Jaki soft archiwizujący?

Data: 2013-10-20 02:23:26
Autor: \(c\)RaSz
Jaki soft archiwizujący?
Użytkownik "maX" napisał w:
news:l3v1gi$i0t$1news.task.gda.pl ...
:
: Użytkownik "Chocobo" napisał
: >
: > (...)
:
: > Na jednej z partycji są zdjęcia (akurat na tej do której nie udało się
: > dostać) więc raczej mi zależy :)
:
: Moją standardową odpowiedzią w takich przypadkach jest:
: Nie martw się, to napewno nie były ważne dane skoro nie miałeś kopii
: zapasowej.
:

Nnno tak. A że temat jest ciekawy i ważny, tedy nowy wątek zakładam. Tytułem
wyjaśnienia dodam, że i mi zdarzyło się utracić cenne dane, i to nie raz -
więc jak widać Polak nie zmądrzał "po szkodzie"...

Jednak czas zacząć dane gdzieś duplikować. No i tu pojawia się kwestia - jak
w tytule.

Dodam, że chodzi mi o program "dobry" - wg nast. kryteriów:

  1.. Wolałbym, ze swą kulawą angielszczyzną - raczej program
spolonizowany...
  2.. Fajnie by było, gdyby był darmowy. No, a w każdym bądź razie - niezbyt
drogi.
  3.. Jako że nie mam żadnego NAS'a (ba, nawet to  co_to_takiego  - jest mi
obce! - może ktoś mi wyjaśni?), nie mam też dużego zapasu HD, dlatego
chciałbym robić kopie na DVD.
  4.. Nie musi przy tym sam owych krążków wypalać, wystarczy jak zrobi
podgatowkę dla Nero
  5.. Od dobrego programu oczekuję, że oprócz samych archiwizowanych plików,
będzie też zapisywał ich lokalizację: literkę dysku, i ścieżkę dostępu. Przy
rozpakowaniu powinien pytać, czy przywrócić go w tym samym miejscu.
  6.. Aby po zaznaczeniu jakiegoś pliku jako przeznaczonego do archiwizacji,
program zapamiętywał ową komendę, i przy następnych uruchomieniach
sprawdzał, czy zmienił się w tym pliku atrybut archiwistyczny.
  7.. Niechaj tworzy archiwa przyrostowe.
  8.. Oczywistą korzyść daje kompresowanie zasobów archiwalnych, i to do
plików czytanych przez sam Windows, czyli w formacie RAR, tudzież zip...

No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

Data: 2013-10-20 00:49:40
Autor: Szymon von Ulezalka
Jaki soft archiwizujący?
bez obrazy, ale archiwizacja waznych danych na dvd jest pomyslem... nienajlepszym.
pojemny, niezbyt szybki dysk twardy nie kosztuje majatku (bo robienie backupow na tasmy w domowych warunkach jest raczej malowygodne).
co do softu http://www.dobreprogramy.pl/Archiwizacja-danych,Programy,Windows,223.html tu jest lista, ciezko jest mi polecic cos konkretnego bo ja generalnie wszystko na dyskach "recznie" backupuje... natomiast naprawde wazne dane dobrze jest miec w sieci- skydrive, dropbox, google dysk.
pozdrawiam

Data: 2013-10-21 09:49:11
Autor: Boogie
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-20 09:49, Szymon von Ulezalka pisze:
[...]

Ja z kolei nie rozumiem archiwizacji WAZNYCH danych w sieci - takie informacje nie powinny byc przesylane w chmure gdzie istnieje mozliwosc skorzystania z nich przez osoby trzecie! To rozwiazanie zawsze niesie za soba ryzyko - oczywiscie mozna uzyc argumentu ze z rozwiazan cloud korzystaja firmy ale trzeba pamietac, iz VPN daje spore zabezpieczenie nieosiagalne lub trudne dla normalnego uzytkownika. Poza tym dane sa poza kontrola.
Mam teraz pytanie - dlaczego (przy zalozeniu czestych backupĂłw i krĂłtkoterminowym stosowaniu backupu przyrostowego) archiwizacja na dvd jest zlym pomyslem? Z calym szacunkiem ale dyski twarde sa awaryjne i to bardzo a plyty dvd czy bd znacznie pewniejsze (odporne na uszkodzenia elektromagnetyczne) i co wazne - przedstawiaja dane nie tylko z ostatniego okresu ale i kilku wstecz.

