chcąc przez centrum musze jechać. Wtedy prąd się
przydaje żeby ten kilometr czy ile przejechać na bezdechu :>

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 11:28:34
Autor: Fabian
Lisciasty wrote:
[...]

Dla mnie to przyjemność śmigać pomiędzy samochodami tłoczącymi się na ulicach. Serio. I rower też do tego tuninguje, tylko w drugą stronę ;)

Fabian.

Data: 2009-12-02 03:25:39
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 11:28, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
Dla mnie to przyjemność śmigać pomiędzy samochodami tłoczącymi się na
ulicach. Serio. I rower też do tego tuninguje, tylko w drugą stronę ;)

Dla mnie też, na motocyklu :] kiedy nie muszę wdychać świeżych spalin
z rzęchowatego ikarusa ;)

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 14:18:20
Autor: Fabian
Lisciasty wrote:
[...]

Z tego co obserwuję to na motocyklu czy skuterze raczej się przeciska w korku, a nie śmiga.

Fabian.

Data: 2009-12-02 05:54:19
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 14:18, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
Z tego co obserwuję to na motocyklu czy skuterze raczej się przeciska w
korku, a nie śmiga.

Zależy od stopnia wprawienia kierownika :]
U nas mnie nie ponosi, ale u okupanta w korku autostradowym czasem mi
odbijało i to można spokojnie podciągnąć pod śmiganie :P

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-03 06:06:16
Autor: Iguan007

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:1f615142-4609-42f5-841e-b6b1c928b396r24g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Jesli jedziesz poboczem autostrady to jesze w miare ok ale srodkiem pomiedzy samochodami  z duza predkoscia to raczej brak wyobrazni.Wystarczy ze ktos otworzy drzwi zeby zobaczyc "a co sie tam stalo" albo "wyciagne sobie kanapke z bagaznika". Chyba nie masz 100% pewnosci ze NIKT i NIGDY tych drzwi nie otworzy.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-02 22:41:16
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 21:06, "Iguan007" <iguan...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ależ drogi Watsonie... 100 tys. km i nikomu nawet czubka lusterka z
lakieru nie obdarłem :] Szaleć można kiedy blachowozy jadą te minimum
20-30 km/h. Ale mam wrażenie że odbiegamy od tematu mocno ;)
A jazda poboczem to dopiero jest niebezpieczna, unikać jak ognia.

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 15:29:16
Autor: Coaster
Lisciasty wrote:
[...]

Ale po co wlec sie za Ikarusem? ;-P

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-12-03 05:59:29
Autor: Iguan007

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:368e0425-12a8-45a9-9b69-7ba78b1cbeeej4g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

Ja tam rowerem mieszcze sie w mniejsze luki niz na motocyklu. Ale moze mam za maly rower albo za duzy motocykl ;)

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-02 03:11:55
Autor: Dżejm
[...]

Jak masz pracę biurową to będzie coś strasznego ... dla współpracowników ;). Różne potrzeby ludzie mają. Czasami trzeba być "świeżym". Też często jeżdże do pracy, ale po przyjeżdzie dużo czasu spędzam na przebranie się i wymycie. Niestety prysznica nie ma więc jest to średnie rozwiązanie.
Gdyby te zestawy wyglądały na bardzie wodoodporne to sam bym się nad takim elektrykiem zastanowił.

pozdro

Data: 2009-12-01 22:06:38
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 03:11, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
Gdyby te zestawy wyglądały na bardzie wodoodporne to sam bym się nad takim
elektrykiem zastanowił.

W deszczu jeździłem nie raz i problemu nie ma. Tam w zasadzie nie ma
się co stać, silnik bezszczotkowy więc w środku magnes i izolowany
drut, sterownik zaklejony, baterie w pokrowcach, zresztą same z siebie
muszą być szczelne żeby kwasior nie uciekł :>

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-02 10:10:08
Autor: Coaster
Saurus wrote:
[...]

Skoro tak pisze, to dla niego to JEST straszne ;-)

Data: 2009-12-02 17:19:36
Autor: Iguan007

"Lisciasty" <lisciasty@post.pl> wrote in message news:83af05fe-47f4-4970-85f0-c70f2e8a056fa32g2000yqm.googlegroups.com...

Pytanie retoryczne : jeździłeś kiedyś regularnie do roboty po
śmierdzącym
zakorkowanym mieście?

Tak, kiedys jezdzilem codziennie 18km do centrum miasta. Teraz rzadziej bo w miescie ciezko trenowac podjazdy czy interwaly.Wiec jezdze w dni kiedy nie mam okreslonego "prawdziwego" treningu. Srednio 1-2 dni w tygodni, 25-30 km w jedna strone. Punkt docelowy w centrum miasta wiec chyba moge tez odpowiedziec - "tak".

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 21:06:00
Autor: Tomasz H.
Iguan007 pisze:
[...]

Pisząc 'potiuningować' miałem na myśli tuning zwykłego roweru. Tych fabrycznych raczej nikt nie przerabia bo i tak potrzeba mocniejszego silnika i ew. większego pojemnościowo lub więcej sztuk aku. Co do twojego ostatniego pytania, to o linki z takimi dokładnymi opisami raczej trudno, ale zawsze większa dostępna moc silnika, to większy 'kop', a co za tym idzie większy pobór prądu. Na pewno dużo zależy od tego, czy ostro gazujesz i od oporu powietrza (prędkości). Silniki (te w piaście jak np. crystalyte) o większej mocy mają większą średnicę i oczywiście więcej ważą.

Wg. opinii którą gdzieś czytałem w necie silniki do ok. 250W dobrze nadają się jako wspomagacze. Te o większych mocach są mniej elastyczne pod względem wytwarzanego momentu obrotowego i lepiej nadają się jako napęd zamienny dla rowerzysty.

[...]

Miałem na myśli właśnie akumulatory żelowe. Są tylko modyfikacją zwykłych kwasiaków. Głównie po to aby elektrolit nie narobił szkód lub jak najmniejsze po pęknięciu/rozbiciu akumulatora. Co do wagi 18kg, to jest ona oczywiście nie do przyjęcia. Używając aku kwasowych (żelowych itp.) można sensownie myśleć tylko o elektrycznym dopalaczu własnych nóg :( .

[...]

Nie każdemu ;). Równie dobrze można by biegać do pracy. Też to czasem robisz? :)

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-02 06:12:58
Autor: Iguan007
"Tomasz H." <priv.tomasz.h@interia.pl> wrote in message news:hf3stm$qnh$1news.task.gda.pl...
[...]

Moze masz racje, wyraznie szukamy czegos innego w rowerach. Daj znac jak juz cos zmontujesz, jestem ciekawy wyniku.
PS. Tak, tez biegam do pracy. Co prawda nie cale 25km ale tez nie ponizej 10km (reszta kolejka). ;)

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?