Jaki tani amortyzator na prz贸d?

Data: 2012-05-31 15:52:51
Autor: Nuel
Jaki tani amortyzator na prz贸d?
Hej!

Troche popytam, bo kompletnie nie siedze w temacie.
Robie zmiane z calkowitego sztywniaka na hardtaila. Zakupi艂em uzywana rame (Unibike Evoluton '19), kola i prawie ca艂y osprzet przek艂adam ze starego pojazdu.
Do kompletu potrzebuj臋 jeszcze jakiego艣 niedrogiego amortyzatora.
Przelecia艂em kilkadziesi膮t post贸w na r贸偶nych forach i niewiele mi sie rozjasni艂o.

Kr贸tko - uzywka czy nowy?
Jakich unikac, bo sa bublami nawet w tej najni偶szej klasie?
Co jest godnego uwagi z najni偶szej p贸艂ki?
Mo偶e kto艣 ma cos do sprzedania, co mu zalega?

Chcialbym sie zamkn膮c w 350, max. 400 z艂.

Pozdr贸wka
Nuel

Data: 2012-05-31 21:14:17
Autor: INEAD
Jaki tani amortyzator na prz贸d?

Chcialbym sie zamkn膮c w 350, max. 400 z艂.

Za tak膮 kas臋 kupisz amora z rodzaju RST czyli Ratuj Swoj膮 Twarz ;-) Tak naprawd臋 to rozejrzyj si臋 za Dartami, i popatrz na mark臋 Spinner maj膮 przyzwoite ceny - jako艣膰 w miare, i podobno robione tam gdzie RSy (w tej samej fabryce w Chinach). Trek 艂aduje je na seryjny monta偶 do ta艅szych modeli. Miej 艣wiadomo艣膰 偶e za tak膮 kas臋 ci臋偶ko b臋dzie ci kupic co艣 dzia艂aj膮cego. Jak do艂o偶ysz jeszcze oko艂o 2 setki to kupisz powietrznego Epicona - i b臋dziesz Pan zadowolony.

Data: 2012-05-31 23:03:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaki tani amortyzator na prz骴?
W dniu 2012-05-31 15:52, Nuel pisze:
Hej!

Troche popytam, bo kompletnie nie siedze w temacie.
Robie zmiane z calkowitego sztywniaka na hardtaila. Zakupi砮m uzywana
rame (Unibike Evoluton '19), kola i prawie ca硑 osprzet przek砤dam ze
starego pojazdu.
Do kompletu potrzebuj jeszcze jakiego niedrogiego amortyzatora.
Przelecia砮m kilkadziesi眛 post體 na r罂nych forach i niewiele mi sie
rozjasni硂.

Kr髏ko - uzywka czy nowy?
Jakich unikac, bo sa bublami nawet w tej najni縮zej klasie?
Co jest godnego uwagi z najni縮zej p蟪ki?
Mo縠 kto ma cos do sprzedania, co mu zalega?

Chcialbym sie zamkn眂 w 350, max. 400 z.

Popatrz za Manitou. U縴wany Axel jest tani, Black troch dro縮zy od Axla, ale i tak si powiniene zmie禼i w bud縠cie. Licz si tylko z tym, 縠 dojd koszty przeserwisowania go (czyli zakup uszczelek, smaru i oleju - robocizny liczy nie trzeba, bo to si daje samodzielnie zrobi cz硂wiekowi, kt髍y 8 lat podstaw體ki mia i na ZPTach nie spa).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-06-01 07:56:40
Autor: INEAD
Jaki tani amortyzator na prz骴?

Popatrz za Manitou. U縴wany Axel jest tani,

Ja bym nie kupowa u縴wek, jak kto sprzedaje sw骿 amor to w wi阫szo禼i przypdak體 nie dlatego, 縠 mu kolorystyka sie znudzi砤, tylko 縠 z砤pa luzy, cieknie czy 硂tever.

Data: 2012-06-01 08:22:52
Autor: Nuel
W dniu 2012-06-01 07:56, INEAD pisze:

Popatrz za Manitou. U縴wany Axel jest tani,

Ja bym nie kupowa u縴wek, jak kto sprzedaje sw骿 amor to w wi阫szo禼i
przypdak體 nie dlatego, 縠 mu kolorystyka sie znudzi砤, tylko 縠 z砤pa
luzy, cieknie czy 硂tever.

Jakie sa orientacyjne koszty serwisowania amora - g丑wnie chodzi o cze禼i, robocizne powinienem byc w stanie zrobic samodzielnie?

Co s眃zicie np. na takie cos
http://allegro.pl/marzocchi-bomber-z4-105mm-unikat-swietny-stan-i2365660330.html?

My秎alem raczej o uzywkach, ale jak mam dolozyc 200 za serwisowanie to moze faktycznie dorzucic i kupic nowy...
W temacie amorow zielony jestem zupelnie:0

Pozdrowka
Nuel

Data: 2012-06-01 11:08:43
Autor: janek
Jaki tani amortyzator na prz骴?
Nuel napisa:
Co s眃zicie np. na takie cos
http://allegro.pl/marzocchi-bomber-z4-105mm-unikat-swietny-stan-i2365660330.html?

Mnie zastanawia jaki jest sens stosowania do amortyzacji na prz骴 czego innego ni zwyk砮 spr昕yny, zw砤szcza gdy si liczy z kosztami?
Co niby ci da ten olejowy amortyzator z przodu w por體naniu do amora spr昕ynowego?
Dodam 縠 na olejowym jest znacznie trudniej wybi przednie ko硂 do g髍y w czasie pokonywania kraw昕nik體.

Data: 2012-06-01 09:32:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-06-01, janek wrote:
Nuel napisa艂:
Co s膮dzicie np. na takie cos
http://allegro.pl/marzocchi-bomber-z4-105mm-unikat-swietny-stan-i2365660330.html?

Mnie zastanawia jaki jest sens stosowania do amortyzacji na prz贸d czego艣 innego ni偶 zwyk艂e spr臋偶yny, zw艂aszcza gdy si臋 liczy z kosztami?
Co niby ci da ten olejowy amortyzator z przodu w por贸wnaniu do amora spr臋偶ynowego?
Dodam 偶e na olejowym jest znacznie trudniej wybi膰 przednie ko艂o do g贸ry w czasie pokonywania kraw臋偶nik贸w.

Nie wiem, czy zdajesz sobie spraw臋, ale gadasz kompletne g艂upoty.

Amortyzatory mog膮 by膰 powietrzne, elastomerowe (raczej tylko niska
p贸艂ka) b膮d藕 spr臋偶ynowe. T艂umik olejowy mo偶e by膰 (i w zasadzie wyst臋puje
teraz w czymkolwiek powy偶ej najni偶szej p贸艂ki) w ka偶dym z nich, cho膰
elastomerowe niekoniecznie potrzebuj膮 t艂umienia.

I faktycznie, 艂atwo艣膰 wskakiwania na kraw臋偶niki mo偶e by膰 zale偶na od
ustawienia t艂umienia. Ma si臋 jednak nijak wzgl臋dem tego, czy medium
艣ciskanym s膮 spr臋偶yny czy powietrze.

Data: 2012-06-01 20:34:17
Autor: janek
Jaki tani amortyzator na prz贸d?
Jan Srzednicki napisa艂L
[...]

Jakie g艂upoty konkretnie?
Amortyzator to spr臋偶yna i t艂umik, proste jak drut.
I na pewno sama spr臋偶yna jest ta艅sza i wieczna ni偶 jaka艣 powietrzna imitacja spr臋偶yny.
Na prz贸d nie widz臋 sensu stosowania czego艣 innego ni偶 spr臋偶yna, ma to wiele zalet, natomiast na ty艂 faktycznie musi by膰 amortyzator.

Data: 2012-06-01 20:28:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-06-01, janek wrote:
Jan Srzednicki napisa艂L
[...]

Takie, 偶e amortyzatory dziel膮 si臋 na spr臋偶ynowe i olejowe.

Amortyzator to spr臋偶yna i t艂umik, proste jak drut.

W konstrukcji co bardziej ambitnych t艂umik贸w nie ma niczego prostego.

I na pewno sama spr臋偶yna jest ta艅sza i wieczna ni偶 jaka艣 powietrzna imitacja spr臋偶yny.

Ta艅sza zwykle tak. Ale "wieczna" nie b臋dzie, cho膰 faktycznie ma szanse
wytrzyma膰 d艂u偶ej, ni偶 uszczelki amortyzatora powietrznego. Za to z kolei
posiada znacznie mniejsze mo偶liwo艣ci regulacyjne i jest zwyczajnie
ci臋偶ka.

Na prz贸d nie widz臋 sensu stosowania czego艣 innego ni偶 spr臋偶yna, ma to wiele zalet, natomiast na ty艂 faktycznie musi by膰 amortyzator.

Acha. Czyli amortyzator z przodu ze spr臋偶yn膮 nie jest amortyzatorem?

Data: 2012-06-03 11:45:45
Autor: janek
Jaki tani amortyzator na prz贸d?
Jan Srzednicki napisa艂:
Jakie g艂upoty konkretnie?

Takie, 偶e amortyzatory dziel膮 si臋 na spr臋偶ynowe i olejowe.

Przecie偶 to ty sam takie brednie opowiadasz a nie ja!
Mo偶e najpierw naucz si臋 czyta膰 ze zrozumieniem , zw艂aszcza siebie, zanim co艣
chlapniesz.

Acha. Czyli amortyzator z przodu ze spr臋偶yn膮 nie jest amortyzatorem?

Ju偶 wyja艣nia艂em czym jest amortyzator, to po艂膮czenie spr臋偶yny z t艂umikiem,
wszystko inne to chwyt marketingowy, ale dzia艂a!

Data: 2012-06-01 20:37:26
Autor: de Fresz
On 2012-06-01 20:34:17 +0200, "janek" <j.kosow231@wp.pl> said:

Amortyzator to spr昕yna i t硊mik, proste jak drut.