Proponuje Allways Sync&Go - nie sluzy backupowi a synchronizacji jednak przy ustaleniu jednokierunkowosci sprawdza sie doskonale a dodatkowo jest portable.

Data: 2013-10-21 10:48:18
Autor: m
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 21.10.2013 09:49, Boogie pisze:
[...]

Dlatego, że jakbym miał archiwizować na DVD, to nie robiłbym nic innego jak wkładał i wyjmował płytki.

Poza tym, taki drobny szczegół że najbliższy napęd DVD jest u sąsiada.

p. m.

Data: 2013-10-21 13:19:40
Autor: Boogie
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-21 10:48, m pisze:
[...]

Ok, argumentacja wyborna uśmiałem się jak norka :-)
Cóż - na częstą wymianę płytek rozwiązaniem jest blu ray...

Data: 2013-10-21 17:56:52
Autor: Adam
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-21 13:19, Boogie pisze:
W dniu 2013-10-21 10:48, m pisze:
W dniu 21.10.2013 09:49, Boogie pisze:
Mam teraz pytanie - dlaczego (przy zalozeniu czestych backupów i
krótkoterminowym stosowaniu backupu przyrostowego) archiwizacja na dvd
[...]

I za kilka archiwizacji (biorąc pod uwagę nagrywarkę BR oraz koszt płyt) możesz kupić NAS-a z mirrorem lub nawet RAIDEM-5. I problem padających dysków Ciebie raczej już (statystycznie) nie dotyczy.

Adam

Data: 2013-10-29 14:26:22
Autor: Boogie
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-21 10:48, m pisze:
[...]

Skąd taki pomysł? Nagrywarka Sony to koszt 350 zł plus płytka 25 gb koszzt 5 zł (TDK). Nie bardzo widzę koszty zmierzające aż do tysiąca za wspomniany NAS.

Data: 2013-10-20 02:52:37
Autor: BQB
Jaki soft archiwizujący?
[ciach]

No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

Nie Ta Grupa

ale, jak chcesz, to na Amidze był fajny program - xcopy, tyle, że on do dyskietek był :P

Data: 2013-10-21 17:51:53
Autor: Adam
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-20 02:52, BQB pisze:
[ciach]

No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

Nie Ta Grupa

ale, jak chcesz, to na Amidze był fajny program - xcopy, tyle, że on do
dyskietek był :P

Ale xcopy nie robił kopii przyrostowych ani różnicowych, nie wypalał też danych na DVD ;)

Ale miał za to żaróweczki :)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-10-20 06:10:30
Autor: Kamikazee
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-20 02:23, (c)RaSz pisze:
No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

Jest naprawdę sporo możliwości archiwizacji danych np. chmura DropBox, Google Dysk.
Do przyrostowej automatycznej archiwizacji to Cobian Backup, do wypalania DVD to CDBurnerXP

Data: 2013-10-20 13:06:42
Autor: marfi
Jaki soft archiwizujący?
Użytkownik "(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5263227a$0$2170$65785112news.neostrada.pl...
 4.. Nie musi przy tym sam owych krążków wypalać, wystarczy jak zrobi
podgatowkę dla Nero

  Masz Nero? No pewnie i NeroBackItUp?

--
marfi

Data: 2013-10-20 23:34:57
Autor: jg
Jaki soft archiwizujący?
Dnia Sun, 20 Oct 2013 02:23:26 +0200, (c)RaSz napisał(a):

No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

kup se dysk na usb i do tego cobian backup...

--
jg

Data: 2013-10-21 09:50:14
Autor: Boogie
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-20 23:34, jg pisze:
Dnia Sun, 20 Oct 2013 02:23:26 +0200, (c)RaSz napisał(a):

No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

kup se dysk na usb i do tego cobian backup...

dyski na usb sa bardzo wadliwe - stracilem 160 gb na drogim western digital passport - odradzam szczerze!

