Jaki rower szosowy?

Data: 2009-12-28 14:14:14
Autor: Przemek Krawczyk
Jaki rower szosowy?
Witam
Ostatnimi czasy zastanawiam się nad kupnem roweru szosowego, ale że kompletnie nie znam się na szosówkach, głownie jeżdżę na MTB.
Rower głównie ma mi służyć do treningu, na rower mogę max wydać 2 tyś zł (wiem że nie za wiele, ale na więcej mnie nie stać).

Przeglądałem trochę allegro, ale szczerze mówiąc sam nie wiem jaki rower za taka kasę by był najlepszy.

Więc mam do was prośbę, możecie mi poradzić jaki rower wybrać?

Przemek Krawczyk

Data: 2009-12-28 16:47:09
Autor: Bartłomiej S
Jaki rower szosowy?
Ostatnio też miałem ten dylemat i na początek kupiłem sobie meride 880, jeździ się całkiem przyjemnie, a kupiłem za niecałe 1500 zł

Pozdrawiam Bartek

Data: 2009-12-29 09:49:48
Autor: czemu_ja
Jaki rower szosowy?
Przemek Krawczyk pisze:

Przeglądałem trochę allegro, ale szczerze mówiąc sam nie wiem jaki rower za taka kasę by był najlepszy.

wg mojej filozofii, najlepszy to taki, przy ktorym jak najmniej trzeba dlubac i nie obawiac sie ze 17x wycieniowane to i owo pierdyknie pode mna. ale ja waze 93kg, wiec moge miec inna filozofie niz Ty :)

Więc mam do was prośbę, możecie mi poradzić jaki rower wybrać?

osobiscie bym nie polowal na zaden konkretny, tylko przegladal co ciekawego w uzywkach sie przewija.

Data: 2009-12-29 11:26:04
Autor: PeJot
Jaki rower szosowy?
Przemek Krawczyk pisze:
[...]

A może na początek pokombinuj z szosowymi oponami na te koła co masz, albo z drugim kompletem kół ? Przynajmniej będziesz wiedział o co w szosie chodzi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-29 18:11:59
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
PeJot wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

A może na początek pokombinuj z szosowymi oponami na te koła co masz, albo z drugim kompletem kół ? Przynajmniej będziesz wiedział o co w szosie chodzi.

nie będzie wiedział. w  żaden z możliwych sposobów. choćby do górala wsadził kółka 23mm to nigdy nawet do szosy nie będzie podobne.

sz

Data: 2009-12-29 18:55:47
Autor: PeJot
Jaki rower szosowy?
szaman pisze:
[...]

Ale może wystarczy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-30 01:23:36
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
[...]

Myślisz, że zachęci, czy że zniechęci?

sz

Data: 2009-12-30 08:44:18
Autor: PeJot
Jaki rower szosowy?
szaman pisze:
[...]

Jeśli zachęci, to kupi normalną szosę i będzie wiedział czego szukać. Jeśli zniechęci, wydatki będą minimalne.
Jeśli uszosowiony MTB mu wystarczy, mniej czasu spędzi na serwisowaniu 2 rowerów i nie połamie roweru na byle dziurze.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-30 12:31:01
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
PeJot wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Jeśli uszosowiony MTB mu wystarczy, mniej czasu spędzi na serwisowaniu 2 rowerów i nie połamie roweru na byle dziurze.

Ale skąd będzie miał wiedzieć czy mu wystarczy, skoro nie spróbuje szosy?

Jeździłem sam dość długo na trekingu z kołami szosowymi, ale po przesiadce na szosówke między dwoama tymi rozwiązaniami widzę przepaść.

sz

Data: 2009-12-30 13:46:18
Autor: Fabian
Jaki rower szosowy?
PeJot pisze:
szaman pisze:
[...]

Szosa to nie góral z kołami 23 mm. Jak kupi używkę to przy odrobinie
szczęścia to zarobi, a w gorszym wypadku niewiele straci.

Jeśli uszosowiony MTB mu wystarczy, mniej czasu spędzi na serwisowaniu 2

A to nie jest tak, że czas poświęcony serwisowaniu jest proporcjonalny
do czasu używania sprzętu? Ja bardzo sobie chwalę, właśnie ze względów
serwisowych posiadanie > 1 roweru. Gdy coś się posypie mam czas
spokojnie na kupienie i wymianę gratów.

rowerów i nie połamie roweru na byle dziurze.

