Jaki telefon wybrać?

Data: 2013-09-19 11:33:21
Autor: Marek
Jaki telefon wybrać?
Rozważam telefony wyłącznie na Androidzie. Wstępnie wytypowałem HTC One, Sony Xperia Z1, Samsung Galaxy S4. Chodzi mi o zastosowanie biznesowe. Telefon musi być szybki. Synchronizacja z Outlookiem wskazana. Nie może być tak, że jakaś aplikacja w tle spowoduje, że będę musiał kilka sekund odczekać aż będzie możliwe odebranie połączenia itp. W porównywarkach nie wspomina się o wadach telefonów tak jak w S3 od czasu do czasu brak dźwięku w wychodzących połączeniach. Chciałbym uniknąć władowania się w takie bagno. Jakie są Wasze opinie? Który z modeli polecacie i dlaczego?

Marek

Data: 2013-09-19 13:20:21
Autor: Mirek Ptak
Jaki telefon wybrać?
Dnia 2013-09-19 11:33,  *Marek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Rozważam telefony wył±cznie na Androidzie. Wstępnie wytypowałem HTC One,
Sony Xperia Z1, Samsung Galaxy S4. Chodzi mi o zastosowanie biznesowe.
Telefon musi być szybki. Synchronizacja z Outlookiem wskazana. Nie może
być tak, że jaka¶ aplikacja w tle spowoduje, że będę musiał kilka sekund
odczekać aż będzie możliwe odebranie poł±czenia itp. W porównywarkach
nie wspomina się o wadach telefonów tak jak w S3 od czasu do czasu brak
dĽwięku w wychodz±cych poł±czeniach. Chciałbym unikn±ć władowania się w
takie bagno. Jakie s± Wasze opinie? Który z modeli polecacie i dlaczego?

Nexus 5 już niedługo.
Z powodu czystego systemu 4.4 - mniej pierdół od producenta oznacza większ± niezawodno¶ć systemu.
Ewentualnie LG G2, bo LG a nie Samsung :)
Z wytypowanych ja bym wzi±ł HTC One.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-09-23 15:23:15
Autor: Marek
Jaki telefon wybrać?
W dniu 2013-09-19 13:20, Mirek Ptak pisze:

Nexus 5 już niedługo.
Z powodu czystego systemu 4.4 - mniej pierdół od producenta oznacza
większ± niezawodno¶ć systemu.
Ewentualnie LG G2, bo LG a nie Samsung :)
Z wytypowanych ja bym wzi±ł HTC One.

Hej,

O jaki "mniej pierdół" chodzi? Zgodzę się, że im bardziej prymitywne narzędzie tym mniejsza szansa na wyst±pienie z nim problemów ale w ten sposób równie dobrze mogliby¶my w jaskiniach mieszkać :-) Nie bardzo chciałbym mieć smartfona, który nic nie potrafi. Niestety Nexus jest dla mnie niezbadanym obszarem.

Co do HTC One z jednej strony jestem przekonany do tego modelu m.in. z uwagi na nierysuj±ce się szkło (używam Desire HD a w innych szkła się paskudnie rysowały). Jednakże procesor 1.7 trochę mnie w nim martwi plus mniejsza bateria niż u konkurencji. Desire HD wkurza mnie brakiem płynno¶ci nawigacji gdy co¶ dzieje się w tle a często co¶ się dzieje. W Samsungu S4 płynno¶ć jest rewelacyjna ale jego nie znam. Znajomy ma S3 z typow± wad± dla wielu egzemplarzy - zanikaniem fonii w poł±czeniach wychodz±cych. To mnie zniechęca. A czemu konkretnie nie polecasz S4 natomiast polecasz słabo znany LG G2?

Marek

Data: 2013-09-24 03:35:15
Autor: astro
Jaki telefon wybrać?
Marek wrote in <news:l1pfc8$mln$1node2.news.atman.pl>
Z powodu czystego systemu 4.4 - mniej pierdół od producenta oznacza
większ± niezawodno¶ć systemu.
O jaki "mniej pierdół" chodzi?

O nakladki systemowe przygotowane przez producenta. Gdy wezmiesz do reki
telefony roznych marek (nawet oparte o ta sama wersje Androida)
spostrzezesz, ze ich "pulpity" wygladaja nieco inaczej. Czasami producenci
dolaczaja rowniez na sile pewne aplikacje.

[...]