Data: 2013-10-21 22:50:40
Autor: jg
Jaki soft archiwizujący?
Dnia Mon, 21 Oct 2013 09:50:14 +0200, Boogie napisał(a):

dyski na usb sa bardzo wadliwe - stracilem 160 gb na drogim western digital passport - odradzam szczerze!

no, ale czy 10 twoich znajomych tez padlo ich ofiarami?... bo nie bardzo to
do mnie statystycznie przemawia...

--
jg

Data: 2013-10-29 14:28:12
Autor: Boogie
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-21 22:50, jg pisze:
[...]

Wśród moich znajomych ofiarami padniętych dysków padło sporo ponad 10 osób. Magnetyk nigdy nie da pewności z racji chociażby mechanizmu głowicy która przy dowolnym wstrząsie może zniszczyć powierzchnię dysku. To jest normalne, że laptop się przenosi, a o dysku za nim nie zawsze się pamięta. Rozwiązaniem może być SSD ale ten z kolei jeśli już ulegnie awarii nie daje żadnych szans na odzyskanie danych...

Data: 2013-10-21 10:06:29
Autor: robot
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-20 02:23, (c)RaSz pisze:

No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

Wszyscy jak zwykle  polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.
Ja polecam SyncBackSE.
I również nie polecam archiwizowania na płytach.

--
pozdro
2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

Data: 2013-10-21 10:34:18
Autor: mappl
Jaki soft archiwizujący?
Ja polecam SyncBackSE.

+1

I również nie polecam archiwizowania na płytach.

a tu się nie zgodzę. Archiwizowanie na płytach jako _jednym_z_nośników_ jest jak najbardziej ok. Co więcej, Jeśli zarchiwizujemy dane na kilku nośnikach z automatu odradzanych (DVD, pendrive i zewnętrzny dysk) to zapewni to bezpieczeństwo większe, niż jeden nośnik rekomendowany (np NAS) który ulegnie awarii. _Ważne_ dane powinny być archiwizowane na kilku nośnikach (kilka kopii), trzymanych w różnych miejscach.

Data: 2013-10-21 13:21:07
Autor: Boogie
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-21 10:34, mappl pisze:
Ja polecam SyncBackSE.

+1

[...]

Podpisuję się pod tą opinią - jakakolwiek dywersyfikacja (np. napęd magnetyczny i optyczny) daje większą pewność niż klasyczny pewny NAS. Tylko ewentualnie wygoda mniejsza...

Data: 2013-10-21 14:07:59
Autor: marfi
Jaki soft archiwizujący?
Użytkownik "mappl" <nie@ma.pl> napisał w wiadomości news:5264e70e$0$2167$65785112news.neostrada.pl...
Ja polecam SyncBackSE.

+1

[...]

 Generalnie duże backupy robię za pomocą "Image for Windows" na HDD (USB/NAS/Wewnętrzny) ale to co osobiście wklepałem do komputera (z wyjątkiem poczty) również na DVD jako kopie przyrostowe wykonywane przez Nero.

--
marfi

Data: 2013-10-21 22:47:24
Autor: jg
Jaki soft archiwizujący?
Dnia Mon, 21 Oct 2013 10:06:29 +0200, robot napisał(a):

W dniu 2013-10-20 02:23, (c)RaSz pisze:

No i co wy na to, polecicie cosik takiego - za darmo?

Wszyscy jak zwykle  polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.

co bylo nie tak/czego brakowalo?

I również nie polecam archiwizowania na płytach.

wlasnie zrzucam na dysk usb jakies 200 cd nagrywanych 12-8 lat temu ... z
co druga plytka jakies problemy, niektore pliki nieczytliwe. sprawdzane na
trzech czytnikach. plytki rozne, ale glownie srednie jakosciowo...

--
jg

Data: 2013-10-21 23:47:56
Autor: \(c\)RaSz
Jaki soft archiwizujący?

Użytkownik "jg" napisał w wiadomości
 news:1jkvg5sozza1s$.15wmchyo4butg$.dlg40tude.net ...
: Dnia Mon, 21 Oct 2013 10:06:29 +0200, robot napisał(a):
:
: (...)
:
[...]