Nooo, np. spr昕yna powietrzna.

I na pewno sama spr昕yna jest ta駍za i wieczna

Spr昕yna stalowa absolutnie nie jest wieczna.

ni jaka powietrzna imitacja spr昕yny.

Przesta ju bredzi, co?

http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_spring

Na prz骴 nie widz sensu stosowania czego innego ni spr昕yna, ma to wiele zalet,

Spr昕yna powietrzna ma kilka przewag, 秗ednio 300 g zalet oraz mo縧iwo舵 p硑nnej regulacji SAGu.

de Fresz

Data: 2012-06-02 07:29:44
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "janek" <j.kosow231@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:4fc9099e$0$26699$65785112news.neostrada.pl...

Jakie g硊poty konkretnie?

Twoj podzal na olejowe i sprezynowe

I na pewno sama spr昕yna jest ta駍za i wieczna ni jaka powietrzna imitacja spr昕yny.
Sprezyna moze i wieczna ale reszta juz nie.
Roweruje raptem od kilku lat a rozwalily mi sie dwa suntour'y
W obu elemety tlumienia.W pierwszym o ile to tlumik te tuleje plastikowe
w drugim zablokowal sie wlasnie ten olejowy wklad
Od 2 lat uzytkuje Rebe i narazie odpukac mimo ze kupilem uzywke
spisuje sie ok
Mozliwosci ustawien sa potezne .Wystarczy pomka i zmieniamy charakterystyke

pozdrawiam
Jacek

Data: 2012-06-02 12:16:39
Autor: biodarek
W dniu 2012-06-02 07:29, jacek pisze:
[...]

W moim powietrznym Suntourze te zablokowa si t硊mik - zamkni阾y kartrid olejowy. Cz甓 zamienna potrzebna do naprawy to nowy amortyzator. A w drugiej goleni spr昕yna powietrzna nie utraci砤 szczelno禼i przez kilka lat. Bez zagl眃ania do 秗odka. I nie trzeba by硂 dopompowywa powietrza.

--
biodarek

Data: 2012-06-03 11:53:37
Autor: janek
Jaki tani amortyzator na prz骴?
jacek napisa:
Jakie g硊poty konkretnie?

Twoj podzal na olejowe i sprezynowe

To nie jest m骿 podzia, ale os骲 nie maj眂ych poj阠ia czym jest amortyzator.

[...]

Dlatego t硊macz 縠 na prz骴 wystarczy widelec z sam spr昕yn, bo sam spr昕yna jest wieczna, poza tym na przedzie daje praktycznie wszystkie zalety amortyzatora, poza tym jest tania i daje mo縧iwo舵 砤twego podbicia przedniego ko砤 w g髍 w czasie pokonywania wi阫szych przeszk骴 terenowych. Na ty faktycznie spr昕yna si nie nadaje i tam musi by wy潮cznie amortyzator.

Mozliwosci ustawien sa potezne .Wystarczy pomka i zmieniamy charakterystyke

Wiesz, i spr昕yn mo縠sz sobie ustawi, przez zmian jej napr昕enia, to 縜dna sztuka, tylko jaki praktycznie sens maj te ustawienia dla przedniego widelca?

Data: 2012-06-03 05:26:25
Autor: rzymo
Jaki tani amortyzator na prz骴?
W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 11:53:37 UTC+2 u縴tkownik janek napisa:
(...) daje mo縧iwo舵 砤twego podbicia przedniego ko砤 w g髍 w czasie pokonywania wi阫szych przeszk骴 terenowych.

Wirtuozem jazdy technicznej nie jestem, mimo tego podbicie ko砤 nie sprawia mi 縜dnych problem體. Na pok砤dzie t硊mienie kompresji, t硊mienie odbicia i a strach napisa - 29-calowe ko硂 w 'g髍alu' ;)

Wiesz, i spr昕yn mo縠sz sobie ustawi, przez zmian jej napr昕enia, to 縜dna sztuka, tylko jaki praktycznie sens maj te ustawienia dla przedniego widelca?

Zmiana napr昕enia spr昕yny daje niewielki zakres regulacji. Powietrze jest pod tym wzgl阣em znacznie lepsze.

Data: 2012-06-04 10:56:27
Autor: de Fresz
On 2012-06-03 11:53:37 +0200, "janek" <j.kosow231@wp.pl> said:

[...]

Nie jest. BTW pochwal si ile to przejecha砮 na amorach ze spr昕yn powietrzn i t硊mieniem olejowym?

 poza tym na przedzie daje praktycznie wszystkie zalety amortyzatora,

Wi阫sza masa ni spr昕yny powietrznej to te zaleta?

 poza tym jest tania i daje mo縧iwo舵 砤twego podbicia przedniego ko砤 w g髍 w czasie pokonywania wi阫szych przeszk骴 terenowych.

Pewnie o czym nie wiem, ale nie zauwa縴砮m jak dot眃 problem體 z tym w amortyzatorach ze spr昕yn powietrzn.

Mozliwosci ustawien sa potezne .Wystarczy pomka i zmieniamy charakterystyke

Wiesz, i spr昕yn mo縠sz sobie ustawi, przez zmian jej napr昕enia, to 縜dna sztuka,

W bardzo w眘kim zakresie. Poza nim - tylko wymiana spr昕yny na tak o innej twardo禼i.

 tylko jaki praktycznie sens maj te ustawienia dla przedniego widelca?

Jaki sens ma ustawienie SAG?! Napisz prosz, 縠 se jaja robisz, co?

de Fresz

Data: 2012-06-04 12:31:21
Autor: ...::QRT::...
Jaki tani amortyzator na prz骴?
Dnia Sun, 3 Jun 2012 11:53:37 +0200, janek napisa(a):

Dlatego t硊macz 縠 na prz骴 wystarczy widelec z sam spr昕yn,

mi tam w miescie wystarcza, damka ze sztywnym widelcem. Tyle ze nie twierdze 縠 to najlepsze co mo縠 by i winno wystarcza
wszstkim i zawsze.
bo sama spr昕yna jest wieczna,

no i co z tego? wystarczy 縠 秎izgi nie sa wieczne. A widelce bez t硊mienia
to najni縮za z mo縧iwych p蟪ek.
poza tym na przedzie daje praktycznie wszystkie zalety amortyzatora,

g體no prawda - ma przy gigantyczn wad wad kt髍ych nie ma widelec z
t硊mieniem - czyli niema t硊mienia i np. na korzeniach odaje enegrie
uderzenia.

Wiesz, i spr昕yn mo縠sz sobie ustawi, przez zmian jej napr昕enia, to 縜dna sztuka,

Kompletna bzdura. Nic nie ustawisz jesli spr昕yna jest niedpodasowana do
wagi je糳糲a.
tylko jaki praktycznie sens maj te ustawienia dla przedniego widelca?

zasadniczy - powoduj ze widelac albo dzia砤 albo nie.

Data: 2012-06-01 11:12:24
Autor: Nuel
W dniu 2012-06-01 11:08, janek pisze:
[...]

No jakbym wiedzia co mi da, to bym nie pyta tutaj:)
Mam zerowe do秝iadczenie z amorami, wiec ka縟a informacja cenna.

Bomber w zasadzie cieszy sie dobrymi opiniami (nie wiem czy akurat ten model), a tutaj cena w kt髍ej muglbym si ezmiescic - i tyle. Bez udziwnien. Jak mozna nmiec lepsze za ta sama cene, to czemu ine  - pytanie tylko czy to bedzie lepsze i czy jest sens kupowania czegos takiego.

z dyskusji wynika, ze generalnie przy niskiej p蟪ce zakladam ze do 500 zl za nowke, nie ma co specjalnie kombinowac i jeden wal co sie zalozy.

Pozdro
Nuel

Data: 2012-06-01 11:25:52
Autor: biodarek
[...]

Mo縠 cho odrobin poprawno禼i. Olejowy, kiedy olej jest medium t硊mi眂ym, nie oznacza, 縠 amortyzator jest ze spr昕yn powietrzn ani, 縠 ze stalow. To dwie r罂ne rzeczy. Je秎i nie t硊mienie olejowe, to pozostaje tylko cierne lub za pomoc elastomer體 - czyli mizerne.

--
biodarek

Data: 2012-06-02 10:30:10
Autor: karbar
On 01.06.2012 11:08, janek wrote:

[...]

Amortyzator olejowy cz阺to ma spr昕yn stalow. Olej w amortyzatorze nie s硊縴 do t硊mienia ugi阠ia, tylko t硊mienia odbicia. Dlatego w砤秐ie amortyzatorem z t硊mieniem olejowym trudniej jest wskoczy na kraw昕nik - energia kt髍a posz砤 w ugi阠ie amortyzatora przed skokiem, jest oddawana d硊縠j i mniej gwa硉owanie ni w amortyzatorach bez t硊mienia odbicia.

Jak chcesz wskakiwa na kraw昕niki, istotnie jest to problem, ale je縠li robisz d硊gie trasy w terenie, ci昕kie technicznie zjazdy czy szybkie zjazdy po drogach utwardzonych typu uklepane kamienie, to jazda amortyzatorem z t硊mieniem jest mniej m阠z眂a. Przyjemniej oddaje poch硂ni阾 energi, mniej gwa硉owne obci笨enia id an Twoje r阠e i pod koniec dnia b阣ziesz czu r罂nic w zm阠zeniu.

Do tego w skrajnych przypadkach amortyzator bez t硊mienia ma wi阫sz tendencj do zbyt gwa硉ownego rozprostowywania si po najechaniu na przeszkod. Mo縠 to spowodowa np odci笨enie przedniego ko砤 i utrat trakcji.

W砤秐ie to daje amortyzator z t硊mieniem olejowym (niewa縩e czy ze spr昕yn stalow czy z powietrzn).

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL

Data: 2012-06-02 12:23:32
Autor: biodarek
W dniu 2012-06-02 10:30, karbar pisze:
[...]

