Jaki smar montażowy?

Data: 2009-08-03 21:46:22
Autor: JaromirD
Jaki smar montażowy?
Czyszczę rower po urlopie i w celach szkoleniowych rozbieram go jak tylko mogę i potrafię. Żeby go złożyć muszę posmarować (nie naoliwić) to i owo: piasty, suport, korby, jakieś śrubki przed wkręceniem. Posiłkuję się książką Zinna o serwisowaniu roweru górskiego. Ogólnie pisze on o smarze rowerowym lub samochodowym. Z rowerowych znalazłem Finish Line 100 g za 35 zł. Wychodzi trochę drogo więc szukam zamiennika. Wycieczka po sklepach dała taki rezultat: ŁT-43 (w samochodowym), grafityzowany i biały smar - sklepie z narzędziami.

Którego użyć? A może inny lub różne do różnych części?

JaromirD

Data: 2009-08-03 21:56:35
Autor: Wojtek
Jaki smar montażowy?
JaromirD pisze:
[...]

ŁT-43 jest ok

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-08-03 22:08:53
Autor: jacek duma
Jaki smar montaowy?
JaromirD pisze:

taki rezultat: ?T-43 (w samochodowym), grafityzowany i bia?y smar - sklepie z narz?dziami.

Którego uży?? A może inny lub różne do różnych cz??ci?

JaromirD

Ja osobicie uywam do wszystkiego zielony T-4S3 smar do oysk tocznych - kolor zielony :-)
Kupiony w sklepie rowerowym w firmowym pudeeczku sklepu (Cyclo-Centrum Krakw)

jd

Data: 2009-08-03 22:25:49
Autor: JaromirD
Jaki smar montażowy?
jacek duma wrote:

JaromirD pisze:

taki rezultat: Ĺ?T-43 (w samochodowym), grafityzowany i biaĹ?y smar -
sklepie z narzÄ?dziami.

KtĂłrego uĹźyÄ?? A moĹźe inny lub róşne do róşnych czÄ?Ĺ?ci?

JaromirD

Ja osobiście używam do wszystkiego zielony ŁT-4S3 smar do łożysk
tocznych - kolor zielony :-)
Kupiony w sklepie rowerowym w firmowym pudełeczku sklepu (Cyclo-Centrum
Kraków)

jd
Sprawdzę w Secesji - mam bliżej. Smary ŁT są litowe. Gdzieś mi się obiło o uszy, że nie są najlepsze do... no właśnie, czego? A może to tylko plotka?

JaromirD

Data: 2009-08-03 23:28:10
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Jaki smar montażowy?

[...]

Elementów z magnezu nie należy smarować takim smarem.
A do gwintów tylko smar miedziany.

zyga

Data: 2009-08-04 08:58:33
Autor: MichałG
Jaki smar montażowy?
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Oczywiście! Inne ekplodują .... ;-)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-04 09:39:00
Autor: kml
Jaki smar montażowy?

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h58m6p$c9g$2news.onet.pl...

Elementów z magnezu nie należy smarować takim smarem.
A do gwintów tylko smar miedziany.

Oczywiście! Inne ekplodują .... ;-)

Nie, ale smar miedziowy jest praktycznie niezapiekalny w zaden sposób i nieoceniu przy połączeniu tytan-stal. Ja używam miedziaka do takich elementów, których na 100% nie będe często ruszał.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-04 09:56:36
Autor: MichałG
Jaki smar montażowy?
kml pisze:

[...]

jesli jest w zasiegu reki (a stoi na połce w garażu) - to też taki uzywam. Jesli składam rower na trawniku z drugiej strony domu- to nie warto mi obchodzić domu. Nawet Łt4 nie dopuści do zapieczenia połaczenia.
Przypominam, ze to rower a nie prom kosmiczny ;-)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-04 10:23:42
Autor: kml
Jaki smar montażowy?

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h58pjl$lmv$1news.onet.pl...
kml pisze:

[...]

A ja lubie sobie zycie "komplikować" i używam różnych smarów :))

Data: 2009-08-04 10:32:15
Autor: MichałG
Jaki smar montażowy?

kml pisze:

[...]

Wtedy, kiedy trzeba.... ;)

M.

Data: 2009-08-04 10:58:53
Autor: kml
Jaki smar montażowy?

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:h58rmf$r5m$2news.onet.pl...

A ja lubie sobie zycie "komplikować" i używam różnych smarów :))

Wtedy, kiedy trzeba.... ;)

Nie, wtedy kiedy mam ochotę ;)

Data: 2009-08-04 12:43:57
Autor: Andrzej Ozieblo
Jaki smar montażowy?
JaromirD pisze:

Sprawdzę w Secesji - mam bliżej. Smary ŁT są litowe. Gdzieś mi się obiło o uszy, że nie są najlepsze do... no właśnie, czego? A może to tylko plotka?

Do uszczelek gumowych.

Andrzej

Data: 2009-08-04 12:11:17
Autor: Rowerex
Jaki smar montaowy?
On 4 Sie, 11:43, Andrzej Ozieblo <ypozi...@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> Smary T s litowe. Gdzie mi si obio o
> uszy, e nie s najlepsze do... no wanie, czego? >
Do uszczelek gumowych.

To dlaczego s przeznaczone do pracy w oyskach tocznych? A moe
tylko do nieuszczelnionych?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-04 21:19:31
Autor: kml
Jaki smar montaowy?

Uytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisa w wiadomoci news:309f1132-b515-48f5-a574-1af7b820ed40c1g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

Do uszczelek gumowych.

