Jaki smartfon ;)

Data: 2012-02-18 11:21:26
Autor: Krasnal
Jaki smartfon ;)
Witam.
Wiem, że pytań tego typu pewnie było wiele, ale postaram się konkretnie
sprecyzować o co mi chodzi. Kwota jaką chcę przeznaczyć na telefon to około
1000zł (tak +/- 200-300zł). Na oku mam:
1. Nokia (np. N8)
2. Jakiś Samsung Galaxy (np. S Plus)
3. Jakiś Sony Xperia (np. Arc S)
Moje wymagania to:
1. Duży dobry ekran zarówno pod względem wymiarów jak i rozdzielczości (tu
chyba N8 wypada blado)
2. Świetne wykonanie, najlepiej metalowe, wytrzymały ekran na zarysowania,
wygodne pisanie SMS.
3. Dobra bateria, im dłużej trzyma tym lepiej.
4. Dobry aparat z dobrą lampą (tu chyba N8 wypada najlepiej)
5. Dobry wygodny odtwarzacz muzyczny do słuchania mp3 (miło by było flac)
6. Szybkość i niezawodność telefonu, dobra jakość połączeń głosowych jak i
Wi-Fi, GPRS, 3G.
7. Dobra nawigacja, ewentualnie możliwość zainstalowania Sygic, Garmin lub
coś innego.
8. Dobra współpraca z usługami typu Facebook, Myspace, Youtube - najlepiej
do wszystkiego osobna aplikacja.
9. Małe rozmiary i waga, wolę telefon grubszy ale mały, niż cienki ale
duży. Powiedzmy, że wysokość telefonu max. około 12cm.
10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,
ale nie wiem jak nowy Symbian Belle na N8 - może ktoś używa i się wypowie?
Który z wymienionych modeli lub jakie inne? Mam C6, więc do Symbiana jestem
przyzwyczajony i nie narzekam, ale to chyba umierający system ;).
Z góry dzięki za wszelkie rady.

--
Krasnal

Data: 2012-02-18 10:39:01
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon ;)
Dnia Sat, 18 Feb 2012 11:21:26 +0100, Krasnal napisał(a):

10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,

Nie ma czegoś takiego jak przyszłościowy system.
Android sprzed dwóch lat ma niewiele wspólnego z obecnym Androidem i pewnie
zupełnie nic z Androidem który wypuszczą w 2014.
Jeszcze nie zdążyli wypuścić telefonów z ICS a już będzie 5.0 Jellybean.
Zmiany są coraz większe, a update'y do istniejących telefonów nie będą
wieczne - nawet na xda-developers.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2012-02-18 11:51:48
Autor: Krasnal
Jaki smartfon ;)
Dnia Sat, 18 Feb 2012 10:39:01 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Nie ma czegoś takiego jak przyszłościowy system.
Android sprzed dwóch lat ma niewiele wspólnego z obecnym Androidem i pewnie
zupełnie nic z Androidem który wypuszczą w 2014.

Może źle się wyraziłem. Chodzi mi właśnie o system, który będzie rozwijany
z możliwością aktualizacji w telefonie do nowszych wersji. Ale nie przez
jakiś długi czas, jednego modelu telefonu nie będę raczej używał dłużej niż
2 lata.

--
Krasnal

Data: 2012-02-18 11:37:00
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon ;)
Dnia Sat, 18 Feb 2012 11:51:48 +0100, Krasnal napisał(a):

[...]

