Jaki smartfon niedotykowy?

Data: 2011-09-20 07:40:14
Autor: Orion
Jaki smartfon niedotykowy?
Pomóżcie bo szukam i szukam i niewiele mogę wymyśleć.

Chciałbym kupić telefon/smartfon z następującymi właściwościami:

- wifi
- nawigacja samochodowa
- aparat z autofocusem do robienia zdjęć tekstów
- dioda do świecenia latarką
- w miarę mocna bateria

Z poszukiwań wychodzą mi tylko nokia e71 i e75, ale obie mają dość małe ekrany więc nie wiem czy nadadzą się do przeglądania Internetu czy nawigacji.
Rozważam jeszcze nokię N95 8GB, ale to z kolei bardzo gruba cegła więc może być średnio wygodna w kieszeni.

Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

--
Marek

Data: 2011-09-20 09:12:53
Autor: !sp
Jaki smartfon niedotykowy?

Użytkownik "Orion" <orion_tnij_000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5991h$olf$1news.onet.pl...
Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

Czy w nawigacji ekran ma 2 cale czy 4 cale tak samo jest do d*. Jakby miał 20cali też byłby do d*
W nawigacji potrzebny sensowny głos.
Jak zrezygnujesz dodatkowo z namiastki latarki to oferta powiększy się.

Zobacz np. SE ELM czy HAZEL

Data: 2011-09-20 11:39:14
Autor: mz
Jaki smartfon niedotykowy?

Użytkownik "!sp" <sp@am.er> napisał w wiadomości news:j59eea$dq3$1news.onet.pl...

[...]

A te dwa wymienione przez ciebie to smartfony ?

Data: 2011-09-20 14:51:40
Autor: !sp
Jaki smartfon niedotykowy?

Użytkownik "mz" <aa@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e785f4a$0$2441$65785112news.neostrada.pl...

A te dwa wymienione przez ciebie to smartfony ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Smartfon
"przenośne urządzenie telefoniczne integrujące w sobie funkcje telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego"
pierwszy historycznie smartfon powstał w 1992 r. Oprócz funkcji telefonu komórkowego oferował kalendarz, książkę adresową, kalkulator, notatnik, pocztę elektroniczną i gry.

Jakikolwiek dzisiejszy telefon komórkowy,  jest bardziej wypasiony od protoplasty, choć dla niektorych smartfon zaczyna sie od Iphone.

Data: 2011-09-20 12:28:21
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia 2011-09-20, o godz. 09:12:53
"!sp" <sp@am.er> napisał(a):

> [...]
> Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

Czy w nawigacji ekran ma 2 cale czy 4 cale tak samo jest do d*. Jakby

Nie zawsze. Ja np. jeżdżę często bez głosu na trasie która jadę któryś
raz z kolei, za to przydaje się widok przebiegu drogi - tzn. zakrętów i
prostych. Chociażby po to żeby sobie zaplanować gdzie bezpiecznie można
wyprzedzić. I duży ekran jest przydatny - np. w weekend na ~1200km
trasy po Polsce (Toruń-W-wa-Kozienice-Sandomierz-Rzeszów-Bieszczady i z
powrotem) całkiem całkiem sprawdzał sie 7-calowy ekran Galaxy Taba z
NaviExpertem bez licencji. Pokazywał tylko położenie na mapie a nei
drogę. Nie potrzebowałem informacji gdzie mam skręcać ale żeby zobaczyć
że jest długa prosta i że można wyprzedzić dziadka jadącego 50km/h
środkiem drogi sprawdzał się wyśmienicie.

Zdrówko

Data: 2011-09-20 11:37:48
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Tue, 20 Sep 2011 12:28:21 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

drogę. Nie potrzebowałem informacji gdzie mam skręcać ale żeby zobaczyć
że jest długa prosta i że można wyprzedzić dziadka jadącego 50km/h
środkiem drogi sprawdzał się wyśmienicie.

Niektórzy używają do tego widoku przez szybę, sprawdzając przy okazji czy
oprócz kształtu drogi nie ma innych przesłanek do zaprzestania
wyprzedzania.
Nie wspominając już, że jakiekolwiek wyprzedzanie bez widoczności całego
odcinka aż do miejsca w którym go zakończysz jest kosmiczną głupotą.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-09-20 14:04:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia 2011-09-20, o godz. 11:37:48
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał(a):

> [...]

