Jaki sprzęt do studia?

Data: 2010-01-10 23:19:39
Autor: Deni
Jaki sprzęt do studia?
Witajcie,
mam pytanie, potrzebuję zorganizować studio foto do specyficznej sesji- potrzebuję zrobić sesję czarnym, dużym psom, o średnio błyszczącej sierści.
Czy może mi ktoś doradzić czy lepsze będą lampy ze światłem stałym czy błyskowym? Lepsze parasolki (białe, czarne, srebrne, złote?) czy soft boxy? Ile punktów świetlnych da najlepszy efekt?
Będę wdzięczna za każda wskazówkę :-)

Pozdrawiam
Deni

Data: 2010-01-11 01:19:55
Autor: bofh@nano.pl
Jaki sprzęt do studia?
Deni pisze:
[...]

Jak nie wiesz to czeka Cię ciężka praca. Światło błyskowe może płoszyć psy. Lepsze są softboksy niż parasolki, pozwalają na dokładniejsze sterowanie światłem. Moja rada jest taka, wejdź do studia gdzieś na godzinę, weź ze sobą futro jakieś podobne do sierści psów i popróbuj. Na spokojnie, bez ruszającego się modela. Nie stosuj żadnych złotych blend, parasolek, bo w studiu da Ci to tylko żółtą dominatę na zdjęciach. Czarnych parasolek to nie ma, chyba, że dach przecieka.
Przy błyszczącej sierści możesz potrzebować filtru polaryzacyjnego i folii z polaryzacją do lamp, żeby wygasić niepotrzebne odblaski.
Dobranie odpowiedniego światła w studio może być dla Ciebie bardzo trudnym zadaniem, bo nie masz doświadczenia w tym sądząc z twojego pytania. Zastanów się czy nie iść z bardziej doświadczoną osobą, pracując z nią nauczysz się czegoś.

wer

Data: 2010-01-11 16:03:00
Autor: Bernard Wybierała
Jaki sprzęt do studia?
Deni pisze:
[...]

Odpuść sobie.
Naprawdę, nie mówię tego złośliwie - to jest po prostu trudne... A doświadczenia kilkuletniego w studio, jak czytam nie masz...
Co do Twojego pytania - nie ma na nie odpowiedzi - światło ustawiasz tak, żeby zdjęcia były dobre ;)... I to też mówię naprawdę i poważnie.

--
Bernard Wybierała
B&W Studio

Data: 2010-01-11 19:50:10
Autor: cichybartko
Jaki sprzęt do studia?
On 2010-01-11 16:03, Bernard Wybierała wrote:
Deni pisze:
[...]

Wszystko zależy od determinacji :), jeśli te psy są autora i ma warunki na studio, oraz liczy się z tym że pozytywne efekty mogą przyjść po roku, dwóch. To ja jestem za :) to może być kolejny ciekawy etap w zabawie w fotografię. Oczywiście jeśli autor myśli że po zakupieniu odpowiedniego sprzętu, będzie mieć na pierwszej sesji profesjonalny urobek, to niestety też muszę go sprowadzić na ziemię.

--
Pozdrawiam,
Bartko.

Data: 2010-01-11 21:35:33
Autor: Marek Dyjor
Jaki sprzęt do studia?
cichybartko wrote:
On 2010-01-11 16:03, Bernard Wybierała wrote:
Deni pisze:
[...]

szczególnie że z pytania widać że nie odrobił lekcji (poczytanie wszystkiego co sie da o fotografii studyjnej)

Data: 2010-01-12 21:28:56
Autor: Deni
Jaki sprzęt do studia?

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hig22m$evv$1news.onet.pl...

szczególnie że z pytania widać że nie odrobił lekcji (poczytanie wszystkiego co sie da o fotografii studyjnej)

Pewnie nie odrobiłam wszystkich lekcji, ale przy którejś z kolei stronie stwierdziłam, że standard fotografii studyjnej ma się nijak to foto psów, szczgólnie czarnych, szczególnie półmatowych.