Hm, a sprawdzałeś je bezpośrednio  _po_nagraniu_ ?

Chodź w zasadzie powinien to robić sam Neron, ale... Ale i u mnie, choć mam
"cesarza" dość nowego - czasem coś się nagra tak, że: zajmuje miejsce na
krążku, a nijakiej zawartości - nie widać! Choć Nero twierdzi że all is
correct...

No cóż, jakieś gnomy siedzą w komputerach, i zawsze cósik tam na-kaszanią!

Jeśli Twoje krążki były onegdaj czytelne, a dziś już - nie, to pewnie
dlatego, że mogły się porysować, zakurzyć, albo co najgorsze - zostały
zaatakowane przez pleśń. Zerknij do tematu
" paluchy na płycie CD/DVD " - do tego posta:
news:521f73b5$0$1225$65785112news.neostrada.pl  - ludwik poradzi sobie
czasem i z pleśnią, choć być może trzeba też będzie ożyć jakiegoś płynu o
silniejszym działaniu.

Poza tym są programy które potrafią odczytać naprawdę znaczny procent
krążka, który jest nawet najbardziej zaszargany. Soft jest specjalistyczny,
dość drogi, więc najlepiej zlecić taką pracę firmie, która się tym zajmuje.
Albo skrzyknąć się w dziesięciu, i soft nabyć. Niestety nie pamiętam jak się
on nazywał (choć korzystał z niego mój brat), więc nie podpowiem Ci za czym
googlać...

Data: 2013-10-21 18:33:47
Autor: rs
Jaki soft archiwizujący?
On 10/21/2013 5:47 PM, (c)RaSz wrote:

[...]

wlasnie jestem w trakcie cyfrowania swoje kolekcji plyt. czesc z nich to limitowane do kilkudziesieciu/kilkuset kopii wydania na CDRach. spora czesc z nich juz nie jest do odczytu, przynajmniej nie w calosci. plyty sa w idealnych stanach.

nie wiem o jakiej plesni mowisz, ale plyty tloczone przez kilka firm np. PDO podlegaja czemus, co sie nazywa disc rot, ktorego sie nie da usunac, bo jest ona wyninikiem reakcji chemicznej miedzy nosnikiem a plastikiem.

[...]

jesli problemem sa rysy to mozna uzyc czegos co sie nazywa disc master. nie mam czasu teraz szukac linka. jest to fizyczne urzadzenie, ktore papierem sciernym o wysokiej granulacji, na mokro, zdziera powierzchnie dysku. kosztuje chyba ze 30$. plyta potem wyglada jak psu z gardla i jest jakby matowa, ale nie ma juz tych glebokich rys i daje sie czytac. no chyba ze rysy sa po stronie nosnika albo na wylot, to nawet ten specjalistyczne soft o ktorym mowisz nie pomoze. <rs>

Data: 2013-10-22 21:28:24
Autor: jg
Jaki soft archiwizujący?
Dnia Mon, 21 Oct 2013 23:47:56 +0200, (c)RaSz napisał(a):

[...]

nero zawsze weryfikowalem...

Jeśli Twoje krążki były onegdaj czytelne, a dziś już - nie, to pewnie
dlatego, że mogły się porysować, zakurzyć, albo co najgorsze - zostały
zaatakowane przez pleśń.

nic z powyzszego... przelezaly sobie w etui... jak dziewicze...

raczej widze tu slaba jakosc cd albo raczej parametry nagrywarki i obecnych
czytnikow... jakies optyczne parametry, ogniskowe itp. moze... btw. przy
odczycie 150 plytki nagrywarka dvd odmowila poslugi przy odczycie... a
stary 15 letni czytnik cd philipsa daje rade jak zaden... jak ma problemy
to zwalnia niemozebnie, ale powoli i czesto idzie do przodu z odczytem, tam
gdzie inne nie daja rady...

--
jg

Data: 2013-10-22 00:17:38
Autor: \(c\)RaSz
Jaki soft archiwizujący?
Dziękując za komentarze i podpowiedzi, chciałbym prosić jeszcze raz tych,
którzy polecali jakieś programy, aby skrobnęli słówko o tym, czy są one
dostępne w polskiej wersji językowej, jaki jest orientacyjny koszt, tudzież
garść informacji technicznych - o ile im wolny czas pozwoli ;)

Skomentuję też kilka wypowiedzi uczestników - tak "zusamen do kupy"  -  coby
nie mnożyć postów.

