Jaki skaner teraz kupić?

Data: 2013-06-22 08:13:31
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Witam ponownie,

Próby znalezienia sterownika pod Win 7 Prof. 64-bit
do starego skanera skończyły się na razie niepowodzeniem
i nadzieja na rozwiązanie tego problemu jest coraz mniejsza.

Mam zatem pytanie, jaki płaski skaner A4 jest teraz najlepszy?
Jego zastosowanie odpowiadałoby potrzebom małego biura.
Stosowane jest również OCR.
(Stary skaner to Microtek ScanMaker4800 i w pełni odpowiadał
potrzebom).

Może ktoś ostatnio kupił i mógłby napisać czy dany skaner
warto lub nie warto kupić?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-22 12:13:12
Autor: R.e.m.e.K
Jaki skaner teraz kupić?
Dnia Sat, 22 Jun 2013 08:13:31 +0200, Zocha napisał(a):

Mam zatem pytanie, jaki płaski skaner A4 jest teraz najlepszy?
Jego zastosowanie odpowiadałoby potrzebom małego biura.
Stosowane jest rĂłwnieĹź OCR.

A czy to koniecznie musi byc skaner plaski? Czy nie moze byc wbudowany w
drukarke? Jak na biuro jakosc powinna wystarczyc. Polecam obejrzec Brothery,
bardzo przyjemne i tanie w ekspoloatacji drukarki ze skanerami.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-22 12:19:58
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
[...]

Drukarka niedawno została kupiona, więc taki skaner odpada.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-22 12:25:51
Autor: Irokez
Jaki skaner teraz kupić?
W dniu 2013-06-22 12:19, Zocha pisze:
[...]

EPSON Perfection V37

--
Irokez

Data: 2013-06-22 13:22:19
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Mam zatem pytanie, jaki płaski skaner A4 jest teraz najlepszy?
Jego zastosowanie odpowiadałoby potrzebom małego biura.
Stosowane jest rĂłwnieĹź OCR.

[...]

EPSON Perfection V37

Do oprogramowania starego skanera był dołączony Fine Reader Light,
który współpracował z całością. Czy w przypadku tego skanera też tak
jest, ewentualnie z dopłatą?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-22 14:11:01
Autor: Irokez
Jaki skaner teraz kupić?
W dniu 2013-06-22 13:22, Zocha pisze:
EPSON Perfection V37
http://www.epson.pl/pl/pl/viewcon/corporatesite/products/mainunits/specs/11997

--
Irokez

Data: 2013-06-22 14:20:27
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
EPSON Perfection V37
http://www.epson.pl/pl/pl/viewcon/corporatesite/products/mainunits/specs/11997

Dzięki, jest FineReader, to bardzo dobrze.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-25 09:04:46
Autor: Poldek
Jaki skaner teraz kupić?
Irokez wrote:
[...]

Epson V37 jest dobrym skanerem do małego biura, w którym trzeba od czasu do czasu zeskanować parę kartek i kosztuje śmiesznie mało.

Jeżeli będzie potrzeba skanować dużo kartek A4 - np. 100 kartek - to wtedy przydaje się podajnik. Coś takiego ma Epson V500 w wersji z podajnikiem. Ale taki kosztuje kilka razy więcej niż V37.

Data: 2013-06-25 21:17:30
Autor: Irokez
Jaki skaner teraz kupić?
W dniu 2013-06-25 09:04, Poldek pisze:
Irokez wrote:
[...]

Ja to wiem, ale patrzę przez pryzmat modelu wątkotwórcy - Microtek ScanMaker 4800.

--
Irokez

Data: 2013-06-22 18:19:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c54081$0$1449$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Komórkwy. ;) Zeskanuje, wyprostuje, zOCeRuje...

Data: 2013-06-22 18:31:56
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Mam zatem pytanie, jaki płaski skaner A4 jest teraz najlepszy?

Komórkwy. ;) Zeskanuje, wyprostuje, zOCeRuje...

Jaki najtańszy obecnie na rynku model komórki to potrafi?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-22 18:55:39
Autor: BQB
Jaki skaner teraz kupić?
W dniu 2013-06-22 18:31, Zocha pisze:
Mam zatem pytanie, jaki płaski skaner A4 jest teraz najlepszy?

Komórkwy. ;) Zeskanuje, wyprostuje, zOCeRuje...

Jaki najtańszy obecnie na rynku model komórki to potrafi?

Najtańszy z androidem i aparatem.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-22 19:06:08
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Mam zatem pytanie, jaki płaski skaner A4 jest teraz najlepszy?

Komórkwy. ;) Zeskanuje, wyprostuje, zOCeRuje...

Jaki najtańszy obecnie na rynku model komórki to potrafi?

Najtańszy z androidem i aparatem.

I każda taka komórka ma wbudowany OCR i można przesłać
wynik do komputera w postaci pliku .doc, .xls itp. ?
A jakiś konkretny przykład używany w tym zakresie
przez piszącego?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-22 20:12:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c5d977$0$1269$65785112@news.neostrada.pl

Jaki najtańszy obecnie na rynku model komórki to potrafi?

