Jaki solidny RAM DDR2?

Data: 2011-10-07 10:21:57
Autor: Latet
Jaki solidny RAM DDR2?
Witam,

Czy możecie mi polecić jakieś konkretne kości RAM DDR2, które nie muszą być superszybkie, ale za to będą solidne, dobrej marki (chodzi o niskie prawdopodobieństwo trafienia na uszkodzone) no i w umiarkowanej cenie, bo chce kupić 8GB.

Moje obecne pamięcy to 2GB DDR-2 800 MHz : 5-5-5-16 CR2 i w zupełności mnie zadowoli, jeśli nowe przynajmniej nie będą wolniejsze. Oczywiśćie nie mam zamiaru mieszać nowych ze starymi, podałam parametry starych tylko dla porównania. Płyta główna to Gigabyte GA-EP35-DS4 (P35), prcesor C2D E8200.

Więcej RAM-u chcę wykorzystywać pod WinXP 32-bit - jako ramdisk (skoro program Dataram Ramdisk oferuje taką możliwość - tzn. wyukorzystanie RAM-u niewidzianego przez 32-bit system, czyli tego powyżej limitu 4 GB). Na ramdisku chcę trzymać plik swap (pierwsze testy mam za zobą - udane), pliki temp przeglądarek itp...

To po co mi aż 8GB, można spytać? A no po to, że na tym samym pececie pracuję też czasem pod Win7 64-bit.

Dzięki,

latet

Data: 2011-10-07 10:40:32
Autor: geos
Jaki solidny RAM DDR2?
Latet wrote:
Witam,

Czy możecie mi polecić jakieś konkretne kości RAM DDR2, które nie muszą być superszybkie, ale za to będą solidne, dobrej marki

goodram 2x4GB. krzem jest produkowany przez Aeneon, inne wcielenie Quimondy. wieczysta gwarancja.

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-10-08 18:30:41
Autor: Latet
Jaki solidny RAM DDR2?
[...]

A które będą lepsze (cena ~taka sama) :

Goodram DDR2 Dual Channel 2x2048MB 800MHz CL5.0 BOX
http://www.agito.pl/pamieci/goodram-ddr2-dual-channel-2x2048mb-800mhz-cl5.0-box.0.328762.html?cid=707&attr=366-72729,361-47341

Goodram PRO DDR2 Dual Channel 2x2048MB 1066MHz CL5.0 BOX
http://www.agito.pl/pamieci/goodram-pro-ddr2-dual-channel-2x2048mb-1066mhz-cl5.0-box.0.438732.html?cid=707&attr=366-72729,361-47341

Dzięki,

latet

Data: 2011-10-08 18:56:16
Autor: geos
Jaki solidny RAM DDR2?
Latet wrote:
A które będą lepsze (cena ~taka sama) :

Goodram DDR2 Dual Channel 2x2048MB 800MHz CL5.0 BOX
Goodram PRO DDR2 Dual Channel 2x2048MB 1066MHz CL5.0 BOX

nie używam takich. mam GR800D264L5/8GDC i ten model oraz 8K800256X8GQRW5 są na półfabrykatach Quimonda. jak jest z innymi: nie wiem. które będą lepsze: też nie wiem. na pierwszy rzut oka wygląda tak, jakby te drugie to były selekcjonowane pary pierwszych do pracy z wyższym napięciem 2.1-2.4V i taktowaniem.

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-10-07 13:42:12
Autor: G Nowak
Jaki solidny RAM DDR2?

bo chce kupić 8GB.

[...]

A ten ramdysk to na pewno bedzie sie chcial utworzyc w tej niewidocznej dla systemu czesci pamieci...?

--
Pozdr

Data: 2011-10-07 18:34:05
Autor: Latet
Jaki solidny RAM DDR2?
A ten ramdysk to na pewno bedzie sie chcial utworzyc w tej niewidocznej dla
systemu czesci pamieci...?

Otóż właśnie tak! I to jest piękne!
Tu jest fragment z manuala:

You will only see the Advanced tab if

(a) you are running a 32-bit version of the Windows OS that is limited to 4GB of
system memory,

(b) your system has more than 4GB of physical memory installed and

(c) your system has Physical Address Extensions enabled and

(d) the BIOS on your system supports the Windows Management Instrumentation
calls that allow Windows to enumerate the physical memory installed on your
system.

The latter is true of most modern hardware. Specifically, it requires the use of
the Window Hardware Abstraction Layer (HAL) "Halaacpi.dll", which is the Windows
ACPI HAL with IO APIC support. Vendor specific HALs are not supported. In
addition, the system BIOS must make the necessary information about the
installed system memory available for the CIM_PhysicalMemory class to be
created.