"Kamikazee" napisał w news:l3vl3j$bpg$1node1.news.atman.pl...

: Do przyrostowej automatycznej
: archiwizacji to Cobian Backup, do wypalania DVD to
: CDBurnerXP

Cobian? CDBurnerXP? Lepszy od Nerona? Napisz jeszcze słówko o nich!

"Szymon von Ulezalka" napisał w
news:ead38593-c470-4f5d-96e9-2211a797de5fgooglegroups.com ...
: (...)
: co do softu:
 http://www.dobreprogramy.pl/Archiwizacja-danych,Programy,Windows,223.html

Jeśli się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi - koniecznie!) witryna owa
prowadzi dość bandycką politykę. Do oferowanego oprogramowania (cudzego! -
choć właściciel praw autorskich pozwala go rozpowszechniać - uwaga!  -
bezpłatnie!)  witryna "dobreprogramy" dołącza jakieś wredne "ciasteczka"
które potrafią nieźle nakaszanić, a i wqrwić niewąsko.

: natomiast naprawde wazne dane dobrze jest miec w sieci-
: skydrive, dropbox, google dysk.

Nnno, jakoś nie mam przekonania do "chmury" - choć niby żadnych tajnych
tajności nie posiadam. Ale nigdy nie uwierzę, iż do takiego dropbox'a nikt
włamać się nie może, choćby po to, aby z czystej złośliwości wykorzystać
jakieś dane...

Użytkownik "Boogie" napisał w
news:l42m9m$vco$1news.task.gda.pl ...
: (...)
: Proponuje Allways Sync&Go - nie sluzy backupowi a synchronizacji jednak
: przy ustaleniu jednokierunkowosci sprawdza sie doskonale a dodatkowo
: jest portable.
:

Chwytam co 2 słowo. Co to jest w tym przypadku "jednokierunkowość", czym się
różni synchronizacja od backup'a, i dlaczego program powinien być "portale"?

Użytkownik "m" <m...m@gmail.com> napisał w
news:5264ea52$0$2148$65785112news.neostrada.pl ...
: (...)
:
: Dlatego, że jakbym miał archiwizować na DVD, to nie robiłbym nic innego
: jak wkładał i wyjmował płytki.
:

Danych do archiwizacji produkuję tyle co kot napłakał, jeden krążek
"rewritable" starczy mi na parę tygodni, chyba że coś mi się odmieni. Nie są
to jakieś dane, z których utratą wiązałby się wieeelki uszczerbek finansowy,
ale... byłbym jednak niepocieszony!

Zasadniczym problemem jest to, że są one porozsiewane w różnych miejscach,
chciałbym coby program za mnie już zapamiętywał co-gdzie-jest, sprawdzał,
czy zmienił się w którymś z tak zapamiętanych lokalizacji atrybut
"archiwizacyjny", robił kopie, a w razie zniszczenia pliku - przywracał (z
najnowszej kopii), i to (co ważne!)  dokładnie w tej samej ścieżce dostępu
co była onegdaj, a nie "gdzie bądź"...

: Poza tym, taki drobny szczegół że najbliższy napęd DVD jest u sąsiada.

No tak, zupełnie jak w tym dowcipie z Napoleonem, i burmistrzem małego
miasteczka:
"Ależ cesarzu, strzelalibyśmy, ale nie mieliśmy armat..." ;)

Użytkownik "marfi" napisał w
news:5263ba00$0$2285$65785112news.neostrada.pl ...
: (...)
:  Masz Nero? No pewnie i NeroBackItUp?
:

Nnno tak, nie sprawdziłem zawartości  _własnego_  dysku, a szperam w necie
;)

Ale... nigdy nie korzystałem z NeroBackItUp, nie wiedziałem że można nim
cosik po-archiwizować. Dzięki, sprawdzę!

Użytkownik "robot" napisał w
:
: Wszyscy jak zwykle  polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
: Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.
: Ja polecam SyncBackSE.

