Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?

Data: 2009-12-02 22:17:53
Autor: robert1
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?

Rozważam zakup roweru w celu przystosowania go do napędu elektrycznego.

Pojemność elektryczna współczesnych akumulatorów w stosunku do masy, wynosi zaledwie niecałe 3 promile pojemności benzyny.

1 kg akumulatora - 0,04 KWh
1 kg benzyny - 15 KWh

Napęd elektryczny roweru nie ma najmniejszego sensu.

No chyba że z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Radioizotopowy_generator_termoelektryczny

Jednak niestety, póki co, to źródło energii nie jest dostępne w handlu dla ludności cywilnej.

Data: 2009-12-02 22:43:08
Autor: Lisciasty
On 2 Gru, 22:17, robe...@mailinator.com wrote:
[...]

A to katastrofa... Nie miałem o tym pojęcia, chyba będę musiał
wyrzucić mój rower i powiedzieć tym setkom tysięcy nieświadomych
gamoni, że ich rowery elektryczne nie mają najmniejszego sensu :P

Pzdr.
L.

Data: 2009-12-03 01:01:58
Autor: gregoreg
> [...]

Pojemność elektryczna współczesnych akumulatorów w stosunku do masy, wynosi
zaledwie niecałe 3 promile pojemności benzyny.

Jeden mały chaczyk, że tylko około 15% z tego dociera do kół (nie
piszę tu oczywiście o jeździe w korkach).

Grzechu

Data: 2009-12-03 10:16:40
Autor: Mariusz Kruk
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gregoreg"
Jeden mały chaczyk,

Łojezusmaria, że jeden mały co?!?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-12-03 04:22:34
Autor: gregoreg
On 3 Gru, 10:16, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gregoreg"

>Jeden mały chaczyk,

Łojezusmaria, że jeden mały co?!?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
.\.K...@epsilon.eu.org.\.\.

Literuwek...

Grzechu

Data: 2009-12-03 12:27:38
Autor: Coaster
gregoreg wrote:
[...]

A boli...

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-12-03 10:16:22
Autor: Mariusz Kruk
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "robert1@mailinator.com"
Pojemność elektryczna współczesnych akumulatorów w stosunku do masy, wynosi zaledwie niecałe 3 promile pojemności benzyny.

Oooo... od kiedy benzyna ma taką dużą "pojemność elektryczną"?

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-12-03 18:42:06
Autor: Tomasz H.
robert1@mailinator.com pisze:
[...]

Tu są dane na temat masy i pojemności akumulatora Li-poly:
http://www.bimoto.pl/index.php?s=25&l=pl
....a wynika z nich, że 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh przypada na jeden kg masy aku z obudową i stacyjką włącznie. Nie wiem skąd wziąłeś 0,0nic ale masz nieaktualne dane.

Co do źródeł zasilania przyszłości w pojazdach elektrycznych, to też nie jesteś na czasie
http://www.ogniwa-paliwowe.com/

Na koniec życzmy sobie tak bezsensownych pojazdów za kilka lub kilkanaście lat:
http://www.youtube.com/watch?v=w1C44JQU7Pc

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-03 22:47:25
Autor: Tomasz H.
Tomasz H. pisze:

  > Tu są dane na temat masy i pojemności akumulatora Li-poly:
http://www.bimoto.pl/index.php?s=25&l=pl
...a wynika z nich, że 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh przypada na jeden kg masy aku z obudową i stacyjką włącznie.

Yyy... miało być 3,125 Ah, czyli 0,075kWh ;).
Więc i tak nie 0,04 kWh. Nie zmienia to faktu, że takie teoretyczne porównania nie mają większego sensu. Każdy napęd ma wady i zalety. Jednak wg. mnie napęd elektryczny w przeciwieństwie do silników spalinowych dopiero się konkretnie rozwinie, kiedy miasta do reszty zaczadzieją.

Pozdrawiam
Tomasz H.

Data: 2009-12-03 22:21:10
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
Teoria to jedno, a potrzeby drugie. Dla jednego nic nie warta
ciekawostka, dla drugiego jedyne jak narazie rozwiązanie.

Grzechu

Data: 2009-12-04 01:52:55
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
A dla tych co nie wierzą, że ma to sens:

http://www.samochodyelektryczne.org/quantya_track.htm

....2,5 godziny świetnej zabawy (to sie dzieje naprawdę).

