Jaki sprzęt na serwer?

Data: 2012-10-04 20:33:54
Autor: ...:::Tomek:::...
Jaki sprzęt na serwer?
Witam,

poszukuję komputera z przeznaczeniem do hostowania aplikacji księgowej działającej pod Windowsem. Sama aplikacja nie przyjmuje jakiejś specjalnie dużej ilości połączeń, więc nie obciąża za bardzo sprzętu.
Potrzebuję więc maszyny, która nie jest demonem szybkości i wydajności, ale musi być za to w stanie działać przez 24 godziny na dobę (i działać tak bez przerwy przez długi czas, ewentualny reset jest możliwy tylko raz na jakiś czas) i być w miarę cicha.
Czy ktoś może coś polecić?

Tomek

Data: 2012-10-04 20:45:15
Autor: Mr Misio
Jaki sprzęt na serwer?
Użytkownik ...:::Tomek:::... napisał:
[...]

A widziales moj link co dalem w poprzednim watku?
:)

Data: 2012-10-04 21:03:19
Autor: ...:::Tomek:::...
Jaki sprzęt na serwer?
W dniu 2012-10-04 20:45, Mr Misio pisze:
A widziales moj link co dalem w poprzednim watku?
:)

O, fajna propozycja, dzięki :)

Tomek

Data: 2012-10-05 01:38:10
Autor: Mr Misio
Jaki sprzęt na serwer?
Użytkownik ...:::Tomek:::... napisał:
W dniu 2012-10-04 20:45, Mr Misio pisze:
A widziales moj link co dalem w poprzednim watku?
:)

O, fajna propozycja, dzięki :)

byc moze jeszcze fajniejszy jest HP Microserver, mniejsza moc, ale mniejszy pobor mocy, i pudelko wrecz minimalne. :)

Data: 2012-10-04 21:01:04
Autor: nom
Jaki sprzęt na serwer?

Użytkownik "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> napisał w wiadomości news:k4kkqi$ipm$1node1.news.atman.pl...
[...]

A jaka to aplikacja, jeśli można zapytać?

Data: 2012-10-04 21:03:42
Autor: ...:::Tomek:::...
Jaki sprzęt na serwer?
W dniu 2012-10-04 21:01, nom pisze:
A jaka to aplikacja, jeśli można zapytać?

MagresNET.

Tomek

Data: 2012-10-04 21:02:04
Autor: Piotr Rezmer
Jaki sprzęt na serwer?
....:::Tomek:::... pisze:
[...]

Jeśli priorytemtem jest niezawodność wybierz zestaw storage (przy małych wymaganiach na wydajność może być podłączony po ISCSI) + 2x server Vmware ESXi postawiony na jakichś serwerach 1U. Jeśli do ESXi dodasz opcję VMotion będziesz mieć krótsze przestoje związane z utrzymaniem systemu.

24 godziny na dobę rozumiem że tak w przybliżeniu?
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-07 17:55:18
Autor: DooMiniK
Jaki sprzęt na serwer?
On 04/10/2012 20:02, Piotr Rezmer wrote:
...:::Tomek:::... pisze:
[...]

Oczywiście uwzględniłeś cenę licencji VMWARE? Przecież widać
po treści pytania, że nie ma za dużo kasy na to a licencja na dwa hosty
vmware go powali...

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-10-08 13:07:29
Autor: Piotr Rezmer
Jaki sprzęt na serwer?
DooMiniK pisze:

Oczywiście uwzględniłeś cenę licencji VMWARE? Przecież widać
po treści pytania, że nie ma za dużo kasy na to a licencja na dwa hosty
vmware go powali...

Tyle że trudno uzyskać wysoką niezawodność na jednym hoście. Sprawdziłbym czy nie tańszym rozwiązaniem będzie wykupienie wirtualnego serwera w chmurze Amazon.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-08 13:47:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki sprzęt na serwer?
Dnia 2012-10-08, o godz. 13:07:29
Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> napisał(a):

DooMiniK pisze:

> [...]
Tyle że trudno uzyskać wysoką niezawodność na jednym hoście. Sprawdziłbym czy nie tańszym rozwiązaniem będzie wykupienie

Chmura fajna. Tylko nie masz pojęcia gdzie leżą Twoje dane i kto poza
Tobą ma do nich dostęp a to dla wielu ludzi/firm ma znaczenie. Ja np.
mam jeden taki serwis zawierający dane wrażliwe i nie za bardzo jestem
skłonny by to leżało poza firmą.

