Jaki serwer?

Data: 2013-01-25 14:46:18
Autor: prywatnysebek
Jaki serwer?
Witajcie,

potrzebuje serwer, który będzie służył głównie jako serwer plików w biurze dla 5,6 komputerów. Dodatkowo będzie na nim program księgowy (subiekt oparty na bazie sql-u). Co polecicie? szukaj jakiej¶ używki na allegro (na rack-u). Nie wydaje mi się, aby do tego była potrzebna duża wydajno¶ć. Sieć 1Gb.

pozdrawiam :)

Data: 2013-01-26 00:13:01
Autor: Mr Misio
Jaki serwer?
Użytkownik prywatnysebek@gmail.com napisał:
[...]

A ile masz kasy?

Bo moze nowy, taki np. http://tiny.pl/h2wxc

http://www.powerserver.pl/d5989_serwer_hp_proliant_ml110g7___xeon_4-core_3.1ghz_-_nowa_generacja.html

tower, postawisz kolo peceta

nowy, zaoszczedziesz na pradzie - eko cpu ;)

gwarancja i serwis jakbyco, zaoszczedzisz na nerwach

;)

Data: 2013-01-25 16:01:57
Autor: prywatnysebek
Jaki serwer?

> potrzebuje serwer, kt�ry b�dzie s�u�y� g��wnie jako serwer plik�w w biurze dla 5,6 komputer�w. Dodatkowo b�dzie na nim program ksi�gowy (subiekt oparty na bazie sql-u). Co polecicie? szukaj jakiej� u�ywki na allegro (na rack-u). Nie wydaje mi si�, aby do tego by�a potrzebna du�a wydajno��. Sie� 1Gb.

> pozdrawiam :)

A ile masz kasy?

Hey,

no własnie nie wpisałem wcze¶niej, sorki. Nie chciałbym wydac więcej niż 1500-1600 zł brutto. Ten, który podałe¶ wydaje się być ok, ale szukam w rack-u. Która opcja mniej pr±du ci±gnie?

pozdrawiam

Data: 2013-01-26 01:10:19
Autor: Mr Misio
Jaki serwer?
> [...]

> Ten, który podałe¶ wydaje się być ok, ale szukam w rack-u. Która opcja mniej pr±du ci±gnie?

Nowka w racku raczej bedzie drozsza niz tansza.
Im nowsza generacja serwera tym wiecej oszczedzisz na pradzie.
Ja po wymianie zwyklego PC co chodzil 24/dobe na nowszy oszczedzilem jakos 3-4 stowki na pradzie przez rok. Dozo? Malo? Biorac pod uwage, ze potrzebowalem wymiane kompa na wydajniejszy, a ta oszczednosc wyszla przypadkiem :) TO IMHO warto dolozyc do nowki nawet pare stowek, bo niby wiekszy wydatek, ale sie okazuje, ze w dluzszym rozliczeniu sie oplaca. No ale ja tu tylko o pradzie ;) Ale tak jak pisalem dochodzi support i gwarancja.

Data: 2013-01-27 02:19:51
Autor: BartekK
Jaki serwer?
W dniu 2013-01-26 01:01, prywatnysebek@gmail.com pisze:
A ile masz kasy?
Nie chciałbym wydac więcej niż 1500-1600 zł brutto.
Przy tym budżecie to bierz tego towera, dokup do niego zwykłą kremową półkę rack za 70zł, i go położysz na niej na boku. Wyjdzie taniej i prościej. I będzie "płytszy" niż typowy serwer rack.

Ten, który podałeś wydaje się być ok, ale szukam w rack-u.
> KtĂłra opcja mniej prÄ…du ciÄ…gnie?
Ty się nie prądem martw, tylko tym, że rack (zwłaszcza 1U) będzie wył jak nieboskie stworzenie chłodzone stadem wiatraków 4cm wysokoobrotowych (w porównaniu do zwykłego towera)

Data: 2013-01-26 10:56:08
Autor: Leon Mazurek (inny)
Jaki serwer?
W dniu 2013-01-26 00:13, Mr Misio pisze:

[...]

Raczej serwis niż gwarancja.
Serwer i 12 m-cy gwarancji - ubaw po pachy.

Leo

Data: 2013-01-26 08:36:10
Autor: prywatnysebek
Jaki serwer?
Raczej serwis niż gwarancja.

Serwer i 12 m-cy gwarancji - ubaw po pachy.

chce na allegro kupic uzywanego Della lub HP, podpowiedzcie proszę co do moich potrzeb wystarczy. Przypominam, że to ma byc wył±cznie serwer plików (wewn±trz biura) oraz do subiekta (program księgowy). Nie potrzebuje stawiac na tym poczty, ftp-a i innych usług zewnętrznych.

Data: 2013-01-27 02:29:36
Autor: BartekK
Jaki serwer?
W dniu 2013-01-26 17:36, prywatnysebek@gmail.com pisze:
chce na allegro kupic uzywanego Della lub HP,
podpowiedzcie proszÄ™ co do moich potrzeb wystarczy.
> Przypominam, że to ma byc wyłącznie serwer plików (wewnątrz biura) oraz do subiekta (program księgowy).
Nie potrzebuje stawiac na tym poczty, ftp-a i innych usług zewnętrznych.