Doprecyzuj - nie tylko t硊mienia odbicia, tak縠 t硊mienia kompresji (ugi阠ia), kt髍ego regulacja mo縠 dawa w skrajnym przypadku przydatne zablokowanie widelca :)

[...]

Z drugiej strony, jak si ma amortyzator, to po co podrywa ko硂 przed kraw昕nikiem :)

--
biodarek

Data: 2012-06-02 13:00:36
Autor: Micha \"Mhrok\" Kalida
W dniu 2012-06-02 12:23, biodarek pisze:

Z drugiej strony, jak si ma amortyzator, to po co podrywa ko硂 przed
kraw昕nikiem :)

Nie wiem jak jest u Ciebie, ale we wsi Warszawowo bywaj kraw昕niki, pod kt髍e nie jest bezpiecznie wje縟縜 w og髄e. Niewa縩e jak bardzo dobry jest Tw骿 amorek ;)

Data: 2012-06-02 13:39:51
Autor: biodarek
W dniu 2012-06-02 13:00, "Micha \"Mhrok\" Kalida" pisze:
[...]

Wiadomo, stolica - wszystko du縠. Kraw昕niki te.
Jak macie problemy z kraw昕nikami, to polecam du縠 k蟪ka :)

Nie no, wiadomo, 縠 je秎i chcesz si znale兼 po tej wy縮zej cz甓ci kraw昕nika przy du縠j pr阣ko禼i, to cz阺to trzeba wyrwa ca硑 rower w g髍. Ale przy ma砮j pr阣ko禼i wystarczy odci笨y prz骴 i przednie ko硂 wtoczy si na kraw昕nik. M體i to je縟勘c na amorku RST Neon Pro czyli dolna p蟪ka. Ze skokiem ~5cm. Potrzebowa砮m najta駍zy widelec, kt髍y pozwoli zachowa geometri roweru i b阣zie mia blokad - reszta niewa縩a. Ale ko砤 28", wi阠 砤godniejszy k眛 natarcia na kraw昕nik w por體naniu z 26".

--
biodarek

Data: 2012-06-03 11:58:25
Autor: janek
Jaki tani amortyzator na prz骴?
biodarek napisa:
Wiadomo, stolica - wszystko du縠. Kraw昕niki te.
Jak macie problemy z kraw昕nikami, to polecam du縠 k蟪ka :)

O wiele 秗ednicy ko砤 nie zwi阫szysz, a wi阫sze ko硂 jest mniej wytrzyma砮 mechanicznie, wi阠 mo縠 nie wytrzyma takiego wjazdu na kraw昕nik. Dlatego w g髍alach stosuje si jedynie 26stki.

Nie no, wiadomo, 縠 je秎i chcesz si znale兼 po tej wy縮zej cz甓ci kraw昕nika przy du縠j pr阣ko禼i, to cz阺to trzeba wyrwa ca硑
rower w g髍. Ale przy ma砮j pr阣ko禼i wystarczy odci笨y prz骴
i przednie ko硂 wtoczy si na kraw昕nik.

Czyli proponujesz zatrzymywanie si przed ka縟 przeszkod terenow? To mo縠 by bardzo m阠z眂e i denerwuj眂e!

Data: 2012-06-03 10:57:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-06-03, janek wrote:
biodarek napisa艂:
Wiadomo, stolica - wszystko du偶e. Kraw臋偶niki te偶.
Jak macie problemy z kraw臋偶nikami, to polecam du偶e k贸艂ka :)

O wiele 艣rednicy ko艂a nie zwi臋kszysz, a wi臋ksze ko艂o jest mniej wytrzyma艂e mechanicznie, wi臋c mo偶e nie wytrzyma膰 takiego wjazdu na kraw臋偶nik. Dlatego w g贸ralach stosuje si臋 jedynie 26stki.

Masz informacje sp贸藕nione o jakie艣 10 lat.

Data: 2012-06-03 14:25:58
Autor: Olgierd
On Sun, 03 Jun 2012 10:57:08 +0000, Jan Srzednicki wrote:

[...]

Albo ja si臋 przenios艂em 2 dni temu wehiku艂em czasu o 10 lat do przodu, bo w艂a艣nie w pi膮tek zaleg艂y na mojej pod艂odze "dziwne" ko艂a MTB o fi 622 mm i dziwna rama, jakby do nich pasuj膮ca ;-)

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-04 02:19:43
Autor: minus
On 03.06.2012 11:58, janek wrote:

Czyli proponujesz zatrzymywanie si przed ka縟 przeszkod terenow? To
mo縠 by bardzo m阠z眂e i denerwuj眂e!

Czy ty przypadkiem masz na nazwisko Smietana? Bo chyba cie znam z Onetu...

minus

Data: 2012-06-01 08:59:03
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-06-01, INEAD wrote:

Popatrz za Manitou. U偶ywany Axel jest tani,

Ja bym nie kupowa艂 u偶ywek, jak kto艣 sprzedaje sw贸j amor to w wi臋kszo艣ci przypdak贸w nie dlatego, 偶e mu kolorystyka sie znudzi艂a, tylko 偶e z艂apa艂 luzy, cieknie czy 艂otever.

Albo zmienia rower.
Albo wymienia amor na lepszy, l偶ejszy czy cokolwiek.

Nie uog贸lniaj. Je偶eli amor ma znacz膮ce (to te偶 zale偶y, bo np. Bombery
miewaly luzy fabryczne i ju偶) luzy b膮d藕 cieknie i nie jest do podane, to
to si臋 kwalifikuje pod oszustwo.

Data: 2012-06-01 10:55:33
Autor: Wojtas
[...]

Nie pomy秎a砮, 縠 m骻 si po prostu kto przesi倍 na wy縮zy model?

--
T阺kno i nudno jest na tym naszym 秝iecie, prosz pa駍twa.

Data: 2012-06-01 08:58:17
Autor: ...::QRT::...
Jaki tani amortyzator na prz骴?
Dnia Thu, 31 May 2012 23:03:16 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

[...]

Axel to by bud縠towy w sumie amor i kupowanie czego takiego z drugiej
r阫i to jednak troche bez sensu. IMO jesli patrze na u縴wane amory to chyba lepiej koncenrowa sie na
modelach z nieco wy縮zej p蟪ki bo to przynajmniej jest wi阫sze
prawdopodobie駍two i w砤禼iciel by bardziej 秝iadomy i wiedzia jak sie z
tym obchodzi i jako o ten widelec dba.

Data: 2012-06-01 08:01:03
Autor: Olgierd
Jaki tani amortyzator na prz骴?
On Fri, 01 Jun 2012 08:58:17 +0200, ...::QRT::... wrote:

Axel to by艂 bud偶etowy w sumie amor i kupowanie czego艣 takiego z drugiej
r臋ki to jednak troche bez sensu.

Nie do艣膰, 偶e bud偶etowy to jeszcze g贸wniany na maksa (przynajmniej w wersji Comp).

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 10:13:28
Autor: Nuel
W dniu 2012-06-01 10:01, Olgierd pisze:
[...]

No, cos sie klaruje powoli:)
Teraz jeszcze prosze o okre艣lenie, w kt贸rym miejscu znajduje si臋 granica budzetowo艣ci i 艣redniej p贸艂ki.

Patrzac na zakupiona przeze mnie rame, do tego roweru w wersji sklepowej Unibike pakuje SR SUNTOUR XCR / BLOKADA HYDRAULICZNA / SKOK 100MM.
Nowy mozna wyrwac za jakies 300 z艂.

Wnioskuje z tego, ze do rower贸w za 2600 zeta pakuja jakis badziew.
Chociaz ten akurat amor nazywany jest gdzieniegdzie "kr贸lem w艣r贸d bud偶et贸wek".

Dla jasnosci zalezy mi na tlumieniu poniemieckiej kostki brukowej (np. ul.Wilcza we Wroc艂awiu), tor贸w tramwajowych i kraw臋偶nik贸w na mie艣cie a nie smiganiu w maratonach po kamolcach:)

Pozdr贸wka
Nuel

Data: 2012-06-01 10:38:15
Autor: bans
W dniu 2012-06-01 10:13, Nuel pisze:

Dla jasnosci zalezy mi na tlumieniu poniemieckiej kostki brukowej (np.
ul.Wilcza we Wroc艂awiu), tor贸w tramwajowych i kraw臋偶nik贸w na
mie艣cie a nie smiganiu w maratonach po kamolcach:)

Szczerze? W tym celu to wsad byle co. A nawet zostaw sztywniaka i upu舵 powietrza, nie ma co cudowa.

Ten kole si w amortyzatory nie bawi, a je糳zi ostro:

http://vimeo.com/25342478

;)

--
bans

Data: 2012-06-01 09:31:43
Autor: Olgierd
Jaki tani amortyzator na prz骴?
On Fri, 01 Jun 2012 10:38:15 +0200, bans wrote:

A nawet zostaw sztywniaka i upu艣膰 powietrza, nie ma co cudowa膰.

Je艣li kto艣 je藕dzi tylko po r贸wnym, a je艣li nawet po niezbyt r贸wnym, ale niezbyt d艂ugo (max. 2-3 godziny), to da rad臋 na sztywnym.

Wiem, po niedawno powr贸ci艂em do takiego modelu rowerowania:

http://farm8.staticflickr.com/7105/7235955360_e49fac041f_b.jpg

i po 2-3 godzinach t艂uczenia si臋 czuj臋 teren w d艂oniach i nadgarstkach.
Ten kole艣 si臋 w amortyzatory nie bawi, a je藕dzi ostro:

A偶 tak bardzo ostro to on nie je藕dzi. Raczej jak kot si臋 skrada.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 11:48:30
Autor: Alfer_z_pracy
Jaki tani amortyzator na prz贸d?
Olgierd napisa艂:
Wiem, po niedawno powr贸ci艂em do takiego modelu rowerowania:
http://farm8.staticflickr.com/7105/7235955360_e49fac041f_b.jpg

OT, ale bardzo 艂adne cacuszko!