Oczywiście tak jak pisali poprzednicy można to zwirtualizować, dać
jakiś zasób dyskowy, dwie maszyny. Tylko czy pytającego na to stać? I
jakie to Windows?

Może lepiej (jeśli to nei jest specjalnie duży biznes jak pisze
pytający) jakiś serwer wolnostojący z kilkoma dyskami w RAID1 czy 5? Z
czasem serwisu rzędu kilku godzin? Plus oczywiście regularny backup do
tego? Gdyby nie Windows to poleciłbym któregoś QNAP-a Albo np. HP
ProLiant MicroServer - na nim ZTCP można postawić Windows.

A w wielu firmach za takowe "serwer" dla jakichś aplikacji bazodanowych
czy finansowych robię zwykłe PC - może to też jest jakaś opcja by
kupić solidnego desktopa.

Zdrówko

Data: 2012-10-10 22:21:04
Autor: ...:::Tomek:::...
Jaki sprzęt na serwer?
A w wielu firmach za takowe "serwer" dla jakichś aplikacji bazodanowych
czy finansowych robię zwykłe PC - może to też jest jakaś opcja by
kupić solidnego desktopa.

I za tym najbardziej się opowiadam. Chciałbym kupić coś, na czym będę mógł zainstalować np. Windowsa 7. Nie wiem jak aplikacja, która będzie tam pracować zareaguje na Windowsa serwerowego, może na nim nie wstać.
Backup bazy danych aplikacji będzie się robił automatycznie dość często i będzie wysyłany na zdalny serwer.
No więc jaki solidny desktop?

Tomek

Data: 2012-10-11 09:22:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki sprzęt na serwer?
Dnia 2012-10-10, o godz. 22:21:04
"...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> napisał(a):

> [...]

nie wstać. Backup bazy danych aplikacji będzie się robił
automatycznie dość często i będzie wysyłany na zdalny serwer.

Np. jakiś Dell czy HP z szybkim supportem. Możesz wybrać gwarancję
on-site Next Bussiness Day ale zapewne będzie to za długi czas reakcji.
Tu pozostają więc rozwiązania serwerowe - one mają w opcji krótszy czas
reakcji serwisu ale jednocześnie sa droższe. Jeśli jednak ma to być
desktop to warto zastanowić się nad zakupem dwóch identycznych. Wtedy
jakiś pracownik pracuje na zapasowej maszynie a w przypadku awarii to
kwestia przełożenia dysku albo odtworzenia na zapasowy komputer danych
z backupu.

Zdrówko

Data: 2012-10-11 16:53:26
Autor: Mr Misio
Jaki sprzęt na serwer?
Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:
[...]

Ech, to bajka, w cenie markowego (dell, hp) desktopa mozna kupic markowy serwer. Nie ma przymusu instalowania Windows Server. Za to mozna postawić np. dwa systemy na wirtualkach ;) JEden jako serwer a drugi jako desktop dla pracownika :D

Data: 2012-10-11 17:24:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki sprzęt na serwer?
Dnia 2012-10-11, o godz. 16:53:26
Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Pytanie tylko jaki jest czas reakcji supportu w przypadku awarii przy
tanich serwerach. Właściwie to kluczowe jest pytanie ile czasu taki
system może być niedostępny. Wiesz - ja sobie w knajpie żony mogłem
pozwolić na to żeby iść po taniości z serwerem pod system kasowy. Ale
to z paru powodów. Po pierwsze kupiłem sobie dwa poleasingowe Delle
1750 za ~400PLN każdy - to był ~2008 rok. Po drugie czas reakcji
supportu sprzętowego jest taki jak czas mojego zajął dojazdu na
miejsce. ;-) Po trzecie support softu miałem 24 w mieście gdzie żona ma
knajpę. Po czwarte - nie chodziło mi ciszę bo w spadku po poprzednim
najemcy lokalu mam w rozdzielni elektrycznej szafę 40U gdzie mam to
trzymać. Zresztą głównym problemem tego sprzętu są padające dyski -
każdy z serwerów ma 3x36GB SCSI w RAID5 i mimo że nie pracuje na nich
nic innego niż aplikacja do sprzedaży na WinXP to średnio raz na 8-10
miesięcy pada jakiś dysk. Na szczęście używki są tanie a pełny backup
aplikacji jest codzienny po zamknięciu dnia sprzedaży na zewnętrzny
zasób.