Najtańszy z androidem i aparatem.

I każda taka komórka ma wbudowany OCR i można przesłać

Chyba tak --   za sprawa Googla, ale IMO warto poszukać
aplikacji najlepiej przystosowanej do własnych potrzeb,
a jest tego sporo -- oczywiście za free. Gorzej z tymi,
które OCeRują po polsku, lecz tych tez jest co najmniej
kilka.

W ostateczności można tylko zeskanować i wyprostować, po
czym posłać to do jakiejś strpny WWW, która zOCeRuje.

wynik do komputera w postaci pliku .doc, .xls itp. ?
A jakiś konkretny przykład używany w tym zakresie
przez piszącego?

Ja stale eksperymentuję. Choćby po prostu

 OCR

ale i inne aplikacje są przydatne.

Data: 2013-06-22 20:27:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kq4peo$v0u$1@speranza.aioe.org

W ostateczności można tylko zeskanować i wyprostować, po
czym posłać to do jakiejś strpny WWW, która zOCeRuje.

  http://www.free-ocr.com/

Są takie aplikacje pod Androida, które nie tylko OCeRują
teksty pisane w całej masie różnych języków, ale i tłumaczą,
a nawet czytają. :)

Choćby po prostu

 tłumacz
 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.translate&feature=search_result

Ale do OCeRacji ogólnie inne są lepsze. IMO najlepiej
zeskanować, wyprostować i posłać do ww. strony. Są takie,
aplikacje Androidowe, które robią wszystko, nawet pąkują
do PeDeeFu i ślą m@ilem (chyba takich jest najwięcej) ale
zwykle są ociężałe (jak na malutkie telefony) i zwykle nie
znają języka polskiego za free, a dopłacać nie chcę. :)

Google Goggles po prostu OCeRuje (o ile znajdzie tekst)
to, co fotografujesz i szuka tego w sieci...

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.unveil&feature=related_apps#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLmdvb2dsZS5hbmRyb2lkLmFwcHMudW52ZWlsIl0.

Z OCR są czasami trudności -- trzeba przeładować ;) telefon.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=app.angeldroid.ocr&feature=search_result

Do tego trzeba dopłacić lub uzpełnic polskie ogonki:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartmobilesoftware.mobileocrfree&feature=related_apps#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLnNtYXJ0bW9iaWxlc29mdHdhcmUubW9iaWxlb2NyZnJlZSJd

Data: 2013-06-22 20:51:06
Autor: Baranek
Jaki skaner teraz kupić?
Dnia Sat, 22 Jun 2013 19:06:08 +0200, Zocha napisał(a):

[...]

Stop! Skanowanie komórką w biurze? Zajęcie dla komórkofana i w dodatku na
krótki dystans. Po kilku razach się zmęczy i znudzi.
Epson V37 to właściwa odpowiedź. Canony prezentują podobny poziom, ale choć
niektórzyu bardzo chwalą obslugę, to mają jeden minus - program do OCR jest
do bani.
Przy Epsonie trzeba pamiętać o 2 rzeczach:
1. Klapa ma zawias na długim boku - trzeba inaczej zaplanować miejsce.
2. Dodana wersja Finereadera ma chyba za zadanie mocno zachęcać do kupna
wersji pełnej. Potrafi wnerwić, gdy chcemy zrobic cokolwiek więcej, niż
zwykłe wyłapanie tekstu ze skanu.

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2013-06-22 21:05:34
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Stop! Skanowanie komórką w biurze?
Traktuję to rozwiazanie jako ciekawostkę i bardzo dziękuję
Eneuelowi Leszkowi Ciszewskiemu za informacje i linki.
Wybierając następną komórkę na pewno wezmę je pod uwagę.
Przy okazji ciekawe czy można by do tego zastosować tablet
GoClever TAB A73) z systemem Android 4.0.4 Ice Cream
Sandwich?

Przy Epsonie trzeba pamiętać o 2 rzeczach:
1. Klapa ma zawias na długim boku - trzeba inaczej zaplanować miejsce.
To jest akurat zaleta
2. Dodana wersja Finereadera ma chyba za zadanie mocno zachęcać do kupna
wersji pełnej. Potrafi wnerwić, gdy chcemy zrobic cokolwiek więcej, niż
zwykłe wyłapanie tekstu ze skanu.
Może FineReader Sprint dołączony do starego skanera będzie chodził,
np. w trybie zgodności z XP?
Dziękuję za zwrocenie uwagi na te cechy.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-22 21:13:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c5f575$0$1209$65785112@news.neostrada.pl

Przy okazji ciekawe czy można by do tego zastosować tablet
GoClever TAB A73) z systemem Android 4.0.4 Ice Cream
Sandwich?

Nie wiem. Zapewne ma kiepski aparat fotograficzny.