By艣 co艣 skrobn膮艂 ju偶 z punktu widzenia praktyka jak si臋 to sprawuje w terenie. Juz wiem 偶e kr臋gos艂up dostaje w ko艣膰, to jasne. Ale przede wszystkim jakie masz prze艂o偶enie i co si臋 da na tym robi膰. Sama idea singla bardzo mi si臋 podoba bo prosto, klarownie, czysta posta膰. Ale jak pomy艣l臋 偶e przy wi臋kszym nachyleniu trzeba b臋dzie rwa膰 kolana lub i艣膰 pieszo, a z kolei na zjazdach dochodzi膰 do kosmicznej kadencji lub jecha膰 trzydziestk膮, to si臋 mi odechciewa :-) Bo wychodzi na to 偶e taki rower jest bardzo 艂adny, ciekawy, ale bardzo s艂abo uniwersalny i raczej dla masochisty :)))

Czasem w terenie sobie symuluj臋 singla wrzucaj膮c 艣rodkowe prze艂o偶enia i w艂a艣nie mam odczucia jak wy偶ej, 偶e przy wi臋kszych ekstremach si臋 to nie sprawdza, ale mo偶e jednak przy leciutkim singlu to wygl膮da  inaczej?

A.

Data: 2012-06-01 10:08:09
Autor: Olgierd
On Fri, 01 Jun 2012 11:48:30 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

Wiem, po niedawno powr贸ci艂em do takiego modelu rowerowania:
http://farm8.staticflickr.com/7105/7235955360_e49fac041f_b.jpg

OT, ale bardzo 艂adne cacuszko!

Bardzo serdecznie i uprzejmie dzi臋kuj臋 :)
By艣 co艣 skrobn膮艂 ju偶 z punktu widzenia praktyka jak si臋 to sprawuje w
terenie. Juz wiem 偶e kr臋gos艂up dostaje w ko艣膰, to jasne.

Kr臋gos艂up to nawet nie, ale r臋ce, d艂onie, nadgarstki... Do 2 godzin jestem w stanie wytrzyma膰 prawie wszystko, p贸藕niej -- o ile nadal je偶d偶臋 w terenie -- jest gorzej; zaczynam szuka膰 g艂adkich odcink贸w, 偶eby si臋 wyprostowa膰, pu艣ci膰 kierownic臋. Najgorzej jest w艂a艣nie na r贸偶nych tarkach, gdzie widelec wpada w wibracj臋. Jakie艣 pojedyncze korzenie, uskoki, etc. jestem w stanie znie艣膰 praktycznie bez ogranicze艅.

Ten wide艂 (On-One) jest twardy jak psia ko艣膰, mo偶e jakbym zainwestowa艂 w co艣 mniej "kanalizacyjnego", by艂oby 艂atwiej.

Ale przede
wszystkim jakie masz prze艂o偶enie i co si臋 da na tym robi膰.

32:16. Do pracy na luzie (od 3 dni je偶d偶臋 w klikach, wi臋c pr臋dko艣ci posz艂y w g贸r臋 i w sprincie uda艂o mi si臋 wyci膮gn膮膰 40 km/h). W terenie, byle nie w piachu czy pod zar膮bist膮 g贸rk臋 te偶 robi臋 prawie wszystko -- najwy偶ej mam wi臋kszy op贸r.
Do bujania si臋 po r贸偶nych takich wok贸艂wroc艂awskich 艂膮czkach, dr贸偶ynkach, etc. -- super. Przede wszystkim nie ma problemu z czyszczeniem 艂a艅cucha i kasety (ale fakt, 偶e w tyln膮 z臋batk臋 zainwestowa艂em prawie tyle, co w 艣redniej klasy kaset臋 ;-)
Sama idea
singla bardzo mi si臋 podoba bo prosto, klarownie, czysta posta膰. Ale jak
pomy艣l臋 偶e przy wi臋kszym nachyleniu trzeba b臋dzie rwa膰 kolana lub i艣膰
pieszo,

Przy wi臋kszych to idziesz pieszo :) Dlatego to raczej rower w teren, ale niekoniecznie w g贸ry (ale w艂a艣nie dzi艣 przysz艂a do mnie kolejna rama, tym razem 29er, i z tego ju偶 zrobi臋 jakiego艣 1x8 albo 1x9, w艂a艣nie po to, 偶eby jednak mie膰 co艣 w b. wymagaj膮cy teren).

[...]

Jak masz mo偶liwo艣膰 si臋 rozp臋dzi膰 grawitacyjnie, to pojedziesz ile Izaak Newton da ;-) Co do masochizmu: s膮 plusy, s膮 minusy. Plus jest np. taki, 偶e jak je藕dzisz w b艂ocie, krzakach to nie ma problemu z syfem wkr臋caj膮cym si臋 w pantograf. No i taki, 偶e stalowy rower, w kt贸rym komponenty w og贸le nie by艂y dobierane pod k膮tem masy wa偶y jakie艣 11.5 kg. No i uwa偶am te偶, 偶e to optymalny rower na miasto: zwinna geometria, pojemne gumy, a r贸wnocze艣nie lekki i prosty w obs艂udze.

Czasem w terenie sobie symuluj臋 singla wrzucaj膮c 艣rodkowe prze艂o偶enia i
w艂a艣nie mam odczucia jak wy偶ej, 偶e przy wi臋kszych ekstremach si臋 to nie
sprawdza, ale mo偶e jednak przy leciutkim singlu to wygl膮da  inaczej?

Zanim si臋 zdecydowa艂em sprzeda膰 Treka 6500 pr贸bowa艂em dok艂adnie takich samych symulacji. I powiem Ci, 偶e jednak prawdziwy singiel jest nieco lepszy pod tym wzgl臋dem :) Ale pewnie du偶o zale偶y te偶 od nogi :) poszukaj sobie informacji o Nedzie Overendzie, kt贸ry niedawno wygra艂 mistrzostwa USA w XC -- w kategorii singli w艂a艣nie :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 10:10:42
Autor: Olgierd
On Fri, 01 Jun 2012 10:08:09 +0000, Olgierd wrote:

Przy wi臋kszych to idziesz pieszo  Dlatego to raczej rower w teren, ale
niekoniecznie w g贸ry

Dodam, 偶e jaki艣 czas temu do艂o偶y艂em rogi (moje stare艅kie Onza Pro Cut, zabrane z GT Tequesta, kt贸rego kupi艂em u schy艂ku ubieg艂ego wieku) i podjazdy -- co jasne -- zrobi艂y si臋 znacznie 艂atwiejsze.
Ja si臋 w og贸le dziwi臋 ludziom, 偶e jad膮 w g贸ry bez rog贸w na kierownicy.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 12:21:52
Autor: bans
W dniu 2012-06-01 12:10, Olgierd pisze:

Ja si臋 w og贸le dziwi臋 ludziom, 偶e jad膮 w g贸ry bez rog贸w na kierownicy.

Ostatnio zmienialem kierownice z prostej 580mm z rogami na gieta 680mm bez rogow i troche sie balem, ze bedzie mi rogow brakowac. Jak sie okazlo - nieslusznie, widocznie giecie i/lub szerokosc tez robia swoje.

--
bans

Data: 2012-06-01 12:28:45
Autor: biodarek
W dniu 2012-06-01 12:21, bans pisze:
[...]

Zgadza si. W jednym rowerze mam 580mm z rogami, w drugim 680mm bez rog體. Obie proste (chyba 5% gi阠ia). Na obu 秝ietnie mi si podje縟縜 i na szerokiej kierownicy nie brakuje rog體.

--
biodarek

Data: 2012-06-01 11:50:24
Autor: Olgierd
Jaki tani amortyzator na prz骴?
On Fri, 01 Jun 2012 12:28:45 +0200, biodarek wrote:

W jednym rowerze mam 580mm z rogami, w drugim 680mm bez rog贸w. Obie
proste (chyba 5% gi臋cia). Na obu 艣wietnie mi si臋 podje偶d偶a i na
szerokiej kierownicy nie brakuje rog贸w.

Ja mam teraz, w tej w艂a艣nie maszynie, 660 z rogami. W drugim b臋dzie kiera 716 mm -- i jak najbardziej zaczn臋 od rog贸w. Zawsze to i mo偶liwo艣膰 przerzucenia ci臋偶aru do przodu, no i -- niebagatelna sprawa -- zmiany chwytu przy d艂u偶szych traskach.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 12:50:36
Autor: Olgierd
On Fri, 01 Jun 2012 11:50:24 +0000, Olgierd wrote:

Ja mam teraz, w tej w艂a艣nie maszynie, 660 z rogami. W drugim b臋dzie
kiera 716 mm -- i jak najbardziej zaczn臋 od rog贸w.

W艂a艣ciwie to chyba do takich b. gi臋tej kierownicy nie wyobra偶am sobie rog贸w. Pierwotny secik wygl膮da艂 tak

http://www.flickr.com/photos/olgierd/7208256386/in/photostream/lightbox/

i chocia偶 d艂oniom i nadgarstkom by艂o ca艂kiem wygodnie, to pewno艣ci przy wi臋kszych pr臋dko艣ciach i zjazdach brakowa艂o...

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 15:03:00
Autor: bans
W dniu 2012-06-01 14:50, Olgierd pisze:

http://www.flickr.com/photos/olgierd/7208256386/in/photostream/lightbox/

Z czego to wymontowales te kierownice, z Ukrainy?! ;)

--
bans

Data: 2012-06-01 13:15:23
Autor: Olgierd
On Fri, 01 Jun 2012 15:03:00 +0200, bans wrote:

http://www.flickr.com/photos/olgierd/7208256386/in/photostream/
lightbox/

Z czego to wymontowales te kierownice, z Ukrainy?!

Nie, n贸wka nie艣migana -- prosto ze sklepu:

http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOMA/on_one_mary_handlebar

Generalnie jest super.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 12:43:59
Autor: ...::QRT::...
Jaki tani amortyzator na prz骴?
Dnia Fri, 01 Jun 2012 12:28:45 +0200, biodarek napisa(a):

[...]

ale nawet na szerokich kierownicach rogi albo raczej jakie takie
mini-r罂ki czasem sie przydaj jak ju sie jest zm阠zonym i sie chce
zmieni chwyt cho na troch.

