Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.

Data: 2009-11-25 14:58:51
Autor: hubert depesz lubaczewski
Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.
hej
walczę ze sobą i nie mogę znaleźć niczego co by mi w 100% odpowiadało.

Wymogi:
1. obsługa maili, przy czym ma mieć obsługę albo maili push, albo
ustawienie ściągania maili co 5 minut - maile imap, w ostateczności
gmail
2. przeglądanie www - wygodne. co oznacza: duży ekran, możliwość
otworzenia kilku "okien" przeglądarki i przełączania się między nimi
3. odtwarzanie muzyki (najchętniej mp3, mpc, flac, ogg), ale jak
któregoś formatu nie będzie, to sobie poradzę
4. program do rssĂłw
5. mapa - może być google mapa bez nawigacji
6. obsługa kart pamięci
7. klawiatura qwerty - może być narysowana na ekranie lub fizyczna
8. klient ssh
9. wyjście dźwiękowe najchętniej na normalnym minijacku (3.5mm)
10. jak będzie można z tego lub na to zadzwonić to fajnie.

dodatkowe punkty za skype i coĹ› do jabbera.

zasadniczo to jest komputer, tyle że w wielkości telefonu (może być
sporego telefonu, nie przeszkadza).

depesz

--
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/depesz  /  blog: http://www.depesz.com/
jid/gtalk: depesz@depesz.com / aim:depeszhdl / skype:depesz_hdl / gg:6749007

Data: 2009-11-25 14:10:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 25 Nov 2009 14:58:51 +0100, hubert depesz lubaczewski napisał(a):

Wymogi:
1. obsługa maili, przy czym ma mieć obsługę albo maili push, albo
ustawienie ¶ci±gania maili co 5 minut - maile imap, w ostateczno¶ci
gmail
2. przegl±danie www - wygodne. co oznacza: duży ekran, możliwo¶ć
otworzenia kilku "okien" przegl±darki i przeł±czania się między nimi
3. odtwarzanie muzyki (najchętniej mp3, mpc, flac, ogg), ale jak
którego¶ formatu nie będzie, to sobie poradzę
4. program do rssów
5. mapa - może być google mapa bez nawigacji
6. obsługa kart pamięci
7. klawiatura qwerty - może być narysowana na ekranie lub fizyczna
8. klient ssh
9. wyj¶cie dĽwiękowe najchętniej na normalnym minijacku (3.5mm)
10. jak będzie można z tego lub na to zadzwonić to fajnie.

dodatkowe punkty za skype i co¶ do jabbera.

zasadniczo to jest komputer, tyle że w wielko¶ci telefonu (może być
sporego telefonu, nie przeszkadza).

HTC Touch HD.
No chyba, że zaszalejesz na najnowszego Touch HD2

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-25 16:26:30
Autor: Sergiusz Rozanski
Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.
Dnia 25.11.2009 hubert depesz lubaczewski <depesz@depesz.com> napisał/a:

iPhone?

1. obsługa maili, przy czym ma mieć obsługę albo maili push, albo
ustawienie ¶ci±gania maili co 5 minut - maile imap, w ostateczno¶ci
gmail

robi imap i imaps, bardzo wygodny klient imo, gmail przez push, idzie
zmusić własnego dovecota czy inny też do pracy przez push (ale to tylko z
teorii, czytałem po prostu o tym, jest server z P-IMAP posrednicz±cy między
imap a iP). Fetch 15 minut - wiem że idzie zhaczyć.

2. przegl±danie www - wygodne. co oznacza: duży ekran, możliwo¶ć
otworzenia kilku "okien" przegl±darki i przeł±czania się między nimi

jest

3. odtwarzanie muzyki (najchętniej mp3, mpc, flac, ogg), ale jak
którego¶ formatu nie będzie, to sobie poradzę

:) pierwotna funkcjonalno¶ć

4. program do rssów

free, z cache do użytku off-line

5. mapa - może być google mapa bez nawigacji

on box i z (ale gmaps s± kiepskie i nieaktualne)
ma też gps na pokładzie

6. obsługa kart pamięci

nie, ale robi za wifipendrive

7. klawiatura qwerty - może być narysowana na ekranie lub fizyczna

ekran

8. klient ssh

kilka, free

9. wyj¶cie dĽwiękowe najchętniej na normalnym minijacku (3.5mm)

3.5mm

10. jak będzie można z tego lub na to zadzwonić to fajnie.

poza pkt 6 ma wszystko (przy czym 16GB wbudowanej to sporo,
a wygodniej mi np otworzyć na iP sshd i zrobić z niego wifidrive
z scp niż kombinować z kartami.

dodatkowe punkty za skype i co¶ do jabbera.

s± i jedno i drugie, oba klienty za darmo.

zasadniczo to jest komputer, tyle że w wielko¶ci telefonu (może być
sporego telefonu, nie przeszkadza).

depesz

Atutem dodatkowym może być w Twoim przypadku iPGStats czyli soft do monitorowania i
zarzadzania pracy serwerów pgsql.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-11-25 18:15:48
Autor: hubert depesz lubaczewski
On 2009-11-25, Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:
[...]

teorii, czytałem po prostu o tym, jest server z P-IMAP posredniczący między
imap a iP). Fetch 15 minut - wiem że idzie zhaczyć.

żona ma iphonea i nie widziałem mozliwości ustawienia w nim by ściągał
pocztę częściej niż co 15 minut. via imap.

2. przeglądanie www - wygodne. co oznacza: duży ekran, możliwość
otworzenia kilku "okien" przeglądarki i przełączania się między nimi
jest

hmm .. nie widziałem możliwości otwarcia kilku okien safari w tym iphone
(3g) - jesteś pewien, że to ma? jak się to włącza?

6. obsługa kart pamięci
nie, ale robi za wifipendrive

cokolwiek by to nie znaczyło. ale karty nie ma.

poza pkt 6 ma wszystko (przy czym 16GB wbudowanej to sporo,
a wygodniej mi np otworzyć na iP sshd i zrobić z niego wifidrive
z scp niż kombinować z kartami.

sshd? czy to wymaga tego "jail breaking"?

dodatkowe punkty za skype i coĹ› do jabbera.
sÄ… i jedno i drugie, oba klienty za darmo.

a mogą działać w tle? tzn. z tego co mi wiadomo aplikacje na iphone
działają "jedna na raz". co oznacza, że to mocno bez sensu - odpalam
jabbera i nic w tym czasie wiuęcej nie zrobię?

Atutem dodatkowym może być w Twoim przypadku iPGStats czyli soft do monitorowania i
zarzadzania pracy serwerĂłw pgsql.

do tego to ssh + psql :)

depesz

Data: 2009-11-25 18:55:06
Autor: Sergiusz Rozanski
[...]

żona ma iphonea i nie widziałem mozliwo¶ci ustawienia w nim by ¶ci±gał
pocztę czę¶ciej niż co 15 minut. via imap.

Pisałem zhaczyć :) w pliku:

/private/var/mobile/Library/Preferences/com.apple.persistentconnection.plist

wymaga jailbreak

2. przegl±danie www - wygodne. co oznacza: duży ekran, możliwo¶ć
otworzenia kilku "okien" przegl±darki i przeł±czania się między nimi
jest

hmm .. nie widziałem możliwo¶ci otwarcia kilku okien safari w tym iphone
(3g) - jeste¶ pewien, że to ma? jak się to wł±cza?

W prawym dolnym rogu masz przeł±cznik i licznik okien. Tam guzik nowe okno,
a zmieniasz je folow w lewo i prawo

sshd? czy to wymaga tego "jail breaking"?

Tak, póĽniej się na niego normalnie logujesz ssh lub scp.

dodatkowe punkty za skype i co¶ do jabbera.
s± i jedno i drugie, oba klienty za darmo.

a mog± działać w tle? tzn. z tego co mi wiadomo aplikacje na iphone
działaj± "jedna na raz". co oznacza, że to mocno bez sensu - odpalam
jabbera i nic w tym czasie wiuęcej nie zrobię?