Pozdrawiam
Deni

Data: 2010-01-13 13:04:01
Autor: Marek Dyjor
Jaki sprzęt do studia?
Deni wrote:
[...]

hm...  ciekawe. musze sprawdzić czy są jakieś specjalne studia podyplomowe w zakresie fotografowania psów, szczególnie czarnych, szczególnie półmatowych. :)

Data: 2010-01-13 14:04:03
Autor: cichybartko
Jaki sprzęt do studia?
On 2010-01-13 13:04, Marek Dyjor wrote:
Deni wrote:
[...]

Nie ma jak wąska specjalizacja, gorzej jak się pojawi pies półpołyskliwy, to znów się zaczną schody ;). A mówiąc poważnie zobaczyłem co oferuje amazon z literatury o fotografii zwierząt domowych. Obawiam się że może być tam sporo lania wody, zamiast konkretnych przykładów. Piszę to na bazie moich doświadczeń z książką dotyczącą fotografii kwiatów, były tam totalne podstawy i ogólnie dużo ściemniania o mitycznej stronie fotografowania kwiatów ;), obawiam się że może być podobnie w przypadku zwierząt.

--
Pozdrawiam,
Bartko.

Data: 2010-01-13 17:02:20
Autor: bofh@nano.pl
Jaki sprzęt do studia?
cichybartko pisze:
On 2010-01-13 13:04, Marek Dyjor wrote:
Deni wrote:
[...]

W przypadku zwierząt dochodzi rozdział o ich psychologii. O czynnościach psychicznych u kwiatów jeszcze nie słyszałem.

wer

Data: 2010-01-13 18:45:39
Autor: cichybartko
Jaki sprzęt do studia?
On 2010-01-13 17:02, bofh@nano.pl wrote:
W przypadku zwierząt dochodzi rozdział o ich psychologii. O czynnościach
psychicznych u kwiatów jeszcze nie słyszałem.

Co nie znaczy że temat się sprowadza do prostego pstryk ;). Np była totalnie pominięta praca w studio, na czym mi najbardziej zależało.
Wracając do zwierząt pytanie na ile takie pozycje są zdominowane przez tą psychologię, a ile konkretnych przykładów wraz ze sztuczkami ułatwiającymi ich wykonanie.

--
Pozdrawiam,
Bartko.

Data: 2010-01-12 21:37:30
Autor: Deni
Jaki sprzęt do studia?

Użytkownik "Bernard Wybierała" <b.wybierala@gmail.com> napisał w wiadomości news:hifenn$u3$1atlantis.news.neostrada.pl...

Odpuść sobie.

Nie mogę :-)

Naprawdę, nie mówię tego złośliwie - to jest po prostu trudne... A doświadczenia kilkuletniego w studio, jak czytam nie masz...

No nie ma, nie mam. Zresztą z tego co czytam w necie to chyba nikt nie ma doświadczenia w tego typu tematach.
Rozmowa z gościem ze sklepu skończyła się niejasnym wrażeniem, że chciał mi wcisnąć to, co nie schodzi.
Stąd pytanie na grupie, od czego zacząć... tym bardziej, że wiem, że można :-)

Pozdrwiam
Deni

Data: 2010-01-12 22:10:54
Autor: cichybartko
Jaki sprzĂŞt do studia?
On 2010-01-12 21:37, Deni wrote:
UÂżytkownik "Bernard WybieraÂła"<b.wybierala@gmail.com>  napisaÂł w wiadomoÂści

OdpuœÌ sobie.

Nie mogĂŞ :-)

NaprawdĂŞ, nie mĂłwiĂŞ tego zÂłoÂśliwie - to jest po prostu trudne... A
doÂświadczenia kilkuletniego w studio, jak czytam nie masz...