Data: 2012-06-01 13:09:08
Autor: biodarek
W dniu 2012-06-01 12:43, ...::QRT::... pisze:
[...]

Tak, ale takie zm阠zenie i konieczno舵 zmiany chwytu, to raczej na d硊giej szosie. W takiej sytuacji, przy braku rog體, trzymam kierownic przy mostku - namiastka dolnego chwytu ;)

Ale zrozumia砮m, 縠 chodzi o jazd w g髍y jako o MTB i o konieczno舵 przesuni阠ia za pomoc rog體 sylwetki do przodu. Podrywanie przedniego ko砤? Bo przy je糳zie po g髍ach, to raczej ca砮 cia硂 jest nieustannie w ruchu i nie zdarza si (przynajmniej mi) jakie dr阾wienie d硂ni. A na szosie i owszem.

St眃 moje zdziwienie na zdziwienie Olgierda :)

--
biodarek

Data: 2012-06-01 11:52:00
Autor: Olgierd
Jaki tani amortyzator na prz骴?
On Fri, 01 Jun 2012 13:09:08 +0200, biodarek wrote:

Podrywanie przedniego ko艂a? Bo przy je藕dzie po g贸rach, to raczej ca艂e
cia艂o jest nieustannie w ruchu i nie zdarza si臋 (przynajmniej mi) jakie艣
dr臋twienie d艂oni.

Ale dr臋twienie nie od rog贸w czy braku rog贸w, lecz od sztywnego wid艂a.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-01 12:53:53
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-06-01, biodarek wrote:
W dniu 2012-06-01 12:43, ...::QRT::... pisze:
Dnia Fri, 01 Jun 2012 12:28:45 +0200, biodarek napisa艂(a):

Zgadza si臋. W jednym rowerze mam 580mm z rogami, w drugim 680mm bez
rog贸w. Obie proste (chyba 5% gi臋cia). Na obu 艣wietnie mi si臋 podje偶d偶a i
na szerokiej kierownicy nie brakuje rog贸w.

ale nawet na szerokich kierownicach rogi albo raczej jakie艣 takie
mini-r贸偶ki czasem sie przydaj膮 jak ju偶 sie jest zm臋czonym i sie chce
zmieni膰 chwyt cho膰 na troch臋.

Tak, ale takie zm臋czenie i konieczno艣膰 zmiany chwytu, to raczej na d艂ugiej szosie. W takiej sytuacji, przy braku rog贸w, trzymam kierownic臋 przy mostku - namiastka dolnego chwytu ;)

Troch臋 inaczej to widz臋. Nie tylko d艂uga szosa, ale te偶 d艂ugie podjazdy
po szutrach i og贸lnie wszelkie mniej dynamiczne etapy - r臋ce bardzo
doceniaj膮, jak mo偶na zmieni膰 pozycj臋 chocia偶 na chwil臋. Niczego
d艂uga艣nego nie potrzeba, mi si臋 kr贸tkie Ergony GX2 bardzo dobrze
sprawdzaj膮, przy kierownicy 680mm. :)

Za to niestety mo偶na czasem zawadzi膰 o chaszcze. :)

Data: 2012-06-01 16:38:06
Autor: biodarek
W dniu 2012-06-01 14:53, Jan Srzednicki pisze:
On 2012-06-01, biodarek wrote:
[...]

Nie przecz臋, 偶e komu艣 mo偶e by膰 wygodniej z rogami w takich sytuacjach. Np. te d艂ugie podjazdy szutrowe. Potrafi臋 sobie to wyobrazi膰. Dla mnie rogi pozwalaj膮 na jedn膮 rzecz - obr贸cenie d艂oni wzd艂u偶 osi cia艂a. Tzn. w spos贸b w jaki naturalnie zwisaj膮 podczas stania. I w tej pozycji mo偶na si臋 mocno oprze膰 na kierownicy - dla mnie jest to potrzebne tylko przy podjazdach na stoj膮co. W innym wypadku, po co naciska膰 na kierownic臋? - lepiej na peda艂y :)

Za to niestety mo偶na czasem zawadzi膰 o chaszcze. :)

W ten spos贸b z艂ama艂em sobie kiedy艣 艂opatk臋 (i nie w manetce ;)
Mo偶na te偶 zawadzi膰 o drzewo na szlakach pokroju Singltreka pod Smrkem.

Ogl膮daj膮c Puchar 艢wiata w XC zauwa偶am odchodzenie przez zawodnik贸w od rog贸w na rzecz szerszych kierownic. I chyba niekoniecznie wynika to z przesiadki na 29", ale r贸wnie偶 z tego, 偶e trasy staj膮 si臋 z roku na rok coraz bardziej wymagaj膮ce technicznie.
http://live.redbull.tv/events/52/uci-labresse-xco-women/

Mo偶e wi臋c to jak je藕dzimy po g贸rach przes膮dza, czy rogi s膮 nam potrzebne. Jednak wr贸c臋 do zdania, od kt贸rego si臋 zacz臋艂o - 偶e mo偶na si臋 dziwi膰 ludziom, kt贸rzy je偶d偶膮 w g贸ry bez rog贸w. Czyli np. zawodowej elicie XC :)

--
biodarek

Data: 2012-06-01 12:23:38
Autor: Alfer_z_pracy
[...]

No w艂a艣nie, a w og贸le singiel ale z wewn臋trzn膮 pojemn膮 piast膮 planetarn膮 (czy to jeszcze singiel?) by艂by idea艂em :)

Ale pewnie du偶o zale偶y te偶 od nogi :) poszukaj sobie informacji o Nedzie Overendzie, kt贸ry niedawno wygra艂 mistrzostwa USA w XC -- w kategorii

No taaak, ale my szaraczki m贸wimy tu o normalnych ludziach a nie terminatorach ;)

A.

Data: 2012-06-01 12:46:55
Autor: ...::QRT::...
Jaki tani amortyzator na prz骴?
Dnia Fri, 1 Jun 2012 12:23:38 +0200, Alfer_z_pracy napisa(a):

Olgierd napisa:
Dlatego to raczej rower w teren, ale niekoniecznie w g髍y (ale w砤秐ie dzi przysz砤 do mnie kolejna rama, tym razem 29er, i z tego ju zrobi jakiego 1x8 albo 1x9, w砤秐ie po to, 縠by jednak mie co w b. wymagaj眂y teren).

No w砤秐ie, a w og髄e singiel ale z wewn阾rzn pojemn piast planetarn (czy to jeszcze singiel?)  by砨y idea砮m :)

sadze ze za jaki czas tak sie to sko馽zy. Dla turyst體 piasta planetarna z
15 prze硂縠niami dla sportowc體 2x12 :)

Data: 2012-06-01 15:03:40
Autor: Fabian
Jaki tani amortyzator na prz贸d?
On 01.06.2012 12:23, Alfer_z_pracy wrote:
Olgierd napisa艂:
[...]

Single jak sama nazwa wskazuje ma jedno prze艂o偶enie. Bo chyba nie jeden 艂a艅cuch, czy jedn膮 z臋batk臋 czy jedno co innego. Wi臋c single z biegami nie jest singlem ;)

Fabian.

Data: 2012-06-01 16:17:39
Autor: Alfer_z_pracy
Jaki tani amortyzator na prz贸d?
Fabian napisa艂:
Single jak sama nazwa wskazuje ma jedno prze艂o偶enie. Bo chyba nie jeden 艂a艅cuch, czy jedn膮 z臋batk臋 czy jedno co innego. Wi臋c single z biegami
nie jest singlem ;)

Pewnie masz racj臋. A na mie艣cie u偶ywam na przyk艂ad czterobiega (1x4) ;)

A.

Data: 2012-06-01 12:16:01
Autor: bans
W dniu 2012-06-01 11:31, Olgierd pisze:

A偶 tak bardzo ostro to on nie je藕dzi. Raczej jak kot si臋 skrada.

W ogole jezdzi ostro, a nie ze na tym filmiku :)

Tu chodzilo mi o zademonstrowanie, ze wybieranie amortyzatora na miasto to dzielenie wlosa na czworo, skoro na kamienistym stromym zjezdzie w gorach da sie jechac na sztywniaku.

Litosci, nie porownujmy jazdy po kostce brukowej czy wskakiwania na krawezniki z jazda _naprawde_ wymagajaca amortyzacji.

--
bans

Data: 2012-06-01 12:24:30
Autor: Nuel
[...]

Na ul. Wilczej kostka brukowa nie ma zaprawy pomiedzy:)
Osiagam tam predkosc 5km na godzine, co jest nieco irytuj眂e.

To jest jednak prawie nieistotne, sztywniak sie konczy i chialbym czegos nowego sprobowac.

Nuel

Data: 2012-06-01 12:27:42
Autor: bans
W dniu 2012-06-01 12:24, Nuel pisze:

Na ul. Wilczej kostka brukowa nie ma zaprawy pomiedzy:)

Latosi krowa tam wpadla i tyle ja widzieli ;)

--
bans

Data: 2012-06-01 12:31:12
Autor: Nuel
W dniu 2012-06-01 12:27, bans pisze:
W dniu 2012-06-01 12:24, Nuel pisze:

Na ul. Wilczej kostka brukowa nie ma zaprawy pomiedzy:)

Latosi krowa tam wpadla i tyle ja widzieli ;)

Ale zrozumia砮s, o co chodzi:))

Data: 2012-06-01 12:47:42
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jaki tani amortyzator na prz贸d?
On Fri, 1 Jun 2012 09:31:43 +0000 (UTC)
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

> [...]