Data: 2013-06-22 21:27:03
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Przy okazji ciekawe czy można by do tego zastosować tablet
GoClever TAB A73 z systemem Android 4.0.4 Ice Cream
Sandwich?

Nie wiem. Zapewne ma kiepski aparat fotograficzny.

To jakie minimalne parametry powinien mieć aparat
fotograficzny w komórce lub tablecie żeby to miało sens?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-23 15:53:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c5fa7f$0$1459$65785112@news.neostrada.pl

Nie wiem. Zapewne ma kiepski aparat fotograficzny.

To jakie minimalne parametry powinien mieć aparat
fotograficzny w komórce lub tablecie żeby to miało sens?

IMO nie ma już telefonów (nowych) z kamerkami mniejszymi niż 5 megapikseli.
Jeśli masz 300dpi i kartkę papieru A4 -- 210 mm na 297 mm (bodajże -- jeśli
mylę się, to proszę mnie poprawić [zamiast pierdolić]) to masz tych pikseli
na skanie mniej więcej tyle:

  (210mm*297mm*300d/i*300d/i)/(25.4mm/i*25.4mm/i)=8700632,4012648dd

  milimetry i cale zetną się wzajemnie a zostaną jedynie dotki,
  i to w kwadracie, choć wiadomo powszechnie, że dotka jest
  okrągła? u mnie dotki były kwadratowe i były rysowane jako
  kwadraty -- kwadrat po kwadracie, cały raster złożony z masy
  takich kwadracików... raster malowany TeXem na blankiecie
  pocztowym ze 20 lat temu (mogę dać źródło w TeXu)

Czyli tak na oko to 8 megapikseli dla A4, ale nie musisz skanować całej kartki naraz.
Co więcej -- nie samym megapikselem żyje aparat i DTP. Zanim zOCeRuję, zwykle obrobię
lekko innymi programami -- a że ja mam 190 MB ,,dysku'' w swym telefonie, to mam raczej
ograniczone pole do popisu.

IMO ważne jest:

 () oświetlenie -- skaner płaski ma swoje, i to zazwyczaj dobre.
    komórka nie ma swego, bo na LEDkĘ pracująca jako lampa
    doświetlająca nie można liczyć

 () stabilne trzymanie komórki w trakcie pstrykania -- skaner
    nie drga zbyt mocno w trakcie skanowania

 () obrobienie wstępne skanu -- tu płaski skaner zazwyczaj wymięka

Od kilku lat (od kiedy mam cyfrówkę lustrzaną) wiem, że nie warto kupować
do domu (do małego biura także) skanera płaskiego. Łatwiej postawić skanowaną
kartkę papieru w pionie i strzelić jej fotkę. Ja mocuje papier do lustra,
mając światło (okno) daleko, po boku. Pstryk i już? Trzeba lekko obrobić.

Podobnie z komórką -- moja ma tryb tekstowy (znacząco ułatwia późniejszą
obróbkę) i daje dobre efekty nawet przy słabym świetle i słabym (bo
błyszczącym) papierze ,,magazynowym''. Lustrzanki mają kilkanaście
megapiseli i zastraszająco dobra jakość, co zupełnie dystansuje
skanery płaskie. No i najważniejsze -- lustrzanka czy komórka
służy do wielu zadań a płaski skaner -- raczej nie. ;)

-=-

Reasumując? ;) IMO każdą komórką można OCeRować, ale trzeba tekst
podzielić na fragmenty i przed OCeRacją lekko obrobić programami
graficznymi. Ja chyba używam obecnie tego:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iudesk.android.photo.editor&feature=search_result

CamScan skanuje i śle do Photo Editor  a ten do OCRów...

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.intsig.camscanner&feature=search_result

Efekty są różne i zależą od wielu czynników:

 -- jakości oświetlenia
 -- drżenia rąk
 -- wielkości i kontrastowości tekstu
 -- cierpliwości
 -- płaskości ;) papieru (zwykle papier jest
    jakoś powyginany, co nie ułatwia rozpoznawania)

ale IMO skaner płaski to obecnie pomyłka w domu i małym biurze.
{a duże biuro nie będzie szukało pomocy na grupie dyskusyjnej]

-=-

GoClever chyba wygrzebuje elementy ze śmietnika -- stąd IMO słabo nadaje się jako skaner.
Duży rozrzut ;) parametrów komponentów świadczy o tym, że to słaby sprzęt, choć być może
adekwatny do ceny.

-=-

Widziałem recenzję komórki HTC -- jej aparat miał jasny na 2:1 obiektyw,
czyli bardzo jasny. To niby jest bardzo ważne. Lustrzankowe ZOOMy mają
czasami/zwykle 1:5.6 i mniej. Im dłuższa ogniskowa, tym ciemniejszy
(przy tej samej średnicy) obiektyw i tym mniejsza głębia ostrości.
2:1 to 100 (sto) razy więcej światła niż 1:5.6 o czym warto pamiętać
(; czasami. ;) Krótka ogniskowa komórki też ma swoje zalety w ww.
głębi -- długie (na pół metra) ZOOMy nie mają prawie wcale głębi
ostrości na pełnym świetle, ale na szczęście ;) są ciemne (bywa,
że trzeba pstrykać na świetle 1:11) przez co głębia (; jakaś ;)
już jest, bo im ciemniejszy obiektyw, tym większa GO.