No nie ma, nie mam. ZresztÂą z tego co czytam w necie to chyba nikt nie ma
doÂświadczenia w tego typu tematach.
Rozmowa z goÂściem ze sklepu skoĂączyÂła siĂŞ niejasnym wraÂżeniem, Âże chciaÂł mi
wcisn¹Ì to, co nie schodzi.
St¹d pytanie na grupie, od czego zacz¹Ì... tym bardziej, ¿e wiem, ¿e mo¿na
:-)

Tak ja pisałem jeśli masz dostęp do tych psów, cierpliwość i warunki na zaaranżowanie mini studia, to warto spróbować. Może zaczniesz nowy etap w przygodzie foto, tym bardziej że obecnie sprzęt do studia to nie są jakieś ogromne pieniądze. Książka której nazwa tu padła śWIATłO W FOTOGRAFII: MAGIA I NAUKA http://www.ceneo.pl/2303629 jest bardzo dobrą pozycją i da Ci podstawy żeby zrozumieć prawa rządzące oświetleniem w studio i nie tylko. Później pozostaje tylko praktyka, i ćwiczenia. Analizowanie efektów i ewentualne pytania do bardziej doświadczonych.
Jeśli chodzi Ci o zdjęcia ze strony http://www.arguselectra.com/ to miałeś na myśli zdjęcia z działu "Nasze suki" bo w galerii nie dopatrzyłem się żadnych zdjęć studyjnych.

--
Pozdrawiam,
Bartko.

Data: 2010-01-12 22:23:02
Autor: Deni
Jaki sprzet do studia?

Użytkownik "cichybartko" <cichy.bartko@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hiiogs$ev$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zakupie, na pewno sie przyda nie tylko do psow.

[...]

Ogolnie na stronie sa porozrzucane zdjecia psow, nawet zdjecie ze strony glownej nie jest takim sobie zwyczajnie pstryknietym zdjeciem. Wlasciwie wiekszosc zdjec robionych w pomieszczeniu jest robione przy specjalnym oswietleniu, tak sadze, bo wiem, ze tym psom nie da sie zrobic takich zdjec przy swietle zwyklej lampy blyskowej czy zarowki.

Pozdrawiam
Deni

Data: 2010-01-12 14:59:58
Autor: dagon0@vp.pl
Jaki sprzet do studia?
On 12 Sty, 22:23, "Deni" <deni...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "cichybartko" <cichy.bar...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:hiiogs$ev$1inews.gazeta.pl...

> [...]

oswietleniu, tak sadze, bo wiem, ze tym psom nie da sie zrobic takich zdjec
przy swietle zwyklej lampy blyskowej czy zarowki.

Softboxy , praktycznie w osi obiektywu , skierowane w dół tak żeby nie
oświetlały tła jeżeli ma być czarne.
Przetestowałem na swoim kocie , a to model znacznie trudniejszy niż
pies.
PS pomysł z testami na futrze - rozwiązanie połowiczne , czyba ze masz
futro z takiego psa jakiego chcesz fotografować.
Pozdro Marcin

Data: 2010-01-13 06:33:29
Autor: bofh@nano.pl
Jaki sprzet do studia?
Deni pisze:
[...]

Te zdjęcia poza tym z lewego panelu nie są jakieś wyrafinowane. Te suki były błyskane raczej zwykłą lampą, może z małym reporterskim softboksem, tyle, że lampa wyzwalana zdalnie, a nie z aparatu. Popatrz jak się układają cienie i są dość mocne. Nie były więc to duże parasolki czy softboksy.

wer

Data: 2010-01-13 01:40:37
Autor: Adam Płaszczyca
Jaki sprzęt do studia?
Dnia Tue, 12 Jan 2010 21:37:30 +0100, Deni napisał(a):

Stąd pytanie na grupie, od czego zacząć... tym bardziej, że wiem, że można :-)

Od przeczytania książek. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     gg: 3524356
___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl

Data: 2010-01-11 20:06:43
Autor: Zennon
Jaki sprzęt do studia?

Użytkownik "Deni" <denikaa@wp.pl> napisał w wiadomości news:hidjru$pm4$1news.dialog.net.pl...
[...]

