Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d

Data: 2009-06-25 22:37:08
Autor: lamer
Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d
Hej
Poczytałem sobie porównanie procesorów i przoduja procesory 4. rdzeniowe, ale też większość testów to testy gier i programów 3D.
Mi natomiast chodzi o możliwie najszybszy (do 600 zł) procesor do obsługi "normalnych" programów, które nie były pisane dla procesorów wielordzeniowych (a takich ciągle jest mnóstwo).
W związku z tym myślę, że nie ma sensu brać 4 rdzeni, ale 2, byle szybkie, np. takie coś:
http://www.ceneo.pl/869328
Co sądzicie?

lamer

Data: 2009-06-25 22:37:17
Autor: Lisciasty
On 25 Cze, 22:37, "lamer" <la...@pl.pl> wrote:

np. takie coś:http://www.ceneo.pl/869328
Co sądzicie?

Szkoda kasy.
Poszukaj takiego athlona z końcówką "e" ja ten tutaj np:

http://www.proline.com.pl/sklep.php?prodid=AMD+X2+5050E+AM2+B

Obniżony pobór mocy więc montujesz sensowne chłodzenie
i masz ciszę. A wydajność... pracowałem na czymś takim
i żadnego dyskomfortu nie odczułem.
Napisz do czego ma być ten komp. Bo jak do pisania,
autocada, filmów, corela i czasem jakiejś gierki strategicznej
to ten procek wystarczy z 300% zapasem ;)

Pzdr.
L.

Data: 2009-06-26 09:47:02
Autor: lamer
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości news:52bbcdf0-07f3-42c4-971a-42cae64b2c4ag20g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Nie musi być ani cichy ani energooszczędny.
Mam Semprona 2800 i jest wooolny. Chcę czegoś znacznie szybszego- tak ze 4 razy minimum.
Czasem zdarza mi się film zgrać z kamery (Full HD) i go przekonwertować do innego formatu. Na Sempronie to trwa i trwa.
Poza tym jakieś Visual Studio czy inne Delphi, gdzie kompilacja też trochę trwa.
Na Sempronie działa mi wszystko to, co ma działać, tylko szkoda mi czasu.
Może jednak lepiej wziąć te 4 rdzenie...

lamer

Data: 2009-06-26 12:52:07
Autor: Dawid
lamer pisze:
[...]

Witam
Bierz to
http://www.allegro.pl/item671990423_intel_core_2_quad_q8200_4mb_najtanszy_na_allegro.html
Bije wszystkie 8400,7400 i wiele innych, jest zimny i można go ładnie podkręcać.Nie musi być z tej aukcji, to tylko przykład.
Zresztą sprawdż tu http://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/204
Pozdrawiam

Data: 2009-06-26 16:01:15
Autor: lamer
Użytkownik "Dawid" <maniera@neostada.pl> napisał w wiadomości news:h229cu$p9o$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

No, ladny. A jakby wziac Q9550 i podkrecic troche? Troche ponad te 600 zl wyjdzie, ale moze warto?

lamer

Data: 2009-06-26 16:19:53
Autor: Dawid
lamer pisze:
[...]

Ja mam Q9400 podkręconego na 3.2.
34*C w stresie, chodzi jak złoto, w grach i użytkach.
Miałem E8400, jest w porównaniu z obecnym *cieńki*.
Q9550 powinien być jeszcze lepszy.
Na tym samym komputerze sprawdziłem cztery procki.
W kolejności od najlepszego:
Q9400
Q8200
E8400
E6550
Pozdrawiam

Data: 2009-06-26 16:13:59
Autor: Doxent
Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d
Nie musi być ani cichy ani energooszczędny.
Mam Semprona 2800 i jest wooolny. Chcę czegoś znacznie szybszego- tak ze 4 razy minimum.

ile ramu ma ten Sempron ? W 2D wydajność zależy w zasadzie tylko od ilości ramu i szybkiego dysku. Między procesorami nie widać wielkiej różnicy w pracy.

Data: 2009-06-26 17:35:22
Autor: lamer

Użytkownik "Doxent" <doxent@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h22l2i$nas$1inews.gazeta.pl...
Nie musi być ani cichy ani energooszczędny.
Mam Semprona 2800 i jest wooolny. Chcę czegoś znacznie szybszego- tak ze 4 razy minimum.

ile ramu ma ten Sempron ?
Pińcet 12 :P
Ale mam też lapka z Celeronem M 1,6 i 1,5 GB który majac 512 byl rownie wolny, a teraz ma 1,5 GB i duzej roznicy nie widze.

lamer

Data: 2009-06-27 00:30:54
Autor: Doxent
Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d
Pińcet 12 :P
Ale mam też lapka z Celeronem M 1,6 i 1,5 GB który majac 512 byl rownie wolny, a teraz ma 1,5 GB i duzej roznicy nie widze.

