Data: 2011-04-30 08:17:59 | |
Autor: adresss | |
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM | |
On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"
<jakistammichal@z.onetu.pl> wrote: Witam grupe. a napisz jakiej natury jest to firma, jak pracuja ludzie....gdzie dzwonia itp. Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych urzadzen. GSM+VoIP+ISDN wg mnie lepiej. Jak dla mnie komorka do pracy przy biurku to troche nie tedy droga. Jezeli potrzeba mobilnosci na terenie firmy, to system wielobazowy DECT + centrala telefoniczna (tradycyjna ew. IP) + lacza w swiat (gsm, voip, isdn) Policz ile beda ciebie kosztowaly same komorki? 150 x 500 zl = ....... No chyba, ze mnie przekonasz i uzasadnisz swoje rozwiazanie! -- ThinkXtra |
|
Data: 2011-05-06 07:25:54 | |
Autor: Michal AKA Miki | |
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM | |
On 30 Kwi, 08:17, adre...@poczta.pl wrote:
On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"Klasyczna firma kilkaset pracownikow, bedaca fragmentem wiekszej korporacji, produkcja, magazyny, sprzedaz, logistyka, przedstawiciele handlowi, kadry, ksiegowosc itp... Telefony i faksy rozlozone na wiele sposobow.
Ale wtedy musimy zainwestowac w infrastrukture, a nasz cel jest dokladnie odwrotny - opieramy jak najwiecej uslug na GSM, to, czego sie nie da opieramy na VoIPach, rezygnujemy z wlasnej, przestrzalej infrastruktury, ktora powoli przestaje spelniac nasze wymagania.
to juz mamy, ale doszlismy do limitu centrali i zaczyna to przeszkadzac... Dlatego czas na decyzje, ktora strona idziemy - czy w kierunku vpbx'a (rozwiazanie jednak tansze) czy wymiany centrali (drozsze, niby wiecej mozliwosci, ale okrojone z uwagi na limity korporacyjne).
No chyba zartujesz :) kwestia kosztow jest jeszcze do ustalenia, ale jedyne rozwiazanie jakie wchodzi w rachube to umowa okresowa (jak w normalnym GSMie) i aparat w tej umowie za 1 PLN. Miesieczny abonament na telefon to 14zl netto, do tego dochodzi kilka innych miesiecznych oplat. Z drugiej strony mam liste miesiecznych oplat za biezaca centrale telefoniczna oraz usredniona miesieczna kwote z ostatnich 3 lat za wymiane aparatow, umowy serwisowe, awarie czy rozbudowy... No i te kwoty sa porowywalne (vpbx jest nieco wyzsza, ale jeszcze do negocjacji) Generalnie jest wiecej plusow przy przejsciu na vpbx'a, ale sa tez i minusy (do najwiekszych minusow mozna zaliczyc brak centralnej ksiazki telefonicznej przy GSMach, problemy z dobraniem aparatu telefonicznego, czyli meritum tego watku oraz wybieranie numerow wewnetrznych w aparatach GSM). Reszta to juz duze plusy w porownaniu do naszej biezacej centrali (oczywiscie nie mowie o porownaniu do nowej centrali i nowych mozliwosci, bo tutaj i jestesmy ograniczeni korporacja i nie mamy specjalnie wiekszych potrzeb). Podstawowe plusy to stale, porownywalne koszty, integracja z istniejacymi telefonami GSM (nie ma sytuacji w BOKu, ze ktos nie odbiera telefonu stacjonarnego bo rozmawia przez komorke), zrzucenie problemu utrzymania infrastruktury na OPa (mamy problem przepelnionych baz cordless w godzinach szczytu a nie mozemy zalozyc wiecej baz bez wiekszych inwestycji w 15letnia centrale), proste przesuniecia telefonow razem z pracownikami, jesli ten przechodzi do innego biura, budynku czy miasta (a teraz sporo takich przesuniec nas czeka), uproszczenie i urealnienie billingow i pare innych drobiazgow... Generalnie decyzja bedzie mocno biznesowa, ja jestem od rozpoznania tematow technicznych i dostarczenia realnych rozwiazan (typu modul zapowiedzi, faksy, polaczenia alarmowe z windami, wybor aparatow, spelnianie wymogow BHP wobec nowych aparatow itp) a dyrektor podejmie decyzje biznesowa i wynegocjuje stawki :) Glowny temat watku w dalszym ciagu aktualny - prosze o informacje, nawet takie szczatkowe moga sie przydac :) Z gory dziekuje i pozdrawiam Michal |
|