Ordinarily RAMDisk requests disk memory from the operating system, much like any
other program.  This tab can enable a feature of RAMDisk that will allow you to
utilize unused memory above the 4GB limit for 32-bit versions of Windows, memory
that is not being used by the operating system but is available to your
hardware. This feature is not available for 64-bit versions of Windows because
they do not have a 4GB memory limitation.  Please not that some versions of
Windows (for example, Windows 2003 or 2008 Server Enterprise) support the use of
Physics Address Extensions in the kernel and the Windows kernel can access
memory above 4GB.  You will not see the Advanced Tab when using RAMDisk under
these operating systems because RAMDisk can access all system memory normally
through the Windows kernel. The use of memory above the 4GB barrier is supported
under 32-bit versions of Windows XP, Windows 2003 Standard Server, Windows
Vista, and Windows 7.

The Advanced tab shows you how much memory RAMDisk has detected above the 4GB
limit which is unused by 32-bit Windows. With RAMDisk you can use this memory
instead of Windows system memory, making optimal use of all the memory available
to your system. The Advanced tab will show you how much physical memory is
available, how much is used by Windows and your system hardware, and how much is
potentially available to RAMDisk.

Data: 2011-10-07 22:47:00
Autor: Gil
Jaki solidny RAM DDR2?

"Latet" <latet@latet.pl> wrote in message news:j6n9mi$amv$1inews.gazeta.pl...
(c) your system has Physical Address Extensions enabled and

I tu sie wyłożysz.

Data: 2011-10-08 11:13:32
Autor: Latet
Jaki solidny RAM DDR2?
(c) your system has Physical Address Extensions enabled and

I tu sie wyłożysz.

Dlaczego?
Przecież to można włączyć pod XP.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366796%28v=vs.85%29.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg487503

Choć z tabelki wynika, że pod XP nawet z PAE wykorzystane będzie tylko 4GB z fizycznego RAM-u. O ile dobrze pamiętam, to bez PAE jest to pod XP nieco ponad 3GB. Czyli zyskam niecały 1 GB. Zgadza się? Jeśli tak, to w sam raz, aby tam wrzucić swap-a.

latet

Data: 2011-10-08 11:18:46
Autor: Latet
Jaki solidny RAM DDR2?
Choć z tabelki wynika, że pod XP nawet z PAE wykorzystane będzie tylko 4GB z fizycznego RAM-u.

Choć nie, z tego co piszą w manualu Dataram Ramdiska, będzie można wykorzystać więcej!

cyt.:
The use of memory above the 4GB barrier is supported under 32-bit versions of Windows XP, Windows 2003 Standard Server, Windows Vista, and Windows 7.

Może wkleję całość, bo widzę, że to może być dla Was interesujące:

[...]

Special Note for VMWare and VirtualBox Users:  As noted above, the use of the advanced features of RAMDisk on a 32-bit OS require the Windows ACPI HAL with IO APIC support. This is the default HAL under VMWare, and this feature will work properly under VMWare virtual machines. Under VirtualBox the default virtual hardware does not include the IO APIC.  This can be changed in the virtual machine settings before installing the operating system, but the VirtualBox BIOS does not support the creation of the necessary WMI classes to allow RAMDisk to detect the additional memry above 4GB.

Data: 2011-10-08 18:37:11
Autor: Gil
Jaki solidny RAM DDR2?

"Latet" <latet@latet.pl> wrote in message news:j6p4hq$6di$1inews.gazeta.pl...

Może wkleję całość, bo widzę, że to może być dla Was interesujące:

Interesujące będzie to jak to wszystko będzie działac. Masz przecież wszystko. Pochwal się sukcesem.
Zadbaj o PAE, DEP. Zobacz jak cie inne programy na tym będa działac i dopiero pisz a nie wal tabelkami i cytatami.
Skończy się zapewne instalacją systemu od początku ale Mr. Latet chyba napisze o swoich sukcesach.

Data: 2011-10-10 00:03:04
Autor: Tomasz Jasiński
Jaki solidny RAM DDR2?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 8 Oct 2011 18:37:11 +0200  doszła do mnie wiadomość  <j6pu86$jeo$1@news.onet.pl>  od "Gil" <gilboa@op.pl>  :

[...]

U mnie ramdyski(Gavotte i Dataram) działają pod XP na Dellu e4300 i
komputerze z Asusem P5Q-e, Gavotte jest wolniejszy od Dataram, ale
widzi cały wolny RAM poza zasięgiem Windows XP(na P5Q-E jest to
4.74GiB, na dellu 4.45GiB). Nie zauważyłem błędów w działaniu systemu
czy aplikacji, DEP działa, oczywiście ma to swoje minusy, w przypadku
XP nie będzie działać hibernacja(S3 czyli suspend to ram działa).