To i pewnie na Phenomie II 940 z 4GB DDR3 ramu też będzie mulić. Widziałem Core2quada Q6600 który uruchamiał się 5 minut zanim pozwolił ruszyć myszą. W dużej mierze trafiają do mnie komputery z mieszanką piorunującą która niesamowicie je spowalnia.
Avast+Bearshare+Toolbary itp.oraz stado grasujących koni trojańskich. Powyłączaj połowę usług,  większość i tak nikomu jest niepotrzebna np Webclient, Przywracanie systemu czy klient śledzenia łączy rozproszonych, kompozycje itp. (bóg wie po co one istnieją) , odinstaluj badziewia w stylu Avast lub Norton Internet Security, Yahoo toolbar, Winamp Remote, Nero Backitup itp. a napewno komputer odzyska skrzydła. W googlach możesz znaleźć całą listę (a jest ona spora) usług które można spokojnie wyłączyć bo nie znajdują one żadnego zastosowania w codziennej pracy. Dodam jeszcze, że puszczałem XP na starym Celeronie 330MHz z 256MB ramu i praca była całkowicie znośna, no może filmy i animacje flash się cięły ale szło pracować a komp był gotów do pracy szybciej niż ten zawalony Q6600.

Data: 2009-06-27 13:57:20
Autor: lamer
Użytkownik "Doxent" <doxent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h23i71$p03$1inews.gazeta.pl...

[...]

Toolbarów żadnych nie mam. Nie mam żadnych P2P ani Avasta ani Nortona. Mój antywir to Bitdefender, który wydaje się być znośny. Zbędne usługi mam powyłączane. Komputer uruchamia się zadowalająco szybko.
Po prostu chcę, żeby było szybciej.

lamer

Data: 2009-06-26 19:21:15
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 26 Jun 2009 09:47:02 +0200, lamer napisał(a):

[...]

No to tu akurat wszystkie znane mi (i niw starsze niż powiedzmy 2 lata)
programy wykorzystują co najmniej 4 rdzenie (jak z większą ilością nie
jestem w stanie sprawdzić).

Data: 2009-06-28 13:51:48
Autor: Saiko Kila
Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d
Proces "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> zwrócił błąd:

[...]

Dokładnie, jaki współczesny program do kamery FullHD nie będzie miał
zysku z czterech rdzeni? Ja zmieniłem e8500 na q9650 właśnie głównie z
tego powodu - i mimo że dwa rdzenie podkręconego e8500 miały odrobinę
wyższe taktowanie niż cztery rdzenie podkręconego q9650 to na tym drugim
jest zauważalna poprawa (sony vegas i vista x64). Nawet w konwerterach
które nie w pełni wykorzystują swa rdzenie jest poprawa, pewnie dlatego
że więcej zostaje dla systemu.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-06-26 05:31:23
Autor: januszek
lamer napisał(a):

W związku z tym myślę, że nie ma sensu brać 4 rdzeni, ale 2, byle szybkie, np. takie coś:

Np E8400, E8600 etc.

j.

Data: 2009-06-26 07:42:15
Autor: gosmo
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości
lamer napisał(a):
W związku z tym myślę, że nie ma sensu brać 4 rdzeni, ale 2, byle
szybkie,  np. takie coś:
Np E8400, E8600 etc.

E8600 do 600zł, gdzie? Ja biorę ;)  E8400 za min. 650zł się kupi, może ktoś sprzeda za 600.

Data: 2009-06-26 08:11:11
Autor: januszek
gosmo napisał(a):

E8600 do 600zł, gdzie? Ja biorę ;)  E8400 za min. 650zł się kupi, może ktoś sprzeda za 600.

E8400 kupisz w UK za ok 110-120 funtow. Jeszcze taniej wyjdzie prywatny import zza Oceanu (na ebayu za ok 150-180 usd, a za ok 210 widziałem E8600) albo zakup uzywanego od kogos kto nagle zachorowal na 4 rdzenie etc ;)

j.

Data: 2009-06-26 15:38:51
Autor: gosmo
gosmo napisał(a):
[...]

To E8400 wychodzi niewiele taniej niż w polse, właściwie to z kosztami przesyłki tyle co w polsce. To E8600 za jakieś 960zł.

Data: 2009-06-26 10:12:21
Autor: Marx
Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d
Moze kup e5200 i podkrec? 3,5GHz powinienes osiagnac z palcem w nosie.
Chlodzenie za ok 100zl kupisz (np karakorum), wirtualizacji nie potrzebujesz. Tez myslalem nad tym czy nie zmienic mojego e2600, ale puscilem go na 2,5GHz i na razie wystarcza
Wydasz w sumie jakies 400zl, te 200zl zainwestuj w szybszy dysk.
Marx

Data: 2009-06-29 10:56:28
Autor: lamer
Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d
Dziękuję bardzo za wszelkie odpowiedzi. Wybiorę Q9550 lub Q8200.

lamer

Jaki szybki procesor NIE do gier, grafiki 3d