Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM

Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM

Data: 2011-04-29 00:47:48
Autor: Michal AKA Miki
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
Witam grupe.

Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow).

Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych urzadzen.

No i problem w tym, ze nie bardzo umiem sobie poradzic z doborem aparatow. Zestawilem sobie pare cech, ktore powinny spelniac te aparaty, bede wdzieczny, jesli ktos ma doswiadczenie i wskaze konkretne modele (powinienem zebrac ze 4-5 modeli do porownania).

Parametry:
- telefon niedrogi (w granicach do 500zl netto)
- mozliwosc podlaczenia zestawu naglownego (mowie o sluchawce na jedno ucho z mikrofonem, takie sa najczesciej ze zlaczem micro jack 2,5mm, wtyczka 3 segmentowa). Alternatywnie bluetooth, ale dla mnie to kiepska alternatywa, bo sensowne akcesoria na BT klasy callcenter sa bardzo drogie (a poza tym to kolejne urzadzenie z bateria, ktore trzeba ladowac).
- tryb glosnomowiacy
- czesc telefonow powinna byc odporna na trudne warunki pracy (upadki, roznice temperatur, brud)
- bardzo glosne dzwonienie
- mozliwosc noszenia przy pasku - preferowany klips albo etui, z ktorego nie trzeba wyjmowac podczas dzwonienia. Ze wzgledu na przepisy BHP odpadaja smycze (nic nie moze dyndac, zeby czlowieka nie wciagnelo w maszyne).
- stacja dokujaca/ladujaca zamiast klasycznej wtyczki do ladowania.
- opcjonalnie - wybieranie glosowe, ale nie na podstawie nagranych sampli, tylko z pelnym rozpoznawaniem mowy. Ale nie wiem, czy takie rzeczy istnieja w tanich telefonach, ja tego uzywam w blackberry i bardzo sobie chwale.

wiem, ze moje wymagania co do komorek sa dalekie od klasycznych, ale to maja byc aparaty, zastepujace telefony stacjonarne oraz telefony bezprzewodowe (cordless), a takich elementow w telefonach bezprzewodowych uzywamy obecnie.

na chwile obecna mam na oku 2 modele, ale zaden z nich nie spelnia 100% wymagan (chociaz chyba zaden nie bedzie):
Huawei ETS 8121 (podstawowy)
Samsung B2710 (na trudne warunki)

Jesli ktos ma inne pomysly, bede wdzieczny za podpowiedzi.

Dziekuje i pozdrawiam
Michal

Data: 2011-04-30 08:17:59
Autor: adresss
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"
<jakistammichal@z.onetu.pl> wrote:

Witam grupe.

Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow).

a napisz jakiej natury jest to firma, jak pracuja ludzie....gdzie
dzwonia itp.

Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych urzadzen.

GSM+VoIP+ISDN wg mnie lepiej.

Jak dla mnie komorka do pracy przy biurku to troche nie tedy droga.
Jezeli potrzeba mobilnosci na terenie firmy, to system wielobazowy
DECT + centrala telefoniczna (tradycyjna ew. IP) + lacza w swiat (gsm,
voip, isdn)

Policz ile beda ciebie kosztowaly same komorki?

150 x 500 zl = .......

No chyba, ze mnie przekonasz i uzasadnisz swoje rozwiazanie!

--
ThinkXtra

Data: 2011-05-06 07:25:54
Autor: Michal AKA Miki
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM
On 30 Kwi, 08:17, adre...@poczta.pl wrote:
On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"

<jakistammic...@z.onetu.pl> wrote:
>Witam grupe.

>Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie
>do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow).

a napisz jakiej natury jest to firma, jak pracuja ludzie....gdzie
dzwonia itp.
Klasyczna firma kilkaset pracownikow, bedaca fragmentem wiekszej
korporacji, produkcja, magazyny, sprzedaz, logistyka, przedstawiciele
handlowi, kadry, ksiegowosc itp... Telefony i faksy rozlozone na wiele
sposobow.


>Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej
>mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych
>urzadzen.

GSM+VoIP+ISDN wg mnie lepiej.

Ale wtedy musimy zainwestowac w infrastrukture, a nasz cel jest
dokladnie odwrotny - opieramy jak najwiecej uslug na GSM, to, czego
sie nie da opieramy na VoIPach, rezygnujemy z wlasnej, przestrzalej
infrastruktury, ktora powoli przestaje spelniac nasze wymagania.


Jak dla mnie komorka do pracy przy biurku to troche nie tedy droga.
Jezeli potrzeba mobilnosci na terenie firmy, to system wielobazowy
DECT + centrala telefoniczna (tradycyjna ew. IP) + lacza w swiat (gsm,
voip, isdn)

to juz mamy, ale doszlismy do limitu centrali i zaczyna to
przeszkadzac... Dlatego czas na decyzje, ktora strona idziemy - czy w
kierunku vpbx'a (rozwiazanie jednak tansze) czy wymiany centrali
(drozsze, niby wiecej mozliwosci, ale okrojone z uwagi na limity
korporacyjne).


Policz ile beda ciebie kosztowaly same komorki?

150 x 500 zl = .......

No chyba, ze mnie przekonasz i uzasadnisz swoje rozwiazanie!

No chyba zartujesz :)
kwestia kosztow jest jeszcze do ustalenia, ale jedyne rozwiazanie
jakie wchodzi w rachube to umowa okresowa (jak w normalnym GSMie) i
aparat w tej umowie za 1 PLN.
Miesieczny abonament na telefon to 14zl netto, do tego dochodzi kilka
innych miesiecznych oplat.
Z drugiej strony mam liste miesiecznych oplat za biezaca centrale
telefoniczna oraz usredniona miesieczna kwote z ostatnich 3 lat za
wymiane aparatow, umowy serwisowe, awarie czy rozbudowy... No i te
kwoty sa porowywalne (vpbx jest nieco wyzsza, ale jeszcze do
negocjacji)

Generalnie jest wiecej plusow przy przejsciu na vpbx'a, ale sa tez i
minusy (do najwiekszych minusow mozna zaliczyc brak centralnej ksiazki
telefonicznej przy GSMach, problemy z dobraniem aparatu
telefonicznego, czyli meritum tego watku oraz wybieranie numerow
wewnetrznych w aparatach GSM). Reszta to juz duze plusy w porownaniu
do naszej biezacej centrali (oczywiscie nie mowie o porownaniu do
nowej centrali i nowych mozliwosci, bo tutaj i jestesmy ograniczeni
korporacja i nie mamy specjalnie wiekszych potrzeb).
Podstawowe plusy to stale, porownywalne koszty, integracja z
istniejacymi telefonami GSM (nie ma sytuacji w BOKu, ze ktos nie
odbiera telefonu stacjonarnego bo rozmawia przez komorke), zrzucenie
problemu utrzymania infrastruktury na OPa (mamy problem przepelnionych
baz cordless w godzinach szczytu a nie mozemy zalozyc wiecej baz bez
wiekszych inwestycji w 15letnia centrale), proste przesuniecia
telefonow razem z pracownikami, jesli ten przechodzi do innego biura,
budynku czy miasta (a teraz sporo takich przesuniec nas czeka),
uproszczenie i urealnienie billingow i pare innych drobiazgow...

Generalnie decyzja bedzie mocno biznesowa, ja jestem od rozpoznania
tematow technicznych i dostarczenia realnych rozwiazan (typu modul
zapowiedzi, faksy, polaczenia alarmowe z windami, wybor aparatow,
spelnianie wymogow BHP wobec nowych aparatow itp) a dyrektor podejmie
decyzje biznesowa i wynegocjuje stawki :)

Glowny temat watku w dalszym ciagu aktualny - prosze o informacje,
nawet takie szczatkowe moga sie przydac :)

Z gory dziekuje i pozdrawiam
Michal

Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona