Jaki tablet?

Data: 2018-11-09 21:55:53
Autor: Jawi
Jaki tablet?
Cześć,
Pomóżcie wybrać tablet dla córki studentki.
Jakoś zwolennikiem tabletów nie jestem, Androida szczególnie, ale może nigdy nie widziałem takiego który działa płynnie itd.
Na razie znalazłem takie coś:
Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB WiFi Czarny.
10,1 cala,
Rozdzielczość: 1920x1200,
System: Android 7
RAM: 2GB, Dysk: 32GB, Liczba rdzeni: 8 x 1.6GHz
~800pln
Wolałbym jak za tablet nie przekraczać tej kwoty.
Jeżeli miałbym dać więcej, to musi być tego wart. Albo lepiej mały laptop.
No coś taniego, przenośnego bym chciał.

Data: 2018-11-09 22:52:30
Autor: ToMasz
Jaki tablet?
nigdy nie widziałem takiego który działa płynnie itd.
Na razie znalazłem takie coś:
Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB WiFi Czarny.

wcale się nie dziwię. widzisz.... ludziom jest trudno zdecydować mądrze, natomiast łatwo gdzieś tam w środku powiedzieć (lub usłyszeć) stać mnie. samsung niezła firma - kupię. JEdyny plus - łatwo będzie sprzedać. Jeśli zależy Ci na tym, wspomniany tablet będzie dobrym wyborem. ale spróbujmy pomyślec o wspomnianym poroblemie - płynnie działa. zalezy to od szybkości procka i pamięci. dwa giga to w dzisiejszych czasach kpina jakaś (oczywiście jak ma płynnie działać) To miej więcej klasa galaxy s3. Ale sprawdźmy procek. o ile dobrze sprawdziłem to jest w nim exynos 7870. Utrudnia to porównanie z procesorami mtk albo snapdragonami, ale znalazłem takie:
https://www.youtube.com/watch?v=7wp-Y8GmP-E
załóżmy ze jest sensowne. możesz znaleźć inne, być moze prowadzące do przeciwnych wniosków, ale znajdź, sam będziesz bogatszy w wiedze i doświadczenie.
na ten czas wynika ze ów galaxy tab jest wolniejszy od xiaomi na snapie 625. telefony z takim snapem uzywają stare babcie do cykania fotek. na serio. galaxy s4 (i9506) albo galaxy s5 bije go na głowę. le co letv na snapie 820 kosztuje 119usd. 820stka łyka tego exynosa 3 razy na śniadanie.
wybacz mój grubiański styl argumentacji, ale ale no po prostu sala ryczy ze śmiechu. Nie kupuj jej wcale tabletu / tableta jeśli ma być wyposażony w tak powolne/przestarzałe podzespoły. Jeśli mialbym doradzić proponowałbym nie schodzić niżej niż prędkość snapa 820 i 3 giga ramu. a czy jest wifi, ile pamięci wewnętrznej i kolor - na tej grupie o tym nie pisz.
Niech młodsi ludzie napiszą czy i w jakim stopiniu może sie przydać tablet stuentce. napewno lżejszy, dłużej wytrzyma na baterii,  ale telefon 5 calowy jeszcze lżejszy. pytanie ile sie ktoś zdala od gniazdka będzie gapił w ten ekranik. bo przy gniazdku elektrycznym/krótkotrwałej pracy  - laptop lepszy pod każdym względem.
ToMasz
PS wybacz jeśli Cię uraziłem, to minie, a źle wydana kasa będzie bardziej bolała

Data: 2018-11-10 00:35:37
Autor: Jawi
Jaki tablet?
W dniu 2018-11-09 o 22:52, ToMasz pisze:
a czy jest wifi, ile pamięci wewnętrznej i kolor - na tej grupie o tym nie pisz.
Niech młodsi ludzie napiszą czy i w jakim stopiniu może sie przydać tablet stuentce.
Ok, mniej więcej wiem o co Ci chodzi, choć styl masz... ;)
Kolor, Wifi, to efekt kopiuj-wklej z netu i nie o takie szczegóły mi chodziło.
Nie jestem całkowicie zielony w sprzęcie i systemach, zawodowo siedzę w branży IT. Ale nie mam pojęcia o tym, czego używają tablety teraz, czy smartfony, których sam nie używam bo nie lubię.
Dla mnie tablet to zabawka i czy mam wydać 200 czy 1000pln to mam wrażenie, że marnuje pieniądze niezależnie od tego co deklaruje producent.
Córka chce czegoś do czytania dokumentów typu pdf, internetu itp. Bo na uczelni ma 4 godzinne okienka. Telefon 5 cali za mały. Liczę, że usłyszę też opinię jakiegoś aktywnego użytkownika podobnego sprzętu.

Data: 2018-11-10 01:02:34
Autor: RadoslawF
Jaki tablet?
W dniu 2018-11-10 o 00:35, Jawi pisze:

[...]

Jestem posiadaczem 10 calowego Samsunga SM-T580.
Kupiłem go do czytania skanów gazet i eboków.
Czasami na tym zagram w niespecjalnie wymagającą gierkę.
Do internetu (stron www) używam go bardzo rzadko, za wolne
i za mały ekran.
Laptopa to on nie zastąpi ale jeśli faktycznie do czytania
w ramach okienek między zajęciami to powinien być dobry.

Pozdrawiam

Data: 2018-11-09 23:20:51
Autor: n
Jaki tablet?
12''-14'' cali z którejś serii serii biznesowej HP lub Dell, poleasingowy bo inaczej musiałbyś brać kredyt ;-)

-- -- -
Albo lepiej mały laptop.

Data: 2018-11-10 00:45:08
Autor: Jawi
Jaki tablet?
W dniu 2018-11-09 o 23:20, n pisze:
12''-14'' cali z którejś serii serii biznesowej HP lub Dell, poleasingowy bo inaczej musiałbyś brać kredyt;-)
No nad jakąś 12-13 calową maszyną się rozglądam w ostateczności (drogie jak na wiekowe maszyny czasami), sam używam dwóch 14-tek Della. Kobieta się uparła na tablet i się boję, że jak mnie przekona to co na niego spojrzę to będę się czuł jak "zrobiony w bambuko" przez merketoida. Ale może się mylę i jestem zbyt uprzedzony?
Lubię Windowsa, nawet 10-tkę, używam tez Linuxa. Ale Android dla mnie to taki system do "Angry Birds" :(

Data: 2018-11-10 21:11:27
Autor: n
Jaki tablet?
Kobieta?
A, to tylko iPad.

-- -- -
Kobieta się uparła na tablet

Data: 2018-11-10 00:27:02
Autor: Marcin Debowski
Jaki tablet?
On 2018-11-09, Jawi <galaxband@bb.pl> wrote:
[...]

A co ona chce na tym robić i czy rutynowo czy okazjonalnie?

--
Marcin

Data: 2018-11-10 01:48:28
Autor: Jawi
Jaki tablet?
A co ona chce na tym robić i czy rutynowo czy okazjonalnie?
Jak już wcześniej wspomnialem. Internet, pewnie obejrzeć film, sprawdzić pocztę i zalogować się do konta uniwerku, przeglądać pdf-y, inne dokumenty. Laptopa ma osobno. Mam w domu jakiegoś 7", dostałem do internetu za "paczkę fajek".
Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

Data: 2018-11-10 03:35:58
Autor: Marcin Debowski
Jaki tablet?
On 2018-11-10, Jawi <galaxband@bb.pl> wrote:
[...]

Sorry, przegapiłem wcześniejszego posta. Ale dłużej pogadałeś z córka, czy tylko tak sądzisz? :) Pytam bo odnoszę wrazenie, że takie duże tablety to generalnie albo do pracy (jak robisz coś na nim intesywniej) albo dla dziadków i półdziadków (bo niedowidzą), do których już się sam prawie zaliczam.

Jesli jednak do wymienionych rzeczy, to MZ ten Samsung wystarczy.

Ale o tyle się zgadzam z Tomaszem, że poszukaj jeszcze w zbliżonym budżecie bo może coś wyhaczysz lepszego. Ustal córką priorytety, trzymanie baterii, wielkość ekranu, samo wifi czy też 3G/LTE (oplacisz linię? :), może jednak też do gier. Siostrzenica na studiach wolała lepszy smartfon niż dużego tableta bo kłopoty ze wzrokiem zaczynają się bliżej 40.

--
Marcin

Data: 2018-11-10 23:15:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki tablet?
Marcin Debowski:

: 3G/LTE (oplacisz linię? :), LTE jest w Polsce za free.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-11-13 10:51:10
Autor: Atlantis
Jaki tablet?
On 10.11.2018 01:48, Jawi wrote:

Mam w domu jakiegoś 7", dostałem do internetu za "paczkę fajek". Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

Nie miałem co prawda za bardzo do czynienia z nowszymi modelami tabletów
(także dość nisko oceniam ogólną przydatność tego typu sprzętu) ale parę
lat temu miałem okazję porównać urządzenia wiodących producentów z tymi
tanimi, chińskimi. I muszę powiedzieć, że różnica jak między niebem i
ziemią.

W przypadku "firmowych" był to jeden z pierwszych modeli Samsung Galaxy
Tab (7") oraz HP TouchPad (niecałe 10"). Działały szybko, responsywność
systemu była wysoka, a zarządzanie energią działało prawidłowo.
Po drugiej stronie wynalazek o nazwie Coby Kyros. Na pierwszy rzut oka
wyglądał solidnie. Na hardware nie mogłem narzekać - dali nawet funkcję
hosta USB, co wtedy nie było standardem. Za to software - masakra. Pełno
bugów, wolna praca, problemy ze stabilnością i beznadziejne zarządzanie
energią. W pełni naładowany, nieużywany tablet w stanie uśpienia
potrafił opróżnić baterię w dwa dni. Samsung mógł tak sobie leżeć przez
ponad tydzień...

Data: 2018-11-15 11:55:33
Autor: radekp@konto.pl
Jaki tablet?
Sat, 10 Nov 2018 01:48:28 +0100, w <5be62aec$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
Jawi <galaxband@bb.pl> napisał(-a):

[...]

Jeżeli kupisz tableta z 2GB RAM, to będzie nędza.
Już lepiej kupić jakąś gorszą markę, ale z 3-4GB.
Z tanich marek polecam Teclast, są na aliexpress itp.

Data: 2018-11-10 08:49:56
Autor: Roman Tyczka
Jaki tablet?
On Fri, 9 Nov 2018 21:55:53 +0100, Jawi wrote:

[...]

Lenovo TAB3 Plus:

https://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_1542868.html

500 PLN i ma 4G

Roman Tyczka

Data: 2018-11-10 23:12:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki tablet?
Jawi:

32GB

Dokupisz SD...

RAM: 2GB,

Użyjesz tabletu jako deski do krojenia chleba...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-11-13 10:58:31
Autor: Atlantis
Jaki tablet?
On 12.11.2018 14:56, mirekc wrote:

Hmmm... Piszę tę wiadomość na tablecie Lark 7i Win wyposażonym w etui z
klawiaturą na USB i mysz (na Bluetooth). System operacyjny tego czegoś
to desktopowy Windows 10. Do zastosowań typowo tabletowych nie bardzo

Też jestem użytkownikiem czegoś podobnego, nieco z wyższej półki -
Lenovo ThinkPad Tablet 2. Kupiony kilka lat temu, oryginalnie z systemem
Windows 8.1, zaktualizowany do dziesiątki. Działa znośnie. To znaczy tak
jak piszesz - da się na tym odpalić normalne oprogramowanie pisane pod
x86 i Windowsa. Niemniej w chwili obecnej czuć już starzenie się sprzętu
i system potrafi na chwilę stracić responsywność. Trzeba też uważać,
żeby nie zapchać niewielkiego dysku SSD.
W chwili obecnej u używam go jako ostatniej, podręcznej maszyny na
Windowsie, jaką zostawiłem sobie po pełnej migracji na Linuksa (czasem
prościej po niego sięgnąć, niż odpalać wirtualkę).

Myślę jednak, że skoro to ma być sprzęt dla studentki, która chce na tym
sprawdzać pocztę, przeglądać WWW i oglądać filmy, a do poważniejszych
zastosowań ma już osobnego laptopa, to może lepiej będzie kupić nowy
sprzęt na Androidzie, optymalizowany do wyżej wymienionych zastosowań.

Data: 2018-11-15 12:02:34
Autor: radekp@konto.pl
Jaki tablet?
Fri, 9 Nov 2018 21:55:53 +0100, w <5be5f45c$0$494$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

https://www.geekbuying.com/item/ALLDOCUBE-Cube-M5-4G-Phablet-4GB-64GB-White-399986.html?utm_source=edmprice&utm_medium=EDM&utm_campaign=DMCAH_holiday_20181115_sub-all-email&utm_content=Black-friday-Smartphones

Jaki tablet?