Wysoka jasność )przykładowo w HTC -- 2:1) obiektywu skutkuje krótką GO.

Niby kartka papieru jest płaska, bo trudno doszukiwać się wypukłości
druku, ;) ale zwykle nie jest równoległa do matrycy aparatu -- stąd
ważne jest, aby GO jakaś/niezerowa była. Przy odległości matryca-papier
rzędu 10 cm i pochyleniu kartki formatu A4 o 10 stopni, możemy mieć
naprawdę bardzo duże różnice odległości a znacząco lepszej równoległości
możesz nie uzyskać. Rozwiązaniem jest zmniejszenie formatu, czyli
skanowanie kartki A4 na raty.

-=-

Jeśli chcesz powagi i nabzdyczenia -- kup najdroższy skaner, najlepiej
na raty. które będą spłacały kolejne pokolenia. :) A jeśli Ci zależy na
OCeRacji tekstu czy skanowaniu (; pod spódnicą w sklepie ;) lub czytelni
to IMO zainwestuj w smartfon, który ma o niebo lepsze zdolności w tej
materii niż najlepszy skaner płaski dostępny dla każdego -- może od
razu słać skany tu i ówdzie; szukać w necie teksów podobnych; jest
mobilny oraz stale rozwijany, bo i soft jest stale unowocześniany
i nie żal po paru latach kupić nowy smartfon.

Data: 2013-06-23 16:15:58
Autor: qwerty
Jaki skaner teraz kupić?
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kq6uk8$7c5$1@speranza.aioe.org...
[...]

Po co 300 dpi? Ostatnio jak używałem OCR to program wręcz krzyczał na mnie, że daję mu za duże zdjęcia i wystarczy mu 100 dpi.

Data: 2013-06-23 16:42:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"qwerty" kq6vv3$869$1@usenet.news.interia.pl

Po co 300 dpi? Ostatnio jak używałem OCR to program wręcz krzyczał na mnie, że daję mu za duże zdjęcia i wystarczy mu 100 dpi.

Mnie uczyli ze 20 lat temu, że 300 dpi to optymalna rozdzielczość do OCR
i A4. Nie wiem, jakie są obecne zalecenia. Im więcej dpi, tym więcej do
obróbki, ale niekoniecznie więcej szczegółów. To jasne.

Skoro program mówi -- 100 dpi, to IMO tak jest.

Zatem każda obecna komórka nadaje się do OCeRacji.
Także tablet GoClever.

-=-

Gdy piszę o grzebaniu w śmietniku -- mam na myśli nie wygrzebywanie
gotowych podzespołów, ale wygrzebywanie licencji. Nie twierdzę, że
GoClever wygrzebuje gotowe komponenty, ale że wygrzebuje ze śmietnika
licencje na komponenty.

Data: 2013-06-22 21:46:34
Autor: Baranek
Jaki skaner teraz kupić?
Dnia Sat, 22 Jun 2013 21:05:34 +0200, Zocha napisał(a):

[...]

Nie mam doświadczenia ze starą wersją, ale nie sądzę, żeby treba było
stosować tak drastyczne środki. Po protu próbowałem zatrudnić Sprinta do
opracowania kilku dłuższych dokumentów i wtedy jego ograniczenia mogą dać
sie we znaki.
Udanego zakupu!

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2013-06-22 21:52:57
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Udanego zakupu!

Dziękuję. Przede mną jeszcze jedna próba z zainstalowaniem
sterownika i aplikacji dla starego skanera i w przypadku
niepowodzenia pozostanie tylko zakup Epsona Perfection V37.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-22 22:15:53
Autor: BQB
Jaki skaner teraz kupić?
W dniu 2013-06-22 21:52, Zocha pisze:
Udanego zakupu!

Dziękuję. Przede mną jeszcze jedna próba z zainstalowaniem
sterownika i aplikacji dla starego skanera i w przypadku
niepowodzenia pozostanie tylko zakup Epsona Perfection V37.

Ja bym jeszcze proponował zastanowić się nad skanerem z automatycznym podajnikiem dokumentów - wrzucamy np. 20 kartek do skanowania, wciskamy skanuj i idziemy zrobić coś innego w tym czasie. To był jeden z głównych powodów wyboru drukarki ze skanerem - Brother MFC-J415W. Ja obecnie żałuję, że nie wziąłem do tego jeszcze dupleksu. Do biura warto mieć taki automatyczny podajnik, a nie, włożyć jedną kartkę, wybrać skanuj, poczekać aż zeskanuje, wyciągnąć kartkę, włożyć następną itd. Marnotrawstwo czasu :P

Data: 2013-06-25 07:17:45
Autor: Pszemol
Jaki skaner teraz kupić?
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:51c60606$0$1262$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Już nie mówiąc o obrabianiu ćwierci kartki A4 komórką w trzech programach.
Czyli 4 procesy dla każdej strony, plust sklejanie tych ćwiartek w całość???
Paranoja.