A jakieś szczegóły?

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w
news:52651927$0$2286$65785112news.neostrada.pl ...
: (...)
: (...) na DVD jako kopie przyrostowe wykonywane przez Nero.
:

A jak Nerona nakłonić do robienia kopii przyrostowych - a już najlepiej na
krążku  "rewritable" ? Bo próbowałem, ale jakoś bezskutecznie...

Ktoś tam jeszcze pisał o "statystycznej" niezawodności RAID5 (czym to się
je?), ktoś jeszcze o zaletach NAS'a, ale nie dam tu linku, bo posty jakoś
nieopatrznie już wykasowałem. Jednak skomentuję ową niezawodność:

Najlepszy RAID-1000  nic a nic nie pomoże, jeśli w system dupnie naprawdę
sprytny wirus. Notabene przez wirusy straciłem kilkakrotnie nie tylko cenne
dla mnie dane, ale i całą zawartość Outlooka, wszelkie moje ustawienia
spersonalizowane, zakładki i historię w przeglądarce.

No ale to dłuższy temat (a w zasadzie nawet dwa), więc pewnie innym razem.

Data: 2013-10-22 01:01:57
Autor: BQB
Jaki soft archiwizujący?

[...]

NAS nie podłącza się do komputera, na NAS robi się kopie przez sieć co jakiś czas, najprościej to zrzucać przez FTP na NAS. Co za różnica, czy w pliku, którego kopię zrobisz na płytę czy na NAS jest wirus? No fakt, z płyty to już właściwie go nie usuniesz :P

a tak gwoli przypomnienia - RAID nie służy do robienia kopii - RAID jest po to, aby w razie awarii dysku to co pracuje na tym RAIDzie działało dalej (nie dotyczy RAID0).

Data: 2013-10-22 21:20:40
Autor: \(c\)RaSz
Jaki soft archiwizujący?

Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości
news:5265b268$0$2149$65785112news.neostrada.pl ...
:
: (...)
: Co za różnica, czy
: w pliku, którego kopię zrobisz na płytę czy na NAS jest wirus? No fakt,
: z płyty to już właściwie go nie usuniesz :P
:

Wspominałem o wirusie naprawdę złośliwym, wrednym i przebiegłym. A zaś
najczęściej jeszcze - tego typu wirusy nie były wykrywane przez standardowe
programy anty-vir, bowiem tworzone je specjalnie pod określonego "klienta".
Można by je określić jako "dedykowane". Co mam na myśli? Onegdaj zetknąłem
się z opisem ich działania, polegało ono na tym, iż taki wirus instalował
się w systemie, i zaczynał szyfrować zawartość dysków, czyniąc to "w tle".
Kiedy system sięgał do jakiegoś pliku, to wirus przechwytywał informację o
tym, i wpierw sprawdzał, czy już ten plik zaszyfrował, czy jeszcze nie.
Jeśli nie - to nic nie robił (czekał na sprzyjającą sposobność aby go
zaszyfrować), natomiast jeśli plik był zaszyfrowany, to go konwertował (w
tle) tak, aby użytkownik nic nie zauważył. Sposób deszyfrowania musiał być
dość szybki, aby opóźnienie było niewielkie.

Klucz (podstawę szyfrowania) wirus przekazywał swemu TFU-rcy, co było
elementem strategii. I gdy minął zadany czas, kiedy wybiła data krytyczna,
wirus kasował sam siebie, kasował dane dotyczące sposobu szyfrowania, po
czym (najczęściej, ale... nie zawsze!) wyświetlał przerażonym użytkownikom
informacje o tym "co zrobił". Podawał też informację dotyczącą możliwości
odzyskania dostępu do zaszyfrowanych danych - co oczywiście wiązało się z
koniecznością wyłożenia sporej kasy.

Niewątpliwym jest chyba, że z-beckupowane pliki były szyfrowane
priorytetowo. Oczywiście mogło być i tak, że ktoś, za pomocą "czystego"
komputera zajrzał do beck-up-u - i kropnął się, iż coś jest nie tak, ale...
Ale najczęściej sięga się przecież do kopii najświeższej, a zaś ta była pod
troskliwym nadzorem wirusa, i on dekodował dane w locie.

