Jaki termin r?kojmi

Data: 2011-02-01 21:37:33
Autor: Czarek
Jaki termin r?kojmi
W dniu 01-02-2011 21:29, Navy napisał/a:
Kto z Grupowiczów może mi potwierdzić jak długo trwa rękojmia /uznanie
za towar niezgodny z umow±/?

"rękojmia" - sprzęt kupowany "na firmę" - 12 miesięcy
"niezgodno¶ć towaru z umow±" - sprzęt kupowany "prywatnie" - 24 miesi±ce

W paĽdzierniku 2010 skończyła mi się roczna gwarancja na iPhona. Przez
cały ten okres nie korzystałem z dobrodziejstwa gwarancji, ale od
jakiego¶ miesi±ca podczas rozmowy telefonicznej - w jej 8 10 minucie
trwania telefon się resetuje i wówczas czekać muszę, aż system się
"podniesie". W sprawie tej udałem się do Salonu Sprzedaży Ery, gdzie
poinformowano mnie, że z rękojmi mogę skorzystać tylko wówczas, gdy w
pierwszych miesi±cach zgłaszałbym już kłopoty techniczne z tym
telefonem, to i owszem miałbym szanse na rękojmę. Uznałem takie
wytłumaczenia za co najmniej dziwne, bo gdyby tak było już wówczas
skorzystałbym z gwarancji, a nie czekał do jej konca.

I dobrze uznałe¶.
Je¶li problem wyst±pi w czasie pierwszych 6 miesięcy od zakupu to przyjmuje się, że wada/usterka istniała już w momencie zakupu, je¶li usterka ujawniła się po 6 miesi±cach to użytkownik musi udowodnić, że usterka była już w chwili zakupu - to dotyczy "niezgodno¶ci z umow±" nie wiem jak to wygl±da w przypadku "rękojmi"

Chyba nie namieszałem za bardzo, je¶li jest inaczej to niech mnie kto¶ poprawi.

--
Cz.

Data: 2011-02-01 20:51:00
Autor: Olgierd
Jaki termin r?kojmi
On Tue, 01 Feb 2011 21:37:33 +0100, Czarek wrote:

Jeśli problem wystąpi w czasie pierwszych 6 miesięcy od zakupu to
przyjmuje się, że wada/usterka istniała już w momencie zakupu, jeśli
usterka ujawniła się po 6 miesiącach to użytkownik musi udowodnić, że
usterka była już w chwili zakupu - to dotyczy "niezgodności z umową" nie
wiem jak to wygląda w przypadku "rękojmi"

W przypadku rękojmi ciężar dowodu zawsze spoczywa na kupującym. I ważne zastrzeżenie: rękojmia (podobnie jak niezgodność towaru z umową) dotyczy wyłącznie wad, które istniały w momencie kupna towaru. Jeśli coś się popsuło później -- zostaje nam gwarancja.

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-02-02 11:17:10
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Jaki termin rÄ?kojmi
On 02/01/2011 09:51 PM, Olgierd wrote:
[...]

W przypadku kupna innego niż 'na firmę' nie ma mowy o żadnej 'rękojmi'.

M.

Data: 2011-02-02 10:34:29
Autor: Olgierd
Jaki termin r?kojmi
Dnia Wed, 02 Feb 2011 11:17:10 +0100, Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
napisał(a):

W przypadku rękojmi ciężar dowodu zawsze spoczywa na kupuj±cym.

W przypadku kupna innego niż 'na firmę' nie ma mowy o żadnej 'rękojmi'.

Nie zmienia to faktu, ze ciężar dowodu spoczywa na kupuj±cym.

Data: 2011-02-02 12:20:03
Autor: J.F.
Jaki termin r?kojmi
On Wed, 2 Feb 2011 10:34:29 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
[...]

Z tym ze w miare latwo udowodnic ze telefon sie zawiesza po 10
minutach rozmowy, o ile robi to zawsze. Trudniej udowodnic ze wynika to z niezgodnosci z umowa tkwiaca w
towarze w chwili wydania.

Co prawda i rekojmia byla tak naprawde na wady ukryte.
Analiza bilingow (tylko musialby nabywca je dostarczyc), jedna dluzsza
rozmowa po sprzedazy - i juz mozna twierdzic ze wada w momencie
sprzedazy nie wystepowala.

J.

Data: 2011-02-02 14:04:40
Autor: Michal Jankowski
Jaki termin r?kojmi
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

O przepraszam, aparat się zawiesza dopiero po wpisaniu ponad 127
numerów do ksi±żki. 8-)

  MJ

Data: 2011-02-02 14:39:33
Autor: J.F.
Jaki termin r?kojmi
On Wed, 02 Feb 2011 14:04:40 +0100,  Michal Jankowski wrote:
[...]

Jest to mozliwe, podobnie jak np stwierdzenie ze ma 4GB ram podczas
gdy ma 2, albo ze ma GPS podczas gdy naprawde wcale go nie ma.

I wtedy ustawa o niezgodnosci z umowa pasuje jak najbardziej.
(pod warunkiem oczywicie ze gdzies w instrukcji jest zapis ze ksiazka
ma pojemnosc choc 130 numerow)

J.

Data: 2011-02-02 10:52:05
Autor: januszek
Jaki termin rÄ?kojmi
Michal Dwuznik (Michał Dwużnik) napisa?(a):

[...]

