Jaki szybki dysk?

Data: 2009-06-29 14:45:23
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Hej
Mój dysk jest za wolny. Ma 5400 obrotów/min.
Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie.
Co kupić? SSD? A może dwa dyski i zrobić macierz lustrzana?

lamer

Data: 2009-06-29 10:29:40
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2ad59$i4v$1atlantis.news.neostrada.pl...
Mój dysk jest za wolny. Ma 5400 obrotów/min.
Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie.
Co kupić? SSD?

A może wystarczy Ci taki adapter CF-IDE:
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=cf+ide&_sacat=See-All-Categories
i do niego wsadzisz sobie kartę CF 8GB:
http://photography.shop.ebay.com/items/Camera-Accessories__cf-8gb?_catref=1&_dmpt=Digital_Camera_Memory_Cards&_fln=1&_sacat=3327&_trksid=p3286.c0.m282

Cały komplet wyjdzie Ci taniej niż 100zł i masz bardzo szybkie 8GB hdd.

Data: 2009-06-29 17:54:26
Autor: Kot Prezydenta
Jaki szybki dysk?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h2a52k.b18.0poczta.onet.pl...
[...]

oj bardzo szybkie .....

Data: 2009-06-29 18:34:18
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h2a7a0.csk.0poczta.onet.pl...
[...]

Dyski SSD maja podane:
- odczyt 154.1 MB/s
-  zapis 90.8 MB/s

Karty CF to zwykle:
- szybkość zapisu: 20MB
- szybkość odczytu : 25MB

I cena 1 GB szybkiej (30MB/s) CF jest porownywalna z cena 1 GB SSD, ale pomysl ciekawy, dzieki :)

lamer

Data: 2009-06-29 13:14:09
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2ar0n$fo2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Dyski SSD maja podane:
- odczyt 154.1 MB/s
-  zapis 90.8 MB/s

No to bardzo szybkie, zwazywszy ze Twój ramdysk mial tylko 110M/s.
Podejrzanie powolny ten ramdysk, skoro pamieci flash w dyskach
twardych osiagaja podobnego rzedu szybkosci. Chyba ze robia jakies
cuda w tych dyskach ze zrównoleglaniem szyn danych albo cós...
Ale ta nowa seria Vertex jest duzo szybsza nawet od tego co napisales.

To przepisałem z pudełka po swoim dysku:
Max performance:
Read: up to 230 MB/s, Write: Up to 135 MB/s.
Sustained write: Up to 70MB/s.

Jesli tylko stac Cie na wydanie 200 dolców to wydaje sie ten
dysk najlepsza i najbardziej uniwersalna opcja, bez kombinacji.
Wchodzi na gotowca do laptopa lub desktopa jako zamiennik dysku 2.5".

Karty CF to zwykle:
- szybkość zapisu: 20MB
- szybkość odczytu : 25MB

I cena 1 GB szybkiej (30MB/s) CF jest porownywalna z cena 1 GB SSD,
ale pomysl ciekawy, dzieki :)

Zwłaszcza jeśli potrzebujesz tylko 8G to cena jest nie do pobicia, bo
szybkich dysków SSD o tak małych pojemnościach nie kupisz tanio...

A jak wyglądałoby podłączenie szybkiej karty HDSD (speed 6) po USB 2?
Kupiłem sobie niedawno taką szybką (6) kartę HDSDmicro za 17 dolców
do aparatu photo. Wielkość 8GB, bez adaptera normalnej wielkości SD, ale
jego już miałem ze starej karty 2GB SDmicro kupionej do telefonu GSM.

Różnych opcji na takie "małe" pojemności wydaje się dziś być sporo...
I wszystko co wymyślisz będzie szybsze niż ten Twój dysk 5400rpm :-)

Data: 2009-06-29 22:18:10
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h2aen2.ah0.0poczta.onet.pl...
[...]

Jakis darmowy znalazlem, moze niedorobiony.

Jesli tylko stac Cie na wydanie 200 dolców to wydaje sie ten
dysk najlepsza i najbardziej uniwersalna opcja, bez kombinacji.
Wchodzi na gotowca do laptopa lub desktopa jako zamiennik dysku 2.5".

Nie potrzebuje 60 GB, 30 GB kosztuje calkiem znosnie.

[...]

Karty klasy 6 to zdaje się 30 MB/s zapis/odczyt, czyli i tak mało.

Różnych opcji na takie "małe" pojemności wydaje się dziś być sporo...
I wszystko co wymyślisz będzie szybsze niż ten Twój dysk 5400rpm :-)

Chyba jo. Godzinke temu przenosilem pliki z jednej partycji na druga- 20 tysiecy pliko, 600 MB. Czas przenoszenia: 35 minut. Po prostu krew mnie zalewa, bo właśnie najczęściej takie małe pliczki mam do przenoszenia ;/

lamer

Data: 2009-06-29 15:40:22
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2b7m8$itk$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

:-)

[...]

Tylko sprawdź czy 30G jest równie szybki, bo obawiam się, że to
będzie wcześniejsza generacja. Vertex jest dostępny w rozmiarach
60 i 120G.