:
[...]

Nnno - jednak "wyższe" RAIDy robią coś w rodzaju "kopii" - albo za pomocą
strategii "mirror", albo - co w zasadzie daje podobny efekt - sumy
kontrolnej. Tak czy siak, ale naprawdę wredny (a w szczególności
"dedykowany") wirus może sobie poradzić zarówno z RAIDami, jak i wieloma
innymi sposobami zabezpieczenia danych "na wypadek awarii". W tym -
oczywiście - z archiwizowaniem ich na krążkach CD / DVD...

Data: 2013-10-22 21:42:30
Autor: BQB
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-22 21:20, (c)RaSz pisze:

[...]

Ale ktoś je musi zainstalować, porządne antywiry drą się w przypadku próby instalacji czegoś niestandardowego, poza tym, praca na uprawnieniach admina?

[...]

I szyfrowanie i deszyfrowanie musiało by być dość szybkie - przy obecnych procesorach jest wystarczająco szybkie.

[...]

Chyba kolego czytałeś ten sam artykuł co ja w którymś chipie

[...]

Sądzisz, że w przypadku robienia kopii przyrostowej ktoś tego nie zauważy, że nagle niemal wszystkie pliki są kopiowane? Że archiwum zamiast tworzyć się chwilę trwa kilka/kilkanaście godzin?

[...]

Nie, RAID nie robi kopii. RAID również nie zabezpiecza na wypadek awarii software, on jest tylko po to, aby software działało dalej mimo awarii sprzętowej któregoś dysku.

Data: 2013-11-09 12:45:53
Autor: 666
Jaki soft archiwizujący?
Jak nie pracowac na uprawnieniach admina, gdy co chwilę coś Cię woła o uprawnienia admina?

-- -- -
praca na uprawnieniach admina?

Data: 2013-11-09 13:14:21
Autor: BQB
Jaki soft archiwizuj�cy?
W dniu 2013-11-09 12:45,  666 pisze:

> [...]
Jak nie pracowac na uprawnieniach admina, gdy co chwil� co� Ci� wo�a o uprawnienia admina?

Po 1.
Odp: -Bo zaburza naturalną kolejność czytania.
Pyt: Dlaczego jest to takie złe?
Odp: -Pisanie nad cytatem.
Pyt: Co jest najbardziej wkurzające w usenecie i w e-mailach?

Po 2.
Ustaw kodowanie w swoim czytniku.

Dziwne to oprogramowanie, które ciągle woła o uprawnienia admina - podzielisz się wiadomością - jakie to?

Data: 2013-11-09 14:36:50
Autor: \(c\)RaSz
Jaki soft archiwizuj�cy?

Użytkownik "BQB" napisał w news:527e272a$0$2155$65785112news.neostrada.pl...
:W dniu 2013-11-09 12:45,  666 pisze:
:
: >> (...)
[...]

Odpuść sobie, kol 666 jest absolutnie odporny na wiedzę...

Data: 2013-11-15 17:56:25
Autor: 666
Jaki soft archiwizujacy?
A może to właśnie Twój czytnik nie umie poprawnie przeczytać newsów??

-- -- -
Ustaw kodowanie w swoim czytniku.GIF87a"÷

Data: 2013-11-15 18:11:16
Autor: qwerty
Jaki soft archiwizujacy?
UĹźytkownik " 666"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l65ka2$mrr$1@news.supermedia.pl...

A mo�e to w�a�nie Tw�j czytnik nie umie poprawnie przeczyta� news�w??

-- -- -
Ustaw kodowanie w swoim czytniku.

Wypierdalaj stąd.

Data: 2013-11-17 01:22:15
Autor: BQB
Jaki soft archiwizujacy?
W dniu 2013-11-15 18:11, qwerty pisze:
[...]

Czy to do mnie było?

Data: 2013-11-17 11:19:08
Autor: qwerty
Jaki soft archiwizujacy?
UĹźytkownik "BQB"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52880c40$0$2283$65785112@news.neostrada.pl...
Czy to do mnie było?

Spójrz kogo cytowałem.

