Jaki środek penetrujący?

Data: 2011-11-27 18:43:32
Autor: zaemka
Jaki środek penetrujący?
- przy aluminiowej głowicy odkręcać na zimno,
- żaden środek penetrujący nie pomoże - świece są szczelne,
- ODKRĘCAĆ poprzez "udar" lub szarpanie lub stukanie w klucz młotkiem a NIE w sposób ciągły - w sposób ciągły najszybciej można zerwać,
- jeśli się rozwali świeca to jeczszce nie koniec świata - można w środek wbić przyżąd do odkręcania urwanych śrób (coś w rodzaju ostrosłupa zakończonego główką na klucz)
- najgorsze co może się stać to zerwać gwint w głowicy i wtedy kosztowna naprawa.

Data: 2011-11-27 21:05:59
Autor: Czesławek
Jaki środek penetrujący?
W dniu 2011-11-27 18:43, zaemka pisze:
- żaden środek penetrujący nie pomoże - świece są szczelne,

Nie do końca tak jest. Główny problem to zapieczenie na gwincie, a gwint nie pełni roli uszczelniającej. Za uszczelnienie głównie odpowiada stożek na świecy, który jest on dociskany do aluminiowej ścianki głowicy. Jak gwint jest czysty to podobno świecę można wkręcić ręką prawie do końca. Dalej dociąga się ją kluczem dynamometrycznym i podobno w ten sposób świeca obraca się jeszcze o ok 1/4 do 1/2 obrotu a więc 0,25 do 0,5 mm. Podobno znaczy - sam tego nie sprawdzałem.

- ODKRĘCAĆ poprzez "udar" lub szarpanie lub stukanie w klucz młotkiem a
NIE w sposób ciągły - w sposób ciągły najszybciej można zerwać,

Spróbuję też stukać, ale wydaje mi się że będzie ciężko dobrać odpowiednią siłę. Znasz jakieś narzędzia udarowe o momencie udaru nieprzekraczającym 35 Nm?

- jeśli się rozwali świeca to jeczszce nie koniec świata - można w
środek wbić przyżąd do odkręcania urwanych śrób (coś w rodzaju
ostrosłupa zakończonego główką na klucz)

Przeczytałem już kilka opisów użycia tego przyrządu, ale wyszło z tego, że jest on głównie przeznaczony do silników CDI. Można go już nabyć za ok 50 zł.

- najgorsze co może się stać to zerwać gwint w głowicy i wtedy kosztowna
naprawa.

Dlatego staram się zabrać jak najwięcej opinii na temat odkręcania zapieczonych świec. Potem przeanalizuję je i ułożę plan działania.

Czesławek

Data: 2011-11-27 23:06:56
Autor: zaemka
Jaki środek penetrujący?
Data: 2011-11-27 23:19:54
Autor: Czesławek
Jaki środek penetrujący?
W dniu 2011-11-27 23:06, zaemka pisze:
jest jeszcze takie cuś:

http://motofocus.pl/nowosci/6750/bezpieczny-demontaz-swiec-zarowych-i-wtryskiwaczy

Cena zwala z nóg :(
http://www.narzedzia.interparts.pl/produkt,2904,vibropac___sciagacz_swiec_i_wtryskiwaczy___zestaw_max
Ciekawe czy uda się znaleźć warsztat, który zakupił takie urządzenie.
Czesławek

Data: 2011-11-28 00:27:17
Autor: zaemka
Jaki środek penetrujący?
Data: 2011-11-28 08:08:29
Autor: Czesławek
Jaki środek penetrujący?
W dniu 2011-11-28 00:27, zaemka pisze:
jeszcze ewentualnie to zamiast klucza dynamometrycznego:

http://moto.allegro.pl/klucz-elektryczny-udarowy-650-nm-z-regulcja-sily-i1939899007.html

Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje.
Zamówiłem już klucz dynamometryczny, więc jak on nie pomoże i nie urwę świec to rozważę zakup takiego klucza udarowego.

Czesławek

Data: 2011-11-28 11:52:06
Autor: kkk
Jaki środek penetrujący?
On 28 Lis, 08:08, Czesławek <czesla...@onet.wytnij.pl> wrote:
> [...]

Zamówiłem już klucz dynamometryczny, więc jak on nie pomoże i nie urwę
świec to rozważę zakup takiego klucza udarowego.

Tyle, że ten klucz ma regulację dokręcania, siła odkręcania to 650nm.

Data: 2011-11-28 16:30:56
Autor: marcin
Jaki środek penetrujący?
Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje.
Zamówiłem już klucz dynamometryczny, więc jak on nie pomoże i nie urwę
świec to rozważę zakup takiego klucza udarowego.

z ciekawosci. mozesz podac link do klucza? bo obawiam sie ze zrobilem bezsensowny zakup.

Data: 2011-11-28 19:26:01
Autor: Czeslawek
Jaki środek penetrujący?
W dniu 2011-11-28 16:30, marcin pisze:
[...]

Np tu wychodzi najtaniej, jeśli nie zależy na czasie: http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-lewo-prawo-1-4-6-30nm-i1946041805.html

Pozdrawiam
Czeslawek

Data: 2011-11-28 22:38:13
Autor: marcin
Jaki środek penetrujący?
Np tu wychodzi najtaniej, jeśli nie zależy na czasie:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-lewo-prawo-1-4-6-30nm-i1946041805.html

ok ten jest w porzadku. chodzi o to ze wiekszosc kluczy dziala tylko w prawo. w sensie ze klika tylko przy zakrecaniu. ten jest prawo i lewo.

mimo wszystko przerost formy nad trescia ale moze sie uda. a jesli sie uda to udalo by sie zwyczajnym kluczem, ale to tylko moje zdanie :)

Data: 2011-11-29 20:42:57
Autor: zaemka
Jaki środek penetrujący?
Data: 2011-11-29 22:18:33
Autor: Czeslawek
Jaki środek penetrujący?
W dniu 2011-11-29 20:42, zaemka pisze:
jeszcze takie coś mi wpadło:

http://moto.allegro.pl/przyrzad-do-demontazu-swiec-zarowych-10mm-i1965679840.html

Ciekawe czy jest instrukcja obsługi bo nawet nie mogę sobie wyobrazić co i jak z tym kluczem robić.

a jak się nie uda wykręcić to:

http://moto.allegro.pl/zestaw-do-regeneracji-gwintow-gniazd-swiec-14-mm-i1916124334.html

Widziałem już.

Kupiłem klucz dynamometryczny do 30 Nm więc będę się starał odkręcić bez urywania świec. Jak nie pójdzie z 30 Nm to oddam samochód do wyspecjalizowanego warsztatu. Po prostu nie chcę sobie już nerwów psuć.

Pozdrawiam
Czeslawek

Jaki środek penetrujący?