Psy się fotografuje trudniej, niż gołe baby. Bedzie ciężko ;)

Zennon

Data: 2010-01-12 16:17:03
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jaki sprzęt do studia?
Użytkownik Zennon napisał:
[...]

Komu trudniej temu trudniej - kwestia zdolności komunikacyjnych. Jak się umie dogadać z psem to wcale nie jest tak trudno - i chyba od tego (a nie od doboru sprzętu) bym zaczął.

A co do rodzaju światła - jeśli pies nie jest psem myśliwskim odpowiednio ostrzelanym to nie idzie się z nim na nocny spacer w Sylwestra. Takoż jeśli pies nie jest zawodowym modelem to lepiej nie oświetlać go światłem błyskowym - może go to ciut denerwować. Zawodowy model (nawet w psiej osobie) będzie z fleszami oswojony i w panikę nie wpadnie.

--
Darek

Data: 2010-01-12 18:19:06
Autor: Zennon
Jaki sprzęt do studia?

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości news:hii4ed$pje$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik Zennon napisał:
[...]

Z dogiem sie dogada ;)

Zennon

Data: 2010-01-11 20:40:42
Autor: Adam Płaszczyca
Jaki sprzęt do studia?
Dnia Sun, 10 Jan 2010 23:19:39 +0100, Deni napisał(a):

[...]

Tyle, ile potrzeba. To jest jedyna odpowiedź. --

Data: 2010-01-11 21:42:26
Autor: Paweł Pawłowicz
Jaki sprzęt do studia?
On Sun, 10 Jan 2010 23:19:39 +0100, "Deni" <denikaa@wp.pl> wrote:

[...]

Myślę, że stawiasz sprawę trochę na głowie. Kwestią podstawową jest
wiedza i umiejętności, sprzęt to sprawa drugorzędna. Proponuję
"Światło w fotografii, magia i nauka".

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-01-11 22:41:51
Autor: bofh@nano.pl
Jaki sprzęt do studia?
Paweł Pawłowicz pisze:
[...]

To jest dobra książka, ale tylko jako podpowiedź do pewnych sytuacji i dalszych eksperymentów. Wejścia do studia z doświadczoną osobą i nauki w ten sposób książka nie zastąpi. W dodatku tu obiekt jest bardzo trudny. Zwierzęta w nowym otoczeniu źle się czują i długie godziny eksperymentów raczej odpadają. Trzeba z góry wiedzieć co chce się osiągnąć. Przy fotografii produktowej to można się bawić, ale żywi modele ludzcy czy nie to jednak trudniejsza sprawa. Pies przynajmniej nie ugryzie za złe zdjęcie i nie będzie narzekał na zmarszczki, ale po 20 minutach będzie miał dosyć.

wer

Data: 2010-01-12 21:43:47
Autor: Deni
Jaki sprzęt do studia?

Użytkownik <bofh@nano.pl> napisał w wiadomości news:hig5qg$ubv$1news.supermedia.pl...

[...]

Mam takie psy, które będą siedziały/stały w zadanej pozycji ile będzie potrzeba, błysków/strzelania też się nie boją.
Nie mam nikogo doświadczonego, z kim mogłabym poćwiczyć czy chociażby popatrzeć na to jak pracuje.
Wiem, że temat trudny, bo żaden fotograf nie chce z nim się zmierzyć :(
Popatrzę na tą książkę, może to mi trochę rozjaśni :-)

Efekt, który chcę osiągnąć widać na "studyjnych" zdjęciach na tej stronie www.arguselectra.com...

Pozdrawiam
Deni

Data: 2010-01-13 01:42:01
Autor: Adam Płaszczyca
Jaki sprzęt do studia?
Dnia Tue, 12 Jan 2010 21:43:47 +0100, Deni napisał(a):

Wiem, że temat trudny, bo żaden fotograf nie chce z nim się zmierzyć :(

Przyjedziesz do studia w lubuskim? Jesli tak, to się zmierzę :D