Data: 2013-11-17 12:56:31
Autor: BQB
Jaki soft archiwizujacy?
W dniu 2013-11-17 11:19, qwerty pisze:
UĹźytkownik "BQB"  napisał w wiadomości grup
Czy to do mnie było?

Spójrz kogo cytowałem.

Przepraszam, późno już było i nie zwróciłem już na to uwagi.

Data: 2013-10-22 10:38:05
Autor: robot
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-22 00:17, (c)RaSz pisze:

:
: Wszyscy jak zwykle  polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
: Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.
: Ja polecam SyncBackSE.

A jakieś szczegóły?

Cytuję:

SyncBackSE to program do synchronizacji plików i folderów na dysku.
W programie znajdziemy harmonogram backupu, tryb symulacji oraz moduł przywracania danych z backupu.

SyncBackSE to program do synchronizacji plików i folderów na dysku.
W aplikacji znajdziemy harmonogram backupu, tryb symulacji oraz moduł przywracania danych z backupu.

SyncBackSE działa w dwóch trybach: uproszczonym, w którym starannie dobrano zestaw najpotrzebniejszych
funkcji i opcji oraz w trybie zaawansowanym. W trakcie tworzenia nowego profilu (zadania)
użytkownik wybiera typ zadania: Backup, Synchronizacja, Mirror lub Grupa.
Grupa łączy dwa lub więcej profili, które mogą być uruchamiane jednocześnie.
Twórcą aplikacji jest 2BrightSparks.

Widzę, że jest wersja polskojęzyczna (ja używałem angielskiej).
Program jest w różnych wersjach, darmowych i nie darmowych.
Więcej szczegółów szukaj na stronie producenta.

Data: 2013-10-27 00:33:39
Autor: Kamikazee
Jaki soft archiwizujący?
[...]

Cobian służy mi do archiwizacji na odległy serwer FTP i lokalnego NASa, CDBurnerXP do kopiowania danych na płyty sam dzieli dane na płyty jak tylko zmeniam płyty http://cdburnerxp.se/help/Data/disc-spanning
Do płyt przydaje się generowanie sum kontrolnych MD5.
Jakiś czas bawiłem się http://dvdisaster.net/en/index.html do generowania woluminów odzyskiwania ale czas potrzebny do generowania przekraczał czas wypalenia dodatkowej płyty i zrezygnowałem z tego programu na rzecz dodatkowej replikacji danych.

--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

Data: 2013-10-22 10:26:11
Autor: robot
Jaki soft archiwizujący?
W dniu 2013-10-21 22:47, jg pisze:

Wszyscy jak zwykle  polecają cobian backup bo jest najbardziej znany.
Ja go używałem i okazał wcale nie taki fajny.

co bylo nie tak/czego brakowalo?

Niestety, nie pamiętam już. Miedzy innymi brakowało jakiejś podstawowej funkcji.
Może chodziło o wykonywanie kilku różnych backupow automatycznie po kolei,
ale nie pamiętam na 100%.

O to mi właśnie chodziło z płytami.

Data: 2013-10-23 10:00:07
Autor: Dominik & Co
Jaki soft archiwizujący?
Dnia 20.10.2013 (c)RaSz <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> napisał/a:

Jednak czas zacząć dane gdzieś duplikować. No i tu pojawia się kwestia - jak
w tytule.

NTG- pytaj na grupie poświęconej systemowi, z którego korzystasz.
Od siebie mogę polecić rdiff-backup :-)

  3.. Jako Ĺźe nie mam Ĺźadnego NAS'a (ba, nawet to  co_to_takiego  - jest mi
obce! - może ktoś mi wyjaśni?), nie mam też dużego zapasu HD, dlatego

Masz bana na Google?

chciałbym robić kopie na DVD.

To niekoniecznie jest dobry pomysł. Dobry backup to backup _wykonywany_,
więc najlepiej jak robi się sam i nie musisz o nim pamiętać.
NAS lub (lepiej "i") chmura (szyfrowanie jak poufne dane).

Co do reszty wymagań- praktycznie każdy program do backupu to robi,
często-gęsto masz go razem z systemem.

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Jaki soft archiwizujący?