W przypadku kupna innego niż 'na firmę' nie ma mowy o żadnej 'rękojmi'.

A kiedy jeden obywatel kupuje od drugiego obywatela to co? ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-02-02 12:28:14
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Jaki termin rÄ?kojmi
On 02/02/2011 11:52 AM, januszek wrote:
Michal Dwuznik (Michał Dwużnik) napisa?(a):

[...]

W przypadku kupna innego niż 'na firmę' nie ma mowy o żadnej 'rękojmi'.

A kiedy jeden obywatel kupuje od drugiego obywatela to co? ;)

Nie na temat, gdyż rzeczony iPhone był kupiony 'po konsumencku'.

M.

Data: 2011-02-02 11:57:20
Autor: januszek
Jaki termin rÄ?kojmi
[...]

To po kiego to zdanie o kupnie innym niĹĽ 'na firmÄ™'?

j.

Data: 2011-02-02 13:03:04
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Jaki termin rÄ?kojmi
On 02/02/2011 12:57 PM, januszek wrote:
[...]

Dla pokazania dlaczego nie ma mowy o rękojmi w tym przypadku.

M.

Data: 2011-02-02 12:58:47
Autor: januszek
Jaki termin rÄ?kojmi
[...]

Acha, ale to nie na temat przeciez... ;P Nawiasem mowiac co w sytuacji kiedy ten kupiony w sprzedazy konsumenckiej iPhone jest uzywany w dzialalnosci zawodowej bo kupujacy ma tez dzialalnosc gospodarcza? O czym wtedy bedzie mowa?

j.

Data: 2011-02-02 14:41:06
Autor: J.F.
Jaki termin r?kojmi
On 2 Feb 2011 13:58:47 +0100,  januszek wrote:
[...]

A faktura jest na jaki podmiot ? Jan Kowalski, NIP 123-456-78-99, czy Jan Kowalski NIP 123-456-78-99
:-)

J.

Data: 2011-02-06 02:32:24
Autor: PlaMa
Jaki termin r?kojmi
On 2011-02-02 11:17, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:

W przypadku rękojmi ciężar dowodu zawsze spoczywa na kupuj±cym.
W przypadku kupna innego niż 'na firmę' nie ma mowy o żadnej 'rękojmi'.

hmm? Kupiłem jako Jan Kowalski samochód od Michała Nowaka, w umowie zaznaczone było, że pojazd jest wolny od wad - okazało się, że ma zajechane całe zawieszenie.

Teraz wg. Ciebie nie mogę na podstawie rękojmi reklamować usterek? Żadna firma w transakcji udziału nie brała.

Data: 2011-02-06 12:53:25
Autor: J.F.
Jaki termin r?kojmi
On Sun, 06 Feb 2011 02:32:24 +0100,  PlaMa wrote:
On 2011-02-02 11:17, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:
[...]

Kolega skrocil za bardzo, oczywiscie miedzy dwoma osobami prywatnymi
rekojmia nadal jest. Ale zawieszenie to wada kiepsko ukryta i tu by trzeba wypowiedzi
doswiadczonego prawnika. Wiadomo ze uzywany pojazd to nie jest nowy i
rozne podzespoly sa juz czesciowo _zuzyte_.
No chyba ze sprzedawca napisal w ofercie "zawieszenie w stanie
idealnym" a nabywca nie sprawdzil przy zakupie.

J.

Data: 2011-02-07 00:54:33
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Jaki termin rÄ?kojmi
On 2011-02-02 11:17, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:
[...]

Kolega pamiętał o czym pisał wątkotwórca.

M.

Data: 2011-02-04 22:20:46
Autor: mac66
Jaki termin r?kojmi
On 2011-02-01 21:37, Czarek wrote:
[...]

Ja kiedys kupilem kamere Canon (prywatnie) w RTV-EURO-AGD gwarancja byla na rok.
Po jakims 1.5 roku zauwazylem (a moze dopiero wtedy wyszlo) ze jak filmuje ciemne tło
to widac tzw gor±cy piksel
Poszedlem do sklepu i zlozylem reklamacje w zwiazku z niezgodnosci towaru z umow±
wyslali do serwisu - serwis uznal ze to wada i naprawili za darmo.
Wiec niekoniecznie wada musi wyjsc w  pierwszych 6 miesiacach, choc jak wyjdzie w ciagu tego pierwszego pol roku to jest latwiej.

Reklamujac niezgodnosc z umowa trzeba pamietac o:
- przede wszystkim trzeba zaznaczyc skladajac reklamacje ze chcemy skorzystac z ustawy konsumenckiej w zwiazku z niezgodnoscia towaru z umowa
wtedy sa korzystaniejsze terminy rozpatrzenia reklamacji
- wszystko brac na pismie - wazne sa daty
- klient wybiera czy chce naprawe czy wymiane (w sklepie czesto nie pytaja i wpisuja ze naprawa)
- jak mina 2 tygodnie od zlozenia reklamacji a sklep nie powiadomi o swojej decyzji (kwestie jak ma powiadomic mozna umiescic na pismie skladanym w zwiazku z reklamacja) oznancza to ze uznal reklamacje

Czasami warto sobie zadzwonic do federacji konsumentow porady sa darmowe i ludzie tam siedzacy potrafia poradzic na co nalezy zwrocic uwage skladajac reklamacje

Pozdrawiam
m.

Jaki termin r?kojmi