No więc właśnie nie ma takiego. Różnice między poszczególnymi wersjami Androida są podobne jak między
generacjami Windows i tak samo ciężko na jednym sprzęcie zainstalować
więcej niż dwie generacje systemu tak, aby można było powiedzieć, że to
dobrze chodzi. W tym momencie w Banana Republic of Poland nie kupisz
telefonu z ICS (chyba, że właśnie coś wprowadzili do sprzedaży), czyli
jesteś skazany na 2.3.x
A to oznacza, że JAK DOBRZE PÓJDZIE to BYĆ MOŻE będziesz mógł zainstalować
na tym ICS w bliżej nieokreślonej przyszłości. A to znów znaczy, że na
Jellybean są małe szanse. Warto pamiętać, że ludzie z xda-dev są świetni
albo nawet najlepsi na świecie, ale nie są cudotwórcami.
Żeby na dany telefon wypuścić jakąś generację systemu (załóżmy, że ICS), to
na takie rozwiązanie sprzętowe (chipset z wszystkimi przypierdasami) musi
wyjść jakikolwiek oficjalny system - chodzi o sterowniki sprzętu, których
magicy z xda-dev sobie nie zrobią sami.
Jak nie wyjdzie - nawet oni nie zrobią. Wszystkie znane mi dystrybucje
Androida na telefony na które nie było oficjalnej dystrybucji chodzą... tak
sobie. Co więcej - tak samo jest, jak oficjalna dystrybucja była dostepna.
Przyklad - HTC Kaiser. Mimo istnienia HTC Wildfire z prawie identycznymi
bebechami, wszelkie Androidy na Kaisera chodzą tak sobie.. Oczekiwanie, że za 2-3 lata wciąż będzie nowy system na telefon kupiony
teraz jest równie rozsądne jak oczekiwanie, że Windows 7 pójdzie na Pentium
III ze 128 MB RAM. Po pewnych sztuczkach da się uruchomić zapewne, ale
używać tego się nie będzie dało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

Data: 2012-02-18 12:49:18
Autor: Krasnal
Jaki smartfon ;)
Dnia Sat, 18 Feb 2012 11:37:00 +0000, Waldek Godel napisał(a):

No więc właśnie nie ma takiego.

A pomijając sprawę systemu, to który telefon z wymienionych lub jakiś inny
o podobnych parametrach? Bo wiadomo z tym systemem, że jak N8 to nowy
Symbian, a jak Galaxy/Xperia to Android. W podanej cenie i spełniający
podane wyżej parametry. Oczywiście nie wszystko jest tak samo ważne,
głównie telefon niezbyt wielki, duży ekran, dobra bateria, dobry aparat,
odtwarzacz muzyki, dobra nawigacja + możliwość wgrania Sygic/Garmin? ;)

--
Krasnal

Data: 2012-02-18 17:20:38
Autor: J.F.
Jaki smartfon ;)
[...]

A czemu mieliby nie zrobic ? Kosmici te sterowniki pisza ?

Fakt ze czasem nie ma dokumentacji, z czasem moze im sie znudzic robota za
friko, wymagania moga ich przerosnac itd.

J.

Data: 2012-02-18 16:49:02
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon ;)
Dnia Sat, 18 Feb 2012 17:20:38 +0100, J.F. napisał(a):

A czemu mieliby nie zrobic ? Kosmici te sterowniki pisza ?

Fakt ze czasem nie ma dokumentacji, z czasem moze im sie znudzic robota za
friko, wymagania moga ich przerosnac itd.

A znasz jeden przykład UDANEGO przeniesienia Androida na inny sprzęt? Tak,
żeby wszystko działało bez problemu... Bo ja nie.
Nawet tak dobrze udokumentowane telefony jak HD2 i Nokia N900 wciąż
sprawiają jakieś problemy, wciąż trzeba dłubać i knuć - a to ta biblioteka,
a to tamta, a to jedno chodzi a drugie z kolei ni cholery..
Czyli lekko licząc - 2 lata dłubania to wciąż za mało. A to znaczy, że
dzisiejszy telefon za dwa lata nie będzie mieć uzytecznego portu, będa
problemy albo trzeba będzie kastrowac system bo się nie zmieści jak w G1

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

Data: 2012-02-18 19:40:39
Autor: John Kołalsky
Jaki smartfon ;)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Ci co piszą mają tylko do nowego jądra przystosować o ile trzeba.

Data: 2012-02-19 09:26:19
Autor: Andrzej Libiszewski
Jaki smartfon ;)
[...]

Co ci zawiniły Motorola Razr i Galaxy Nexus, że je znikasz? A na początku
marca aktualizację do ICS mają dostać HTC z rodziny Sensation...

[...]

No, do cudotwórców naprawdę im niedaleko, skoro jest już zupełnie niezły
ICS na Desire :)

[...]

Zrobią, zrobią ;)

[...]

Tylko że na Desire custom ROM z Sensation działa równie sprawnie (albo i
lepiej) jak oryginalny Gingerbread, dając przy tym możliwość zainstalowania
więcej niż kilku aplikacji na krzyż. Co przeczyłoby tezie, że się nie da, a
jak się już da, to będzie działało źle.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
“Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie.”

Data: 2012-02-20 08:37:10
Autor: TGor
Jaki smartfon ;)
On 2012-02-19 09:26, Andrzej Libiszewski wrote:

[...]