[...]

Porównujesz to do ciągłego zapisu jednego dużego kawałka danych
na dysku twardym. Mechanika, obroty, fizyczne umiejscowienie danych
- to wszystko wymiękka przy solid state gdy chcesz zapisywać tysiące
małych pliczków porozrzucanych po całym dysku. Żeby nie wiem jak
szybki był hdd z talerzami i jak blisko dochodził z przesyłem dużych
bloków danych do wydajności ssd to nie wyrobi przy dużej ilości
małych pliczków... A to zdaje się podałeś jako jedno z wymagań.

[...]

No to w ogóle nie interesuje Cię szybkość typu "burst", bo ona jest
podawana dla *jednego* dużego pliku zapisywanego na pustym dysku
sekwencyjnie. W przypadku 20 tysięcy małych plików nie zastanawiałbym się
tylko brał solid state drive. Czy to Vertexa 60GB czy też mniejszą CF/SD card.

Ja sobie niedawno uruchomiłem CF card na takim interface IDE - instalacja
systemu operacyjnego trwała może 1/20 tego co na dysku twardym...
Te wszystkie benchmarki mają sens gdy chcesz zrzucać film z kamery,
kopiować DVD z plikami po 2-3 gb każdy ale jak Ty masz tysiące pliczków
małych po kilkadziesiąt, kilkaset kb czy pojedyncze megabajty to hdd
żeby nie wiem jaki szybki był to wymięknie.

Data: 2009-07-06 07:06:01
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:h2an97.49o.0poczta.onet.pl...
[...]

No i na co się zdecydowałeś, lamer?

Data: 2009-07-06 16:25:17
Autor: Animka
Jaki szybki dysk?
Pszemol pisze:
[...]

Fajne, sam sobie odpowiada :D

--
animka

Data: 2009-07-06 10:15:07
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote in message news:h2so8k$ahi$1node1.news.atman.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Dobrze się czujesz? A może czytać nie umiesz?

Data: 2009-06-30 01:21:30
Autor: Marcin Kocur
Jaki szybki dysk?
Osoba lamer napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Proponuję pooglądać benchmarki systemów plików.

Marcin Kocur

Data: 2009-06-29 14:55:17
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Dodam może, że duże pliki to nawet spoko sie przenosi, kopiuje, ale tysiace malych pliczkow to po prostu tragedia. Takze dysk ma szybko operowac na tych malych pliczkach, czyli pewnie male czasy dostepu wazne.

lamer

Data: 2009-06-29 15:28:36
Autor: Vituniu
Jaki szybki dysk?
[...]

A to musi byc pamiec nieulotna?
Bo moze rozwiazanie a'la ramdrive bardziej by odpowiadalo...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-29 18:49:14
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h2ag55$di$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

W sumie ciekawy pomysł. Dzięki, pobawię się. Na razie sprawdziłem, że na normalnym dysku tworzenie nowego pliku 100 MB jest wykonywane z prędkościa 6 MB/s, a na ram dysku 110 MB/s. Takiej prędkości to chyba nic nieulotnego nie osiągnie.

lamer

Data: 2009-06-29 19:48:37
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2arso$gtk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

6MB/s??
wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

Data: 2009-06-29 14:33:52
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:851c1$4a490c9d$59641b7f$13583news.upc.ie...
[...]

W tym dysku terabajtowym to ty masz pewnie 8 mega lub więcej
samego cache... Czyli zapis pójdzie do cache i zgłosi gotowość,
a potem sobie będzie pisał spokojnie już na talerze ale z cache...

Nie ma chyba sensu testować szybkości dysku na próbkach danych
mniejszych od wielkości jego wewnętrznej pamięci cache, no chyba
że testujesz przepustowość interface SATA II :-)

Data: 2009-06-29 21:38:32
Autor: marfi
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h2ajcg.dj8.0poczta.onet.pl...
[...]

700MB jest mniejsze niż 8MB ???

--
marfi

Data: 2009-06-29 15:33:30
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:h2b5q6$m8$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Chodzi mi o rozmiar próbki ciągłych danych.
Niech to sobie będzie 700 mega, ale poszatkowane w 8MB, to kontroler
wyśle 8mega, poczeka na odpowiedź, pobierze znowu następne 8MB
a w między czasie dysk zapisuje na talerze...
Przy 8-megowym cache w dysku, minimalny kęs danych powinien
być większy niż te 8 mega przy testach, najlepiej 2-3 razy większy aby
nie było wątpliwości co do tego że dysk ma gdzie dane przechować
na czas przerw w wysyłce kolejnego kęsa danych.

Data: 2009-06-29 22:29:27
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:h2ajcg.dj8.0poczta.onet.pl...
wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

to byly dwie osobne sprawy - 8mb znalezione gdzies na necie i 700mb u mnie,
z ciekawosci, miedzy dyskami

Nie ma chyba sensu testować szybkości dysku na próbkach danych
mniejszych od wielkości jego wewnętrznej pamięci cache, no chyba
że testujesz przepustowość interface SATA II :-)

spokojnie, znam metodologie testow ;)

Data: 2009-06-29 22:07:05
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:851c1$4a490c9d$59641b7f$13583news.upc.ie...