Tyle że to mogę robić we własnym interesie. Tak rzeźbić dla pracodawcy
by mi się nie chciało - chyba że ekstra by płacił za gotowość
interwencji w przypadku awarii.

A do Tomka: jak aplikacja ma na tym chodzić? Dostęp przez cała dobę czy
np. 8-20 godzin dziennie? Ile końcówek ma z tego korzystać? Jak duża to
firma?

Zdrówko

Data: 2012-10-11 19:53:08
Autor: ...:::Tomek:::...
Jaki sprzęt na serwer?
A do Tomka: jak aplikacja ma na tym chodzić? Dostęp przez cała dobę czy
np. 8-20 godzin dziennie? Ile końcówek ma z tego korzystać? Jak duża to
firma?

Powinno chodzić co najmniej 13-15 godzin na dobę. Ale jeśli nie chodziłby 24/7, to musiałby się sam uruchamiać i wyłączać o określonej godzinie. Sprzęt obsługiwałby 3-5 połączeń jednocześnie, ale ilość przesyłanych danych jest stosunkowo mała.

Tomek

Data: 2012-10-12 09:51:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki sprzęt na serwer?
Dnia 2012-10-11, o godz. 19:53:08
> [...]

określonej godzinie. Sprzęt obsługiwałby 3-5 połączeń jednocześnie,
ale ilość przesyłanych danych jest stosunkowo mała.

7 dni w tygodniu czy poniedziałek - piątek?  I czy przerwa 1-2 jest
krytyczna czy w warunkach awaryjnych można poczekać a potem uzupełnić
dane sprzedaży? Bo jeśli tak to tak jak pisałem - jakiś mały PC z
serwisem NBD on-site. Wtedy w razie awarii masz następnego dnia
roboczego u siebie serwis z kompletem materiałów do naprawy. No i nie
zapomnij o polityce backupów na oddzielne urządzenie - najlepiej na coś
co nie jest podłączone do komputera i jest winnym miejscu. W razie
awarii dysku, przepięcia, pożaru czy kradzieży jest spora szansa że np.
mały NAS w innym pomieszczeniu pozwoli odtworzyć dane.
W sumie jeśli obciążenie jest znikome - zastanów się też może nad
jakimś nettopem  jeśli jeśli jego wydajność starczy do serwowania
aplikacji. Tyle że cięż będzie znaleźć coś o dobrej gwarancji.

Zdrówko

Data: 2012-10-08 16:13:04
Autor: DooMiniK
Jaki sprzęt na serwer?
On 08/10/2012 12:07, Piotr Rezmer wrote:
DooMiniK pisze:

[...]

Dla bazy danych? Nie bałdzo. Jak nie Vmware, to Hyper-V wyjdzie taniej.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-10-04 21:50:41
Autor: Yakhub
Jaki sprzęt na serwer?
W liście datowanym 4 października 2012 (20:33:54) napisano:
[...]

A  o  jakim  budżecie  mowa?  Jakiej  wielkości  przedsiębiorstwo (ile
stanowisk)?

Co  innego  się  poleca dla firmy, gdzie jest 2 sprzedawców, magazyn i
księgowa,  a co innego, jak mamy 200 stanowisk w kilkunastu oddziałach
rozsianych po kraju :)

Bo "nie przyjmuje jakiejś specjalnie dużej ilości połączeń" jest dosyć
szerokim pojęciem.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-10-04 21:52:51
Autor: Yakhub
Jaki sprzęt na serwer?
Witam!

W liście datowanym 4 października 2012 (21:50:41) napisano:

[...]

I dodatkowe pytanie - czy sprzęt ma działać w szafie?

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Jaki sprzęt na serwer?