Przesadzasz.

Fabian.

Data: 2009-12-30 21:19:17
Autor: Przemek Krawczyk
Jaki rower szosowy?
To może teraz zainteresowany sam zajmę głos :)
Myślałem nad kupnem nowych kółek i  założenie na nie opon szosowych, ale za bardzo nie mam ochoty bawić się w przekładanie kół, wiem że to nie jest męczące i że taka zmiana zajmuje kilka minut ;-), ale już jestem  nastawiony psychicznie do kupna szosy, więc kupno drugich  kół/opon odpada.

Wczoraj bylem w jednym sklepie, i sprzedawca zaoferował mi dwa rowery w przystępnej cenie, oba to Meridy i  są to modele na 2010 r, pierwszy to ten http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=110&id=980  ,jego mogę mieć za jakieś 1600 zł, a drugi to ten http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=110&id=979 , ten by kosztował jakieś 2250 zł.

Zastanawiam się nad tym pierwszym, no chyba że w najbliższym czasie znajdę coś ciekawego na alledrogo.

Przemek Krawczyk

Data: 2009-12-30 22:02:44
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
Przemek Krawczyk wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Wczoraj bylem w jednym sklepie, i sprzedawca zaoferowaÂł mi dwa rowery w przystĂŞpnej cenie, oba to Meridy i  sÂą to modele na 2010 r, pierwszy to ten http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=110&id=980  ,jego mogĂŞ mieĂŚ za jakieÂś 1600 zÂł, a drugi to ten http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=110&id=979 , ten by kosztowaÂł jakieÂś 2250 zÂł.

Próbuj też modele 2009, teraz być taniej powinny.

sz

Data: 2009-12-31 08:06:38
Autor: PeJot
Jaki rower szosowy?
Fabian pisze:

rowerów i nie połamie roweru na byle dziurze.

Przesadzasz.

A jak nie połamie, to go blachosmrody stratują. Taki urok jazdy po drogach publicznych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-31 08:09:12
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
[...]

też przesadzasz...

do siego!!

sz

Data: 2009-12-29 21:08:38
Autor: Adrian S.
Jaki rower szosowy?
szaman wrote:

[...]

 Zależy jaki to rower, bo jeśli to np. rower do maratonów XC z kierownicą
12cm poniżej siodełka, to założenie tych opon pozwoli osiągać wyższe
prędkości co moim zdaniem upodabnia rower do szosy. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-30 01:23:06
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
Adrian S. wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

 Zależy jaki to rower, bo jeśli to np. rower do maratonów XC z kierownicą
12cm poniżej siodełka, to założenie tych opon pozwoli osiągać wyższe
prędkości co moim zdaniem upodabnia rower do szosy.

Tak samo jak tuning upodabnia malucha do ferrari:)

To, że osiągi ciut się zwiększą nie oznacza, że mtb zostanei szosą. IMHO żeby zobaczyć czym jest szosa, nie ma innego wyjścia jak tylko na takowej pojeździć.

sz

Data: 2009-12-30 11:07:22
Autor: maksWYTNIJTO
Jaki rower szosowy?

  To co mnie od szosówki odstrasza to twardośc "zawieszeń".
  Po naszych drogach jeździ mi się jak na młocie udarowym...
  żeby szosówki nie obraźić

  Ignac

Data: 2009-12-30 02:39:31
Autor: Przemek
Jaki rower szosowy?
On 30 Gru, 11:07, maksWYTNI...@lama.net.pl wrote:
  To co mnie od szosówki odstrasza to twardośc "zawieszeń".
  Po naszych drogach jeździ mi się jak na młocie udarowym...
  żeby szosówki nie obraźić

  Ignac

Kilka miesięcy temu kupiłem sobie szosę jako 2 rower i miałem podobne
uprzedzenia co ty. Jednak po pierwszej jeździe, byłem zdziwiony, że
wcale nie jest tak twardo i przedni widelec wybiera mniejsze
nierówności. Wcześniej jeździłem na szosie z aluminiowym widelcem i
było dużo bardziej twardo, w moim jest włokien...