Wiem, po niedawno powr贸ci艂em do takiego modelu rowerowania:

Wow! To Tw贸j? 艁adna maszyna. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-06-01 10:54:52
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "bans" <goc@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:jq9v68$2bm$1mx1.internetia.pl...
[...]

byle amortyzator to tylko dodatkowy balast.
sztywny widelec i przynajmniej radosc jazdy lekkim rowerem
smiga paru kolegow maratony na sztywnych
ja w swoim mtb ktory uzywalem na miasto tez zmieniam na sztywny
dokladam lzejsze kola i bedzie fajny rower do uphill'ow i na szutry

pozdrawiam
Jacek

Data: 2012-06-01 10:59:37
Autor: bans
W dniu 2012-06-01 10:54, jacek pisze:

byle amortyzator to tylko dodatkowy balast.

Racja, ale do jazdy po miescie, no bez jaj :))) Ludzie po mie禼ie je縟勘 17-kilogramowymi roweremi ;)

sztywny widelec

Racja. Na miasto i w miar g砤dkie 禼ie縦i poza miastem nie widz sensu zak砤dania amortyzatora.

--
bans

Data: 2012-06-01 11:16:05
Autor: Nuel
Jaki tani amortyzator na prz锟絛?
W dniu 2012-06-01 10:54, jacek pisze:
U锟統tkownik "bans"<goc@o2.pl>  napisa锟 w wiadomo锟絚i
W dniu 2012-06-01 10:13, Nuel pisze:

Dla jasnosci zalezy mi na tlumieniu poniemieckiej kostki brukowej (np.
ul.Wilcza we Wroc艂awiu), tor贸w tramwajowych i kraw臋偶nik贸w na
mie艣cie a nie smiganiu w maratonach po kamolcach:)

Szczerze? W tym celu to wsad锟 byle co. A nawet zostaw sztywniaka i upu锟斤拷
powietrza, nie ma co cudowa锟.

Na malym cisnieniu sie zle jezdzi po jedni, wole nabijac na maksa:)

[...]

Ja mam stara rame Shimano CrMo - lapie troche rdzy, stery klasyczne skrzypia, na dodatek wydaje mi sie, ze jest troche krzywa. Naped juz zdechl, wiec nie chce pakowac kasy w trupa. Czas na zmiane po prostu - a ze sztywniakiem juz pojezdzilem pare lat, to sprobuje czegos innego. Bez filozofii wielkiej.

Nuel

Data: 2012-06-01 15:02:18
Autor: de Fresz
On 2012-06-01 10:38:15 +0200, bans <goc@o2.pl> said:

Dla jasnosci zalezy mi na tlumieniu poniemieckiej kostki brukowej (np.
ul.Wilcza we Wroc墓聜awiu), tor膫艂w tramwajowych i kraw脛聶墓藕nik膫艂w na
mie墓聸cie a nie smiganiu w maratonach po kamolcach:)

Szczerze? W tym celu to wsad藕 byle co. A nawet zostaw sztywniaka i upu艣膰 powietrza, nie ma co cudowa膰.

Taaaa, a p贸藕niej s艂ycha膰 p艂acz i st臋kanie, 偶e ci wredni, bezmy艣lni drogowcy kolejn膮 艣mieszk臋 kostk膮 wy艂o偶yli, 偶e kraw臋偶niki za wysokie, jezdnie dziurawe i w og贸le wiatr zawsze w mord臋. No mo偶na sobie celowo utrudnia膰 偶ycie, tylko po co? 呕eby udowodni膰 jakim si臋聽jest hardkorowcem? Tylko kw臋kanie w wy偶ej wspomnianych w膮tkach nie do ko艅ca z tym licuje.

de Fresz

Data: 2012-06-01 15:07:08
Autor: Fabian
On 01.06.2012 15:02, de Fresz wrote:
On 2012-06-01 10:38:15 +0200, bans <goc@o2.pl> said:

[...]

utrudnia膰 偶ycie, tylko po co? 呕eby udowodni膰 jakim si臋 jest
hardkorowcem? Tylko kw臋kanie w wy偶ej wspomnianych w膮tkach nie do ko艅ca z
tym licuje.

Jak chc臋 sobie poje藕dzi膰 w terenie, to jad臋 do lasu, po mie艣cie chc臋 dotrze膰 szybko i bezbole艣nie do celu. Jak mog臋 jecha膰 jezdni膮 to nie ma z tym problemu, wi臋c dlaczego mam tego samego nie oczekiwa膰 na jezdni specjalnie robionej dla rower贸w (DDR)?

Fabian.

Data: 2012-06-01 15:20:50
Autor: de Fresz
On 2012-06-01 15:07:08 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

Taaaa, a p蠹niej s硑cha p砤cz i st阫anie, 縠 ci wredni, bezmy秎ni
drogowcy kolejn 秏ieszk kostk wy硂縴li, 縠 kraw昕niki za wysokie,
jezdnie dziurawe i w og髄e wiatr zawsze w mord. No mo縩a sobie celowo
utrudnia 縴cie, tylko po co? 痚by udowodni jakim si jest
hardkorowcem? Tylko kw阫anie w wy縠j wspomnianych w眛kach nie do ko馽a z
tym licuje.

Jak chc sobie poje糳zi w terenie, to jad do lasu, po mie禼ie chc dotrze szybko i bezbole秐ie do celu. Jak mog jecha jezdni to nie ma z tym problemu, wi阠 dlaczego mam tego samego nie oczekiwa na jezdni specjalnie robionej dla rower體 (DDR)?

Oczekiwa jak najbardziej mo縠sz. I na razie tylko tyle, bo rzeczywisto舵 funkcjonuje po swojemu. Mo縩a zwyczajnie i舵 drog mientkich kaczuszek i si do niej dostosowa (wybieraj眂 stosowny sprz阾). Lub z jednej strony zgrywa twardziela, a z drugiej kw阫a i biadoli, co jest lekko 縜硂sne. Ale to oczywi禼ie wolny wyb髍. Tylko po co za pomoc wydumanych argument體 przekonywa innych, 縠 tak jest "lepiej"?

de Fresz

Data: 2012-06-01 15:50:39
Autor: Fabian
On 01.06.2012 15:20, de Fresz wrote:
On 2012-06-01 15:07:08 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

[...]

Ja nie zgrywam twardziela. Ignoruj te DDR, kt髍e mi si nie pobaj, wybieram tras tak aby by硂 ok. Je縟筷 na oponach 700x23 lub 700x28 i dobrze mi z tym. Cenie sobie w komunikowaniu rowerem szybko舵 i nie b阣 z tego rezygnowa dla IMHO 糽e rozumianej wygody.

Fabian.
ps. je縟筷 ostrym i te mi z tym wygodnie ;)

Data: 2012-06-01 16:01:23
Autor: de Fresz
On 2012-06-01 15:50:39 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

[...]

Troch trudno mi w to uwierzy, ale to mo縠 dlatego, 縠 masochizm jest mojej naturze obcy ;-)

Cenie sobie w komunikowaniu rowerem szybko舵 i nie b阣 z tego rezygnowa dla IMHO 糽e rozumianej wygody.

Ale 縠 jak, Tw骿 rower bez amortyzatora daje Ci szybko舵i, kt髍ej nie da taki z amortyzacj?

de Fresz

Data: 2012-06-01 17:02:36
Autor: Fabian
On 01.06.2012 16:01, de Fresz wrote:
On 2012-06-01 15:50:39 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

[...]

Te nie uwa縜m si za masochist, ale najbardziej mi阫kie siode砶o raczej jest najwygodniejsze. Na co dzie nie je縟筷 po chodnikach, nie je縟筷 po kostce frezowanej i bruku (poza bardzo kr髏kimi odcinkami). Na normalnym asfalcie opony szosowe daj wi阫szy komfort ni terenowe.

Cenie sobie w komunikowaniu rowerem szybko舵 i nie b阣 z tego
rezygnowa dla IMHO 糽e rozumianej wygody.

Ale 縠 jak, Tw骿 rower bez amortyzatora daje Ci szybko舵i, kt髍ej nie da
taki z amortyzacj?

Oczywi禼ie. Amortyzator to waga i straty energii na niepotrzebne uginanie si - cho鎎y peda硂wanie na stoj眂o, na podjazdach. Z powod體 o kt髍ych napisa砮m wcze秐iej te jest zb阣ny. Nie mia by czego wybiera - dziury omijam. A taki amor kosztuje, wa縴, wi阫sze prawdopodobie駍two zepsucia i jeszcze trzeba go serwisowa ;) Je縠li policzy wag amora vs. sztywnego widelca, opony - balony (i co si z tym wi笨e) vs. szosowe (miejskie, z wk砤dkami itd.) to mo縩a zaoszcz阣zi spokojnie 3kg. A r罂nica w u縴tkowaniu roweru 12kg vs 9kg jest znacz眂a.

Ja bynajmniej nie chc nikogo przekona moja filozofia sprawdzi si u kogo innego, tylko zwr骳i uwag, 縠 wygoda dla ka縟ego mo縠 oznacza co innego. Posiadam r體nie rower g髍ski, ale je縟筷 nim w terenie, wi阠 jakie por體nanie mam, zreszt kilka lat temu mia砮m g髍ala do wszystkiego.

Fabian.

Data: 2012-06-01 17:38:22
Autor: de Fresz
On 2012-06-01 17:02:36 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

[...]

A jakie s zyski na wi阫szej pr阣ko禼i na nier體no禼iach i komforciejad眂ego (bezapelacyjnie wy縮zym przy amortyzacji) ?

Z powod體 o kt髍ych napisa砮m wcze秐iej te jest zb阣ny. Nie mia by czego wybiera - dziury omijam.

A jakie straty energetyczno-czasowe ponosisz na tym omijaniu?

A taki amor kosztuje, wa縴, wi阫sze prawdopodobie駍two zepsucia i jeszcze trzeba go serwisowa ;)

Twoje argumenty przypominaj mi te g硂szone przez osoby uwa縜j眂e posiadanie klimy w samochodzie za zb阣n opcj ;-)

Je縠li policzy wag amora vs. sztywnego widelca, opony - balony (i co si z tym wi笨e) vs. szosowe (miejskie, z wk砤dkami itd.)