Wymień zatem inne telefony, gdzie się NA PEWNO UDA. Ale tak na 100%
Strzelaj.
Bo o tym rozmawiamy.

--
Pozdr., TG
"Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-02-20 21:58:53
Autor: Andrzej Libiszewski
Jaki smartfon ;)

On 2012-02-19 09:26, Andrzej Libiszewski wrote:

[...]

Gdzie CO się uda?

Bo o tym rozmawiamy.

No proszę, a mi się wydawało, że powyższy cytat powstał w związku z
twierdzeniem Waldka, że "Po pewnych sztuczkach da się uruchomić zapewne,
ale używać tego się nie będzie dało".

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."
Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

Data: 2012-02-18 12:43:27
Autor: Akarm
Jaki smartfon ;)
Użytkownik "Krasnal" <krasnal74usun@o2.pl> napisał w wiadomości news:1tjb8czuwv8zs$.k01831m5vbb3.dlg40tude.net...
Moje wymagania to:
1. Duży dobry ekran
2. Świetne wykonanie
3. Dobra bateria
4. Dobry aparat
5. Dobry wygodny odtwarzacz
6. Szybkość i niezawodność
7. Dobra nawigacja
8. Dobra współpraca z usługami
9. Małe rozmiary i waga
10. Nowoczesny przyszłościowy system

Ciekawostka: najczęściej spotykane są właśnie takie wymagania. Dzieciakom głównie chodzi o gry i muzykę w aparacie. :)
Czyżbym stawał się mniejszością uważając, że aparat telefoniczny ma służyć mi przede wszystkim do rozmawiania? W związku z tym na pierwszym miejscu stawiam zawsze brak gubienia zasięgu, co od razu eliminuje wszelkie sony-ericssony.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-02-18 13:02:07
Autor: Krasnal
Jaki smartfon ;)
Dnia Sat, 18 Feb 2012 12:43:27 +0100, Akarm napisał(a):

stawiam zawsze brak gubienia zasięgu, co od razu eliminuje wszelkie sony-ericssony.

O widzisz, to już jakaś wskazówka ;). Dzieciakiem nie jestem i napisałem,
że oprócz rozmawiania i wygodnego pisania SMS mam takie i takie wymagania,
głównie wygodny internet czy duży ekran, dobra bateria. Nie wszystko jest
tak samo ważne. Chodzi mi też konkretnie o wybór z wymienionych modeli
ewentualnie podobnych w podobnych cenach.

--
Krasnal

Data: 2012-02-18 22:03:32
Autor: Skrypëk
Jaki smartfon ;)
Akarm <akarmUSUN@wp.pl> wrote:
[...]

Tak właśnie. A nie pierdy w stylu wysyłanie innym nerdom plików przez bletooth.

A 1000zł wystarczy, by na allegrze nabyć Lumię 710, która ww. wymagania spełnia.

Data: 2012-02-19 09:23:20
Autor: ToMasz
Jaki smartfon ;)
(...)
Ciekawostka: najczęściej spotykane są właśnie takie wymagania.

Tak właśnie. A nie pierdy w stylu wysyłanie innym nerdom plików przez
bletooth.
zgadza się. a potem się okazuje Ĺźe internet jest, ale flash nie chodzi, bank nie działa i  właściwie moĹźna korzystać z wikipedii o onet lajt. GPS jest, ale nawigacji brak. skype jest, ale bez video. Voip działa, ale jak telefon gasi ekran to wyłącza wifi. Zestaw słuchawkowy BT - oczywiście, ale wybieranie głosowe z niego nie działa. I tak by moĹźna ciągnąć w nieskończoność.
Conajmniej 50% wypasionych super hiper smartfonów nie nadaje się do pełnego wykorzystania i są skierowane do osób którym wystarcza nokia 3310, ale chcą mieć "lepszy model"

ToMasz

Data: 2012-02-19 11:19:31
Autor: J.F.
Jaki smartfon ;)
Dnia Sun, 19 Feb 2012 09:23:20 +0100, ToMasz napisał(a):
Ciekawostka: najczęściej spotykane są właśnie takie wymagania.

