Jaki tablet?

Data: 2018-11-10 00:27:02
Autor: Marcin Debowski
Jaki tablet?
On 2018-11-09, Jawi <galaxband@bb.pl> wrote:
Pomóżcie wybrać tablet dla córki studentki.
Jakoś zwolennikiem tabletów nie jestem, Androida szczególnie, ale może nigdy nie widziałem takiego który działa płynnie itd.
Na razie znalazłem takie coś:
Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB WiFi Czarny.
10,1 cala,
Rozdzielczość: 1920x1200,
System: Android 7
RAM: 2GB, Dysk: 32GB, Liczba rdzeni: 8 x 1.6GHz
~800pln

A co ona chce na tym robić i czy rutynowo czy okazjonalnie?

--
Marcin

Data: 2018-11-10 01:48:28
Autor: Jawi
Jaki tablet?
A co ona chce na tym robić i czy rutynowo czy okazjonalnie?
Jak już wcześniej wspomnialem. Internet, pewnie obejrzeć film, sprawdzić pocztę i zalogować się do konta uniwerku, przeglądać pdf-y, inne dokumenty. Laptopa ma osobno. Mam w domu jakiegoś 7", dostałem do internetu za "paczkę fajek".
Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

Data: 2018-11-10 03:35:58
Autor: Marcin Debowski
Jaki tablet?
On 2018-11-10, Jawi <galaxband@bb.pl> wrote:
[...]

Sorry, przegapiłem wcześniejszego posta. Ale dłużej pogadałeś z córka, czy tylko tak sądzisz? :) Pytam bo odnoszę wrazenie, że takie duże tablety to generalnie albo do pracy (jak robisz coś na nim intesywniej) albo dla dziadków i półdziadków (bo niedowidzą), do których już się sam prawie zaliczam.

Jesli jednak do wymienionych rzeczy, to MZ ten Samsung wystarczy.

Ale o tyle się zgadzam z Tomaszem, że poszukaj jeszcze w zbliżonym budżecie bo może coś wyhaczysz lepszego. Ustal córką priorytety, trzymanie baterii, wielkość ekranu, samo wifi czy też 3G/LTE (oplacisz linię? :), może jednak też do gier. Siostrzenica na studiach wolała lepszy smartfon niż dużego tableta bo kłopoty ze wzrokiem zaczynają się bliżej 40.

--
Marcin

Data: 2018-11-10 23:15:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki tablet?
Marcin Debowski:

: 3G/LTE (oplacisz linię? :), LTE jest w Polsce za free.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-11-13 10:51:10
Autor: Atlantis
Jaki tablet?
On 10.11.2018 01:48, Jawi wrote:

Mam w domu jakiegoś 7", dostałem do internetu za "paczkę fajek". Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

Nie miałem co prawda za bardzo do czynienia z nowszymi modelami tabletów
(także dość nisko oceniam ogólną przydatność tego typu sprzętu) ale parę
lat temu miałem okazję porównać urządzenia wiodących producentów z tymi
tanimi, chińskimi. I muszę powiedzieć, że różnica jak między niebem i
ziemią.

W przypadku "firmowych" był to jeden z pierwszych modeli Samsung Galaxy
Tab (7") oraz HP TouchPad (niecałe 10"). Działały szybko, responsywność
systemu była wysoka, a zarządzanie energią działało prawidłowo.
Po drugiej stronie wynalazek o nazwie Coby Kyros. Na pierwszy rzut oka
wyglądał solidnie. Na hardware nie mogłem narzekać - dali nawet funkcję
hosta USB, co wtedy nie było standardem. Za to software - masakra. Pełno
bugów, wolna praca, problemy ze stabilnością i beznadziejne zarządzanie
energią. W pełni naładowany, nieużywany tablet w stanie uśpienia
potrafił opróżnić baterię w dwa dni. Samsung mógł tak sobie leżeć przez
ponad tydzień...

Data: 2018-11-15 11:55:33
Autor: radekp@konto.pl
Jaki tablet?
Sat, 10 Nov 2018 01:48:28 +0100, w <5be62aec$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,
Jawi <galaxband@bb.pl> napisał(-a):

[...]

Jeżeli kupisz tableta z 2GB RAM, to będzie nędza.
Już lepiej kupić jakąś gorszą markę, ale z 3-4GB.
Z tanich marek polecam Teclast, są na aliexpress itp.

Jaki tablet?