Jaki szybki dysk?

Data: 2009-06-29 14:55:17
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Dodam może, że duże pliki to nawet spoko sie przenosi, kopiuje, ale tysiace malych pliczkow to po prostu tragedia. Takze dysk ma szybko operowac na tych malych pliczkach, czyli pewnie male czasy dostepu wazne.

lamer

Data: 2009-06-29 15:28:36
Autor: Vituniu
Jaki szybki dysk?
[...]

A to musi byc pamiec nieulotna?
Bo moze rozwiazanie a'la ramdrive bardziej by odpowiadalo...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-29 18:49:14
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h2ag55$di$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

W sumie ciekawy pomysł. Dzięki, pobawię się. Na razie sprawdziłem, że na normalnym dysku tworzenie nowego pliku 100 MB jest wykonywane z prędkościa 6 MB/s, a na ram dysku 110 MB/s. Takiej prędkości to chyba nic nieulotnego nie osiągnie.

lamer

Data: 2009-06-29 19:48:37
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2arso$gtk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

6MB/s??
wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

Data: 2009-06-29 14:33:52
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:851c1$4a490c9d$59641b7f$13583news.upc.ie...
[...]

W tym dysku terabajtowym to ty masz pewnie 8 mega lub więcej
samego cache... Czyli zapis pójdzie do cache i zgłosi gotowość,
a potem sobie będzie pisał spokojnie już na talerze ale z cache...

Nie ma chyba sensu testować szybkości dysku na próbkach danych
mniejszych od wielkości jego wewnętrznej pamięci cache, no chyba
że testujesz przepustowość interface SATA II :-)

Data: 2009-06-29 21:38:32
Autor: marfi
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h2ajcg.dj8.0poczta.onet.pl...
[...]

700MB jest mniejsze niż 8MB ???

--
marfi

Data: 2009-06-29 15:33:30
Autor: Pszemol
Jaki szybki dysk?
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:h2b5q6$m8$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Chodzi mi o rozmiar próbki ciągłych danych.
Niech to sobie będzie 700 mega, ale poszatkowane w 8MB, to kontroler
wyśle 8mega, poczeka na odpowiedź, pobierze znowu następne 8MB
a w między czasie dysk zapisuje na talerze...
Przy 8-megowym cache w dysku, minimalny kęs danych powinien
być większy niż te 8 mega przy testach, najlepiej 2-3 razy większy aby
nie było wątpliwości co do tego że dysk ma gdzie dane przechować
na czas przerw w wysyłce kolejnego kęsa danych.

Data: 2009-06-29 22:29:27
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:h2ajcg.dj8.0poczta.onet.pl...
wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

to byly dwie osobne sprawy - 8mb znalezione gdzies na necie i 700mb u mnie,
z ciekawosci, miedzy dyskami

Nie ma chyba sensu testować szybkości dysku na próbkach danych
mniejszych od wielkości jego wewnętrznej pamięci cache, no chyba
że testujesz przepustowość interface SATA II :-)

spokojnie, znam metodologie testow ;)

Data: 2009-06-29 22:07:05
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:851c1$4a490c9d$59641b7f$13583news.upc.ie...

6MB/s??

Zdefragmentowalem i mam 15 MB/s przy tworzeniu pliku tym programem:
http://nodesoft.com/DiskBench/Default.aspx

Tyle samo gdy tworze na dysku 640GB WD podlaczonym do USB.

wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

Nie wierze :P

lamer

Data: 2009-06-29 22:25:30
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
I HdTune pokazal, ze odczyt jest od 30 do 3 MB/s, srednio 24 MB/s. Czyli lipa.

lamer

Data: 2009-06-29 22:32:20
Autor: tg
Jaki szybki dysk?

"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2b8i7$4mh$1nemesis.news.neostrada.pl...
I HdTune pokazal, ze odczyt jest od 30 do 3 MB/s, srednio 24 MB/s. Czyli lipa.

to masz cos ostro skopane

jakie dokladnie ustawienia w diskbenchu?

Data: 2009-06-29 23:41:04
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:3969$4a4932fd$59641b7f$22629news.upc.ie...

[...]

10 czesci po 10 MB albo 20 czesci po 5 MB. Wynik w obu wypadkach podobny.
Kolega ma lapka 4200 rps i podobne wyniki mu wyszly.

lamer

Data: 2009-06-29 23:08:04
Autor: tg
Jaki szybki dysk?

http://img5.imageshack.us/img5/7897/clipboard01aim.jpg
http://img91.imageshack.us/img91/9885/clipboard01jn.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/2765/clipboard012.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/7957/clipboard01hhh.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/6642/clipboard02bb.jpg

Data: 2009-06-30 19:44:17
Autor: lamer
Jaki szybki dysk?

Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:1f3c6$4a493b5d$59641b7f$29525news.upc.ie...
[...]

Ładne wyniki, ładne, może jednak kupię normalny dysk a nie jakiś strasznie drogi SSD. Dzięki!

lamer

Data: 2009-06-30 19:21:14
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2djg2$ct2$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

generalnie wynikami diskbencha radzilbym sie nie sugerowac skoro
predkosc tworzenia plikow raportuje wieksza niz burst w hd tachu

natomiast hd tach jest raczej ogolnie uznawanym benchmarkiem

Data: 2009-06-30 20:37:29
Autor: marfi
Jaki szybki dysk?
Użytkownik "lamer" <lamer@pl.pl> napisał w wiadomości news:h2djg2$ct2$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

  To nie są wyniki dysku a raczej pamieci operacyjnej a właściwie bufora dysku realizowanego przez system.
Bardziej wiarygodne wyniki byłyby przy próbie zapisu pliku przynajmniej 2-4 razy większego niż całkowita ilość pamięci RAM.

--
marfi

Data: 2009-07-18 19:13:27
Autor: tg
Jaki szybki dysk?
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:h2dm5e$duf$1atlantis.news.neostrada.pl...

 To nie są wyniki dysku a raczej pamieci operacyjnej a właściwie bufora dysku realizowanego przez system.

to wlasnie mu napisalem

Bardziej wiarygodne wyniki byłyby przy próbie zapisu pliku przynajmniej 2-4 razy większego niż całkowita ilość pamięci RAM.

16-32 GB? az tak to mi sie nie chce kombinowac :P

Jaki szybki dysk?