Tak właśnie. A nie pierdy w stylu wysyłanie innym nerdom plików przez
bletooth.
zgadza się. a potem się okazuje że internet jest, ale flash nie chodzi,

takie czasy. I w zasadzie popieram - po ch* ten flash wszedzie, szczegolnie
tam gdzie absolutnie nie jest potrzebny.

bank nie działa i  właściwie można korzystać z wikipedii o onet lajt.

Ale to chyba wina banku i ewentualnie tej wikipedii

GPS jest, ale nawigacji brak.

w zasadzie norma.
A nawet w nokiach - nawiogacja jest, ale jaklas taka ch* :-)

J.

Data: 2012-02-20 07:51:02
Autor: Lukasz
Jaki smartfon ;)
W dniu 2012-02-18 12:43, Akarm pisze:
[...]

rozwiń temat, właśnie myślę o zakupie se xperia active, nie zauważyłem żeby ktoś narzekał na zasięg...

Lukasz

Data: 2012-02-21 00:47:43
Autor: Akarm
Jaki smartfon ;)
Użytkownik "Lukasz" napisał:

rozwiń temat, właśnie myślę o zakupie se xperia active, nie zauważyłem żeby ktoś narzekał na zasięg...

Nie spotkałem aparatu, który nie miałby problemów z zasięgiem o ile sygnał nie jest maksymalny. W Warszawie w domu (Bródno) czy w pracy (Mokotów) gdzie sygnał jest o jedną kreskę słabszy, każdy SE po wzięciu do ręki wyświetla komunikat "Tylko alarmowe". Sprawdzałem 4 różne modele w sieci Orange. Serwis pisał, że wszystko jest zgodne ze specyfikacją producenta. A telefony nie działają. Pani z partyline Orange potwierdziła, że jej W910i też ma to samo, ale jej nie przeszkadza, bo ma inne zalety. Mój kolega też chwali swój: Xperia mini pro - a żeby zadzwonić włazi w okno. :) Ilu połączeń nie odebrał, ile z tego powodu stracił, nie przyzna się. :)

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-02-18 16:13:04
Autor: ALEX
Jaki smartfon ;)
W dniu So 18 02 2012 11:21, Krasnal pisze:

10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,
ale nie wiem jak nowy Symbian Belle na N8 - może ktoś używa i się wypowie?

A co chcesz wiedzieć? GUI ma parę sensownych zmian.

Który z wymienionych modeli lub jakie inne? Mam C6, więc do Symbiana jestem
przyzwyczajony i nie narzekam, ale to chyba umierający system ;).

Symbian umarł na Annie. Belle to Nokia :-)

Z góry dzięki za wszelkie rady.

Drobiazg.

--
ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-02-18 17:25:27
Autor: Krasnal
Jaki smartfon ;)
Dnia Sat, 18 Feb 2012 16:13:04 +0100, ALEX napisał(a):

10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,
ale nie wiem jak nowy Symbian Belle na N8 - może ktoś używa i się wypowie?

A co chcesz wiedzieć? GUI ma parę sensownych zmian.

Np. czy to zmiany tylko estetyczne dotyczące wyglądu menu czy to tak jakby
inny system? Głównie chodzi mi o to, czy aplikacje na Symbian 3 bedą bez
problemów działać na Belle?

--
Krasnal

Data: 2012-02-18 17:50:28
Autor: ALEX
Jaki smartfon ;)
W dniu So 18 02 2012 17:25, Krasnal pisze:

[...]

Raczej to drugie: błyskawiczny dostęp do włączenia/wyłączenia danych pakietowych/Wi-Fi/BT, wyciszenia fona. Skróty do aplikacji na pulpicie pojedyncze, a nie jak wcześniej "czteropak", podobnie kontakty. "strzałka w lewo", zamiast "menu -> wyjdź", itd. Na pewno jest dużo większa zmiana Anna -> Belle, niż ^3 -> Anna, czy v5 -> Anna.
BTW "Stare, dobre, sensowne" menu pozostało :-D

Głównie chodzi mi o to, czy aplikacje na Symbian 3 bedą bez
problemów działać na Belle?

Zapomnij. Po zaktualizowaniu Anna -> Belle systemu, 3/4 (nie liczyłem, tak szacuję) aplikacji jest niekompatybilna. Choć są nowe wersje pod Belle.

