Jaki telewizor LCD?

Data: 2009-12-27 13:17:30
Autor: Piter S.
Jaki telewizor LCD?
Witam,
czas wymienić stary telewizor kineskopowy na nowy LCD.
Mam pytanie, jaki model w granicach 1,5 - 2 tys. zł polecicie?
Ekran 32-37 cali, pokój długość ok. 4 m.
Podłączony będzie do cyfrowego polsatu (ma wyjście HDMI), dvd i naziemnej tv (dobrze by było by juz był gotowy na cyfrową).

--
Piotr

Data: 2009-12-27 13:34:03
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 27.12.2009 13:17, Piter S. pisze:
[...]

polecam sony, sharp.
pod naziemną plasma panasonic

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnome, compiz-fusion

Data: 2009-12-27 14:34:57
Autor: Mirek Ptak
Jaki telewizor LCD?
Dnia 2009-12-27 13:17, *Piter S.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Witam,
czas wymienić stary telewizor kineskopowy na nowy LCD.
Mam pytanie, jaki model w granicach 1,5 - 2 tys. zł polecicie?
Ekran 32-37 cali, pokój długość ok. 4 m.

Polecam większy przy takiej odległości.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-27 14:56:29
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 27.12.2009 14:34, Mirek Ptak pisze:
[...]

nie wiem czy za taką kase kupi coś rozsądnego o większej przekątnej

Data: 2009-12-27 16:25:11
Autor: Piter S.
Jaki telewizor LCD?
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hh7nq0$ceh$2news.onet.pl...
[...]

Większy nie wchodzi w rachubę ze względu na miejsce montażu.
Chodzi mi o podpowiedź w kwestii konkretnych modeli (najlepiej wg własnych doświadczeń, a nie opisów prroducenta).

--
Piotr

Data: 2009-12-27 16:30:52
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 27.12.2009 16:25, Piter S. pisze:
[...]

Sony Bravia KDL-32V5500
Sony Bravia KDL-32S5600
Sony Bravia KDL-32W4000

Data: 2009-12-27 21:27:04
Autor: Piter S.
Jaki telewizor LCD?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b377d78$1news.home.net.pl...
[...]

Dzięki, fajne te modele. A coś z 37 cali dla porównania (byle cena do ok.2500) i nie musi być FullHD, wystarczy HDReady?

--
Piotrek

Data: 2009-12-28 00:17:51
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 27.12.2009 21:27, Piter S. pisze:

[...]

kupisz, jeden z nich na pewno zmieści się w tej cenie.

Data: 2009-12-28 20:14:51
Autor: Piter S.
Jaki telewizor LCD?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b37eae4$1news.home.net.pl...
[...]

A co powiesz o modelu Sony KDL-32S5550K. Jest dużo tańszy. Nie zależy mi na FullHD.

--
Piotrek

Data: 2009-12-29 00:14:57
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 28.12.2009 20:14, Piter S. pisze:
[...]

nie ma tylko karty sieciowej, ale za to trzeba dopłacić.
bedziesz zadowolony

Data: 2009-12-29 10:31:40
Autor: Piter S.
Jaki telewizor LCD?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b393c6d$1news.home.net.pl...
[...]

No i kupiłem Sony KDL-32S5550K.
Dzięki za porady.
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Zobaczę jak się spisuje.

--
Piotrek

Data: 2009-12-29 10:43:17
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 29.12.2009 10:31, Piter S. pisze:

No i kupiłem Sony KDL-32S5550K.
Dzięki za porady.
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Zobaczę jak się spisuje.

ile dają teraz gwarancji?

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2009-12-29 11:26:13
Autor: Piter S.
Jaki telewizor LCD?

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4b39cfb1$1news.home.net.pl...
W dniu 29.12.2009 10:31, Piter S. pisze:

No i kupiłem Sony KDL-32S5550K.
Dzięki za porady.
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Zobaczę jak się spisuje.

ile dają teraz gwarancji?

2 lata z możliwością dokupienia do 5 lat (20% wartości towaru).

--
Piotrek

Data: 2009-12-28 23:41:24
Autor: Mirek Ptak
Jaki telewizor LCD?
Dnia 2009-12-28 00:17, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Bardziej do Pitera :) - dzisiaj szwagier kupił w Euro RTV AGD LG 37LH4000 za 2390zł - tv niczego sobie (nie buczy jak na razie ;), FullHD, 100Hz - choć to niekoniecznie zaleta), bardzo ładnie sobie radzi z komputerem. TV SD tez jako tako, ale większość kanałów w jego kablówce jest tragicznej jakości i jak tylko ustawi dobrze antenę to przerzuca się na Sat. DVD jeszcze nie testowaliśmy z racji braku czasu.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-29 14:15:14
Autor: zorka
Jaki telewizor LCD?

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hhbc6j$vjj$2news.onet.pl...

FullHD, 100Hz - choć to niekoniecznie zaleta),

Dlaczego 100Hz nie koniecznie jest zaletą?
W jakich sytuacjach nie ma roznicy pomiedzy 50 a 100 Hz?

Pozdr

Data: 2009-12-29 20:09:40
Autor: Mirek Ptak
Jaki telewizor LCD?
Dnia 2009-12-29 14:15, *zorka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

FullHD, 100Hz - choć to niekoniecznie zaleta),

Dlaczego 100Hz nie koniecznie jest zaletą?
W jakich sytuacjach nie ma roznicy pomiedzy 50 a 100 Hz?

Popatrz, zobaczysz - a w niektórych wypadkach to jest wręcz katastrofa - patrz lot samolotem w grze Battlefield 1943 (przynajmniej na pewnym Samsungu)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-29 19:19:10
Autor: bufi
Jaki telewizor LCD?
Mirek Ptak wrote:

> W jakich sytuacjach nie ma roznicy pomiedzy 50 a 100 Hz?

Popatrz, zobaczysz - a w niektórych wypadkach to jest wręcz
katastrofa - patrz lot samolotem w grze Battlefield 1943
(przynajmniej na pewnym Samsungu)

Tzn. mógłbyś opisać co się dzieje?

Ja praktycznie we wszystko gram na 100Hz na swoim KDLu
i jeszcze nic mi dziwnego się nie zdarzyło w grach.
Filmy czasem wyglądają jakby to był teatr, ale to imho kwestia gustu.

Pozdrawiam - Mirek

Pozdrawiam

Data: 2009-12-30 15:17:24
Autor: Mirek Ptak
Jaki telewizor LCD?
Dnia 2009-12-29 20:19, *bufi* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Mirek Ptak wrote:

[...]

Ciężko to będzie opisać - najlepsze by było pewnie zdjęcie, ale nie mam takowego, a TV jest w Grójcu :)
http://pc.ign.com/dor/objects/14320736/battlefield-1943/videos/bf_1943pacific_previewclip.html
Tu masz jak to wygląda w grze i teraz wyobraź sobie, że część tego obracającego się śmigła zostaje w losowych miejscach okręgu - wygląda to momentami koszmarnie.

Ja praktycznie we wszystko gram na 100Hz na swoim KDLu
i jeszcze nic mi dziwnego się nie zdarzyło w grach.

W innych grach też nie widziałem problemu :)

Filmy czasem wyglądają jakby to był teatr, ale to imho kwestia gustu.

Do tego piłem w pierwszych słowach mojej wypowiedzi :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-29 20:11:27
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 29.12.2009 20:09, Mirek Ptak pisze:
[...]

Samsungu)  - właśnie

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2009-12-27 21:08:09
Autor: Mirek Ptak
Jaki telewizor LCD?
Dnia 2009-12-27 16:25, *Piter S.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Chodzi mi o podpowiedź w kwestii konkretnych modeli (najlepiej wg
własnych doświadczeń, a nie opisów prroducenta).

Jeśli chodzi o konkrety to mam taki: http://www.ceneo.pl/1423030 jako drugi TV w sypialni. Jestem bardzo zadowolony z jakości SD na nim i to zarówno tej dostarczanej z kablówki analogowej jak i dobrego SD i HD z IPTV. Świetnie sobie ten TV radzi też z PS3.
Jedyna wada (być może tylko tego egzemplarza) to ledwo, ale jednak słyszalne buczenie słyszalne w ciszy - zupełnie niesłyszalne przy jakimkolwiek dźwięku dobiegającym z TV.
Muszę oczywiście też wspomnieć, że to jedynie HDReady, ale przy rozmiarze 32" to niewielka wada, chyba, ze zamierzasz go ostro eksploatować z komputerem, wtedy warto się poważnie zastanowić na d FullHD.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-27 21:20:28
Autor: Piter S.
Jaki telewizor LCD?
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hh8era$6al$1news.onet.pl...
[...]

To nie wada jak dla mnie. Nie będę go podłączał do kompa lub ps3. Tak więc HFReady wystarczy.

--
Piotrek

Data: 2009-12-28 00:16:34
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 27.12.2009 21:08, Mirek Ptak pisze:

[...]

takie brzęczenia i inne zakłucenia notuje w co drugim lg - niestety.

Data: 2009-12-28 10:31:30
Autor: jerzu
Jaki telewizor LCD?
On Sun, 27 Dec 2009 21:08:09 +0100, Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

Jedyna wada (być może tylko tego egzemplarza) to ledwo, ale jednak słyszalne buczenie słyszalne w ciszy - zupełnie niesłyszalne przy jakimkolwiek dźwięku dobiegającym z TV.