To dlaczego s przeznaczone do pracy w oyskach tocznych? A moe

Metalowe uszczelnienia?

Data: 2009-08-04 21:25:38
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Jaki smar montaowy?

> [...]
Do uszczelek gumowych.

To dlaczego s przeznaczone do pracy w oyskach tocznych? A moe

S oyska podwjnie uszczelniane.

zyga

Data: 2009-08-04 21:29:38
Autor: kml
Jaki smar montaowy?

Uytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisa w wiadomoci news:h5a0ql$vh3$1news.interia.pl...

> [...]
Do uszczelek gumowych.

To dlaczego s przeznaczone do pracy w oyskach tocznych? A moe

Metalowe konierze z dwch stron. S i z gumy ale i z metalu.

Data: 2009-08-04 13:00:36
Autor: Rowerex
Jaki smar montaowy?
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisa w
wiadomocinews:h5a0ql$vh3$1news.interia.pl...

> S oyska podwjnie uszczelniane.

Metalowe konierze z dwch stron. S i z gumy ale i z metalu.

Metalowych oson nie nazwabym uszczelnieniem, a przynajmniej nie w
odniesieniu do zastosowa rowerowych.

Skoro T-4x jest przeznaczony do oysk, to chyba do wszystkich, tzn.
goych, Z, i RS. Chyba, e na opakowaniu s jakie zastrzeenia np.
"nie stosowa do oysk typu ....."

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-05 09:32:33
Autor: kml
Jaki smar montaowy?

Uytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisa w wiadomoci news:14a4190e-4f88-4caa-acaf-05a50c84a049b15g2000yqd.googlegroups.com...

Metalowych oson nie nazwabym uszczelnieniem, a przynajmniej nie w
odniesieniu do zastosowa rowerowych.

No wasnie to jest takie dyskusyjne nieco mwi o tym "uszczelnienie" jednak jest to element majcy na celu ochron oyska nie ;)

Skoro T-4x jest przeznaczony do oysk, to chyba do wszystkich, tzn.
goych, Z, i RS. Chyba, e na opakowaniu s jakie zastrzeenia np.
"nie stosowa do oysk typu ....."

Nic nie ma na opakowaniu t- 43 :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-05 09:33:09
Autor: kml
Jaki smar montaowy?

Uytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisa w wiadomoci news:h5bcid$e7b$1inews.gazeta.pl...

[...]

Pozdrawiam ja :)

Data: 2009-08-03 22:35:04
Autor: PeJot
Jaki smar montaowy?
jacek duma pisze:

Ja osobicie uywam do wszystkiego zielony T-4S3 smar do oysk tocznych - kolor zielony :-)

Jest on wzgldnie rzadki, a przez to dobry smar do oysk dobrze uszczelnionych. Do sterw, albo nieuszczelnianych oysk lepiej da co gstszego i bardziej odpornego na wod.

--
P. Jankisz
"Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest

Data: 2009-08-04 01:51:34
Autor: Coaster
Jaki smar montaowy?
PeJot wrote:
jacek duma pisze:

[...]

Rzadki T-4S3? Normalny T-43, T-4S3 jest jak najbardziej odporny na dzialanie wody i nie powinien byc rzadki.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-08-04 07:37:27
Autor: PeJot
Jaki smar montaowy?
Coaster pisze:
PeJot wrote:
jacek duma pisze:

[...]

Wzgldnie rzadki, czyli s gstsze smary, ale w oyskach rowerowych dua gsto nie jest podana. We np. posmaruj gstym smarem wntrze sprzga, pozakleja zapadki na amen.

Data: 2009-08-04 18:59:03
Autor: jacek duma
Jaki smar montaowy?
Coaster pisze:

[...]

Rzadki to od nie jest , bym powiedzia idealny.

jd

Data: 2009-08-04 21:54:07
Autor: Coaster
Jaki smar montaowy?
jacek duma wrote:
Coaster pisze:

[...]

Wiem jaki jest - dziwilem sie, ze kolega ktorego nick wyciales, nazywa gesty smar - wzglednie rzadkim ;-)
Chyba, ze to nie T-4S3 a jakas oszukana podroba...

Data: 2009-08-03 23:31:37
Autor: ToMasz
Jaki smar montażowy?
JaromirD pisze:
[...]

łt34 stosowany w łożyskach które mają warunki pracy dużo trudniejsze niż
 rowerowe- sprawdza sie dobrze. TAk wiec mozesz go spokojnie użyc.
Niestety raz na jakiś czas znajdzie sie kolarz "zawodowiec" który
twierdzi ze smar jest za gęsty i przez to koła sie cieżej kręcą.....

ToMasz

Data: 2009-08-03 23:57:49
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Jaki smar montażowy?

[...]

Bo to prawda jest, ale dotyczy tylko "jałowego" obracania się.

zyga

Data: 2009-08-04 01:36:07
Autor: Coaster
Jaki smar montażowy?

http://tinyurl.com/msxxrw

Data: 2009-08-04 08:55:59
Autor: MichałG
Jaki smar montażowy?
JaromirD pisze:
[...]

dowolny ŁT4(XX)- x- dowolne znaki.
Polecam ŁT4S3 - puszka 0,5kg wystarczy do konca zycia... ;-) (roweru)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-04 21:04:06
Autor: JaromirD
Jaki smar montażowy?
JaromirD wrote:

[...]

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj nie miałem czasu, może jutro kupię któryś ŁT i - może jak znajdę - smar miedziowy.

JaromirD

Data: 2009-08-04 21:16:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Jaki smar montażowy?

[...]