Bo to działa inaczej, również nic nie zrobisz jak zamrozisz iP,
takie usługi się używa z push-notification (1 proces nadzoruje wszystkie
usługi czy do nich cos nie przyszło, wła¶nie w IM itp się to sprawdza),
a terminale i ssh chodz± normalnie w tle (przy jailbreak)

Atutem dodatkowym może być w Twoim przypadku iPGStats czyli soft do monitorowania i
zarzadzania pracy serwerów pgsql.

do tego to ssh + psql :)

to zależy, jak chcesz zobaczyć jak Twoja farma serwerów stoi, to wygodniej
niech to ipgs zrobi sam i pozapala statusy.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-11-25 20:09:25
Autor: hubert depesz lubaczewski
On 2009-11-25, Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:
wymaga jailbreak

sorry, ale to odpada - ja jestem moĹĽe i bazodanowcem, ale telefonu chce
uzywac, a nie grzebac w nim.

depesz

Data: 2009-11-26 04:29:27
Autor: Titus Atomicus
Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.
In article <50c0u6-hkl.ln1@depesz.com>,

On 2009-11-25, Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:
> wymaga jailbreak

sorry, ale to odpada - ja jestem może i bazodanowcem, ale telefonu chce
uzywac, a nie grzebac w nim.

depesz

E, to dasz komus do pogrzebania.
Przeciez to jednorazowa operacja.

TA

Data: 2009-11-26 12:28:01
Autor: hubert depesz lubaczewski
On 2009-11-26, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
E, to dasz komus do pogrzebania.
Przeciez to jednorazowa operacja.

nie wiem. nie podoba mi się to. tak samo jak fakt, że by używać
telefonu muszę mieć itunes.

depesz

Data: 2009-11-26 13:10:37
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 26 Nov 2009 12:28:01 +0100, hubert depesz lubaczewski napisał(a):

E, to dasz komus do pogrzebania.
Przeciez to jednorazowa operacja.

nie wiem. nie podoba mi się to. tak samo jak fakt, że by używać
telefonu muszę mieć itunes.

potrzebujesz jeszcze ssh zeby odpowiednio ustawic hasla po jaibreaku,
inaczej bedziesz mial ladnego uczestnika botnetu po zawirusowaniu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-11-26 15:31:30
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 26.11.2009 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
[...]

pod warunkiem że je wł±czy, jak wł±czy to chyba naturalne że trzeba
hasło zmienić, pisze o tym w każdym manualu o wł±czeniu sshd na iP.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-11-26 15:27:55
Autor: Sergiusz Rozanski
On 2009-11-25, Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:
wymaga jailbreak

sorry, ale to odpada - ja jestem może i bazodanowcem, ale telefonu chce
uzywac, a nie grzebac w nim.

Taaa, to niestety musisz nabyć co¶ co jest telefonem nie smartphone, bo
tego typu sprzęt bez lekkiego grzebnięcia nie działa, bo to co¶ jak mały
komputerek :) Miałem palma, ppc, wm, symbiana teraz iP, wymiana firmware
to norma w tym sprzęcie, a JB nie rożni się niczym od wymiany firmware,
tylko sam firmware jest lekko dłubnięty i soft do wymiany fw ciut inny,
przy czym operacja prosta jak drut - a i tak co¶ tam grzebiesz zawsze
na starcie (choćby kontakty itd).
itunes poza pierwsz± aktywacj± jest do niczego nie potrzebny - bardziej
przyda się w domu wifi i zwykły dostep do sieci.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-11-26 04:49:09
Autor: goto
Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.
BlackBerry BOLD.

Data: 2009-11-26 16:18:19
Autor: hubert depesz lubaczewski
On 2009-11-26, goto <gozwei@gmail.com> wrote:
BlackBerry BOLD.

mały ekran :(

depesz

Data: 2009-11-27 11:19:13
Autor: Adramelech
Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.
hubert depesz lubaczewski <depesz@depesz.com> Odpowiedz na news:rppvt6-
32d.ln1@depesz.com:

hej
walczę ze sob± i nie mogę znaleĽć niczego co by mi w 100% odpowiadało.

[...]

Co¶ na Windows Mobile. Jak ma mieć 3.5 to Omnia 2 i8000

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-12-09 10:26:48
Autor: Jan Strybyszewski
hubert depesz lubaczewski pisze:
hej
walczę ze sobą i nie mogę znaleźć niczego co by mi w 100% odpowiadało.

Wymogi:

Era G1 z klawiatura lub HTC Hero bez

Jaki telefon? Specyficzne i konkretne wymagania.