Chyba Twój egzemplarz jest coś nie teges. Mam też tego LG i nic w nim
nie buczy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2009-12-28 23:34:29
Autor: Mirek Ptak
Jaki telewizor LCD?
Dnia 2009-12-28 10:31, *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Bardzo możliwe :)
Do swojego się przyzwyczaiłem, zwłaszcza, że zwykle jak coś na nim oglądam to z dźwiękiem :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-27 14:55:10
Autor: Tomy M.
Jaki telewizor LCD?
   Idź do sklepu i oglądaj, firmy robią teraz maxymalne
wałki. Polegają one na tym że np. firma XXX produkuje
telewizor model  "123" ... wysyła go do sklepów, testów
itd. Wszyscy dobrze go oceniają, cena jest niska itd.
Następnie ta sama firma wypuszcza wersję "docelową"
czyli niby ten sam model, obudowa, opakowanie itp.
jednak ma lekko zmienioną nazwę która brzmi "123-DH", czy "123-S"
oczywiście jest to totalny syf na matrycy gdzieś w garażu w chinach
robionej, z kiepskim podświetleniem, słabymi kątami itd.
  Klienci myślą że ten sam zachwalany TV i kupują. To od
niedawna standardowa taktyka firm, i to również tych niby
poważnych: SONY, SHARP, SAMSUNG, LG itp.

 Optymalnie jest przejść się po znajomych, i patrzeć, jeżeli
nie zakochasz się w określonym TV to nic nie kupuj
bo nie bedziesz zadowolony. I pamietaj że przesiadka z CRT
na LCD jest dysyć bolesna, LCD ma ostry obraz i widać syf
wynikający z biedy polskich stacji TV (słabe bitrate).
Zauważysz również słabość czerni. Czerń to głowny parametr
od którego zależy jakość obrazu, jasność bieli nie ma kompletnie
żadnego znaczenia. Firmy aby poprawić wynik kontrastu
podwyższają jasność podświetlenia, a to gówno daje bo
tylko osłąbia czerń.
  Miło wspominam swojego Oriona CRT, czerń na nim była
tak doskonała że czarny sygnał z DVD byłnie od różnienia
z wyłączonym TV !!!, nawet w absolutnej ciemności.

PS. Ja przy kupnie poczytałem trochę komentarzy na CENEO,
sporo tam można wyczytać, trzeba jednak umieć odróżnić
pieprzenie farmazonów przez idiotów od dobrych komentarzy/opisów.
Jak teraz patrzę na telewizory znajomych to widzę jakie
miałem szczęście, oczywiście znajomym tego nie mówię
nie muszą znać prawdy o swoich TV :-)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2009-12-27 18:29:35
Autor: Big Jack
Jaki telewizor LCD?
W wiadomości
*Tomy M.* napisał(-a):

Jak teraz patrzę na telewizory znajomych to widzę jakie
miałem szczęście, oczywiście znajomym tego nie mówię
nie muszą znać prawdy o swoich TV :-)

A możesz się pochwalić co masz takie dobre? :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-12-29 09:49:00
Autor: Tomy M.
Jaki telewizor LCD?
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:4b37997f$1news.home.net.pl...

A możesz się pochwalić co masz takie dobre? :)

 37LG3000 ... to model już chyba niedostępny w sklepach.
Uwaga na inne modele o podobnych nazwach.
http://www.tvmaniak.pl/445/lg-lg3000-opinie-i-komentarze
Ten TV ma bardzo dużo ustawień, łącznie z ustawieniami
dostępnymi z reguły tylko w trybach serwisowych np.
szczegółowe balansowanie kolorów (ok. 20 suwaków)

 Odkryłem jedną wadę tego TV, zakłóca pracę pilota
od PVR Philips z C+. Trzeba wyłączyć jedną z funkcji
w trybie expert i wtedy jest OK.
Drugą wadą jest słaba czerń, słaba w porównaniu z CRT.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2009-12-29 10:46:35
Autor: pawell32
Jaki telewizor LCD?
W dniu 29.12.2009 09:49, Tomy M. pisze:

Odkryłem jedną wadę tego TV, zakłóca pracę pilota
od PVR Philips z C+. Trzeba wyłączyć jedną z funkcji
w trybie expert i wtedy jest OK.

to masz szczęście, ja muszę wziąść 2 piloty lg na warsztat bo przełączają kanałami ferdka ;-)

Drugą wadą jest słaba czerń, słaba w porównaniu z CRT.

przyzwyczaisz się

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-01-05 09:09:02
Autor: Rama
Jaki telewizor LCD?
Sun, 27 Dec 2009 13:17:30 +0100, na pl.rec.telewizja, Piter S. napisał(a):

[...]

LED TV szum marketingowy czy zwykłe oszustwo
http://www.proline.pl/?n=led-tv-szum-marketingowy-czy-zwykle-oszustwo

Jaki telewizor LCD?