A od kiedy jest obowi眤ek posiadania wielkich balon體 przy amortyzatorze? No i jaka to jest przewaga wagowa na oponach szosowych?

to mo縩a zaoszcz阣zi spokojnie 3kg. A r罂nica w u縴tkowaniu roweru 12kg vs 9kg jest znacz眂a.

Twierdzisz, 縠 je縟勘c po mie禼ie b阣ziesz mia lepsze czasy przejazdu i odczujesz zauwa縜lnie ni縮ze zm阠zenie w por體naniu z jazd na rowerze 3 kg ci昕szym? Przecie to wierutna bzdura.

de Fresz

Data: 2012-06-01 21:19:21
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisa w wiadomo禼i news:jqanle$lmf$1inews.gazeta.pl...
On 2012-06-01 17:02:36 +0200, Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> said:

Twierdzisz, 縠 je縟勘c po mie禼ie b阣ziesz mia lepsze czasy przejazdu i odczujesz zauwa縜lnie ni縮ze zm阠zenie w por體naniu z jazd na rowerze 3 kg ci昕szym? Przecie to wierutna bzdura.

lzejszym rowerem lepszy  czas osiagnie w kazdych warunkach
osiagnie tez predkosc niedostepna dla ciezszego roweru
przejedze o wiele dalej tym samym nakladem sil
ale to chyba dla tych co maja sportowe zaciecie

Data: 2012-06-01 23:08:29
Autor: de Fresz
On 2012-06-01 21:19:21 +0200, "jacek" <jac_ek@prom.pl> said:

[...]

Wypisujesz dyrdyma硑. Przejed si隊mo縠 kiedy po mie禼ie ze stoperem, sam sprawd jaki wp硑w na 秗edni maj cykle 秝iate i inne przeszkody wymagaj眂e zwolnienia, a do tego czasu taka nie秏ia砤 propozycja - nie opowiadaj g硊potek.

osiagnie tez predkosc niedostepna dla ciezszego roweru

Taaaa, te 2-5% r罂nicy masy b阣zie mia硂爇olosaln wp硑w... Tylko na co poza samopoczuciem "秝ietnie" wydanych pieni阣zy?

przejedze o wiele dalej tym samym nakladem sil
ale to chyba dla tych co maja sportowe zaciecie

Raczej dla teoretyk體.

de Fresz

Data: 2012-06-02 07:11:10
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisa w wiadomo禼i news:jqbb0d$nnv$1inews.gazeta.pl...
On 2012-06-01 21:19:21 +0200, "jacek" <jac_ek@prom.pl> said:

> [...]

sam sprawd jaki wp硑w na 秗edni maj cykle 秝iate i inne przeszkody wymagaj眂e zwolnienia, a do tego czasu taka nie秏ia砤 propozycja - nie opowiadaj g硊potek.

nie porownuje postoju ciezkiego roweru i lekkiego tylko jazde.

osiagnie tez predkosc niedostepna dla ciezszego roweru

Taaaa, te 2-5% r罂nicy masy b阣zie mia硂 kolosaln wp硑w... Tylko na co poza samopoczuciem "秝ietnie" wydanych pieni阣zy?

mam kilka rowerow i porownujac sie do jazdy jednego z kolegow
gdy jade lzejszym nie jest w stanie mnie odejsc
gdy jade ciezszym odchodzi bez problemu

moj lzejszy mtb 11kg ciezszy 14

robie czesto czasowki na rozne podjazdy
roznica 2 czy 3 kg na 3km o srednim pochyleniu 10% to okolo 1min
Jezdze tez czesto dluzsza czasowke po plaskim wiec tez mam porownanie

Nie namawiam  nikogo do demontazu amortyzatora tylko pisze o swoich wrazeniach
z jazdy.W pierwszym rowerze wymienilem sztywny widelec na tani amortyzator a dzis ide odebrac zamowiony sztywny widelec i demontuje amor
Okazuje sie ze tani sztywny widelec nie tak latwo zdobyc.Duzo jest ale 1 calowych

Ja jadac rowerem ponizej 11kg odczuwam roznice z jazdy bardzo duza.
Rower wrecz wyrywa do przodu.Nie da sie tez ciezkim rowerem zlapac kola za motorowerem
czy tez wolniejsza ciezarowka a ja czasem korzystam.
Gdyby dokuczal mi brak amortyzatora upuszcze cisnienia.Detek nie mam bo zalozylem lepsza opaske +mleczko wiec nie ma co szczypac

pozdrawiam
Jacek

Data: 2012-06-04 12:20:52
Autor: de Fresz
On 2012-06-02 07:11:10 +0200, "jacek" <jac_ek@prom.pl> said:
[...]

Ale w mie禼ie masz od groma wymuszonych postoj體, kt髍e s pernamentnym elementem jazdy. Sorry, nic na to nie poradzisz. I te zatrzymania dramatycznie potrafi zani縴 秗endni i sprawi, 縠 super duper lekk wy禼ig體k b阣ziesz mia szas lepszy mo縠 o dos硂wnie par minut, mo縠.

[...]

Sorry, ale takie dane s zupe硁ie niemiarodajne. Ile pr骲? Jakie dok砤dnie dystanse i jaki dok砤dnie czas ka縟ej z nich? Zak砤daj眂 縠 na tym podje糳zie utrzymujesz 秗edni 15 km/h, to robisz go w circa 12 minut, wi阠 1 minut w t czy tamt jest w granicach dopuszczalnego b砮du nawet dla tego samego roweru.

Nie namawiam  nikogo do demontazu amortyzatora tylko pisze o swoich
wrazeniach z jazdy.

I z tym stwierdzeniem si jestem sk硂nny zgodzi - m體isz i o wra縠niach, odczuciach. A te potrafi by bardzo zwodnicze.

Rower wrecz wyrywa do przodu.Nie da sie tez ciezkim rowerem zlapac kola za
motorowerem czy tez wolniejsza ciezarowka a ja czasem korzystam.

Uwa縜j na nisko przelatuj眂e kwantyfikatory. Jaki czas temu kumpla na full-profi 8-kilowej cienarce wyprzedzi starszy pan na jakim makro-keszu i jeszcze krzycza "wsiadaj na ko硂", ale kumpel po kilkusetmetrach odpu禼i, bo nie wyrabia tempa (ca硑 czas w okolicach pnad 40).

de Fresz

Data: 2012-06-04 15:03:33
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisa w wiadomo禼i news:jqi264$hc1$1inews.gazeta.pl...
On 2012-06-02 07:11:10 +0200, "jacek" <jac_ek@prom.pl> said:

[...]

bywa ze jezdze kilka razy w tyg
czas wjazdu rozni sie kilkanascie sekund dla tego samego roweru
Na stronie rowerowanie w zaleznosci od wagi zestawu podaja przyblizona moc
jaka trzeba bylo dysponowac.na szybko zerknalem to dwa kilo ciezszy zestaw
pomimo ze wjechal 2 sek wolniej przykladal wieksza moc

[...]

Ja tez wyprzedze na 15 kg rowerze MTB  sporo osob
na szosach  ale niektorych juz nie

dyskusja przypadkowo zbiegla sie z moja wymiana amora na sztywny
w rowerze ktorym jezdze po miescie
Od soboty to calkowity sztywniak
Wrazenia z jazdy narazie slabe bo mam zlamany obojczyk i kieruje jedna reka
Ale pierwsze co dalo sie odczuc to latwosc wnoszenia jedna reka po schodach :)
Jutro odbieram paczke z lzejszymi kolami i waga jeszcze w dol

pozdrawiam
Jacek

Data: 2012-06-02 07:49:05
Autor: Olgierd
On Fri, 01 Jun 2012 21:19:21 +0200, jacek wrote:

lzejszym rowerem lepszy  czas osiagnie w kazdych warunkach osiagnie tez
predkosc niedostepna dla ciezszego roweru przejedze o wiele dalej tym
samym nakladem sil

Nieprawda, albo lepiej: p贸艂prawda -- bo to b臋dzie zale偶a艂o od tego gdzie si臋 jedzie.

Do niedawna je藕dzi艂em do pracy na takim w艂a艣nie miejsko-wy艣cigowym Treku: k贸艂ka 700C x 25, baranek, hamulce szcz臋kowe, masa ok. 9,5 kg. Po przejechaniu ok. 5500 metr贸w (tyle dzieli m贸j dom od mojej pracy) mia艂em 艣redni膮 rz臋du 18 km/h.

Teraz je偶d偶臋 w艂a艣nie g贸rskim singlem: ko艂o 26x2.1, hamulce tarczowe. 艢rednia wzros艂a o 10% (a teraz o kolejne ok. 15%, bo si臋 szarpn膮艂em na kliki). S臋k w tym, 偶e przejazd przez miasto obfituje w tak膮 mas臋 przeszk贸d, 偶e rower w stylu ameryka艅skim nie zawsze jest najlepszym rozwi膮zaniem.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-02 11:01:59
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa w wiadomo禼i news:pan.2012.06.02.07.49.04rudak.org...
On Fri, 01 Jun 2012 21:19:21 +0200, jacek wrote:

Do niedawna je糳zi砮m do pracy na takim w砤秐ie miejsko-wy禼igowym Treku:
k蟪ka 700C x 25, baranek, hamulce szcz阫owe, masa ok. 9,5 kg. Po
przejechaniu ok. 5500 metr體 (tyle dzieli m骿 dom od mojej pracy) mia砮m
秗edni rz阣u 18 km/h.

zgadza sie
tyle ze ja porownywalem jazde na takich samych rowerach z rozna waga
Twierdzisz ze slickami szybciej  ?
ten sam rower a mniejsza masa rotujaca moim zdaniem wiecej dajaca niz opory toczenia
ktore tez teraz mniejsze
i juz  roznica
skoro to singiel przypuszczam ze wagowo niewiele sie rozni od szosy

pozdrawiam
Jacek

Data: 2012-06-02 22:02:26
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-06-02, jacek wrote:

U偶ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa艂 w wiadomo艣ci news:pan.2012.06.02.07.49.04rudak.org...
[...]