6MB/s??

Zdefragmentowalem i mam 15 MB/s przy tworzeniu pliku tym programem:
http://nodesoft.com/DiskBench/Default.aspx

Tyle samo gdy tworze na dysku 640GB WD podlaczonym do USB.

wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

Nie wierze :P

lamer

Data: 2009-06-29 22:25:30
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
I HdTune pokazal, ze odczyt jest od 30 do 3 MB/s, srednio 24 MB/s. Czyli lipa.

lamer

Data: 2009-06-29 22:32:20
Autor: tg
Jaki szybki dysk?

"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2b8i7$4mh$1nemesis.news.neostrada.pl...
I HdTune pokazal, ze odczyt jest od 30 do 3 MB/s, srednio 24 MB/s. Czyli lipa.

to masz cos ostro skopane

jakie dokladnie ustawienia w diskbenchu?

Data: 2009-06-29 23:41:04
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:3969$4a4932fd$59641b7f$22629news.upc.ie...

[...]

10 czesci po 10 MB albo 20 czesci po 5 MB. Wynik w obu wypadkach podobny.
Kolega ma lapka 4200 rps i podobne wyniki mu wyszly.

lamer

Data: 2009-06-29 23:08:04
Autor: tg
Jaki szybki dysk?

http://img5.imageshack.us/img5/7897/clipboard01aim.jpg
http://img91.imageshack.us/img91/9885/clipboard01jn.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/2765/clipboard012.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/7957/clipboard01hhh.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/6642/clipboard02bb.jpg

Data: 2009-06-30 19:44:17
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?

Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:1f3c6$4a493b5d$59641b7f$29525news.upc.ie...
[...]

Ładne wyniki, ładne, może jednak kupię normalny dysk a nie jakiś strasznie drogi SSD. Dzięki!

lamer

Data: 2009-06-30 19:21:14
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2djg2$ct2$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

generalnie wynikami diskbencha radzilbym sie nie sugerowac skoro
predkosc tworzenia plikow raportuje wieksza niz burst w hd tachu

natomiast hd tach jest raczej ogolnie uznawanym benchmarkiem

Data: 2009-06-30 20:37:29
Autor: marfi
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "lamer" <lamer@pl.pl> napisał w wiadomości news:h2djg2$ct2$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

  To nie są wyniki dysku a raczej pamieci operacyjnej a właściwie bufora dysku realizowanego przez system.
Bardziej wiarygodne wyniki byłyby przy próbie zapisu pliku przynajmniej 2-4 razy większego niż całkowita ilość pamięci RAM.

--
marfi

Data: 2009-07-18 19:13:27
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:h2dm5e$duf$1atlantis.news.neostrada.pl...

 To nie są wyniki dysku a raczej pamieci operacyjnej a właściwie bufora dysku realizowanego przez system.

to wlasnie mu napisalem

Bardziej wiarygodne wyniki byłyby przy próbie zapisu pliku przynajmniej 2-4 razy większego niż całkowita ilość pamięci RAM.

16-32 GB? az tak to mi sie nie chce kombinowac :P

Data: 2009-06-29 15:00:25
Autor: venioo
Jaki szybki dysk?
lamer pisze:
Hej
Mój dysk jest za wolny. Ma 5400 obrotów/min.
Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie.
Co kupić? SSD? A może dwa dyski i zrobić macierz lustrzana?

Nie lustrzana, tylko paskowa (stripe)...

--
venioo

Data: 2009-06-29 15:20:20
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "venioo" <venioo.usunto@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h2ae1j$jld$1atlantis.news.neostrada.pl...
lamer pisze:
[...]

Przy odczycie to lustrzana jest zdaje sie szybsza niz paskowa, chociaz zapis wolniejszy niz na 1 dysk.
Chociaz w sumie jak juz kase mam wydawac, to i zapis powinien byc szybszy niz jest obecnie na 1 dysku.

lamer

Data: 2009-06-29 08:58:32
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
lamer pisze:
[...]

Zerknij na SSD firmy OCZ model Vertex 60GB.
Mam taki u siebie w Dell Precision 380 jako główny dysk systemowy.
Śmiga jak ta lala.

Data: 2009-06-29 16:26:50
Autor: qwerty
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h29vnp.5j0.0@poczta.onet.pl...
Zerknij na SSD firmy OCZ model Vertex 60GB.
Mam taki u siebie w Dell Precision 380 jako główny dysk systemowy.
Śmiga jak ta lala.

Tak, tylko dyski SSD są drogie, mało pojemne i nie wiadomo na razie jak wypadają z żywotnością.

Data: 2009-06-29 09:35:15
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:h2aive$cf$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Zerknij na to o co pytał...
"Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie."

W tym kontekście argument, że są małopojemne jest trochę nie na miejscu.
Jeśli mu chodzi o szybkość, random access time, to szybszego niż SSD
nic nie znajdzie, a żywotność załatwiasz częstymi backupami...

Jaki szybki dysk?