Data: 2013-06-23 16:00:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c60090$0$1226$65785112@news.neostrada.pl

Dziękuję. Przede mną jeszcze jedna próba z zainstalowaniem
sterownika i aplikacji dla starego skanera i w przypadku
niepowodzenia pozostanie tylko zakup Epsona Perfection V37.

Około 10 lat temu, gdy nie miałem sterowników do płaskiego skanera
HP, po prostu zadzwoniłem gdzie trzeba i przysłano mi CD, a raczej
dwie CD, bo coś pomylono za pierwszym razem. ;) Skanerów płaskich
miałem sporo i niedobrze mi robi się, gdy myślę o nich oraz
o skanowaniu dokumentów/kartek tymi skanerami. :)

Raczej były to zabawki typu rośliny do podlewania i do opiekowania się nimi.

Najzabawniejszą cechą skanera płaskiego jest jego trwałość -- łapanie
brudu, którego nie można nijak usunąć. Niby do tekstu ów brud nie
przeszkadza, ale irytuje.

Data: 2013-06-23 16:47:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kq6v1v$8ij$1@speranza.aioe.org

Najzabawniejszą cechą skanera płaskiego jest jego trwałość -- łapanie
brudu, którego nie można nijak usunąć. Niby do tekstu ów brud nie
przeszkadza, ale irytuje.

Jeśli ktoś wierzy w istnienie płynów myjących, które nie pozostawiają
smug/śladów -- to IMO ma taką wiarę, która pozwala na skanowanie bez
jakiegokolwiek skanera. ;) A jeśli ktoś wierzy w to, że zwyczajny
skaner płaski nie łapie brudu -- to chyba też nie potrzebuje skanerów
do skanowania, bo płaskie skanery po prostu ,,oddychają'' termicznie,
chłonąc brud z otoczenia.

Data: 2013-06-23 16:57:10
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Leszku, dziękuję za wszystkie wyjaśnienia dotyczące
używania komórki lub tabletu jako skanera. Zapisałam
je sobie i wrócę do tego po uporaniu się z innymi
sprawami.
Co do sterownika do starego skanera, to kilka dni temu
wysłałam e-mail do obsługi technicznej firmy Microtek
na Europę, która mieści się w Niemczech. Jeszcze nie
otrzymałam odpowiedzi.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-23 17:25:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c70cff$0$1224$65785112@news.neostrada.pl

Leszku, dziękuję za wszystkie wyjaśnienia dotyczące
używania komórki lub tabletu jako skanera. Zapisałam
je sobie

Ciekawe w jakim celu, skoro serwery NNTP robią to za Ciebie?
Często coś ślę na grupy, aby mieć notatki na zawsze. :)

  news-archive.icm.edu.pl <-- tutaj ma to leżeć i czekać
  cierpliwie na ponowne przyjście Chrystusa na Ziemię
  (czyli do końca świata)

  pod Androida są aplikacje czytające grupy dyskusyjne
  z serwerów NNTP; pisać w nich IMO trudno na razie

Dla mnie te moje notatki bywają przydatne/użyteczne.

Może (jak my) mają łikend. ;)

Data: 2013-06-25 07:20:39
Autor: Pszemol
Jaki skaner teraz kupić?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:kq71qf$gb8$1speranza.aioe.org...
[...]

Z tym, że każdy taki skaner ma prostą metodą zdjęcia szyby
do łatwego jej wymycia z obu stron. Odnowiłem w taki sposób
nie do poznania 10 letni skaner żyjący w domu nałogowego palacza.

Żadne "płyny myjące" nie zastąpią włożenia wyjętej szyby pod kran
i umycia jej Ludwikiem :-)

Data: 2013-06-25 16:03:01
Autor: \(c\)RaSz
Jaki skaner teraz kupić?

: "Eneuel Leszek Ciszewski" wrote in

:
: Żadne "płyny myjące" nie zastąpią włożenia wyjętej szyby pod kran
: i umycia jej Ludwikiem :-)
:

Też myłem ludwikiem, ale po umyciu szyb okazało się, że brudna jest również
delikatna optyka: te wszystkie elementy o precyzyjnie wykonanych
krzywiznach...

Rozebrałem, przemyłem, złożyłem. No i od tego czasu wszystkie skany są
koślawe. A w dodatku musiałem zapomnieć o kolorowych, bowiem wdał się żółty
zafarb...

No ale i tak używam go do skanowania dokumentów, gdzie kolor by jedynie
przeszkadzał. OCR-om jakoś koślawość obrazu nie wadzi nic a nic.

