Jaki thin client hp? Jakaś strona z porów naniem?

Data: 2011-06-17 13:58:58
Autor: Piotr Rezmer
Jaki thin client hp? Jakaś strona z porów naniem?
G.K. pisze:
Witam,
Chciałbym kupić sobie thin clienta i używać jako mały serwer www.
Najlepiej firmy hp. Jednak tych modeli jest dość sporo w różnych cenach.

Ja używam Neoware, na tym w jednym przypadku jest postawiony DSL (Damn Small Linux) na drugim Debian( PDC+ DNS). W drugim rozszerzyłem pamięć do 1GB. Pierwszy uruchamiany z pendrive'a, drugi z compact flasha. Używane od kilku lat.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-06-17 14:56:29
Autor: Adam
W dniu 2011-06-17 13:58, Piotr Rezmer pisze:
G.K. pisze:
[...]

Czy nośniki (pen & CF) są te same od początku, czy cyklicznie wymieniasz?

--
pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-17 15:08:02
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównaniem?
Dnia 2011-06-17, o godz. 14:56:29
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisał(a):

Czy nośniki (pen & CF) są te same od początku, czy cyklicznie
wymieniasz?

Mam ~4 lata kilkanąsice CF-ów i parę DOM-ów w różnych urządzaniach z
Mikrotikiem na pokładzie. Bez awarii. Natomiast z kilkunastu penów od
tego samego czasu padła mniej więcej połowa. Problem z za częstym
zapisem. O ile swapa można wyłączyć to np. logów lepiej nie a te
potrafią przez długi czas wygenerować taką ilość cyklów zapisu że peny
padają.

Zdrówko

Data: 2011-06-17 15:36:14
Autor: Adam
[...]

To może logi wypuszczać na jakiegoś NAS-a, tftp, czy cuś?
O ile jest taka techniczna możliwość.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-17 16:05:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównaniem?
Dnia 2011-06-17, o godz. 15:36:14
> [...]

> peny padają.

To może logi wypuszczać na jakiegoś NAS-a, tftp, czy cuś?

Nie ma możliwości. Ale 1GB są tanie - gdy kupowałem ~3 lata temu
kartonik 100 sztuk Kingstonów to wyszły wtedy w hurcie poniżej 10PLN.
Siedzą tam gdzie trzeba pewności po 2 sztuki w mirrorze i przy
padzie któregoś wymienia się na nowy z zapasu. Pokazałem jak to pada u
mnie raczej dla oceny dla kogoś innego bo ja problemów z tym raczej nie
mam.

Zdrówko

Data: 2011-06-17 15:37:46
Autor: Piotr Rezmer
Adam pisze:

Czy nośniki (pen & CF) są te same od początku, czy cyklicznie wymieniasz?

Nośniki są cały czas te same. Przy czym DSL działa w trybie readonly. Jeśli chcę zmienić konfigurację, zatwierdzam ją za pomocą softu. Dopiero wtedy zapis trafia na pendrive'a.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Jaki thin client hp? Jakaś strona z porów naniem?