Jaki szybki procesor do porównywania ciągów znaków ?

Data: 2010-12-14 19:56:41
Autor: Aleksander
Jaki szybki procesor do porównywania ciągów znaków ?
Witam,

Potrzebuję maszyny/stacji roboczej/serwera (jak zwał tak zwał),
która szybko będzie potrafiła:

- wyszukać fragment tekstu
- porównać tekst
- zamienić tekst

Jest tego duuuużo. Do kilkuset tysięcy wyszukań / zamian
przypadających na jeden plik. Plików też duuużo.

Co wybrać? Czy lepszy do tego bedzie procesor Intela ?
Czy może AMD ? Może maszyna dwuprocesorowa ?

Dużo pamięci na pewno się przyda.

Dysk pewnie też raczej szybszy... bo trochę czytania i zapisywania jest.

Grafika obojętna - to ma liczyć nie wyświetlać.

Czyli: plik wejściowy -> liczmy, prównujemy, zamieniamy -> plik wyjściowy.

Co dobrze sprawdzić się w takim zastosowaniu ?
Ktoś robi takie liczydła ?

Budżet ok: 5000-6000zł netto.

Pozdrowienia,
Aleksander.

Data: 2010-12-14 19:58:46
Autor: miab
W dniu 2010-12-14 19:56, Aleksander pisze:
[...]

Dobrze napisana aplikacja pod konkretne zadanie.

miab

Data: 2010-12-14 20:14:20
Autor: Aleksander
Jaki szybki procesor do porównywania ciągów znaków ?
Co dobrze sprawdzić się w takim zastosowaniu ?

Dobrze napisana aplikacja pod konkretne zadanie.

No to na pewno.
Ale na razie nie mam na to wpływu.
Aplikacja napisana jest pod Microsoftowy .NET.
Więcej danych na razie nie mam.

Aplikacja na pewno może być lepiej napisana, ale
przepisanie tego może kosztować więcej niż kilka
tysięcy na maszynę, która i tak się przyda.
(do innych zadań)

Data: 2010-12-14 20:07:20
Autor: PesTYcyD
Jaki szybki procesor do porównywania ciągów znaków ?
Jeżeli zależy ci na wydajności to najistotniejsze jest jakiego oprogramowania będziesz używał. Wtedy to determinuje jaki procesor warto wybrać. Oprogramowanie może używać specyficznych instrukcji procesora, które mogą być tylko w Intelu jaki tylko w AMD.

Data: 2010-12-14 20:15:33
Autor: Aleksander

"PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> wrote in message news:ie8fak$n7$1news.onet.pl...
[...]

Jak w odpowiedzi wyżej.
Aplikacja jest "gotowa" - nie mam dostępu do źródła.
Wiem tylko tyle, że chodzi pod .NET :( ...

Data: 2010-12-14 20:32:16
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-12-14 20:15, Aleksander pisze:
Jak w odpowiedzi wyżej.
Aplikacja jest "gotowa" - nie mam dostępu do źródła.
Wiem tylko tyle, że chodzi pod .NET :( ...

Cóż skoro nie wiesz pod jaki procesor jest zoptymalizowany program to wedle starej zasady że intel jest lepszy kupuj intela. A który model to zależy ile przeznaczysz na niego. Seria i7/Xeon Jest najlepsza. W zależności od funduszy możesz wybrać wersję Extreme. Jeżeli zakup jest na teraz to szukaj czegoś na LGA 1366

Data: 2010-12-15 01:20:40
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 14 Dec 2010 20:32:16 +0100, PesTYcyD napisał(a):

[...]

Mogę spytać, skąd owa zasada się wzięła?

[ Did not know who he was fuckin' with.                                    ]
[                                      (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2010-12-15 09:05:00
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-12-15 01:20, Przemysław Ryk pisze:
Mogę spytać, skąd owa zasada się wzięła?

Bo intel przeznacza więcej kasy na reklamę a AMD mniej

Data: 2010-12-15 10:11:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-12-14 20:15, Użytkownik Aleksander napisał:

[...]

Spytaj producenta aplikacji ile jąder/procesorów potrafi
wykorzystać.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-14 20:51:46
Autor: Radosław Sokół
W dniu 14.12.2010 19:56, Aleksander pisze:
Jest tego duuuużo. Do kilkuset tysięcy wyszukań / zamian
przypadających na jeden plik. Plików też duuużo.

Czyli bardziej się będzie tak naprawdę liczył podsystem
we/wy komputera, niż procesor. A w procesorze raczej
przepustowość pamięci i pojemność pamięci podręcznej.

Co wybrać? Czy lepszy do tego bedzie procesor Intela ?
Czy może AMD ? Może maszyna dwuprocesorowa ?

Skoro masz gotową aplikację, to po prostu sprawdź. Bo my
tu możemy sobie rozmawiać, na jakiej maszynie będzie dzia-
łać lepiej, a potem się okaże, że aplikacja jest napisana
badziewnie (zresztą poniekąd już to wiadomo, skoro jest w
..NET ;) ) i będzie działać wolno zawsze.

Data: 2010-12-15 09:16:52
Autor: Marcin N

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2010121419514600@grush.one.pl...

[...]

Najważniejsze pytanie: czy różnica w czasie obliczeń na różnych procesorach jest większa od czasu poświęconego tu na dyskusję na ten temat?

Być może dowolny komputer kupiony dzień wcześniej policzy wszystko szybciej od najlepszej maszyny kupionej dzień później.

Data: 2010-12-15 08:04:54
Autor: Andrzej S.
[...]

Bez autora aplikacji niewiele sie nie dowiesz.

Najwazniejsze wydaje sie byc: czy obrabiany plik zaczytujesz
w calosci do pamieci (wtedy pamiec i procesor), czy jezdzisz
z kawalkami po dysku? Czy tablica wzorców jest w pamieci,
czy doczytuje sie ja i odklada na bok w locie?

Troche powie obserwacja sprzetu (obciazenie procesora,
wykorzystanie pamieci no i lampka dysku). Mozna wiec odpalic
na "czymkolwiek minimalnie przyzwoitym" i doposazyc zaleznie
od wyników obserwacji. Takie projektowanie doswiadczalne :)

Ale wszystko i tak w reku programisty. Tak na oko pisanie tego
w NET trudno nazwac optymalizacja. Chyba ze to robil artysta NET.

pozdro
--
A S

Data: 2010-12-15 15:50:14
Autor: Marx
Jaki szybki procesor do porównywania ciągów znaków ?
Kup najszybszy (w MHz) procesor, do tego SSD i powinno być dobrze.
Podejrzewam że soft nie korzysta z wieloprocesorowości, ale dwa jądra się przydadzą, bo na drugim będzie pomykać windows, zresztą trudno teraz kupić szybką jednordzeniówkę.
Do rozważenia, ile RAM, czy warto wersje 64bit systemu. Być może lepiej zainstalować np maksymalnie odchudzony WindowsXP stosowany przez overclockerów do bicia rekordów.
Marx

Jaki szybki procesor do porównywania ciągów znaków ?