Jaki sens ma platynowa karta kredytowa dla klientówbankowości prywatnej?

Data: 2009-07-07 21:26:32
Autor: kredytywkarpaczu1
Jaki sens ma platynowa karta kredytowa dla klientówbankowości prywatnej?
czytam na comperia.pl takie coś:
Ostatnio Millenium rozśmieszyl mnie super ofertą kredytu 18.000zł
pod warunkiem ulokowania u nich tychże 18.000zł (chcieli pożyczyć
mi moje własne pieniądze i zarobić na tym jakiś niemały procent).

Myślałem że to głupi żart, ale widzę że inne banki są równie "dowcipne" :)

comperia podaje:
ING Bank Śląski Platynowa karta kredytowa (...)
Wysokość limitu wydatków: Od 20000 do 200000
Oprocentowanie transakcji bezgotówkowych (w skali roku): 12.00 %

Uwaga: Karta jest oferowana wyłacznie klientom obsługiwanym w ramach segmentu
Bankowości Prywatnej posiadającym w ING aktywa w kwocie min. 500.000 PLN.

ING Bank mógłby po ulokowaniu u nich np. 500.000 zł
zaproponować mi kartę 200.000zł, to czyż nie prościej
byłoby po prostu ulokować 300.000zł, bez pilnowania
okresu GP, spłacania tego, narażania się że bank zaksięguje popołudniową wpłatę następnego dnia,
naliczy sobie opłatę za nieterminową spłatę itd.? Czy taka oferta ma w ogóle sens? Jeśli tak, to jaki?

Data: 2009-07-07 13:08:54
Autor: BK
On 7 Lip, 21:26, kredytywkarpac...@op.pl wrote:
[...]

Odpowiedz na takie pytanie "czy platynowa karta w pb ma sens" dla
Ciebie brzmi nie - skoro musisz pytac.

Karta kredytowa to przeciez nie kredyt na % tylko darmowy kredyt,
ubezpieczenia, mozliwosc dokonywania platnosci, prkatycznie niezbedna
jest jak sie troche lata po swiecie, ubezpieczenia, bonusy itp. itd.

Klienci maja swoje potrzeby - klienci pb tez maja swoje, na
odpowiednim dla siebie poziomie.

Data: 2009-07-07 15:23:43
Autor: Robert(felo)
[...]

Jaki sens ma w ogóle branie platyny, skoro każdy w sklepie
"podglądając" Ci ja w portfelu, będzie od razu wiedział że masz na
rachunku przynajmniej z pół bańki...
To więcej problemów może przysporzyć (płacąc platyną w żabce na
przykład) niż korzyści z lansu, chyba że nią płaci się jedynie w
Londynie, Nowym Jorku, Tokio...
w samych najlepszych centrach handlowych....
Posiadając taką platynę można szybciej sprzedać swoje dane o statusie
i bogactwie, niż na naszej klasie....

Data: 2009-07-08 00:27:35
Autor: Brzezi
śro, 08 lip 2009 o 00:23 GMT, Robert(felo) napisał(a):

[...]

Czesto przy prestizowych kartach dokladaja "duplikat" wygladajacy
"przecietnie", ktorym placisz w "zabce", a platyny uzywasz w sytuacjach
wymagajacych prestizu...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-07-08 00:30:03
Autor: MK
"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.h57iun.c54.brzezibrzezi.chello.pl...

Czesto przy prestizowych kartach dokladaja "duplikat" wygladajacy
"przecietnie", ktorym placisz w "zabce", a platyny uzywasz w sytuacjach
wymagajacych prestizu...

Jak czesto? I gdzie tak masz, bo ja sie jeszcze nie spotkalem...

MK

Data: 2009-07-08 06:11:11
Autor: szczurwa
On 8 Lip, 00:30, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"Brzezi" <brz...@gmail.com> wrote in message

> [...]
> wymagajacych prestizu...

Jak czesto? I gdzie tak masz, bo ja sie jeszcze nie spotkalem...

Amex, ten "prawdziwy". Do platyny dokładają karty komplementarne...

Data: 2009-07-08 08:41:01
Autor: MarekZ
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.h57iun.c54.brzezibrzezi.chello.pl...

Czesto przy prestizowych kartach dokladaja "duplikat" wygladajacy
"przecietnie", ktorym placisz w "zabce", a platyny uzywasz w sytuacjach
wymagajacych prestizu...

To rzadko jest potrzebne bo "platynowe" plastiki wyglądają zazwyczaj mocno nieefektownie.

Natomiast jest tu też sypanie gwoździ pod opony - jeśli chciałem aby podstawowa karta była wydana na jakimś innym plastiku niż standardowy - żaden z polskich banków nie zgodził się na to.

Data: 2009-07-07 21:32:17
Autor: Mithos
kredytywkarpaczu1@op.pl pisze:
Czy taka oferta ma w ogóle sens? Jeśli tak, to jaki?

Dla niektórych 500k PLN to nie są wielkie pieniądze. Niektórzy mają w zwyczaju spontanicznie wydawać podobne kwoty.

Skoro rozpatrujesz sprawę w ten sposób to znaczy, że nie jesteś targetem Private Banking i platyna jest dla innych ;)

--
Mithos

Data: 2009-07-07 21:36:10
Autor: MarekZ
Jaki sens ma platynowa karta kredytowa dla klientówb ankowości prywatnej?
Użytkownik <kredytywkarpaczu1@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.00000a9e.4a53a168newsgate.onet.pl...

Tak, ma sens, może komuś się będzie chciało wytłumaczyć, mnie się nie chce.

Wziąłbyś się jakoś ograniczył w tej ilości zakładanych wątków o podobnej treści. :D

Jaki sens ma platynowa karta kredytowa dla klientówbankowości prywatnej?