Jeśli ktoś jeszcze tego nie wie, to skan w postaci bit-mapy zajmuje
kilkanaście razy więcej miejsca, niż z-OCR-owany, i następnie zapisany w
formacie takim, jaki OCR-soft zaproponuje...

Data: 2013-06-25 19:55:00
Autor: Pszemol
Jaki skaner teraz kupić?
"(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> wrote in message news:51c9a312$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Optyki nigdy nie myłem - nie było takiej potrzeby...
Zakurzenie/zadymienie szyby skanera od środka było powodem
złego skanowania u mnie- wyczyszczenie szyby pomogło drastycznie.

Data: 2013-06-25 18:14:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Pszemol" kqc1kt$bgq$1@dont-email.me

[...]

Poza szybą są i inne elementy do umycia.

IMO najprostszą metodę zastosowano w matrycach
fotograficznych aparatów cyfrowych z wymienną
optyką. Najlepsze są wyposażone ;) w różne
mechanizmy, niekiedy istniejące jednocześnie
i uzupełniające się wzajemnie:

 -- otrząsanie matrycy ultradźwiękami
 -- szczelność korpusu
 -- brak oddychania
 -- częsty puszkozmian ;)

A i wymienna optyka nierzadko bywa nieoddychająca.

Ogólnie jest to temat trudny, choć (jak wiadomo) zabrudzona przednia
soczewka obiektywu aparatu pogarsza fotkę nieznacznie, zaś zabrudzona
szyba daje efekty czasami powalające...

Data: 2013-06-26 17:16:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaki skaner teraz kupić?
On Sat, 22 Jun 2013, BQB wrote:

[...]

....dorówna rozdzielczością i skalą (znaczy obejmie 600 DPI, od
wielkiej biedy 300 DPI, ale do OCR lepiej mieć "zapas", całą
kartkę A4) byle najtańszemy skanerowi?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-22 20:06:05
Autor: qwerty
Jaki skaner teraz kupić?
Użytkownik "Zocha"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c54081$0$1449$65785112@news.neostrada.pl...
Może ktoś ostatnio kupił i mógłby napisać czy dany skaner
warto lub nie warto kupić?

Dowolny skaner. Fajnie wyglądają i działają canony.

Data: 2013-06-23 02:57:14
Autor: Michal
Jaki skaner teraz kupić?
W dniu 2013-06-22 08:13, Zocha pisze:

Może ktoś ostatnio kupił i mógłby napisać czy dany skaner
warto lub nie warto kupić?

To i ja się podepnę powtarzając pytanie z poprzedniego wątku:

Które z nowych combo (drukarka, kopiarka,skaner) z dostępem po sieci (najlepiej eth i wifi) działa nawet jak się skończą tusze? Od dawna przymierzam się do jakiegoś nowego skanera sieciowego i zawsze odbijam się od tych tuszy wymaganych nawet do działania skanera )przynajmniej w Epsonach które sprawdzałem tak jest). Jak jest w combo Canona?

--
/MB

Data: 2013-06-23 17:02:15
Autor: the_foe
Jaki skaner teraz kupić?
[...]

mozna zrobić samemu:
http://www.instructables.com/id/New-Improved-Portable-Paperless-Digital-Copy-M/#step1

:)

--
@foe_pl

Data: 2013-06-23 17:32:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"the_foe" kq72lm$9n9$1@news.dialog.net.pl

mozna zrobić samemu:
http://www.instructables.com/id/New-Improved-Portable-Paperless-Digital-Copy-M/#step1

Warto do tego zestawu dać karty pamięci z modułami WiFi. ;)

Zmyślne łączenie obiektywów lustrzanek daje dobre skanery do filmów. :)

-=-

IMO obecnym smartfonom brakuje:

 -- gwintowanej dziury na statyw
    (choćby do skanowania)

 -- dokładnych dalmierzy ultradźwiękowych
    (cały komputer jest; mikrofon jest; głośniki
    są; wskazówka laserowa niewiele kosztuje)

Data: 2013-06-23 18:49:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c54081$0$1449$65785112@news.neostrada.pl

Witam ponownie,

Skan z powierzchni około 10 cm na 13 cm z kartki papieru A4 wydrukowanej w banku.
Oświetlenie? Dziś jest pochmurno, okna mam brudne. :) [przydałaby się żona]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