Data: 2011-10-11 13:29:59
Autor: m4rkiz
Jaki solidny RAM DDR2?
Latet wrote:
[...]

chcialem kiedys uzyc tej funkcji w ramdisk plus firmy superspeed (v10.x)
na 32 bitowym windows 7 zeby oszczedzic sobie reinstalki, niestety opcja
ta nie dzialala na zadnym z trzech komputerow z trzema roznymi chipsetami,
objaw byl zawsze taki sam - wygladalo jak przycisniecie resetu w momencie
inicjalizacji ramdysku

tak ze jezeli dziala to fajnie, ale dopoki tego nie uruchomisz i nie bedzie
stabilne to nie ma sobie co za duzo obiecywac

Data: 2011-10-11 18:54:29
Autor: Latet
Jaki solidny RAM DDR2?
tak ze jezeli dziala to fajnie, ale dopoki tego nie uruchomisz i nie bedzie
stabilne to nie ma sobie co za duzo obiecywac

RAM już zamówiłem, więc za parę dni będę mógł napisać, czy się udało :)
Z tym, że zamówiłem jednak tylko 4GB, a nie 8MB - jedak ceny aż tak nie spadły. Starego RAM-u mam 2GB, więc przede wszystkim jeszcze nie wiem, czy (od czysto sprzętowej strony) kości będą działać razem jako 6GB. Raczej sie nastawiam, że nie będą i że będę musiał wyjąć stare 2GB i używać tylko nowe 4GB. A wtedy tej specjalnej opcji programu Dataram Ramdisk i tak nie będę mógł w ogóle włączyć.

latet

Data: 2011-10-11 23:27:02
Autor: Gil
Jaki solidny RAM DDR2?

"Latet" <latet@latet.pl> wrote in message news:j71sc9$8it$1inews.gazeta.pl...
................................. A wtedy tej
specjalnej opcji programu Dataram Ramdisk i tak nie będę mógł w ogóle włączyć.
latet

Fajnie, że piszesz jak naprawdę jest. Tym wątkiem byłem zainteresowany bo używam Visty 32 HP i teoretycznie przynajmniej poł GiB leży odłogiem.
Jak będziesz miał te 4 GB to też możesz powalczyć z Ram Disc w pamięci powyżej 3,25 Gb.
Jest przecież bardzo wiele programów typu ram Disk i one wiele obiecują.
Ja próbowałem z róznymi Ale jak uaktyawniłem PAE i potem grzebałem w DEP to wysypywało się wiele ważnych dla mnie programów.
Na koniec wszystko się posypało.
Myślę, że pamięć RAM powyżej 4 Gb zostawmy jednak innym systemom niż 32-bitowe.
"Nie warta świeczki gra"

Data: 2011-10-11 23:51:52
Autor: RemeK
Jaki solidny RAM DDR2?
Dnia Tue, 11 Oct 2011 23:27:02 +0200, Gil napisał(a):

[...]

Pisalem juz o tym chyba 2 razy, ale nikt nie czyta :-)
Otoz przez okolo 2 lata na Win XP Pro z 6GB ramu (tez dokupilem 4GB do
posiadanych 2GB) mialem ramdisk (konkretnie gavotte) o powierzchni ponad
2GB.  Na nim mialem plik wymiany, katalog temp oraz katalog plikow
tymczasowych aplikacji ktorej uzywam do pracy. Mialem wlaczone PAE.
WSZYSTKO DZIALALO NORMALNIE i nie mialem z tym problemow, system mial do
dyspozycji okolo 3,5GB, reszta nalezala do ramdisku. A raczej problemy byly,
bo niestety czasami sie katalog temp zapelnial i nie mozna bylo zrobic
niektorych operacji, ale to chyba oczywiste :-)

ps. Byc moze ma to tez zwiazek z procesorem, uzywalem wtedy intelowego
Quada. Chipset P35 na plycie Gigabyte.

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-10-12 00:03:03
Autor: Gil
Jaki solidny RAM DDR2?

"RemeK" <go@dev.null> wrote in message news:1mnd7jnsccwfu.dlghell.heaven...
 Mialem wlaczone PAE.
WSZYSTKO DZIALALO NORMALNIE

U mnie wywalały sie programy z dużym zapotrzebowaniem na pamięć. Np. Pinnacle do obróbki filmów jak ładowało sie projekt 13 GB.

Data: 2011-10-12 00:23:58
Autor: RemeK
Jaki solidny RAM DDR2?
Dnia Wed, 12 Oct 2011 00:03:03 +0200, Gil napisał(a):

WSZYSTKO DZIALALO NORMALNIE

U mnie wywalały sie programy z dużym zapotrzebowaniem na pamięć. Np. Pinnacle do obróbki filmów jak ładowało sie projekt 13 GB.

Uzywalem Adobe Premiere, dzialal. Uzywalem VMWare z odpalonym drugim
systemem operacyjnym wewnatrz, dzialal. Uzywalem wielu innych zasobozernych
programow i nic sie nie sypalo. Nie mam zamiaru nikogo na sile przekonywac,
pisze o faktach.

--
pozdro
RemeK