Funkcjonalnie to to samo. Google Nexus oparty jest o... Androida (dodatkowo
z zapewnionym bardzo dlugim czasem aktualizacji do najnowszej wersji
systemu). Funkcjonalnosc zalezy wiec w praktyce od zainstalowanych
aplikacji, nie praktycznie bezuzytecznej nakladki producenta.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Google_Nexus

Do listy rozwazanych modeli dopisalbym Sony Xperia Z1.
www.dobreprogramy.pl/zomo_prl/Rzut-oka-na-Xperia-Z1-nowy-smartfon-Sony,47881.html
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-09-26 21:17:32
Autor: Marek
Jaki telefon wybrać?
W dniu 2013-09-24 03:35, astro pisze:

[...]

Rozumiem. W międzyczasie poczytałem sobie o Nexusie 5 i będę się m.in. za Twoj± rad± nim sugerował. Do tej pory nie interesowałem się tematem lecz idea gołego Androida brzmi przekonywaj±co. W obecnym HTC bardzo szybko utraciłem możliwo¶ć aktualizowania systemu. Wydaje mi się, że warto oderwać się od nakładek choćby z uwagi na szybko¶ć systemu. Szkoda tylko, że Nexusy s± tak brzydkie. Te wielkie zaokr±glenia ... brrr. :-( No ale estetyka to rzecz drugoplanowa choć też istotna.

W zwi±zku z tym powiedz mi... czy warto zaczekać na Nexusa 5 czy raczej brać 4? Jak wygl±da odporno¶ć szybki na zarysowania? Do niedawna HTC wiódł prym a wiele innych... tragedia.

Czy Nexusa może obsługiwać kobieta z tipsami? (np. HTC Desire HD - niestety nie, a Samsung S3 - tak)

Jak wygl±da kwestia zasięgu Nexusów? Nie wiem dlaczego ale smartfony beznadziejnie sobie generalnie z tym radz±. Mieszkam na skraju zasięgu. Prymitywny Samsung S5200 ma prawie pełny lub pełny zasięg a tymczasem HTC leż±cy obok wylogowuje się z sieci. Praktycznie nie sposób jest rozmawiać bez podchodzenia do okna.

Marek

Data: 2013-09-27 08:16:03
Autor: Mirek Ptak
Jaki telefon wybrać?
Dnia 2013-09-26 21:17,  *Marek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
W zwi±zku z tym powiedz mi... czy warto zaczekać na Nexusa 5 czy raczej
brać 4? Jak wygl±da odporno¶ć szybki na zarysowania? Do niedawna HTC
wiódł prym a wiele innych... tragedia.

Gdyby było dalej do premiery (powinien być 31.10) to bym powiedział, że nie warto - teraz bym czekał :)
Mam Nexusa 4 i jestem zadowolony - telefon jest szybki, ekran bardzo dobry, zasięg też dobry (mieszkam na parterze i sygnał mam słaby).
Co do zarysowań to telefon mam 6 miesięcy. Noszę go w kieszeni bez pokrowca. Na ten moment znalazłem jedn± 2 mm ryskę (znalazłem teraz) - powstała pewnie jak mi spadł na podłogę.
Jedyne co warto by sprawdzić to rozmiar - 4.7" w Nexus 4 jest OK, 5.2" w Nexus 5?

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-09-27 16:59:32
Autor: Marek
Jaki telefon wybrać?
Dzięki za cenn± opinię. Dla mnie najbardziej istotna jest opinia realnego użytkownika. Zdecyduję się na Nexusa 5 zatem. Jeszcze raz dzięki.

Marek

Data: 2013-09-30 09:39:33
Autor: Mirek Ptak
Jaki telefon wybrać?
Dnia 2013-09-27 16:59,  *Marek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Dzięki za cenn± opinię. Dla mnie najbardziej istotna jest opinia
realnego użytkownika. Zdecyduję się na Nexusa 5 zatem. Jeszcze raz dzięki.

Nie ma za co :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-09-27 07:19:10
Autor: J.F.
Jaki telefon wybrać?
Dnia Tue, 24 Sep 2013 03:35:15 +0200, astro napisał(a):
[...]

A roota tam czlowiek bedzie mial bez klopotow ?

Funkcjonalnie to to samo. Google Nexus oparty jest o... Androida (dodatkowo

Google bez nakladek i szpiegowania na potege? Cos nie wierze :-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Google_Nexus

Do listy rozwazanych modeli dopisalbym Sony Xperia Z1.
www.dobreprogramy.pl/zomo_prl/Rzut-oka-na-Xperia-Z1-nowy-smartfon-Sony,47881.html

J.