a) zmiany którejkolwiek z podstawoaydm stop procentowych
'ustalanych przez NBP. 0 oo  0,001 punktu
< _ _ procentowego,
b) zmiany w stawce WIBOR, LIBOFL EURIBOR bb WIBID o co
najmniej 0.001 punktu pmontowego.
' c) zmiana stopy rezuwy obowiązkoią` od depozytów ustalonej
PFZBZ Radę Polityki  0 oo  0.001 punktu
' procentowego. V
6) innymi kosztami związanymi z reeizacią Umowy w wysokości 0.00
PLN (słownie: zero PLN)
3.Bank pobiera odsetki od zadtużeria na rarzłulru na koniec miesiąca
kalendarzowego bez względu na stan śrorlrów na rachunku. W
przypadku braku środków naslęptje przekroczenie przyznanej kwoty
Limitu. co skutkuje powstaniem zadłużenia przeterminowanego.
_ 4. Koszt ustanowienia zabezpieczeń Linitu, o ktúrydi mowa w § 2 ust. 4
wynosi 0.00 PLN (słownie zero PLN).
5.Wartości rzeczywistej rocznej stopy oproontowania (RRSO).
calkowitego kosztu kredytu oraz oakoraitei kwoty do zaplaty zostaly
określone z uwzględnieniem wysokości przyznawmiego Limilu w koncie,
oprocentowania. oraz opłat zawartych w niniejszej Umowie Limilu.
' Wartości zostaly wyliczona przy założeniu. że okres kredytowania
wynosi 12 miesięcy i przez caly okres kredytmwria limit jest w pelni
r wykorzystany, spłata odsetek następqe miesíęcmie. a kapitału
jednorazowo na koniec okresu kredytovuunia i wynoszą kolejno:
1) Wartość rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania (RRSO): 19.55 >
' %.
2) Wartość calkoimtego kosztu kredytu: 7 200.00 PLN. > V
' 3) Calkovńta kwota do zaplaty: 4šĘ00.00 .
1.Ragulamln określa przypadld, w jakidr Bank ma prawo do dokonywanla
W zmian Regulaminu oraz Cennrka uslug wtrakcie trvßnia Umowy.
2.Bank infomuje Kredytobiooę 0 zmianach w Cenniku uslug z
zachowaniem trybu przewidzianego da zmianw Regulaminie.
3.Aktualny Cennik uslug jest dostępny również w Plaoówkaoh Banku, w
serwisie intemetowym Banku orazza pośrednictwem COT. ' i r
` 4.Cennik usług zawiera, vu szczegünośd: zasady l wysokość '

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Skan dokonany i lekko obrobiony programem:

   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.intsig.camscanner&feature=search_result

anastępnie przesłąny wprost do programu graficznego:

   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iudesk.android.photo.editor&feature=search_result

tam lekko obrobiony i zapisany jako PNG na karcie pamięci.

Następnie programem

   https://play.google.com/store/apps/details?id=app.angeldroid.ocr&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImFwcC5hbmdlbGRyb2lkLm9jciJd

odczytany i zOCeRowany oraz wysłany m@ilem. Odebrany PeCetem i skopiowany CtrlC/CtrlV.

To tyle. Skan lekko poruszony -- aparat/smartfon (Galaxy Ace;
5 megapikseli i tryb tekstowy, bez flasza) trzymany rękami.
Tekst na kartce niby jasny, ładny, wyraźny, czytelny, ale
na już skanie widać wyraźnie zabrudzenia i śmieci. :)
Skaner płaski (bez stosownych algorytmów) te śmieci też
by uwzględnił. ;) Zabrudzenie szkiełka kamerki nijak nie
przenosi się na jakość obrazu, o ile to szkiełko nie jest
celowo zapaćkane -- wystarczy przetarcie czystym placem. ;)

Wbrew pozorom nawet solidne zapaćkanie szkiełka nie jest makabrycznie widoczne na fotkach.
Zamieszczonego tu tekstu (zOCeRowanego) nie czytałem -- ani teraz, po OCeRacji, ani wcześniej.
(to chyba ;) fragment umowy o debet na 40 kpln -- bank daje to jako otarcie łez po zabraniu
orzeszków; debet na tydzień (czytaj -- > 6 dni) w miesiącu jest za free. Zero zabezpieczeń,
niemal zero formalności i (o ile wiesz,  co to tydzień bankowy i co to miesiąc bankowy)
zupełnie bezpłatny. Dziś lejesz z Dobrego Konta (tak nazywa się) na oszczędne i za
tydzień bankowy z oszczędnego na Dobre. :) Lać można smartfonem  niemal z dowolnego
miejsca w Polsce za free. Lanie można zaplanować (zlecić przelew odroczony) i można
poprosić bank o przypomnienie. Natomiast nie warto dyskutować o tym, co to tydzień
czy miesiąc bankowy. ;)

Jeśli ktoś ma 5 osób z takim debetem (jak pisałem -- niemal zero formalności)
może mieć takie 40 kpln po prostu dla siebie na ,,drobne'' wydatki za free na
bankowy ;) rok, który może (o ile bank zechce) trwać wiele lat. W razie jakiejś
wpadki -- debet kosztuje, ale bank umie dogadać się tak, aby gapialscy też nie
zapłacili, o ile mają dobry humor. (Mille zazwyczaj jest w dobrym humorze,
co nawet wykazuje w nazwie swego produktu, dlatego wymagany jest jedynie
dobry humor klienta)

-=-

Czy OCeRacja byłaby skuteczniejsza w lepszym świetle lub wówczas,
gdybym nie poruszył smartfonem? Zapewne tak. Aplikacja pomaga
ustawić smartfon poziomo, ale stabilizacji obrazu nie ma.
Można wymyślić jakiś statyw. ;) 10 cm na 13 cm to niemal
ćwierć kartki A4.

