Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównan iem?

Data: 2011-06-16 00:28:31
Autor: G.K.
Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównan iem?
Witam,
Chciałbym kupić sobie thin clienta i używać jako mały serwer www. Najlepiej firmy hp. Jednak tych modeli jest dość sporo w różnych cenach. Różnią się oczywiście parametrami: procesor, pamięć i ceną, niektóre można kupić po 100 zł inne nawet po 2000 zł. Czy ktoś może doradzić co kupić lub wskazać na stronę na której można porównać te terminale pod względem wydajności? Czemu client z prockiem 800MHz kosztuje 120 zł a inny z prockiem 1.6 GHz już 2 tys? Skąd taka różnica?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2011-06-16 10:26:07
Autor: Dedektyf
Jaki thin client hp? Jakaś strona z porów naniem?
W dniu 2011-06-16 00:28, G.K. pisze:
  Czemu client z prockiem 800MHz kosztuje 120 zÅ‚ a
inny z prockiem 1.6 GHz już 2 tys? Skąd taka różnica?

żartujesz sobie prawda ?

pytanie w stylu, chciałbym kupić samochód, fiata ... dla czego ten o pojemności silnika 700 kosztuje 4000 zł a ten o pojemności 1400 aż 45 000. Skąd ta różnica ?

ano widzisz, ten pierwszy ma 10 lat i nazywa siÄ™ seicento a ten drugi to 1 roczny fiat 500 ....

Data: 2011-06-17 01:23:15
Autor: G.K.
W dniu 2011-06-16 10:26, Dedektyf pisze:
[...]

  NajwiÄ™cej siÄ™ wymÄ…drza ten co ma najmniej do powiedzenia...
Dla mnie 800Mhz a 1.6 GHz to żadna różnica i nie tłumaczy 20x skoku ceny.

Data: 2011-06-17 18:41:07
Autor: boxfish
W dniu 2011-06-17 01:23, G.K. pisze:

Dla mnie 800Mhz a 1.6 GHz to żadna różnica i nie tłumaczy 20x skoku ceny.

No cóż, ignorancja i lenistwo kosztuje, a różnica między 800 a 1,6 tak jak ci zasugerowałem nie leży w tych częstotliwościach ale jak widać wolisz marudzic niż pomysleć

Data: 2011-06-16 15:59:20
Autor: gomader
On 06/16/2011 12:28 AM, G.K. wrote:
[...]

gdzie widziales cienkiego klienta za 100zl, mozesz podac linka?

Data: 2011-06-16 17:05:13
Autor: Jawi
W dniu 2011-06-16 15:59, gomader pisze:
On 06/16/2011 12:28 AM, G.K. wrote:
[...]

gdzie widziałeś cienkiego klienta za 100zl, możesz podać linka?
Ale za drogo, czy za tanio że się pytasz o linka?
Takich w okolicy 100-150 można znaleźć że hej:)

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=thin+client&order=p&change_view=1

Data: 2011-06-16 19:29:22
Autor: Q
Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównaniem?
Chciałbym kupić sobie thin clienta i używać jako mały serwer www.

Jak juz kupisz i zainstalujesz tam apacza czy co tam,
to daj znac jaki proc + ram i jak na tym serwer smiga.

Data: 2011-06-17 07:35:11
Autor: Dominik & Co
Jaki thin client hp? Jakaś strona z porów naniem?
W dniu 16-06-2011 19:29, Q rzecze:

Jak juz kupisz i zainstalujesz tam apacza czy co tam,
to daj znac jaki proc + ram i jak na tym serwer smiga.

Ja mam HP 5525, procek 800 MHz, bodaj 112 MB RAM.
Działa na tym bez problemów lighttpd (plus samba,
ssh, rsync, czasem mldonkey).

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-06-17 13:58:58
Autor: Piotr Rezmer
G.K. pisze:
Witam,
Chciałbym kupić sobie thin clienta i używać jako mały serwer www.
Najlepiej firmy hp. Jednak tych modeli jest dość sporo w różnych cenach.

Ja używam Neoware, na tym w jednym przypadku jest postawiony DSL (Damn Small Linux) na drugim Debian( PDC+ DNS). W drugim rozszerzyłem pamięć do 1GB. Pierwszy uruchamiany z pendrive'a, drugi z compact flasha. Używane od kilku lat.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-06-17 14:56:29
Autor: Adam
Jaki thin client hp? Jaka¶ strona z porównaniem?
W dniu 2011-06-17 13:58, Piotr Rezmer pisze:
G.K. pisze:
Witam,
Chcia³bym kupiæ sobie thin clienta i u¿ywaæ jako ma³y serwer www.
Najlepiej firmy hp. Jednak tych modeli jest do¶æ sporo w ró¿nych cenach.

Ja u¿ywam Neoware, na tym w jednym przypadku jest postawiony DSL (Damn
Small Linux) na drugim Debian( PDC+ DNS). W drugim rozszerzy³em pamiêæ
do 1GB. Pierwszy uruchamiany z pendrive'a, drugi z compact flasha.
U¿ywane od kilku lat.

Czy no¶niki (pen & CF) s± te same od pocz±tku, czy cyklicznie wymieniasz?

--
pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-17 15:08:02
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki thin client hp? Jaka¶ strona z porównaniem?
Dnia 2011-06-17, o godz. 14:56:29
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisa³(a):

Czy no¶niki (pen & CF) s± te same od pocz±tku, czy cyklicznie
wymieniasz?

Mam ~4 lata kilkan±sice CF-ów i parê DOM-ów w ró¿nych urz±dzaniach z
Mikrotikiem na pok³adzie. Bez awarii. Natomiast z kilkunastu penów od
tego samego czasu pad³a mniej wiêcej po³owa. Problem z za czêstym
zapisem. O ile swapa mo¿na wy³±czyæ to np. logów lepiej nie a te
potrafi± przez d³ugi czas wygenerowaæ tak± ilo¶æ cyklów zapisu ¿e peny
padaj±.

Zdrówko

Data: 2011-06-17 15:36:14
Autor: Adam
[...]

To mo¿e logi wypuszczaæ na jakiego¶ NAS-a, tftp, czy cu¶?
O ile jest taka techniczna mo¿liwo¶æ.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-17 16:05:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki thin client hp? Jaka¶ strona z porównaniem?
Dnia 2011-06-17, o godz. 15:36:14
> [...]

> peny padaj±.

To mo¿e logi wypuszczaæ na jakiego¶ NAS-a, tftp, czy cu¶?

Nie ma mo¿liwo¶ci. Ale 1GB s± tanie - gdy kupowa³em ~3 lata temu
kartonik 100 sztuk Kingstonów to wysz³y wtedy w hurcie poni¿ej 10PLN.
Siedz± tam gdzie trzeba pewno¶ci po 2 sztuki w mirrorze i przy
padzie którego¶ wymienia siê na nowy z zapasu. Pokaza³em jak to pada u
mnie raczej dla oceny dla kogo¶ innego bo ja problemów z tym raczej nie
mam.

Zdrówko

Data: 2011-06-17 15:37:46
Autor: Piotr Rezmer
Adam pisze:

Czy no¶niki (pen & CF) s± te same od pocz±tku, czy cyklicznie wymieniasz?

No¶niki s± ca³y czas te same. Przy czym DSL dzia³a w trybie readonly. Je¶li chcê zmieniæ konfiguracjê, zatwierdzam j± za pomoc± softu. Dopiero wtedy zapis trafia na pendrive'a.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Jaki thin client hp? Jakaś strona z porównan iem?