Grzechu

Data: 2009-12-04 12:09:31
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 4 Dec 2009 01:52:55 -0800 (PST), gregoreg napisał(a):

A dla tych co nie wierzą, że ma to sens:

http://www.samochodyelektryczne.org/quantya_track.htm

...2,5 godziny świetnej zabawy (to sie dzieje naprawdę).

Póki co całą zabawę psuje świadomość że po 100 czy 200 ładowaniach zostaje
ci pół pojemności aku... a po roku już z garażu nie wyjedziesz. Co prawda
producenci aku są bardziej optymistyczni ale poczytajcie jak się skarżą na
utratę pojemności użytkownicy laptopów a to te same aku :)
--
Jacek

Data: 2009-12-04 03:32:40
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
On 4 Gru, 12:09, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
Dnia Fri, 4 Dec 2009 01:52:55 -0800 (PST), gregoreg napisa (a):

> A dla tych co nie wierz , e ma to sens:

>http://www.samochodyelektryczne.org/quantya_track.htm

> ...2,5 godziny wietnej zabawy (to sie dzieje naprawd ).

P ki co ca zabaw psuje wiadomo e po 100 czy 200 adowaniach zostaje
ci p pojemno ci aku... a po roku ju z gara u nie wyjedziesz. Co prawda
producenci aku s bardziej optymistyczni ale poczytajcie jak si skar na
utrat pojemno ci u ytkownicy laptop w a to te same aku :)
--
Jacek

Tak, masz rację - są takie akumulatory które już po tylu cyklach
sprawiają problemy... Ale my tu w tej chwili nie rozmawiamy o aku
kupionych po taniości? Od poczatku była mowa, że tanio to nie będzie.

Grzechu

Data: 2009-12-04 03:45:15
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
Ale jest jedna kwestia - zachłanność w kwestii zasięgu. Zawsze mamy
tendencję do przesadzania i każdy na wszelki wypadek planuje 200%
większy zasięg od faktycznych potrzeb. To strasznie komplikuje sprawę
(cena, waga, miejsce) a w przypadku roweru całkowicie nie ma
uzasadnienia - zawsze można się wspomóc kręceniem. Dlatego lepiej moim
zdaniem kupić dobry aku o faktycznie potrzebnej pojemności niż tańszy
z dużym zapasem.

Ja planuję na początek taki aby wystarczył w jedną stronę - do domu
wrócę sobie już na sportowo - dla zdrowotności znaczy - albo w pracy
doładuję.

Grzechu

Data: 2009-12-04 04:10:08
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
A, co do pytania autora wątku - ja bym szukał wzorów w już
opracowanych konstrukcjach - szkoda środków na własne błędy.

http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/display_left_rowery.htm

Grzechu

Data: 2009-12-04 10:30:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 03 Dec 2009 18:42:06 +0100, Tomasz H. napisał(a):

...a wynika z nich, że 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh

10Ah dla aku który ma 12V to zaledwie 0,12 kWh. I dalej zgodnie z twoim
odniesieniem do masy - 0,12/3= 0.04 kWh/kg. Uwzględniaj napięcie!
--
Jacek

Data: 2009-12-04 10:46:02
Autor: Fabian
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

wg. strony http://www.gpbattery.pl/gp.php?section=produkty&sub=63
i specyfikacji http://www.gpbattery.pl/files/DLP543759.pdf

1Kg takich akumulatorów będzie miał pojemność 0.22 kWh. To już jest różnica pomiędzy wożeniem 12, a 3 kg akumulatorów. Tylko cena zabójcza ;)

Fabian.

Data: 2009-12-04 11:35:58
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-04, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Thu, 03 Dec 2009 18:42:06 +0100, Tomasz H. napisał(a):

...a wynika z nich, Ĺźe 10Ah / 3,2kg = 3,125 kWh

10Ah dla aku ktĂłry ma 12V to zaledwie 0,12 kWh. I dalej zgodnie z twoim
odniesieniem do masy - 0,12/3= 0.04 kWh/kg. Uwzględniaj napięcie!

Tam było 24V.

Data: 2009-12-04 14:18:53
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?
Dnia Fri, 4 Dec 2009 11:35:58 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

Uwzględniaj napięcie!

Tam było 24V.

No to trzeba pomnożyć wynik przez dwa.
--
Jacek

Data: 2009-12-04 05:43:05
Autor: gregoreg
Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektryc znym?
http://www.bto.pl/go/_info/?id=1717
3kg
12V
20Ah

Grzechu

Jaki rower ro szybkiej jazdy z napędem elektrycznym?