Data: 2013-06-23 19:29:06
Autor: Zocha
Jaki skaner teraz kupić?
Skan z powierzchni około 10 cm na 13 cm z kartki papieru A4 wydrukowanej w banku.
Bardzo dziękuję. Zachęciłeś mnie do tej metody,
ale jako dodatkowej, gdy pod ręką nie ma
"tradycyjnego" skanera.
Wiem, że się ze mną nie zgodzisz.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2013-06-23 20:22:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c73057$0$1466$65785112@news.neostrada.pl

Bardzo dziękuję. Zachęciłeś mnie do tej metody,
ale jako dodatkowej, gdy pod ręką nie ma
"tradycyjnego" skanera.
Wiem, że się ze mną nie zgodzisz.

Każdy ma swoje metody.
[przykładowo pijakowi łatwiej skanować smartfonem,
bo może położyć/oprzeć smartfon na/o puszki po piwie,
co skutecznie zapobiega drganiom -- ja nie mam wysokich
puszek]

Ja zwykle fotografuję komórkami kartki czasopism w ,,czytelniach''. ;)

Data: 2013-06-26 02:18:25
Autor: krzysiek17a
Jaki skaner teraz kupić?
ja mam skaner HP i win7 sam zainstalowal drivery do niego po podlaczeniu

Data: 2013-08-29 03:35:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki skaner teraz kupić?

"Zocha" 51c54081$0$1449$65785112@news.neostrada.pl

Stosowane jest również OCR.

Próba OCeRacji fotki pstrykniętej Monsterem:

 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

"W-L '*'\-' '\""'\'-" 1- v",v1qLLc| Helu.
1) zawarcia, zmiany lub wypowiedzenia Umowy,
2) zawarcia, zmiany lub wypowiedzenia umowy kredytu w ra-
chunku,
3) zmiany danych osobowych, adresowych i kontaktowego nu-
meru telefonu Posiadacza,
4) wystąpienia lub rezygnacji z limitu debetowego,
5) zawarcia/wypowiedzenia umowy o kartę płatniczą,
6) złożenia/zmiany/odwołania zlecenia wypłaty w rozumieniu
postanowień § 18 ust. 8,
7) zmiany rodzaju rachunku,
8) wydania dyspozycji wkładem na wypadek śmierci Posiadacza,
9) udzielania dalszych pełnomocnictw.
4. Udzielenie pełnomocnictwa do rachunku wspólnego wymaga
zgody obu Wspołposiadaczy.
5. Pełnomocnictwo udzielone do rachunku wspólnego może zostać
w każdym czasie odwołane przez każdego ze Współposiadaczy,
ze skutkiem dla drugiego Współposiadacza.
6. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 10, udzielenie oraz odwołanie
pełnomocnictwa wymaga dla swej ważności formy pisemnej
W postaci oświadczenia złożonego przez Posiadacza rachunku
w obecności pracownika placówki Banku, pracownika Poczty Pol-
skiej S.A. lub w obecności notariusza potwierdzającego własno-
ręczność podpisu złożonego przez Posiadacza.
7. Pełnomocnictwo wygasa z chwiląjego odwołania, upływu termi-
nu na jaki zostało udzielone, jak również w przypadku śmierci Po-
siadacza rachunku indywidualnego lub Pełnomocnika lub śmierci
Współposiadaczy rachunku wspólnego.
8. Umieszczony na pełnomocnictwie podpis Pełnomocnika jest
jednocześnie wzorem podpisu, który powinien być składany pod
wszystkimi dyspozycjami Pełnomocnika.
9. W przypadku, gdy Środki zgromadzone na rachunku mają być za-
bezpieczeniem wierzytelności wynikającej z umowy kredytu, po-
życzki lub innej umowy, pełnomocnikiem może być osoba praw-
na lubjednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej.
10. Udzielenie lub odwołanie pełnomocnictwa może zostać doko-
nane za pośrednictwem bankowości elektronicznej, o ile zakres
I funkcjonalność tych systemów dopuszcza taką możliwość.
11. Udzielenie pełnomocnictwa jest jednoznaczne ze zgodą Posiada-
cza na korzystanie przez Pełnomocnika z usług bankowości elek-
tronicznej. O wprowadzeniu tej funkcjonalności Bank poinformu-
je Komunikatem.
12. Pełnomocnik niezwłocznie po udzieleniu mu przez Posiadacza
pełnomocnictwa do rachunku, jednak nie później niż przed
realizacją pierwszej czynności wynikającej z udzielonego
13

Drobny tekst z regulaminu banku pocztowego.
Aplikacja OCeRująca to AndrOCR.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.matpergo.androcr&hl=pl

Fotka pstryknięta maksymalną rozdzielczością (8 Mpikseli)
aparatu, zODeRowana bez obróbki pośredniej.

Jaki skaner teraz kupić?