Data: 2012-02-18 19:56:17
Autor: ToMasz
Jaki smartfon ;)

1. Duży dobry ekran zarówno pod względem wymiarów jak i rozdzielczości (tu
chyba N8 wypada blado)
prawie każdy za 1000zł
2. Świetne wykonanie, najlepiej metalowe, wytrzymały ekran na zarysowania,
wygodne pisanie SMS.
desire z jest metalowy, i ma klawiaturę. czy 180gram nie będzie problemem?
3. Dobra bateria, im dłużej trzyma tym lepiej.
Zapomnij. jak Ci wytrzyma dłużej niż 3 dni, to nieprawidłowo używasz urządzenie :) Kup sobie drugą baterie
4. Dobry aparat z dobrą lampą (tu chyba N8 wypada najlepiej)
też loteria. 5 mpix w telefonie robi fotki jak 2 mpix w aparacie. KArtkę a4 odczytasz spoko, ale _fotografii_ nie zrobisz. Matryca jest zamała.
5. Dobry wygodny odtwarzacz muzyczny do słuchania mp3 (miło by było flac)
6. Szybkość i niezawodność telefonu, dobra jakość połączeń głosowych jak i
Wi-Fi, GPRS, 3G.
też chyba wszystkie za 1000zł będą maiały dobre..... ale GPRS w sensie.... onet lajt? G3? wideorozmowy nie chodzą na większości androidów
7. Dobra nawigacja, ewentualnie możliwość zainstalowania Sygic, Garmin lub
coś innego.
to wracasz panie do windows mobile 6.x
[...]
wow! dobry ekran z małym telefonem? defy ma dobry stosunek wielkości ekranu do wymiarów.
10. Nowoczesny przyszłościowy system operacyjny. Tu chyba Android rządzi,
dwa lata i jesteś nieaktualny. niema zmiłuj.
ToMasz

PS Jeśli wogóle się zdecydujesz, to raczej weźmiesz coś z androidem. Warto wtedy jednak sprawdzić albo zapytać czy konkretny model się nadaje, bo często jest tak, że czegoś istotnego (hardware) zabrakło i telefon za 1000zł nie działa jak byś sobie życzył...

Data: 2012-02-19 20:33:46
Autor: zho
Jaki smartfon ;)
No to moze Nokia E6,
Nie gubi zasiegu a mieszkam na wygwizdowie gdzie wrony zawracaja a gsm znika,
Ma aparacik 5 MPix z lampa,
Ma wifi, gps z nawigacja od Nokii, przyzwoita przegladarke, sporo softu do obrobki biurowego szajsu jak sie ktos uprze, wygodnego klienta pocztowego,
klawiature qwerty i mimo moich paluchow drwala daje sie go wygodnie obsluzyc
Do tego wszystkiego fajny dotykowy ekranik i 0 ruchomych czesci, nic nie ma prawa sie zaciac czy wskutek eksploatacji wytrzec przetrzec ....
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl

Data: 2012-02-20 08:47:17
Autor: Sławomir Szczyrba
Jaki smartfon ;)
Grupa: [pl.misc.telefonia.gsm]
Osoba: [Krasnal]
Tekst:
[...]

Co do N8 - aparat bdb, odtwarzacz mp3 to krap - wciaga do biblioteki wszystkie
pliki, łącznie z dzwonkami i pliczkami z gier (można znaleźć SIS z konfigiem
który to niby poprawia, nie testowałem - do muzyki kupiłem w końcu sansa
clip+, co i Tobie polecam :)
Symbian/Nokia Belle też bdb, prawie dobry system (minus za obsługę galerii
zdjęć) niestety część aplikacji nie działa. Da się przeżyć...
Co do Sygic - Sygic GPS działa (na ovi store jest aktualna poprawka)
Sygic Mobile Maps nie działa, Sygic pracuje nad poprawką.
Jeden minus - Sygic zrezygnował z plikacji pod inne systemy niż IOS i android,
więc na symbiana wypuszczą jeszcze tylko poprawkę do Belle i aktualizację map.

Sławek
--
  ________ Przyjaciołom - kibić gołą. Przyjaciółkom - strojne czółko.
_/ __/ __/ Lech Konopiński

Data: 2012-02-20 13:28:39
Autor: J.F
Jaki smartfon ;)
Użytkownik "SławomirSzczyrba"
[...]

Nie wiem jak N8, ale C6 daje sie oswoic.
Wciaga owszem wszytko, ale trzeba korzystac z list utworow.

Chociaz ... hm, nie probowalem - jak wtedy zadziala losowe odtwarzanie ?

J.

Jaki smartfon ;)