A bierzesz w og贸le pod uwag臋, 偶e baloniaste, wiele wybaczaj膮ce opony,
mog膮 by膰 znacz膮co szybsze od w膮ziutkich slick贸w nabitych na kamie艅?
Wcale nie potrzeba do tego terenu, wystarcz膮 mocno nier贸wne kocie 艂by.

Data: 2012-06-03 05:52:44
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa w wiadomo禼i news:slrnjsl3bi.1q88.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2012-06-02, jacek wrote:

A bierzesz w og髄e pod uwag, 縠 baloniaste, wiele wybaczaj眂e opony,
mog by znacz眂o szybsze od w眤iutkich slick體 nabitych na kamie?
Wcale nie potrzeba do tego terenu, wystarcz mocno nier體ne kocie 砨y.

a czy ja to sugerowalem?
porownywalem rowery rozniace sie ciezarem
Dla mnie to normalne ze dobieram opony do terenu
ale fajnie jak uda sie zeby jak najlzejsza
Choc akurat na kostce chocbym szosa jechal chyba bys mnie
tymi baloniastymi nie wyprzedzil
Bedac ostatnio w Krakowie zmierzylem sie z poodjazdem pod ZOO
poczatek wlasnie kostka
przed moim czasem nie ma nikogo na MTB

Data: 2012-06-04 07:14:53
Autor: Olgierd
On Sat, 02 Jun 2012 11:01:59 +0200, jacek wrote:

skoro to singiel przypuszczam ze wagowo niewiele sie rozni od szosy

Ten singiel MTB jest 2 kg ci臋偶szy od singla wy艣cigowo-miejskiego (11.5 vs. 9.5 kg). Dodam te偶, 偶e prze艂o偶enia ma mniej "pr臋dkie" (32:16 vs. 44:17). A jednak -- mimo wy偶szej pr臋dko艣ci przelotowej -- 艣rednia z dojazdu do pracy mi wzros艂a.

Ciekawostka, co? ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-04 14:28:13
Autor: jacek
Jaki tani amortyzator na prz骴?

U縴tkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa w wiadomo禼i news:pan.2012.06.04.07.14.53rudak.org...
On Sat, 02 Jun 2012 11:01:59 +0200, jacek wrote:

skoro to singiel przypuszczam ze wagowo niewiele sie rozni od szosy

Ten singiel MTB jest 2 kg ci昕szy od singla wy禼igowo-miejskiego (11.5
vs. 9.5 kg). Dodam te, 縠 prze硂縠nia ma mniej "pr阣kie" (32:16 vs.
44:17). A jednak -- mimo wy縮zej pr阣ko禼i przelotowej -- 秗ednia z
dojazdu do pracy mi wzros砤.

Ciekawostka, co? ;-)

Ja jednym i tym samym rowerem na niektorych odcinkach zrobie lepsza srednia
z blatu a na innym z mlynka wiec nie dziwi mnie to wogole

Data: 2012-06-07 21:39:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 1 Jun 2012, jacek wrote:

lzejszym rowerem lepszy  czas osiagnie
w kazdych warunkach
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
osiagnie tez predkosc niedostepna dla ciezszego roweru

  Nie wiem jak Ty, ale mi osiaganie lepszych czas體 i wi阫szych
pr阣kosci zdecydowanie lepiej idzie z g髍ki.
  Jakos tak stoi to w sprzecznosci z generalizowaniem.
  Nisko latajacy kwantyfikator czy jakos tak ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-01 15:27:36
Autor: bans
W dniu 2012-06-01 15:02, de Fresz pisze:

[...]
udowodni膰 jakim si臋 jest hardkorowcem? Tylko kw臋kanie w wy偶ej
wspomnianych w膮tkach nie do ko艅ca z tym licuje.

O rety, rety :)

Do 40km to jezdze na 28 calowym singlu z tanimi Kendami Kwest nabitymi do maksimum, po polach, sciezkach, dziurach, szutrze, kraweznikach, kostce brukowej. Aha, na siodelku twardym jak deska, bo nie mam ochoty wydawac kasy na inne. I do glowy mi nie przyszlo, ze ma mi byc niewygodnie :)))

Wyciaganie na takie trasy gorala to overkill. No, chyba ze ktos kupuje/sklada rower i w gory - to rozumiem. Ale na "miasto"? Pfff :))))

--
bans

Data: 2012-06-01 16:01:37
Autor: Nuel
[...]

Stac mnie chwilowo na jeden pojazd.
Jezdze do roboty calorocznie, ale jezdze tez na wycieki okolomiejskie - Trzebnica, sleza (g髍a, nie wiocha). W tym roku mam zamiar jechac do kumpla, mieszkajacego w Por阞ie - gdzies za Bystrzyca K硂dzka.
Niespecjalnie chcia硂by mi sie mi sie tam gibac na singlu:) Przejezdzilem 4 lata na sztywniaku, i stwierdzam, ze jest za malo uniwersalny jednak. Jade na wycieczke z kumplami - i po komforcie jazdy po poniemiekich kocich lbach widze, ze sztywniak to jednak nie jest najlepszy wyb髍 na takie trasy. Jade dwa-trzy razy wolniej niz reszta, fakt ze oni na fullach:)

Amortyzator mnie na miescie nie ogranicza tak, jak jego brak na dziurawych trasach.
Ze sztywniaka pewnie zrobie jakas zimowke albo singla do jazdy po bu砶i:)

Pozdr體ka!
Nuel

Data: 2012-06-01 11:37:12
Autor: biodarek
[...]
[...]
Dla jasnosci zalezy mi na tlumieniu poniemieckiej kostki brukowej (np.
ul.Wilcza we Wroc砤wiu), tor體 tramwajowych i kraw昕nik體 na mie禼ie a
nie smiganiu w maratonach po kamolcach:)

Czyli wymagasz od amortyzatora du縠j czu硂禼i. Wbrew pozorom, Suntour ze swoj nisk czu硂禼i, lepiej si sprawdzi w砤秐ie na maratonie.

Na Twoim miejscu spr骲owa砨ym zmieni opony na takie o wi阫szej obj阾o禼i (cho nie wiem jakie masz teraz) i jednak stosowa ni縮ze ci秐ienie w ko砤ch. To opona ma pierwsza kontakt z przeszkod i dopiero, gdy nie jest w stanie jej zniwelowa, si砤 przenosi si na amortyzator.

A w mi阣zyczasie szuka okazyjnie u縴wanego amortyzatora. Proponuj co ze stajni Rock Shox, bo ciesz si dobrymi opiniami oraz s tanie i proste w serwisowaniu. Nawet je秎i nie zrobi si tego samemu, to cz阺to znajdzie si jaki znajomy, kt髍y pomo縠.

--
biodarek

Data: 2012-06-01 09:48:34
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-06-01, biodarek wrote:
[...]

Czyli wymagasz od amortyzatora du偶ej czu艂o艣ci. Wbrew pozorom, Suntour ze swoj膮 nisk膮 czu艂o艣ci膮, lepiej si臋 sprawdzi w艂a艣nie na maratonie.

Na Twoim miejscu spr贸bowa艂bym zmieni膰 opony na takie o wi臋kszej obj臋to艣ci (cho膰 nie wiem jakie masz teraz) i jednak stosowa艂 ni偶sze ci艣nienie w ko艂ach. To opona ma pierwsza kontakt z przeszkod膮 i dopiero, gdy nie jest w stanie jej zniwelowa膰, si艂a przenosi si臋 na amortyzator.

A w mi臋dzyczasie szuka膰 okazyjnie u偶ywanego amortyzatora. Proponuj臋 co艣 ze stajni Rock Shox, bo ciesz膮 si臋 dobrymi opiniami oraz s膮 tanie i proste w serwisowaniu. Nawet je艣li nie zrobi si臋 tego samemu, to cz臋sto znajdzie si臋 jaki艣 znajomy, kt贸ry pomo偶e.

A ja, pod tym k膮tem, doradzi艂bym jakiego艣 Bombera w dobrym stanie. Co
jak co, ale czu艂o艣ci starszym Bomberom (nie wiem, jak nowe) nie brakuje,
chocia偶 t艂umiki miewa艂y takiese.

Data: 2012-06-01 12:04:34
Autor: Nuel
[...]

Czy w swietle tego ten Bomber Z4 kt贸rego aukcje wklejalem, bedzie ok?
Aukcja konczy sie za pol godziny, jeszcze moglbym go lyknac:)

Nuel

Data: 2012-06-01 13:18:08
Autor: de Fresz
On 2012-05-31 15:52:51 +0200, Nuel <2ciecie@gazeta.pl> said:

Chcialbym sie zamkn眂 w 350, max. 400 z.

Za tak kas powiniene znale兼 Tor, najlepiej powietrzn. Amor nielekki, niespecjalnie radz眂y sobie z drobnymi nier體no禼iami, ale za to do舵 pancerny i niedrogi w serwisie.

de Fresz

Data: 2012-06-11 08:34:09
Autor: Nuel
On 2012-05-31 15:52:51 +0200, Nuel <2ciecie@gazeta.pl> said:

Chcialbym sie zamkn眂 w 350, max. 400 z.

Za tak kas powiniene znale兼 Tor, najlepiej powietrzn. Amor
nielekki, niespecjalnie radz眂y sobie z drobnymi nier體no禼iami, ale za
to do舵 pancerny i niedrogi w serwisie.

Znalazlem, kupilem, zmontowa砮m:)
Generalnie do wymiany jeszcze srodkowa tarcza korby, bo nie przyjmuje nowego 砤ncucha. I zakup nowej sztycy, bo przy tej ramie potrzebuje dlu縮zej - obecna musia砨ym wysuwa 15mm poni縠j znaku "bezpiecze駍twa".

Poza tym wszystko git, testowe 60 km zrobione.

Pozdrawiam!
Nuel

Jaki tani amortyzator na prz贸d?