Niektórzy używają do tego widoku przez szybę, sprawdzając przy okazji
czy oprócz kształtu drogi nie ma innych przesłanek do zaprzestania

Tym niemniej jadąc z odpaloną nawigacją widać na ekranie ciut więcej z
kształtu trasy niż do pierwszego zakrętu. I zamiast spinać się,
redukować bieg i wyprzedzać teraz można to zrobić za kolejnym zakrętem
za kilkaset metrów gdzie ta prosta będzie dłuższa widząc na wspomagaczu.

Nie wspominając już, że jakiekolwiek wyprzedzanie bez widoczności
całego odcinka aż do miejsca w którym go zakończysz jest kosmiczną
głupotą.

A gdzie ja to napisałem że wyprzedam bez widoczności? Widok trasy
doskonale pokazuje że np. za kolejnym zakrętem jest tak długa prosta że
można wyprzedzić bez redukowania biegu więc warto poczekać. Od
myślenia to w żaden sposób nie zwalnia, za to pokazuje jak jest
poprowadzona droga którą się poruszasz i pomaga w jeździe. Dodatkowo np.
pozwala określić że znak A-1 czy A-2 to naprawdę ostry zakręt czy takie
widzimisię miał projektant drogi dla zakrętu który ma kilka stopni.
Dlatego wolę nawigację z zasięgu wzroku żeby specjalnie nie odrywać
oczu od jezdni. Niestety wiele wbudowanych nawigacji nie nadaje się do
tego celu bo ekran masz na wysokości kolan.

Zdrówko

Data: 2011-09-20 14:55:20
Autor: !sp
Jaki smartfon niedotykowy?

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20110920122821.124f0349babcia-workstation...
wyprzedzić. I duży ekran jest przydatny - np. w weekend na ~1200km
powrotem) całkiem całkiem sprawdzał sie 7-calowy ekran Galaxy Taba z

7 cali jest w sam raz. Nie ma takich smarkfonów
na 4" niewiele widać, 20" zawadza
Lepsze byłby przeźroczysty obraz wyświetlany na szybie przed kierowcą., a nie ekran z boku.

Data: 2011-09-20 15:27:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia 2011-09-20, o godz. 14:55:20
"!sp" <sp@am.er> napisał(a):

> [...]
> powrotem) całkiem całkiem sprawdzał sie 7-calowy ekran Galaxy Taba z

7 cali jest w sam raz. Nie ma takich smarkfonów

Jest Galaxy Tab ;-) Tylko że rozmowa via tryb głośnomówiący albo
słuchawki na kabelku albo po BT. Oprócz tego że to tablet to jest to w
pełni funkcjonalny telefon.

na 4" niewiele widać, 20" zawadza

Zawsze możesz postawić jakiegoś tableta czy netbooka. Tyle że nie
umieścisz tego za optymalnie - chyba że w TIR-ze.

Lepsze byłby przeźroczysty obraz wyświetlany na szybie przed
kierowcą., a nie ekran z boku.

Mi akurat rozwiązania z HUD-em nie za bardzo pasują. Do wyświetlania
mapy zbytnio się nie nadaje - bo żeby to miało odpowiednią ostrość i
ilość szczegółów to może przesłaniać zwykły widok. Mi najbardziej
pasuje uchwyt w lewym dolnym rogu ekranu - jest w zasięgu wzroku
podczas normalnej jazdy a jednocześnie nie zasłania tyle co urządzenie
po środku szyby.

Zdrówko

Data: 2011-09-22 12:03:51
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Tue, 20 Sep 2011 15:27:11 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Jest Galaxy Tab ;-) Tylko że rozmowa via tryb głośnomówiący albo
słuchawki na kabelku albo po BT. Oprócz tego że to tablet to jest to w
pełni funkcjonalny telefon.

ZTCP to da się go przekonać, że jest telefonem. iTampon zresztą też. Wtedy
świetnie wszyscy widzą logo z daleka, znacznie lepiej niż w przypadku
gejfona, aż dziwię się, że ten azbestowy troll tak jeszcze nie ma.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

Data: 2011-09-22 13:43:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia 2011-09-22, o godz. 12:03:51
[...]