Data: 2009-12-30 12:32:15
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
maksWYTNIJTO@lama.net.pl wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
  To co mnie od szosówki odstrasza to twardośc "zawieszeń".
  Po naszych drogach jeździ mi się jak na młocie udarowym...
  żeby szosówki nie obraźić

Nie jest tak źle. Wiadomo, że szosą jeździsz uważniej, nie wjeżdżasz w wiele miejsc, które na MTBie nie robią wrażenia...

sz

Data: 2009-12-30 22:41:37
Autor: maksWYTNIJTO
Jaki rower szosowy?

  A może taki "przecinak"-cena b.atrakcyjna
  http://www.magnum.net.pl/index.php?ist=65&is2=37&isn=1
   Ignac

Data: 2009-12-30 22:58:30
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
maksWYTNIJTO@lama.net.pl wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
  A może taki "przecinak"-cena b.atrakcyjna
  http://www.magnum.net.pl/index.php?ist=65&is2=37&isn=1

Ale wątkodawca wyraźnie pisał, że chce szosę.
BTW jaka ta atrakcyjna cena?

sz

Data: 2009-12-31 00:00:39
Autor: maksWYTNIJTO
Jaki rower szosowy?
> [...]
>   A może taki "przecinak"-cena b.atrakcyjna
>   http://www.magnum.net.pl/index.php?ist=65&is2=37&isn=1

Ale wątkodawca wyraźnie pisał, że chce szosę.

  Oni to oferują jako szosówkę...zresztą napęd jest sora.
  Cena katalogowa 1400 zł...podana jest strona www.

  Ignac

Data: 2009-12-31 00:16:56
Autor: szaman
Jaki rower szosowy?
maksWYTNIJTO@lama.net.pl wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

  Oni to oferują jako szosówkę...zresztą napęd jest sora.

Napęd to nie wszystko. Przede wszystkim pozycja & geometria. Zapewne waga (ciekawe ile toto waży). Szerokość opon w standardowej szosie też jest mniejsza niż 28mm. Wiem, można zmienioć, ale mówimy tutaj o kupnie gotowca. Jak chcemy szosę - kupujemy szosę, a nie jakiś hybrydowy eksperyment.

Specyfikacja tego roweru no cóż, pozostawia wiele do życzenia. Na dobrą sprawę nic o nim nie wiadomo:P No może poza widelcem:
alu aero, dopasowany do główki ramy

to są neidopasowane:P ?

  Cena katalogowa 1400 zł...podana jest strona www.
Podałeś link tylko do zdjęcia, nie do opisu roweru.

szaman

Data: 2010-01-02 10:20:35
Autor: Adrian S.
Jaki rower szosowy?
szaman wrote:

[...]

 Próbowałem wyjaśnić delikatnie ale chyba jest gdzieś jakaś blokada po
Twojej stronie. Mam więc dla Ciebie radę - przestań myśleć zerojedynkowo.
Zawsze jest coś pomiędzy. Nie piszę, że mtb stanie się szosą tylko że
będzie się bardziej na szosę nadawał.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2010-01-02 10:38:40
Autor: MadMan
Jaki rower szosowy?
Dnia Sat, 02 Jan 2010 10:20:35 +0100, Adrian S. napisał(a):

 Próbowałem wyjaśnić delikatnie ale chyba jest gdzieś jakaś blokada po
Twojej stronie

Wierz mi, on wie co mówi, sprawdzał w praktyce. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-02 17:05:32
Autor: PeJot
Jaki rower szosowy?
MadMan pisze:
Dnia Sat, 02 Jan 2010 10:20:35 +0100, Adrian S. napisał(a):

 Próbowałem wyjaśnić delikatnie ale chyba jest gdzieś jakaś blokada po
Twojej stronie

Wierz mi, on wie co mówi, sprawdzał w praktyce.

Inni też :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-01-05 17:43:58
Autor: Adrian S.
Jaki rower szosowy?
MadMan wrote:

Dnia Sat, 02 Jan 2010 10:20:35 +0100, Adrian S. napisał(a):

 Próbowałem wyjaśnić delikatnie ale chyba jest gdzieś jakaś blokada po
Twojej stronie

Wierz mi, on wie co mówi, sprawdzał w praktyce.

Ja też sprawdzałem w praktyce, wierz mi. Za nic bym nie zrobił 300km w jeden
dzień po asfalcie na oponach z bieżnikiem klockowym, szeroką kierą i
mostkiem na poziomie siodełka.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Jaki rower szosowy?