Jaki sprzęt na Ślężę ?

Data: 2011-09-23 22:41:36
Autor: Alledoro
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Hej, Szykujemy się na atak na szczyt Ślęży. Jak wygląda to jesienią? Jaki sprzęt nalezy mieć ze sobą? Raki, dziaby, uprząż, jakiej długości liny. Na ile dni rozłożyć wejście i na jakich wysokościach. Na www.summitpost.org nic nie ma. A wolimy sie przygotować.

Data: 2011-09-24 09:48:53
Autor: Nostradamus
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Użytkownik " Alledoro"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5j1v0$51r$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Aby atakować sam szczyt potrzebne jest zaświadczenie z Poradni Zdrowia Psychicznego.
Tak więc, musisz wybrać inny szczyt. Np. Szczyt Głupoty.

Data: 2011-09-24 13:45:33
Autor: Stefan
Jaki sprzęt na Ślężę ?

Użytkownik "Nostradamus" <lesiosan@wp.pl> napisał w wiadomości news:j5k21a$3r7$1news.icpnet.pl...
[...]

Dlaczego?
Swego czasu (dość dawno temu) elita polskich górołazów po imprezie w "Morskim Oku" (jakiś jubileusz GOPR-u) postanowiła przejść trawers tegoż "MO" zaopatrzeni w niezbędne utensylia spinaczkowe wyruszyli w drogę. Ponieważ czas przejścia się wydłuzał kochani koledzy podawali im środki pobudzające. Ale przedobrzyli i jeden ze spinaczy spadł. Wezwano na pomoc goprowców. Niestety organa porządkowe wykazały się wręcz olbrzymim brakiem humoru i kazali wszystkim wy.......ć dop domu. Tak się odezwać do Ujka... co za nietakt.
A o zdobywaniu Piku Dziesięciolecia ktoś jeszcze pamięta? To było prawie to samo co trawers N Gubałówki.....
pozdr nieco nostalgicznie
Stefan

Data: 2011-09-25 09:32:24
Autor: w_e
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Dnia Sat, 24 Sep 2011 13:45:33 +0200, Stefan napisał(a):

 Ale przedobrzyli i jeden ze spinaczy spadł.

Komu w górach są potrzebne spinacze biurowe? ;)
--
w_e

Data: 2011-09-25 10:30:55
Autor: Stefan
Jaki sprzęt na Ślężę ?

Użytkownik "w_e" <w_e@o2.pl> napisał w wiadomości news:1w27cbpil9zlf$.1edcdfqdcllnl.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 24 Sep 2011 13:45:33 +0200, Stefan napisał(a):

 Ale przedobrzyli i jeden ze spinaczy spadł.

Komu w górach są potrzebne spinacze biurowe? ;)
ratownikom przede wszystkiem:)
kto by ich podnosił i prostował?
pozdr
Stefan

Data: 2011-09-24 13:50:58
Autor: Aleksander Boberski
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Użytkownik " Alledoro" <wroclawrules.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j5j1v0$51r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Noo szacun! Widzę, że szykuje się ciężka, tlenowa wyprawa...
--
Aleksander Boberski

Data: 2011-09-24 17:47:54
Autor: Tomek D
Jaki sprzęt na Ślężę ?
W dniu 2011-09-24 00:41,  Alledoro pisze:
[...]

Hmmmm...
Ślęża to bardzo wymagająca góra.
Bez stałego dopływu od/używek może być poważny problem.
Druga rzecz to tragarz. Do ewentualnego dźwigania substancji odżywiającej

Raki - może niekoniecznie.
Uprząż - tak żeby się przywiązać do cysterny z gorzałą którą będziecie wciągać na górę, tak żeby zapewnić sobie stały dopływ substancji wspomagającej.
Długość liny - no cóż tu nie mam doświadczeń, łoiłem na żywca, tylko ze wspomaganiem C2H5OH.

Biorąc pod uwagę że jest to góra która może chcieć zabić, myślę że trzy obozy pośrednie powinny wystarczyć.
Jeśli pójdziecie od )( Tąpadła to w ostateczności dwa.