Nic nie trzeba przekonywać. Poza brakiem głośnika tak by po przyłożeniu
do ucha był w tegoż ucha okolicy to w sumie taki duży telefon z
Androidem. Świetnie sprawdza się w plecaku czy torbie ze słuchawką po
BT i wybieraniem głosowym. Albo jak pisałem - w takim trybie jak
głośnomówiący w innych telefonach. W odróżnieniu od np. Motoroli XOOM
Galaxy Taba nie wykastrowano z funkcjonalności telefonu - jest ona
dokładnie taka sama jak w telefonach z Androidem 2.2 czy 2.3. W
porównaniu z iPhone ma ogromną zaletę - nie traci zasięgu po wzięciu do
ręki. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-09-22 12:02:36
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Tue, 20 Sep 2011 14:55:20 +0200, !sp napisał(a):

7 cali jest w sam raz. Nie ma takich smarkfonów
na 4" niewiele widać, 20" zawadza

dosyć niedelikatnie mijasz się z prawdą:
http://www.gsmarena.com/dell_streak_7-3881.php
galaxy tab 1000 też w zasadzie, po drobnym hacku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2011-09-22 12:53:14
Autor: cpt. Nemo
Jaki smartfon niedotykowy?

Użytkownik "!sp" <sp@am.er> napisał w wiadomości news:j5a2gq$1oe$2news.onet.pl...

7 cali jest w sam raz. Nie ma takich smarkfonów
na 4" niewiele widać,

Okulista pomoze :) Nawigacja to nie telewizja, dla nieslepych wystarcza praktycznie dowolny ekranik.

Nemo

Data: 2011-09-22 21:28:35
Autor: J.F.
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Thu, 22 Sep 2011 12:53:14 +0200, cpt. Nemo napisał(a):
[...]

Zalezy. W niektorych sytuacjach to i 17 cali za malo.

J.

Data: 2011-09-21 18:59:15
Autor: Mariano Italiano
Jaki smartfon niedotykowy?

[...]

Po blisko 600 km/dzienie wyprzedzając przy pomocu GPS...
Gratuluję pomysłowości.

--
Mariano

Data: 2011-09-20 10:25:09
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Tue, 20 Sep 2011 07:40:14 +0200, Orion napisał(a):

[...]

Blackberry 9300 albo 9780 (ze wskazaniem na ten drugi), choć te pełnię
swoich możliwości rozwijają z odpowiednią usługą, a nawigacje sa dosyć
słabe - niemniej są.
Sam sobie zresztą ograniczasz, bo zdecydowana większość programów
nawigacyjnych wymaga ekranu dotykowego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-09-20 12:16:03
Autor: Orion
Jaki smartfon niedotykowy?

[...]

Kurcze. Może jednak powinienem się przekonać do dotykowca?

Przyglądam się jeszcze nokii C6-00.
Z tego co widzę, to większość funkcji można chyba obsłużyć za pomocą wysuwanej klawiatury qwerty i manipulatora kierunkowego.
Dobrze myślę?

Czy nokia C6 to w ogóle dobry pomysł?

--
Marek

Data: 2011-09-20 14:57:04
Autor: !sp
Jaki smartfon niedotykowy?

Użytkownik "Orion" <orion_tnij_000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j59p6l$rod$1news.onet.pl...
Kurcze. Może jednak powinienem się przekonać do dotykowca?

Kup sobie lepiej samą nawigację. Są tanie.
Nie przestanie działać jak zadzwoni telefon.

Data: 2011-09-20 15:35:15
Autor: J.F
Jaki smartfon niedotykowy?
Użytkownik "Orion"  napisał w wiadomości
Kurcze. Może jednak powinienem się przekonać do dotykowca?

Jak sie boisz malych ekranow, to jak najbardziej.

Przyglądam się jeszcze nokii C6-00.
Z tego co widzę, to większość funkcji można chyba obsłużyć za pomocą wysuwanej klawiatury qwerty i manipulatora kierunkowego.
Dobrze myślę?

Dobrze, ale mozna tez palcem

Czy nokia C6 to w ogóle dobry pomysł?

Srednio. Ja tam nie jestem zbyt zadowolony z wyboru ... aczkolwiek troche powatpiewam czy iphone bylby znaczaco lepszy :-)

J.

Data: 2011-09-21 14:04:45
Autor: Pszemol
Jaki smartfon niedotykowy?
"Orion" <orion_tnij_000@poczta.onet.pl> wrote in message news:j59p6l$rod$1news.onet.pl...
Przyglądam się jeszcze nokii C6-00.
Z tego co widzę, to większość funkcji można chyba obsłużyć za pomocą wysuwanej klawiatury qwerty i manipulatora kierunkowego.
Dobrze myślę?