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=microserver

HP Proliant Microserver. Małe to, na półeczce rack mieszczą się obok siebie 2szt. Bardzo energooszczędne (~30-40W). Ma miejsca na 4 dyski sata + dodatkowo napęd cdrwdvd lub 5ty dysk. I nowy kosztuje grosze, gdzieś połowę tego co wcześniejsze propozycje. Wydajnościowo nie jest źle, stawiałem na nim takie rzeczy i daje radę z ruchem ponad 60MB/s po gigabicie.

Data: 2013-01-27 17:28:39
Autor: Mr Misio
Jaki serwer?
Użytkownik BartekK napisał:
> [...]

gdzieś połowę tego co wcześniejsze propozycje. Wydajnościowo nie jest
źle, stawiałem na nim takie rzeczy i daje radę z ruchem ponad 60MB/s po

W przypadku tego to bym sie zastanowil, czy nie zlozyc PC-ta. Cenowo wyjdzie to samo, ale mozna miec lepsze parametry (procek, ram, dyski).

Data: 2013-01-27 11:59:33
Autor: prywatnysebek
Jaki serwer?
> HP Proliant Microserver. Małe to, na półeczce rack mieszcz± się obok

> siebie 2szt. Bardzo energooszczędne (~30-40W). Ma miejsca na 4 dyski

> sata + dodatkowo napęd cdrwdvd lub 5ty dysk. I nowy kosztuje grosze,

> gdzie¶ połowę tego co wcze¶niejsze propozycje. Wydajno¶ciowo nie jest

> Ľle, stawiałem na nim takie rzeczy i daje radę z ruchem ponad 60MB/s po

> gigabicie.

a czy w ogóle można wyci±gać większy transfer niż 60MB/s jeżeli tak, to jak?

W przypadku tego to bym się zastanowił, czy nie złożyć PC-ta. Cenowo wyjdzie to samo, ale można mieć lepsze parametry (procek, ram, dyski)..

wiem, że za te same pieni±dze złoże co¶ lepszego. ale po wielu latach prac z firmowym sprzętem zapomniałem o tym czym s± jego awarie, zwisy czy inne problemy. Naprawdę wole kupić używanego della czy HP-a, bo do¶wiadczam tego na co dzień, że ten sprzęt po prostu działa 24h/dobę.

Wracaj±c jeszcze do pytania, co jest mniej pr±dożerne używany serwer na rack-u, który hałasuje jak suszarka (będzie zamknięty w szafie - będzie ciszej?) czy ten microserwer?. Aha, czy ilo¶ć ramu będzie miała wpływ na ruch?

Data: 2013-01-27 21:20:13
Autor: Adam
Jaki serwer?
W dniu 2013-01-27 20:59, prywatnysebek@gmail.com pisze:
(...)  Aha, czy ilo¶ć ramu będzie miała wpływ na ruch?

Ilo¶ć RAM-u ma znaczenie tylko dla SQL-a (w Twoim przypadku).
Z Twoich postów wynika, że będzie to SQL-Express, więc też go za bardzo
nie wystroisz tak, jak to możliwe w przypadku pełnego MS SQL.

Zreszt± Subiekt jest do¶ć kiepsko napisany, w porównaniu choćby do CDN/comarch Optimy, która to działa do¶ć dobrze przy przetwarzaniu server-side. Subiekt bardzo lubi ci±gn±ć cał± bazę na stację i tam j± filtrować, co powoduje duży ruch po sieci.

Dla kilku stanowisk nie ma to większego znaczenia, zreszt± SQL-Express jest i tak zafiksowany na 5 userów, ale praktycznie każdy SQL (ł±cznie z MySQL) bardzo "lubi" RAM. Je¶li będziesz kupował now± maszynę, to bierz z Windowsem Foundation. Występuje on w przyrodzie wył±cznie w wersji 64-bit, więc możesz wrzucić SQL Expr. 64 bit, do maszyny wpakować przynajmniej 8GB i zapomnieć o problemach. No, chyba, że Ci się baza zacznie rozrastać i dosięgnie limitu bezpłatnej wersji SQL-a :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-01-28 07:01:51
Autor: Jaskiniowiec
Jaki serwer?
W dniu 27.01.2013 o 21:20 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

(...)  Aha, czy ilo¶ć ramu będzie miała wpływ na ruch?

Ilo¶ć RAM-u ma znaczenie tylko dla SQL-a (w Twoim przypadku).

Zapomniales o buforach dyskowych, sieciowych etc

Taki np. ZFS dobrze dziala dopiero od 512MB wzwyz, a i to w zaleznosci,  jak duza pojemnosc dyskowa obsluguje file system, bo przy kilku TB nawet  te 0,5GB RAM okaze sie niewystarczajace.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Jaki serwer?