Data: 2013-09-27 11:21:13
Autor: krzysztofsf
Jaki telefon wybrać?
W dniu pi±tek, 27 wrze¶nia 2013 07:19:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Tue, 24 Sep 2013 03:35:15 +0200, astro napisał(a):

> Marek wrote in <news:l1pfc8$mln$1node2.news.atman.pl>

> O nakladki systemowe przygotowane przez producenta.

A roota tam czlowiek bedzie mial bez klopotow ?

Nie obsluguje kart pamieci, to po co jeszcze root?

Ciekawe jaka bateria? "Przepowiednie" sa od 2300 do 3300.

Data: 2013-09-27 17:02:27
Autor: Marek
Jaki telefon wybrać?
W dniu 2013-09-27 07:19, J.F. pisze:

Google bez nakladek i szpiegowania na potege? Cos nie wierze :-)

Czy jakikolwiek Android z nakładk± lub bez nie będzie szpiegował na potęgę? Wspomnę, że Google Play usunęło wszelkie programy blokuj±ce reklamy itp.

Marek

Data: 2013-09-28 01:08:36
Autor: animka
Jaki telefon wybrać?
W dniu 2013-09-27 17:02, Marek pisze:
W dniu 2013-09-27 07:19, J.F. pisze:

Google bez nakladek i szpiegowania na potege? Cos nie wierze :-)

Czy jakikolwiek Android z nakładką lub bez nie będzie szpiegował na
potęgę? Wspomnę, że Google Play usunęło wszelkie programy blokujące
reklamy itp.

A w Aero2 będa zmiany, bo ludzie za dużo plików pobierają.

--
animka

Data: 2013-09-29 12:42:54
Autor: Marek
Jaki telefon wybrać?
W dniu 2013-09-28 01:08, animka pisze:

A w Aero2 będa zmiany, bo ludzie za dużo plików pobierają.

A jaki ma to zwiÄ…zek ze szpiegowaniem przez Google w systemie Android, o ktĂłrym tu mĂłwimy?

Znów czegoś nie zrozumiałaś?

Marek

Data: 2013-09-29 13:41:21
Autor: animka
Jaki telefon wybrać?
W dniu 2013-09-29 12:42, Marek pisze:
[...]

Wy mĂłwicie towarzyszu?
Dlaczego towarzysz (chociaż nigdy nie przycinał cytatów) wszystko wyciął?
To co towarzysz zrobił nie trzyma się kupy.

--
animka

Data: 2013-09-30 10:34:31
Autor: Marek
Jaki telefon wybrać?
W dniu 2013-09-29 13:41, animka pisze:
[...]

Owszem, "my" mĂłwimy co cytujÄ™ (bez przycinania, ktĂłre mi zarzucasz):

"Czy jakikolwiek Android z nakładką lub bez nie będzie szpiegował na potęgę? Wspomnę, że Google Play usunęło wszelkie programy blokujące reklamy itp."

Twoja odpowiedĹş:

"A w Aero2 będa zmiany, bo ludzie za dużo plików pobierają. "

Chyba przyznasz, że pozbawiona jest sensu? Mało tego, nikt w tym wątku nie poruszał tematu wielkości transferów w sieci komórkowej więc nie wykluczam, że nie tylko wątek ale i grupę pomyliłaś. Wygląda to tak, że przychodzi Ci do głowy jakaś myśl, losujesz grupę, losujesz wątek, losujesz czyjąś wypowiedź w wątku a potem wklejasz tam swoją myśl.

Dlaczego towarzysz (chociaż nigdy nie przycinał cytatów) wszystko wyciął?

Jak to nigdy nie przycinałem? Praktycznie ZAWSZE przycinam bo w taki sposób prowadzi się dialog na forum. Akurat w Twoim konkretnym opublikowałaś jedno zdanie więc przytoczyłem je w całości bez przycinania bo nie ma sensu przytaczać wyrwanych z kontekstu wyrazów.

To co towarzysz zrobił nie trzyma się kupy.

Jakie istotne cytaty niby wyciąłem? Zwykle wycinam to co zostało omówione i zamknięte a pozostawiam tylko to co będzie komentowane przeze mnie. Pokaż mi dłuższy dialog między uczestnikami forum, w której każda kolejna wypowiedź cytuje w całości WSZYSTKIE poprzednie.

Marek

Jaki telefon wybrać?