Ale po co sobie życie utrudniać skoro ekran dotykowy taki fajny
może być jeśli dobrze zaprojektowany jest user interface?

Data: 2011-09-22 08:02:36
Autor: Orion
Jaki smartfon niedotykowy?
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5cqtt.6gg.0@poczta.onet.pl...

[...]

To który telefon jest tak wygodny w użyciu ekranu dotykowego?
Ja próbowałem używać HTC HD2 i uważam, że to totalna porażka...

--
Marek

Data: 2011-09-22 07:45:17
Autor: Pszemol
Jaki smartfon niedotykowy?
"Orion" <orion_tnij_000@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5ej3i$ajn$1news.onet.pl...
[...]

Opisz swoje wrażenia i napisz konkretnie co Ci pszeszkadza
w dotykowcu... Z czym masz konkretnie problemy.

Ja używam iPhone 4 od ponad roku i jestem zachwycony jakością
jego obrazu LCD i jakością pracy jego ekranu dotykowego...
Do tego jest bardzo solidnie wykonany i dobrze leży w ręce
będąc cienki i nie zbyt duży do objęcia dłonią i pisania na jego
klawiaturze wirtualnej SMSów w pionie jednym kciukiem.

Data: 2011-09-22 21:25:52
Autor: J.F.
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Thu, 22 Sep 2011 07:45:17 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Tak nawiasem mowiac to patrze na swoja nokie - ekran upackany paluchami, w
sloncu kiepsko widac, bo wszystko sie od tych paluchow odbija ... i nie
bardzo sobie wyobrazam jak apple mialoby to naprawic.
ekran odporny na zatluszczenie ? J.

Data: 2011-09-22 16:37:49
Autor: Pszemol
Jaki smartfon niedotykowy?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:11b7ag6656ms2.1stqq0jlrfyv.dlg40tude.net...
[...]

Dokładnie tak to naprawili. Mają powierzchnię która nie lubi się
z tłuszczem - a więc każde odciski palców można wytrzeć prosto
jednym ruchem o spodnie czy koszule i ekran jest jak nowy...

Data: 2011-09-21 01:41:53
Autor: Mackenzi
Jaki smartfon niedotykowy?
On 20 Wrz, 11:25, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org> wrote:
> [...]

Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Waldek ma racje... BB 9780... Mam, używam i jest rewelka jako telefon,
komunikator i na dobrą sprawę jak Ci trzeba to i modem. Aparat robi
naprawdę bardzo ładne zdjęcia (smasung, nokia i cała reszta zostaje w
tyle w tym temacie)...
Dotykowiec...? Też fajny i funkcjonalny pod jednym małym warunkiem, że
jest to min. 7 cali... Mam jeszcze GTAB'a i naprawdę rewelacyjna
maszynka do pracy, sporadycznie można sobie z niego zadzwonić przez
słuchawkę bluetooth albo zestaw głośnomówiący no i rewelka jako
nawigacja (w moim przypadku naviexpert) a także mobilny terminal
zdalnego pulpitu RDP, ssh itd...
Na BB z nawigacji polecam także naviexperta jednak jest mały zonk :-
( Jak dowiedziałem się od obsługi klienta NE, jedynym dystrybutorem NE
na BB jest sieć Orange więc tu może być mały problem :-( ale możesz
szukać jeszcze innych nawigacji.

Data: 2011-09-21 10:00:22
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Wed, 21 Sep 2011 01:41:53 -0700 (PDT), Mackenzi napisał(a):

[...]

Nie, no nie przesadzajmy, zdjęcia są rewelacyjne jak na Blackberry, ale
dosyć przeciętne jak na współczesną komórkę. Ostrość (nawet tych ostrych)
jest taka sobie, barwy są często przekłamane itp.  Ale jak na BB jest i tak
dobrze, bo to co robiły poprzednie modele to masakra była.

[...]

ma też spore wady jako smartfon - brak wielu popularnych programów (np.
Skype), GG (ten co jest to masakra jest, trzeba knuć z Gtalkiem i
transportem jabbera), w ogóle ilość programów jest taka sobie. Jeżeli
chodzi o darmowe programy to już w ogóle masakra.

to też spora przesada: http://www.naviexpert.pl/

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

Data: 2011-09-23 11:13:57
Autor: Jeremiasz
Jaki smartfon niedotykowy?
[...]

Fora GT donoszą, że Skype jest i to wręcz w wersji z video-rozmowami (trzeba mieć Androida 2.3 - a ten na razie tylko u zachodnich dostawców).
Do GG polecam z kolei Palringo - działa super i ma obsługe jeszcze wielu innych komunikatorów.

JA

Data: 2011-09-23 12:09:13
Autor: Waldek Godel
Jaki smartfon niedotykowy?
Dnia Fri, 23 Sep 2011 11:13:57 +0200, Jeremiasz napisał(a):

[...]

źle zacytowałem, nie zauważyłem, że zmieniłeś temat, ja ciągle o Blackberry
:-/

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

Data: 2011-09-20 23:16:49
Autor: ToMasz
Jaki smartfon niedotykowy?
pojadę po staremu
Chciałbym kupić telefon/smartfon z następującymi właściwościami:

- wifi
jak już połączysz sie z wifi, jesteś w sieci to co dalej? serwer ftp? skype czy opera mini? Bo nie wiem czy wiesz IE7 to raczej nie uruchomisz
- nawigacja samochodowa
nawigacja samochodowa w polsce to przede wszystkim automapa. Nie żeby nie było innych - są. Ale kupować nowe urządzenie które ma być po części nawigacją i odciąć sobie możliwość skorzystania z automapy? Conajmniej brak rozsądku. No chyba ze na 100% wiesz ze chcesz taki czy inny program, ale to byś nie pytał...
- aparat z autofocusem do robienia zdjęć tekstów
- dioda do świecenia latarką
- w miarę mocna bateria
Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?
Kupić nokie i nawigcje z biedronki. jak nie to telefon z WM.
ToMasz

Data: 2011-09-21 13:42:17
Autor: Pszemol
Jaki smartfon niedotykowy?
"Orion" <orion_tnij_000@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5991h$olf$1news.onet.pl...
Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

Myślę że największą przysługę sobie zrobisz jak
szybko przekonasz się do ekranów dotykowych...

To z czym walczysz jest problemem nierozwiązywalnym!
Telefon z klawiaturą będzie miał tylko dwie wersje, albo
taka gruba cegła gdzie klawiatura będzie pod dużym
ekranem, albo klawiatura będzie dzielić się miejscem
z małym ekranikiem. Innej możliwości nie ma...

Ekran dotykowy i klawiatura pojawiająca się na nim
tylko wtedy kiedy trzeba jest tu jedynym rozwiązaniem
dającym efekt w postaci telefonu o małych gabarytach
i dużym ekranie o dobrych walorach użytkowych.
Potwierdza to szeroki garnitur nowych smarfonów które
są właśnie produkowane z ekranami dotykowymi...

A więc dobra rada: pobaw się DOBRYM telefonem
z DOBRYM ekranem dotykowym i przekonaj się do
niego! Początki będą trudne, jak ze wszystkim nowym,
ale nie zajmie Ci to więcej jak nauka jazdy na rowerze :-)

Data: 2011-09-22 08:04:07
Autor: Orion
Jaki smartfon niedotykowy?

A więc dobra rada: pobaw się DOBRYM telefonem
z DOBRYM ekranem dotykowym i przekonaj się do
niego! Początki będą trudne, jak ze wszystkim nowym,
ale nie zajmie Ci to więcej jak nauka jazdy na rowerze :-)

To jaki powinienem obejrzeć / kupić?
Tak do 500zł za używany.

--
Marek

Data: 2011-09-22 07:46:40
Autor: Pszemol
Jaki smartfon niedotykowy?
"Orion" <orion_tnij_000@poczta.onet.pl> wrote in message news:j5ej6e$ap2$1news.onet.pl...

[...]

A widzisz... i tu jest pewnie problem. Oglądasz tanie aparaty
z dotykowym ekranem a te niestety nie pracują zbyt dobrze.

Data: 2011-09-22 08:55:54
Autor: !sp
Jaki smartfon niedotykowy?

Użytkownik "Orion" <orion_tnij_000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5ej6e$ap2$1news.onet.pl...

A więc dobra rada: pobaw się DOBRYM telefonem

To jaki powinienem obejrzeć / kupić?
Tak do 500zł za używany.

Musowo musi być siakiś taki :-)
http://tinyurl.com/3pauahs