No cóż... pozostaje życzyć powodzenia w tym ekstremalnym przedsięwzięciu

Pzdr.
Tomek D

--
http://blogprzewodnika.blogspot.com/
Kursy przewodników po Warszawie http://www.kursprzewodnicki.pl

Data: 2011-09-24 19:00:54
Autor: Dominik Mirowski
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Tomek D wyklepał(a) :

No cóż... pozostaje życzyć powodzenia w tym ekstremalnym
przedsięwzięciu

Wiesz w sławetnym 2003 nasi pl.rec... wyruszyli z Wrocławia w celu dotarcia na Przełęcz Tąpadła, droga zajęła im ponad 17 godzin. A o tej wyprawie mieszkańcy miejscowości znajdujących się po drodze wspominali jeszcze kilka miesięcy później :).
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-09-24 20:16:42
Autor: Piotr Adamski
Jaki sprzęt na Ślężę ?
W dniu 11-09-24 19:00, Dominik Mirowski pisze:
Tomek D wyklepał(a) :

[...]

Pewnie czołgali się po asfalcie z czekanami... :)

Data: 2011-09-24 12:02:07
Autor: Jacek G.
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Pewnie czo gali si po asfalcie z czekanami... :)
Taki filmik mi się przypomniał :)
http://www.youtube.com/watch?v=ekP5-H6OD3Y
--
Jacek G.

Data: 2011-09-25 22:16:01
Autor: Ryszard Seweryn
Jaki sprzęt na Ślężę ?
W dniu 2011-09-24 21:02, Jacek G. pisze:
Pewnie czo gali si po asfalcie z czekanami... :)
Taki filmik mi się przypomniał :)

Mnie się przypomniał filmik ekipy właśnie wspinającej się chodnikiem w centrum miasta. Kapitalny ale nie znalazłem.

rychu

Data: 2011-09-25 22:34:21
Autor: Sławomir Szyszło
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Dnia Sun, 25 Sep 2011 22:16:01 +0200, Ryszard Seweryn <nyrewes@vp.pl>
wklepał(-a):

Mnie się przypomniał filmik ekipy właśnie wspinającej się chodnikiem w centrum miasta. Kapitalny ale nie znalazłem.

Monty Python...
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2011-09-25 22:35:21
Autor: Sławomir Szyszło
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Dnia Sun, 25 Sep 2011 22:34:21 +0200, Sławomir Szyszło <slaszysz@CIACHTOlist.pl>
wklepał(-a):

http://www.youtube.com/watch?v=KA4bEzuRigI

Data: 2011-09-25 13:41:31
Autor: przemek p
Jaki sprzęt na Ślężę ?
On 25 Wrz, 22:35, Sławomir Szyszło <

>Monty Python...

Jeszcze jeden skecz w temacie:
http://www.youtube.com/watch?v=neysiKJulqQ

Data: 2011-09-26 04:11:07
Autor: Aleksander Boberski
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Użytkownik "przemek p" <ulec44@gmail.com> napisał w wiadomości news:0f518ba7-1f64-4c37-98c9-2ca3631f05a6v9g2000vbp.googlegroups.com...
On 25 Wrz, 22:35, Sławomir Szyszło <

>Monty Python...

Jeszcze jeden skecz w temacie:
http://www.youtube.com/watch?v=neysiKJulqQ

Kiedyś nakręcono film, o tytule bodajże "Mój mały Everest". Nie wie ktoś przypadkiem gdzie tego szukać?

Aleksander Boberski

Data: 2011-09-26 07:33:12
Autor: Ariel Ciechański (z pracy)
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Aleksander Boberski <alek@hot.pl> napisał(a):
Jeszcze jeden skecz w temacie:
http://www.youtube.com/watch?v=neysiKJulqQ

I jeszcze coś z naszego podwórka :-D.

http://www.youtube.com/watch?v=c7wJlcEAuE0

Pozdr.
CAr.

Data: 2011-09-28 09:32:03
Autor: leszek niewiadomski
Jaki sprzęt na Ślężę ?
Am 24.09.2011 17:47, schrieb Tomek D:
[...]

Pomyslalbym tez o zaangazowaniu paru szerpow (sherpas), bo bez nich moze byc ciezko z tym calych ciezkim sprzetem. Gdyby wspinaczka sie przedluzyla, pogoda nagle zepsula, mozna by bylo dzielnych tragarzy zjesc, a z pozostalych zrobic konserwy i zamrozic na droge powrotna.
ln.

Jaki sprzęt na Ślężę ?